mboost-dp1
Hvem vil du helst arbejde for?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Men nu er det også fordi, Microsoft har et reelt udviklingscenter i Vedbæk; tror at Apple højst har et salgskontor herhjemme?
Microsoft - uden tvivl!
Hvis vi er meget snævertsynede og kun snakker om Microsoft i Danmark eller Microsoft Develop Center Copenhagen (MDCC, det tidligere Navision), så er det ikke uden grund, at de er blevet kåret som en af Danmarks bedste arbejdspladser.
Jeg har på fornemmelsen, at de godt ved, hvordan man skal behandle sine medarbejdere.
Hvis vi er meget snævertsynede og kun snakker om Microsoft i Danmark eller Microsoft Develop Center Copenhagen (MDCC, det tidligere Navision), så er det ikke uden grund, at de er blevet kåret som en af Danmarks bedste arbejdspladser.
Jeg har på fornemmelsen, at de godt ved, hvordan man skal behandle sine medarbejdere.
Apple. Jeg tror der er færre interne stridigheder (f. eks. var der noget med en afdeling der skulle udvikle windows til tabletcomputere og de så ville få indført noget i Office, det gade Office folkene ikke).
Desuden er Apple jo gået over til unix, hvilket er nice. Og så tror jeg de lytter mere til udviklerne (open sourcer f. eks. det meste af kernen).
Desuden er Apple jo gået over til unix, hvilket er nice. Og så tror jeg de lytter mere til udviklerne (open sourcer f. eks. det meste af kernen).
MS, af samme grund som #2. Af hvad jeg har set af MS DK, så har de virkelig et afslappet forhold på deres arbejdsplads. Virker lidt som Jubii i gamle dage. Og så har de netop fået mange priser for at være en god arbejdsplads. Jeg tror man bliver pisket noget mere, og generelt har mindre at skulle have sagt hos Apple, pga en streng chef :)
Ms fik skam også min stemme. man hører tit. og har også set videoer om hvor god en arbejdsplads det er.
#4:
I'll see your 'developer' and raise you by.... [url=
Microsoft er fra 2006 til 2009 kåret som Danmarks bedste IT-arbejdsplads
I'll see your 'developer' and raise you by.... [url=
Microsoft er fra 2006 til 2009 kåret som Danmarks bedste IT-arbejdsplads
Efter at have set at så mange er vilde med Microsoft Danmark som arbejdsplads, er jeg blevet lidt interesseret i hvad de faktisk arbejder med. Er der nogen der kan oplyse mig? :-)
onetreehell (15) skrev:Efter at have set at så mange er vilde med Microsoft Danmark som arbejdsplads, er jeg blevet lidt interesseret i hvad de faktisk arbejder med. Er der nogen der kan oplyse mig? :-)
MS har to "afdelinger" i Danmark:
- Deres salgsafdeling, der stort set ikke laver andet end at pushe Microsoft-produkter
- Microsoft Development Center Copenhagen (MDCC), som er det tidligere Navision. Her arbejder cirka 650 it-ingeniører og hvad-man-ellers-kalder-kodenisser.
Jeg gætter på, at det er den sidste afdeling, som har fået titlen som Danmarks bedste it-arbejdsplads.
Cool. Men hvad laver de? Altså, mere specifikt end at 'kode', tænker jeg.
Cool. Men hvad laver de? Altså, mere specifikt end at 'kode', tænker jeg.
Jeg er iøvrigt ikke sikker på at der kun er "salg" og "Navision".
Daniel Frost, Rene Løhde etc. arbejder ikke med Dynamics produkterne og at kalde dem sælgere vil kræve en ret bred definition af sælgere. Naturligvis er formålet med deres arbejde at tjene penge, men sådan er det i private virksomheder.
Daniel Frost, Rene Løhde etc. arbejder ikke med Dynamics produkterne og at kalde dem sælgere vil kræve en ret bred definition af sælgere. Naturligvis er formålet med deres arbejde at tjene penge, men sådan er det i private virksomheder.
Bennek (23) skrev:En høj stilling i MS. Min mission ville være at lukke firmaet ned og frelse alle de stakkels hjernevaskede kunder, som tror at MS laver top-notch software :)
Jeg ved, at du skriver det for at starte en flamewar, men for at tage det lidt mere seriøst:
I mine øjne findes der ingen andre, der kan præstere et styresystem som Windows og en kontorpakke som Office. Windows er det eneste, der eksisterer, hvis man bare er lidt spilnørd, mens Office-pakken i mine øjne er Open Office-overlegen, når det kommer til kvaliteten af output.
Therefore, my good man, I beg to differ.
#24 "Ikke for at trolle, men der findes intet bedre styresystem end mit foretrukne." -.-
Denne debat er da dømt flamewar på forhånd (ligesom alle de andre hvor Apple nævnes) :)
Jeg har det bare bedre på Apple-software. Der er lidt mere logik over det.
Hvis man er bare lidt spil-nørd, kan man da godt så småt begynde at skifte, nu da vi har fået Steam :)
Nu er jeg ikke den store Office-bruger, så Google Docs er rigeligt til mit behov.
Denne debat er da dømt flamewar på forhånd (ligesom alle de andre hvor Apple nævnes) :)
Jeg har det bare bedre på Apple-software. Der er lidt mere logik over det.
Hvis man er bare lidt spil-nørd, kan man da godt så småt begynde at skifte, nu da vi har fået Steam :)
Nu er jeg ikke den store Office-bruger, så Google Docs er rigeligt til mit behov.
vandfarve (24) skrev:Windows er det eneste, der eksisterer, hvis man bare er lidt spilnørd[...]
Det er vel ikke Microsofts fortjeneste? Handler det ikke mere om, at der ikke i samme grad udvikles til andre styresystemer, fordi de har så begrænset en markedsandel, at det er urentabelt?
LinguaIgnota (27) skrev:Det er vel ikke Microsofts fortjeneste? Handler det ikke mere om, at der ikke i samme grad udvikles til andre styresystemer, fordi de har så begrænset en markedsandel, at det er urentabelt?
Jo, men hvad er forskellen?
Der findes ingen andre - og så betyder det også lidt, at Windows 7 bestemt er en drøm at lege med, så de står ikke dårligt hos mig.
Tja det er jo simpelt. her er valget oversat til dansk.
Hvem vil du arbejde for? Nordkorea eller i et land med Frihed.
Jeg fortrækker frihed, frit markedet, mindre kontrol, lov til at tænke selv.
Det kan kun gå ned afbakke for Apple og deres lukkede firma, programmer, styresystem og platformer, alt deres er så lukket, pinlig måde at arbejde på i 2010.
Egenligt kunne Apple lige så godt leje deres produkter ud, fordi ved Apple ejer du ikke noget, gør du noget de ikke kan lide ved Næste gen produkter, så sprænger de i luften.
Det kan kun gå ned afbakke for Apple og deres lukkede firma, programmer, styresystem og platformer, alt deres er så lukket, pinlig måde at arbejde på i 2010.
Egenligt kunne Apple lige så godt leje deres produkter ud, fordi ved Apple ejer du ikke noget, gør du noget de ikke kan lide ved Næste gen produkter, så sprænger de i luften.
Jeg siger Apple, men det er nu meste fordi jeg bedre kan lide BSD end Apple som sådan, og så kan jeg godt lide Mac OS ellers havd ejeg nok ikke en Mac, og så kan jeg bare ikke lide at folk jogger (eller lader som om) på min telefon: Balmer kan ikke lide iPhone
Men lige som andre hvor er Google, men hvis jeg virkelig skulle vælge et eller andet random IT firma at arbejde for så bliver det enten:
Apple (Mac OS) VS Novell (OpenSUSE) VS Cronical (Ubuntu etc.) VS Mermaid digi signatur
Men lige som andre hvor er Google, men hvis jeg virkelig skulle vælge et eller andet random IT firma at arbejde for så bliver det enten:
Apple (Mac OS) VS Novell (OpenSUSE) VS Cronical (Ubuntu etc.) VS Mermaid digi signatur
RMJdk (32) skrev:Tja det er jo simpelt. her er valget oversat til dansk.
Nu gider jeg ikke lige at quote hele din tråd, MEN må jeg lige indformere om:
Zune skal bruge et special program til at synce, og kan ikke sync med en Mac uden TRIX, en iPod kan sync med en Wintel eller WinAMd uden andent end iTunes.
Det er først i løbet af de sidste 2 år at C# er blevet åbnet så meget op at det kan bruges på andre palforme end Windows
MS havde faktisk samme ide til en App store som Apple, og med nogle lunde samme regler, men de kunne ikke få den til at virke (nu kan jeg desværre ikke finde artiklen, men det var i NYCT)
.docx formatet er jo bare opfundet for at gener alle der bruger OpenOffice eller iWork, .doc formatet virked fint, men det skulle MS så smadre .docx virker ikke en gang ordenligt i Word 2008.
Nu er kvalitets kontrollen af MS produkt heldigvis steget, men i Excel 97:
Fly simulator det blev lagt ind af nogle MS ansatte for at tjekke kval kontrol.
Apple er ganske vist hårde, med hvad må komme ind gennem deres "EGEN" app store, det er altså en service de stille til rådighed, hvor må de så ikke selv bestemme hvad der kommer ind?
Apple opfandt pages, keynote og numbers som et alternativ til word men modsat word kan iWork gemme i .doc og .docx, word kan ikke en gang gemme i .odt eller .odf uden at crashe (det har jeg prøvet)
Nu er det her måske meget hårdt trukket op, men man kan stadig hent freeware og opensource ting og sagde til Mac som virker og ikke er kontrolleret af Apple, og ved at gøre havd de gør med App storen sænke de risikoen for Malware, spyware osv.
Vi kan hurtigt blive enig om at Mac OS ikke er 100% sikker (langt fra) men der bliver gjort mere fra Apple side (syntes jeg) i forhold til hvad MS gør (det tror jeg dog vi kan diskutere længe)
Men jeg har tit svært ved at se hvordan Apple er være en MS og omvendt :D For tror sku i enden at de er lige bad ass, det er jo også først i windows 7 at du kan afinstallere IE uden at de computer crasher for før var IE bund til explore og derfor hvis du afinstallere IE afinstalleret du Explore og bang så havde du ikke en sti finder QED MS bandt dig til MS IE på en måde.
Men kort og godt Apple VS MS never ending story, og de er lige dårlig/gode
#32, 34
Desuden er kernen til Mac OS X open source modsat Windows hvor operativsystemet er lukket land (selv systemkald er mere eller mindre udokumentereret*)
Desuden er kernen til Mac OS X open source modsat Windows hvor operativsystemet er lukket land (selv systemkald er mere eller mindre udokumentereret*)
LinguaIgnota (27) skrev:Det er vel ikke Microsofts fortjeneste? Handler det ikke mere om, at der ikke i samme grad udvikles til andre styresystemer, fordi de har så begrænset en markedsandel, at det er urentabelt?
Det skyldes også i HØJ grad DirectX.
Efter DX11 kom på banen døde OpenGL reelt set i spil på PC markdet.
Anders Feder (25) skrev:#24 "Ikke for at trolle, men der findes intet bedre styresystem end mit foretrukne." -.-
Hvis du læser mit indlæg, så vurderer jeg MS' produkter på baggrund af mere eller mindre objektive kriterier.
Jeg siger ikke, at det "per definition" er bedre, men hvis du vil bruge din computer til spil, så er der kun et styresystem, og hvis du skal lave nogle ordentlige dokumenter, så mener jeg kun, at der findes Office-pakken.
Det er sjovt, hvordan man skal flames, fordi man udtaler, at man på et oplyst grundlag faktisk vil vælge MS, da man ikke finder, at der findes andre alternativer i samme klasse.
Eksempelvis, se #36.
onetreehell (35) skrev:#32, 34
Jeg vil da bestemt mene, at Mac OS X er closed source.
At de så bygger på en kernel, der er åben (?), det har i mine øjne ikke den store betydning, siden resten af OS'et er closed.
Hvad vil du frem til, skipper? Hvis man skal vurdere Mac OS generelt, så vil alle da sige, at det er closed source, selvom det udspringer af Unix.
#35 Ja, flot, de kan flå frivilliges svedende nørdetimer og smide et lækkert ui ovenpå. Nice, real innovation.
Skal edderbroderme da ikke arbejde for Apple...
Jeg bryder mig ikke om deres dobbeltmoral. De elsker at punke Microsoft for "monopolmisbrug", men de er selv ligeså dominerende på deres egne markeder, blot tøsefornærmede over at vi er nogen som ikke gider mærkelige bobler og at alt skal være så designer-klamt i vores styresystem.
Jeg kan ikke døje Mac OS og ejer kun ét produkt fra Apple, og det er min iPod - som så iøvrigt ikke har været brugt det sidste halve år...
Men jeg har dog stor respekt for at Apple kan sælge indpakket lort, og kan sælge det, fordi det er "pænt" pakket ind.
iPad? En mærkelig dims som "alle" folk vil eje, fordi "det er ligesom en stor iPhone!!!", jamen fedt - det vil sige, at for at lancere et nyt produkt, kan man bare tage et eksisterende produkt, og give det en ny form?
Folk er for dumme når de springer i det bassin...
Med venlig hilsen
En stolt IBM og Microsoft-tilhænger...
Jeg bryder mig ikke om deres dobbeltmoral. De elsker at punke Microsoft for "monopolmisbrug", men de er selv ligeså dominerende på deres egne markeder, blot tøsefornærmede over at vi er nogen som ikke gider mærkelige bobler og at alt skal være så designer-klamt i vores styresystem.
Jeg kan ikke døje Mac OS og ejer kun ét produkt fra Apple, og det er min iPod - som så iøvrigt ikke har været brugt det sidste halve år...
Men jeg har dog stor respekt for at Apple kan sælge indpakket lort, og kan sælge det, fordi det er "pænt" pakket ind.
iPad? En mærkelig dims som "alle" folk vil eje, fordi "det er ligesom en stor iPhone!!!", jamen fedt - det vil sige, at for at lancere et nyt produkt, kan man bare tage et eksisterende produkt, og give det en ny form?
Folk er for dumme når de springer i det bassin...
Med venlig hilsen
En stolt IBM og Microsoft-tilhænger...
arne_v (19) skrev:#16
I så fald undskylder jeg.
Jeg refererer blot, hvad jeg har fået at vide i forbindelse med de opgaver, som jeg har lavet for MDCC. Det kan måske godt være, at det var en meget overfladisk briefing.
:)
Gal dit indlæg skinner af fanboy crap..
Du mener simpelthen ikke du kan gemme .odt eller .odf i Word uden at det crasher?
Du sadler vist ikke voldsomt hurtigt..
Gal dit indlæg skinner af fanboy crap..
lnc12 (34) skrev:word kan ikke en gang gemme i .odt eller .odf uden at crashe (det har jeg prøvet)
Du mener simpelthen ikke du kan gemme .odt eller .odf i Word uden at det crasher?
Du sadler vist ikke voldsomt hurtigt..
Ikke noget jeg har hørt om før, men hvor ser du lige at det er deres kvalitetskontrol?lnc12 (34) skrev:Nu er kvalitets kontrollen af MS produkt heldigvis steget, men i Excel 97:
Fly simulator det blev lagt ind af nogle MS ansatte for at tjekke kval kontrol.
Tanken om at sende mit CV til Seattle har da været der :)
Men man skal lige være opmærksom på at man helst skal have en kandidatgrad (Master) for at kunne flytte til USA, backlog er cirka. 6 måneder for masters, men cirka 8 år for bachelors!
Jeg kender mange som arbejder, eller har arbejdet for Microsoft i Seattle. Det lyder ikke af en dårlig virksomhed ;-)
Apple på den anden side, har en lidt anden virksomhedskultur, som jeg så ikke tror jeg kunne finde mig selv i.
Men man skal lige være opmærksom på at man helst skal have en kandidatgrad (Master) for at kunne flytte til USA, backlog er cirka. 6 måneder for masters, men cirka 8 år for bachelors!
Jeg kender mange som arbejder, eller har arbejdet for Microsoft i Seattle. Det lyder ikke af en dårlig virksomhed ;-)
Apple på den anden side, har en lidt anden virksomhedskultur, som jeg så ikke tror jeg kunne finde mig selv i.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.