mboost-dp1

got r00t?

Gå til bund
Gravatar #51 - TheThufir
28. jan. 2008 10:59
#50... Bare det at man skal genstarte burde være nok til at du foretrækker linuxs metode frem for windows.. Jeg har til dato aldrig været ude for at et linuxsystem har bedt mig om at genstarte efter jeg har installeret noget.. Jeg er højest blevet bed om at genstarte en service hvis installationsprogrammet ikke allerede har gjort det for mig ^^ :)
Gravatar #52 - TheThufir
28. jan. 2008 11:02
For lige at fortsætte (undskyld jeg trykker post før min hjerne er færdig) #50 du siger man burde "dick-slappes" hvis man sætter sin pc til at opdatere automatisk uden at kigge opdateringerne igennem først.. Hvorfor? Er det fordi du ikke stoler på microsofts updates ? :P

Kan ikke se hvorfor man bør dickslappes for det.. Jeg ærger mig bare over man ikke kan sige nej til lortet! Man bestemmer jo ikke over sit eget OS....
Gravatar #53 - Magten
28. jan. 2008 11:44
At man skal genstarte kan jeg som sådan ikke se noget problem i, medmindre man er uptime whore og simpelthen nægter at genstarte sin pc (og nej, det er ikke 100% nødvendigt at genstarte sin winxp ofte).. Jeg genstarter når jeg en sjælden gang i mellem vælger at opdatere..

Er mere fordi MS har det med at prioritere deres opdateringer forkert imo.. Så den henter og installerer løs af "ikke vigtige" opdateringer.. Og så fordi jeg (burde de fleste der er lidt følsomme om deres pc?!) gerne vil vide hvad der bliver installeret af opdateringer.. :)
Gravatar #54 - knasknaz
28. jan. 2008 11:53
"Administrator" på Windows er bestemt ikke det samme som root på en unix maskine. Eksempel: Prøv at dræbe en vilkårlig process i taskmanageren. Man finder hurtigt processer som giver "Access Denied". Der er også mange andre ting, Administrator ikke må. Det minder mest om en superbruger på unix - ikke om root.

Og jeg har netop tit været generet af, at man ikke kan blive root på windows.
Gravatar #55 - Magten
28. jan. 2008 12:08
http://alieneyes.wordpress.com/2006/10/23/how-to-g...

Med den har jeg ikke haft problemer med at lukke services..
Gravatar #56 - myplacedk
28. jan. 2008 12:13
At man skal genstarte kan jeg som sådan ikke se noget problem i, medmindre man er uptime whore og simpelthen nægter at genstarte sin pc

Jeg kører Windows XP på mit arbejde. Det koster mig mindst en halv times arbejdstid at genstarte. I princippet burde jeg lukke ned om natten - yeah right!
Gravatar #57 - Magten
28. jan. 2008 12:17
Jeg kører Windows XP på mit arbejde. Det koster mig mindst en halv times arbejdstid at genstarte. I princippet burde jeg lukke ned om natten - yeah right!
Hvorfor installerer du overhovedet opdateringerne i arbejdstiden? Hvorfor får du den ikke til at hente opdateringerne og så installere når du alligevel lukker pc'en ned?

Sorry, men det er tilladt at gøre noget for at undgå besvær med genstart..
Gravatar #58 - gnаrfsan
28. jan. 2008 12:31
#55, jeg er lidt off topic her, men tak :)
Gravatar #59 - themuss
28. jan. 2008 12:31
#50 skrev:
Enhver der siger ok til at den blot installerer alle opdateringer uden selv at kigge dem igennem skulle dickslappes, medmindre det er en person uden den mindst pc-viden :)

#50 Jeg lader da gladeligt min FreeBSD-maskine installere de opdateringer, den mener, jeg har brug for....

Du mener måske, det er hensigtsmæssigt at kigge 2-300 pakker igennem inden man beslutter sig for at installere måske 20 patches.

Jeg er ikke engang sikker på, jeg ved hvad jeg skal kigge efter... Næh du giv mig:

#portupgrade -rav

..og lad mig drikke min kaffe i fred.

Evt. krydr den med portaudit... Som checker om der er problemer med de patches der skal installeres.

#51 skrev:
Bare det at man skal genstarte burde være nok til at du foretrækker linuxs metode frem for windows.

#51 Jeg skal genstarte min maskine, hvis jeg installerer QEMU med Kernel-patches.

Er det nu jeg skal droppe FreeBSD og gå efter Linux?
Gravatar #60 - myplacedk
28. jan. 2008 13:07
Hvorfor installerer du overhovedet opdateringerne i arbejdstiden? Hvorfor får du den ikke til at hente opdateringerne og så installere når du alligevel lukker pc'en ned?

Sorry, men det er tilladt at gøre noget for at undgå besvær med genstart..

Jeg snakker ikke om opdateringer, jeg snakker om at genstarte.

Ja, jeg kan spare lidt tid ved at selve genstarten sker mens jeg er til frokoste eller whatever. Men jeg fortæller dig at det koster mig mindst en halv times arbejde. Tiden går med login-procedurer, opstart af programmer, åbne de ting jeg havde gang i osv.

Det er altså ikke alle, der bare lige skal starte Need For Speed XIII op. Jeg har et antal store programmer der skal startes op, og en større antal dokumenter/filer/databaser osv. der skal åbnes.

Og nej, jeg kan ikke scripte mig ud af det, for det er ikke de samme hver gang.

Pointen er: Man behøver ikke være en uptime-whore for at have noget imod at genstarte.
Gravatar #61 - Magten
28. jan. 2008 13:11
Sorry, jeg antog at det var pga opdateringer..

Må jeg spørge hvorfor du skal genstarte? Jeg har meget sjældent brug for at genstarte, og jeg tester en del programmer og meget andet på arbejdet :/

Bruger dog også selv lang tid på at logge af/på.. Ikke bare opstart af NFS :)
Gravatar #62 - myplacedk
28. jan. 2008 13:40
Det tager lige lang tid at genstarte, uanset årsagen. ;-)

Jeg har flere årsager til at genstarte (fx. politik om at der skal være slukket om natten), men det er sådan set ikke relevant eller interessant her.
Gravatar #63 - MadDuck
28. jan. 2008 20:36
Lidt r00t er man vel altid:

Serverne derhjemme (2 stk.)
Serverne på ens tidligere skole (har fået lov!): 2 stk.
CheckPoint-firewallen på arbejdet (hey du! Stop den BitTorrent!)
Telefonsystemet sammesteds (Linux-baseret)
54 access-switche plus 4 core switche på arbejdet
Kantine-kassesystemet (æhm... - har det dog ikke til det tilhørende kreditkortsystem, og med de nye PCI-regler kan det vist heller ikke give så meget pote)
Serverne på arbejdet: vel ca. 32 assorterede Windows-instanser (nogle dog virtuelle)

Så når man sidder med 20 konsol-vinduer åbne og skal til at eksekvere en kommando, som man ikke helt kan overskue konsekvenserne af, medens at begge telefoner kimer og kollegaerne står i kø for at stille spørgsmål, kan man komme til at stille sig selv spørgsmålet:

Do I feel lucky?
Gravatar #64 - Derfor
29. jan. 2008 09:27
Kiggede lige på wikipedia, se der var noget jeg ikke vidste.....
http://da.wikipedia.org/wiki/.root skrev:
root er et generisk topdomæne, der er observeret at eksistere, men ingen forklaring af domænets formål findes. Domænet blev først observeret i 2004.
Gravatar #65 - gnаrfsan
29. jan. 2008 10:42
#64 Lol wtf. Observeret? Sådan noget kommer da ikke uden at nogen laver det!
Jeg går udfra at de snakker om rod-domænet, som i newz.dk.null
Rod-domænet har været der og været velkendt siden domænenavne først opstod.
Gravatar #66 - Hubert
29. jan. 2008 19:17

Jeg skal genstarte min maskine, hvis jeg installerer QEMU med Kernel-patches.

Er det nu jeg skal droppe FreeBSD og gå efter Linux?

Ja for helvede... Når du først har prøvet ubuntu vil du aldrig bruge andet.
Gravatar #67 - anars
30. jan. 2008 06:24
#28, #29, #31: Hold jeres kæft. I er simpelthen for dumme at høre på med jeres "nooeez" og "ZOMG". Latterligt. Man kan aldrig få respekt for jer, hvis I skriver som I gør.

#28, #29: apt-get har aldrig, og jeg gentager aldrig kompileret jeres små klamme pakker som default. Og #28, du er lidt ude i at apt-gets funktion er ækvivalent med en ./configure && make && make install. Gå hjem. apt-get henter som udgangspunkt præ-kompilerede pakker ned, der passer til din CPU's arkitektur. Det er i de fleste situationer også fint nok, men du skal ikke påstå det bliver kompileret på din maskine.

Jeres poster er alle så usandsynligt fattige på argumentationsevne og præcise formuleringer. Det er til at brække sig over.
Gravatar #68 - zin
30. jan. 2008 09:55
#67: Først og fremmest; Du udviser ingen bedre argumentationsevne, præcis formulering eller intelligens ved at svare på den måde til et par rimeligvis kølige indlæg med en sådan attitude. Smarte ord får dig kun langt blandt tåber.
Ydermere lyver du:
anars(#67) skrev:
apt-gets funktion er ækvivalent med en ./configure && make && make install.[...]men du skal ikke påstå det bliver kompileret på din maskine.

#28 og #29 sammenligner aldrig apt-get install med ./config make make install. Vi bemærker blot at sådan gøres det når man har konfigureret sit system korrekt (har compiler og korrekt miljø, m.v., som der jo testes for i ./configure og alle de andre ting der skal være i orden), hvis man ikke blot henter et program med apt-get install, som du også ville have bemærket hvis du havde læst indlæggene ordentligt.
Gravatar #69 - baloo
30. jan. 2008 12:56
Jeg mener ikke at folk skal "dick-slappes" for at sætte sin PC til at opdatere automatisk (det vil jo være ulækkert), men når man først har oplevet at Windows update henter driver ”opdateringer” der får lydkortet til ikke at virke, stoler man ikke på den ”update” funktion igen!
Gravatar #70 - fidomuh
30. jan. 2008 17:53

Haha :)

#28, #29, #31: Hold jeres kæft. I er simpelthen for dumme at høre på med jeres "nooeez" og "ZOMG". Latterligt. Man kan aldrig få respekt for jer, hvis I skriver som I gør.

JEg er da ligeglad med om du har respekt for mig, du kan jo ikke engang laese.
Derudover saa er dit tudeindlaeg her, jo netop grunden til at jeg skriver som jeg goer. :)

#28, #29: apt-get har aldrig, og jeg gentager aldrig kompileret jeres små klamme pakker som default.

Siger jeg da det?
Men du paastaar maaske ikke at apt-get goer det hele automatisk for mig?

HAr du overhovedet proevet linux foer? :)

Og #28, du er lidt ude i at apt-gets funktion er ækvivalent med en ./configure && make && make install.

Nej, det er jeg saadan set ikke.

Gå hjem. apt-get henter som udgangspunkt præ-kompilerede pakker ned, der passer til din CPU's arkitektur.

Gratz? Hvad er din pointe?

Det er i de fleste situationer også fint nok, men du skal ikke påstå det bliver kompileret på din maskine.

Igen, hvad er din pointe?

Jeres poster er alle så usandsynligt fattige på argumentationsevne og præcise formuleringer. Det er til at brække sig over.

Sagde ham, hvis indlaeg hverken havde formaal eller indhold.

Saa hvad var din pointe?
Andet end: "ZOMG oh NOES! They just said something that was completely true but they didn't do it in a 'I am so much better than you and I must shove it in your face'-way! ZOMG! I must tell them that they are right and I am retarded" ... ? :)

( Ja, det var ren provokation, men i det mindste gjorde jeg det sjovt, fremfor bare at svine folk til, som faktisk ikke har skrevet noget forkert. )

Jeg tror bare man skal ignorere ham.. Det er hardcore trolling det der :)
Gravatar #71 - gnаrfsan
31. jan. 2008 08:25
#28, #29
Men hvordan installerer jeg WoW? Nope, jeg holder mig til windows. Derhjemme laver jeg ikke andet på min PC end at spille WoW og surfe alligevel :)

Mere seriøst. Linux/BSD/så videre, har mange muligheder. Specielt kan jeg lide at man nemmere kan tune dem end Windows, da det er mere oveskueligt, hvad der kører på dem. Men det, der holder mig fra det er at jeg skal vende mig til et nyt OS, der ikke der ikke dækker mine egne behov bedre end Windows. Nåja, også det at jeg ikke kan lide konfig filer, men det er jo bare min personlige smag.

Men nu har jeg et BSD-lignende OS på min iPod, som jeg roder med, når jeg keder mig. Måske kommer jeg til at kunne lide det med tiden. Jeg kan høre at apt er det næste, jeg skal lege med på den.
Gravatar #72 - myplacedk
31. jan. 2008 09:47
Derhjemme laver jeg ikke andet på min PC end at spille WoW og surfe alligevel :)

Så ville jeg også anbefale Windows. :)

Nåja, også det at jeg ikke kan lide konfig filer, men det er jo bare min personlige smag.

Dem behøver du så heller ikke rode med længere, i en passende Linux-distribution. Det er i hvert fald meget sjældent.

Jeg kan høre at apt er det næste, jeg skal lege med på den.

Husk at det skal være et OS der er født til at bruge deb-pakker, ellers går meningen tabt. Dvs. Debian og relaterede (fx. Ubuntu og Familiar.
Gravatar #73 - gnаrfsan
31. jan. 2008 10:25
Tak for info :)

Der er faktisk også en nem grafisk pakke manager til iPod, der kan downloade og installere applikationer, der er lavet til iPod'en. Men nu vil jeg videre, men det lyder til at apt ikke er vejen at gå så.
Gravatar #74 - wango
31. jan. 2008 13:15
"Husk at det skal være et OS der er født til at bruge deb-pakker, ellers går meningen tabt. Dvs. Debian og relaterede (fx. Ubuntu og Familiar."

Det behøver det nu ikke helt.
http://en.opensuse.org/APT
Her kan man da installere det på suse og suse bruger da .rpm og ikke deb.
Gravatar #75 - myplacedk
31. jan. 2008 14:25
Jeg sagde ikke at det ikke fungerer. Jeg sagde at meningen går tabt.

Har opensuse ikke et system som kan de ting vi roser apt for i denne tråd?
Gravatar #76 - Norrah
31. jan. 2008 14:57
Svar: Nej, for så havde jeg skiftet denne poll for LANG tid siden.
Gravatar #77 - zin
31. jan. 2008 19:07
gnarfsan(#71) skrev:
Derhjemme laver jeg ikke andet på min PC end at spille WoW og surfe alligevel :)

Man kan spille WoW over Wine - temmelig godt, endda.
Se bare.
Gravatar #78 - gnаrfsan
1. feb. 2008 10:28
Eh, jeg har da vist lidt Wine, jeg skal læse op på. Det ser ret spændende ud!
Jeg har måske i det hele taget meget at læse op på. Jeg tabte min forbindelse til linux klienter for 5 år siden. Der er sket lidt.
I mellemtiden har jeg kun rodet med servere.
Gravatar #79 - Norrah
1. feb. 2008 10:49
#71 i modsætning til de andre der anbefaler dig at Windows er det bedste for dig, så vil jeg hårdnakket anbefale at det bedste for dig, ville være Mac OS X 10.3 med en PowerPc 4 cpu på 450Mhz. Og et GFX der lige netop ikke kan køre wow.
Gravatar #80 - gnаrfsan
1. feb. 2008 10:55
#79 Et grafikkort, der ikke kan køre wow? Jeg tror at de andre i raided ville blive mobsede hvis min framerate faldt for meget...

Var det en joke, eller er der en forklaring?
Gravatar #81 - Norrah
1. feb. 2008 11:11
#80 jeg laver aldrig sjov, jeg er dybt seriøs.
Stop med at spille wow.
Gravatar #82 - zin
1. feb. 2008 11:17
#81: Så skal gfx'et LIGE kunne trække WoW, men kun LIGE nøjagtigt så han får en FPS der får 8-bit tegnefilm til at se ud som HD-film i sammenligning... Og raided wiper - så er det kun et spørgsmål om tid. :-D
#78: Jeg overvejede det selv på et tidspunkt, og jeg fik det faktisk installeret. Desværre kunne mit grafikkort ikke trække WoW (på min bærbar... En gammel Dell Inspiron 6000 :D)
Gravatar #83 - gnаrfsan
1. feb. 2008 12:01
#81 Stopper sgu ikke før jeg har ryddet Black Temple!

1: Vi havde en healer med på Hex Lord Malacrass igår aftes, der havde 6 fps af og til under kampen. Alligevel fik vi downed ham efter et par uheldige forsøg :-)

2: Ja, jeg tænkte også på min, men et Radoen 7200 mobile er nok heller ikke helt nok ;-)
Gravatar #84 - zin
1. feb. 2008 14:29
#83: Pladder - det er mere end rigeligt!!
fps på 6 er da også overdrevet. Du skal ned omkring 0-1 - og gerne med et 56k modem som eneste mulighed for Internet før det bliver sjovt. :-D
Gravatar #85 - gnаrfsan
1. feb. 2008 14:43
#84 Jeg kunne også prøve normal dataoverførsel på min telefon, altså 9.600 baud, men nu er jeg jo ikke masokist :P
Gravatar #86 - zin
1. feb. 2008 14:52
#85: Det ville heller ikke være sjovt, da Blizzard har udtalt at WoW skal kunne køre på en 56k modem og ikke en 9600 baud forbindelse. :-)
Målet er jo at køre det på lige knap minimum kravene også le når man ser performance når der kommer tryk på (mange pixels, masser af rendering og mange spillere = meget trafik + travl tid for dit gfx = mega LAG! :D).
I øvrigt vil jeg heller ikke være masokist. Jeg har det bedre som masochist.
Gravatar #87 - gnаrfsan
1. feb. 2008 15:02
Du har en syg form for humor :D
Gravatar #88 - zin
1. feb. 2008 15:02
#87: Det kommer med ethvert job indenfor IT. Det burde du vide. :-)
Gravatar #89 - themuss
1. feb. 2008 15:03
I blame teh internet!
Gravatar #90 - zin
1. feb. 2008 15:12
#89: You just won Internets! \o/
Gravatar #91 - terracide
5. feb. 2008 13:33
Har fået root nu...på mit netkort..

Er jeg så l33t nu?

*smiler blondt og uskyldigt*
Gravatar #92 - Norrah
5. feb. 2008 13:37
#Terracide: Nej, men du har derimod lige brugt 2.000,- på et netkort. Så et eller andet tilnavn kunne jeg godt finde på at give dig...
Gravatar #93 - terracide
5. feb. 2008 14:17
#92:
Er du sur over at jeg har råd til at forkæle mig selv med nyt legetøj?

Rønnebærene er så sandelig sure :p

Terra - Misundelse er en grim ting...
Gravatar #94 - fidomuh
5. feb. 2008 14:44

Har du saa faaet en masse FPS mere i CS ?
Koerer dit netvaerk meget hurtigere nu!? :D

Er det 2000kr vaerd? :P
Gravatar #95 - BurningShadow
5. feb. 2008 21:34
Gider en eller anden ikke godt forklare mig forskellen på Terra's nye netkort, og et hvilket som helst andet GigaBit netkort?
Gravatar #96 - fidomuh
5. feb. 2008 22:48

Umiddelbart saa ser det ud til at de laver "sjov" med MTU stoerrelser og saa har smidt en CPU paa selve kortet. SAa du slipper for de der 0.00001% cpu usage naar du gamer :)

Der var vist nogle tests paa et tidspunkt, som viste at det i meget specifikke tilfaelde gav nogle faa fps mere, men eh, jeg tvivler nu stadig :)
Gravatar #97 - themuss
6. feb. 2008 05:52
Der var vist nogle tests paa et tidspunkt, som viste at det i meget specifikke tilfaelde gav nogle faa fps mere, men eh, jeg tvivler nu stadig :)
Nej det var der ikke ;)
Gravatar #98 - terracide
6. feb. 2008 07:08
#95:
Du betragter det som et netkort.
Jeg betragter det som en 400Mhz Freescale CPU med 64MB RAM, egen networkstack, firewall ect, som kører linux.
altså en linux-slave i min Windows PC :D

Links:
http://enthusiast.hardocp.com/article.html?art=MTE...
http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?...
http://www.pcper.com/article.php?aid=379

Terra - It's a toy...nothing more...
Gravatar #99 - fidomuh
6. feb. 2008 10:41

Jo, jeg mindes bestemt at have set en test paa et tidspunkt.. Mener faktisk den var postet herinde ogsaa.. :)

OK, saa du bruger den som firewall ?

Fancy :)
Gravatar #100 - mbw2001
6. feb. 2008 11:33

Det er jo det der er hele meningen med kortet. Du kan køre firewall og bittorrent for den sags skyld uden overhovedet at påvirke din CPU. Desuden sørger kortet selv for at prioritere fx gaming over torrent direkte på kortet.

Overkill? ja. Værd at prøve når man har pengene til overs? hvorfor ik?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login