mboost-dp1
Er det i orden at bryde loven ved at kopiere ulovligt?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
[url]#100[/url] Personligt tror jeg nu også på at rettighedshaverne har valgt et negativt ord som pirat af "spin" årsager og jeg tror at grunden til at vi nu mere og mere ser piratkopiering blive kædet sammen med pædofili og terrorisme er at ordet pirat er ved at miste sin negative klang. Jeg tror ikke at nogen gruppe bevidst vælger at beskrive sig selv som morderiske, fordrukne, usoignrede tyveknægte med træben, papegøje, klapøje og krog. Nu med tiden er det derimod gået hen og er blevet lidt af en gimmick som de fleste fildelere har det sjovt med.
[url]#90[/url] Du er ufattelig ensporet og simpel. Det er synd for dig.
Det er så herfra at du begynder at citere en anden end mig..
[url]#90[/url] Du er ufattelig ensporet og simpel. Det er synd for dig.
Modsat din egocentriske opfattelse i #79, så opererer staten med rammebevillinger; du som enkeltperson betyder ikke en skid. Sygehusvæsnet får sine bevillinger udfra estimater; personalet får sin løn uanset om du bliver syg eller ej.Det lyder næsten som om du siger at jeg gerne må snyde i skat fordi det ikke betyder noget. Du fremstår stadig som en idiot fordi du nu begynder at snakke om måden fx. et hospital får bevilget sine penge, selvom det er komplet irrelevant. Før du behøver bruge tid på at skrive et svar skal du svare på om dette er sandt: Har hospitalet brugt af sit budget på det medicin de giver mig? Penge der ikke er blevet brugt, kan de bruges på noget andet?
Så, ifølge din strålende logik, så kan din arbejdsgiver tage 10% af din løn; det er for dig en manglende indtægt og du har ingen ekstra udgifter.Hvem siger at jeg er kunstnerens arbejdsgiver? Jeg er FORBRUGER. Bevis at jeg ville købe musikken hvis jeg ikke havde kopieret den. Hvis man går ud fra at alle der kopierer ville købe musikken så har du ret, men det har du ik'. Undersøgelser siger at pirater køber mere musik, så hvis du gerne vil betale nogle flere kunstneres lønninger må du hellere komme igang..
Det er så herfra at du begynder at citere en anden end mig..
[Så hvis jeg tager bussen er det altså ikke en direkte service ydelse til mig?]Og fysikkens love siger at bussen bruger mere brændstof med mig ombord.
Busserne kører uanset om du skal med eller ej.
[Hvad så når jeg tager til lægen?]Og HUN bruger flere penge når jeg er til konsultation...
Han får sin løn uanset om du er til konsultation eller ej.
#101 - Hvem siger at DE har valgt det? De kunne vel ligeså godt bare have brugt det ord som den almene befolkning brugte om begrebet i forvejen. Det er jo blevet et almindeligt brugt ord, og kan ikke se hvorfor det absolut skal ses som et smædeord opfundet med det formål at få tingene til at se værre ud end de er. Det bruges af alle parter og er dermed bare et begreb for den samme ting. Om folk ser det som negativt eller positivt har ikke meget med lige ordet "pirat" at gøre.
Fordi man bruger ordet "pirat" behøver det jo ikke tolkes som den stereotype forestilling af en pirat på et sørøverskib. Jo intet nyt at ord danner nye betydninger.
Og hvad angår det med skat er man jo kun en udgift hvis man betaler mindre i skat end man får fra det offentlige i form af ydelser. De "rige" betaler sådan set mere i skat end de får igen, og det kan de jo bruge til at forsvare deres skattesnyd, således at de kun betaler det samme i skat som de er en udgift for det offentlige. Så er det jo ikke en direkte udgift for staten at de snyder i skat, hvis det skal ses på den måde.
Fordi man bruger ordet "pirat" behøver det jo ikke tolkes som den stereotype forestilling af en pirat på et sørøverskib. Jo intet nyt at ord danner nye betydninger.
Og hvad angår det med skat er man jo kun en udgift hvis man betaler mindre i skat end man får fra det offentlige i form af ydelser. De "rige" betaler sådan set mere i skat end de får igen, og det kan de jo bruge til at forsvare deres skattesnyd, således at de kun betaler det samme i skat som de er en udgift for det offentlige. Så er det jo ikke en direkte udgift for staten at de snyder i skat, hvis det skal ses på den måde.
[url]#102[/url]
Hvem siger at DE har valgt det?Det siger JEG at jeg tror. Jeg giver også begrundelsen hvorfor.
Og hvad angår det med skat er man jo kun en udgift hvis man betaler mindre i skat end man får fra det offentlige i form af ydelser.Okay...? Vi er igang med en diskussion der sammenligner piratkopiering med skattesnyd.
"Pirat kopiering" kommer måske af "pirat radio", altså uautoriserede FM/AM-radio udsendelser oftest fra skibe i internationale farvande dengang da DR var enerådige og det var så godt som umugligt at få sit udstyr officielt godkendt samt tildelt en licens.
Det der med at operere fra halvskumle offshore instalationer, uden at værre registeret nogle steder lyder da ret pirat'et gør det ikke, og det er vel fra en tid hvor man stadigvæk havde romatiske forestillinger om pirat'er i form af bla skatteøen osv.
Det skal så også lige siges at man i gamle dage havde statsautoriserede pirater eller kapere som man kalte skibe med kaperbrev(tiladelse til pirateri), men det er vist så helt off-topic
Det der med at operere fra halvskumle offshore instalationer, uden at værre registeret nogle steder lyder da ret pirat'et gør det ikke, og det er vel fra en tid hvor man stadigvæk havde romatiske forestillinger om pirat'er i form af bla skatteøen osv.
Det skal så også lige siges at man i gamle dage havde statsautoriserede pirater eller kapere som man kalte skibe med kaperbrev(tiladelse til pirateri), men det er vist så helt off-topic
Og der er jo ingen af jer der gad at se hvad Wiki havde at sige til det
http://en.wikipedia.org/wiki/Copyright_infringemen...
For electronic and audio-visual media, unauthorized reproduction and distribution is often referred to as piracy or theft (an early reference was made by Alfred Tennyson in the preface to his poem "The Lover's Tale" in 1879 where he mentions that sections of this work "have of late been mercilessly pirated".)
http://en.wikipedia.org/wiki/Copyright_infringemen...
#105 Og du gad jo ikke læse videre i selv samme afsnit som du har kopieret citatet fra:
Critics of the use of "software piracy" to describe such practices contend that it unfairly compares a crime that makes no victim - except for those that would have profited from hypothetically lost sales - with the violent actions of organized thieves and murderers; it also confuses mere illegal copying of material with the intentional and malicious penetration of computer systems to which one does not legally have access. As a consequence, "software piracy" is a somewhat loaded term. "Theft" or "stealing" are considered even more inflammatory, as well as legally misleading.
#103 - Det hænger jo bare ikke sammen når folk der gør den slags selv bruger det ord, uden at de ligger noget voldsomt negativt i det. Så kan man kalde alt for "smædeord", fordi nogen ser det som noget negativt.
Ja, jeg er med på diskussionen. Men argumentet om at man er en udgift for samfundet er jo kun sandt under visse forbehold. Så det kan sagtens bruges samme argumenter som folk gør med piratkopiering, at de alligevel ikke taber penge.
Ja, jeg er med på diskussionen. Men argumentet om at man er en udgift for samfundet er jo kun sandt under visse forbehold. Så det kan sagtens bruges samme argumenter som folk gør med piratkopiering, at de alligevel ikke taber penge.
#107 piratkopiering er vel engentligt bedre end hvad IFPI ville ønske af flere grunde.
for det første indebæret ordet Kopiering at folk er helt klar over at der ikke er tale om tyveri sidestillet med den brugsrets-fratagelse der er forbundet med almindeligt tyveri, brugern af ordet pirat, giver også konotationer til noget der er mere glamorøst end en simpel indbrudstyv, og noget der i perioder har været sidestillet med Robin Hood lignende oprør mod det onde monopol.
Hvis Pladebrancen havde fået lov blev det nok kaldt ophavsretstyveri eller sådan noget for at lægge konotationerne på at man sjal rettigheder fra folk, altså undertrykte den stakkels magtfulde pladebrance, altså de stik modsatte konnotationer end piratkopiering.
for det første indebæret ordet Kopiering at folk er helt klar over at der ikke er tale om tyveri sidestillet med den brugsrets-fratagelse der er forbundet med almindeligt tyveri, brugern af ordet pirat, giver også konotationer til noget der er mere glamorøst end en simpel indbrudstyv, og noget der i perioder har været sidestillet med Robin Hood lignende oprør mod det onde monopol.
Hvis Pladebrancen havde fået lov blev det nok kaldt ophavsretstyveri eller sådan noget for at lægge konotationerne på at man sjal rettigheder fra folk, altså undertrykte den stakkels magtfulde pladebrance, altså de stik modsatte konnotationer end piratkopiering.
kan du forklare mig hvor jeg køber en ikke DRM befængt udgave af madonna's nyeste album.Mon ikke AllofMP3.com kan klare den? ;)
Kaperkopiering???
Der er skam intet ulovligt ved AllofMP3.com (og en del andre lignende sider)
AllofMP3.com er lovlig i rusland.
Det er ikke ulovligt at importere lovlig musik fra rusland.
End of story ;)
Såfremt det ikke er med henblik på videresalg...
Kaperkopiering???
Der er skam intet ulovligt ved AllofMP3.com (og en del andre lignende sider)
AllofMP3.com er lovlig i rusland.
Det er ikke ulovligt at importere lovlig musik fra rusland.
End of story ;)
Såfremt det ikke er med henblik på videresalg...
#114 skibe med kaperbrev måtte skam også fuldt lovligt angribe/plyndre handelskibe af bestemte nationaliteter, derfor bruger jeg ordet Kaperkopiering om alloffmp3.com
Det er lovligt fordi de er undtager fra at følge de normalt gældene regler, på grund af deres placering og at man frit kan handle over grænsen forudsat at varen i sig selv ikke er ulovlig(narko våben m.v.)
Det er lovligt fordi de er undtager fra at følge de normalt gældene regler, på grund af deres placering og at man frit kan handle over grænsen forudsat at varen i sig selv ikke er ulovlig(narko våben m.v.)
ok. Jeg kendte ikke lige det dankse ord for det :P
Jeg syntes nu ikke ligefrem det er dækkende i dette tilfælde, da de trods alt ikke mister noget (De fravælger reelt selv salget). Kapring kan vist sidestilles med tyveri, hvilket kopiering (lovlig som ulovlig) ikke ligefrem kan ;)
Det er jo musikindustrien selv, der tvinger folk til, at søge den vej, når de trækker CD'er tilbage fra markedet, og kun vil sælge DRM (Digital Restrictions Management) inficeret musik online!
Jeg kan på ingen måde have ondt af dem, når de bevidst fravælger salg på den måde :P
ok. Jeg kendte ikke lige det dankse ord for det :P
Jeg syntes nu ikke ligefrem det er dækkende i dette tilfælde, da de trods alt ikke mister noget (De fravælger reelt selv salget). Kapring kan vist sidestilles med tyveri, hvilket kopiering (lovlig som ulovlig) ikke ligefrem kan ;)
Det er jo musikindustrien selv, der tvinger folk til, at søge den vej, når de trækker CD'er tilbage fra markedet, og kun vil sælge DRM (Digital Restrictions Management) inficeret musik online!
Jeg kan på ingen måde have ondt af dem, når de bevidst fravælger salg på den måde :P
der er en forskel på at bryde loven ved at hente ulovlig musik og eventuelt dele den med sine venner, og sælge den videre.
forkert formuleret spørgsmål imho. For det er selvfølgelig ikke i orden at bryde loven. Men det er harmløs musik man sidder og henter... det dræber jo ikke ligefrem nogen. ting der skal gøre os glade. Man gider da ikke have drm beskyttelse på fordi det tager mere strøm!
det gør heller ikke så meget hvis man bagefter køber cd'en for at supporte kunstneren
forkert formuleret spørgsmål imho. For det er selvfølgelig ikke i orden at bryde loven. Men det er harmløs musik man sidder og henter... det dræber jo ikke ligefrem nogen. ting der skal gøre os glade. Man gider da ikke have drm beskyttelse på fordi det tager mere strøm!
det gør heller ikke så meget hvis man bagefter køber cd'en for at supporte kunstneren
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.