mboost-dp1

Det værste din computer har været udsat for?

Gå til bund
Gravatar #1 - sissy
15. okt. 2006 22:19
Har vandkøling og er kommet til at hive i nogle slanger et par gange, og de sidder ikke ret godt fast, men det passer ikke at en computer ikke kan tåle vand.
Så jeg stemte mig selv
Gravatar #2 - floe
15. okt. 2006 22:21
Jeg må ærligt indrømme at jeg har installeres Windows XP og sågar Windows Vista RC2 via bootcamp på min MacBook Pro.

Den slags grænser til blasfemi! - Man sætter jo heller ikke en krøbling til at køre en Ferrari!
Gravatar #3 - Hundestejle
15. okt. 2006 22:25
Jeg må desværre også tilstå at Windows fulgte med maskinen, og at jeg tillod at starte det op det første gange.
Det er der heldigvis rådet bod på.
OT: Nogen som kan få SPSS til at virke i Linux?
Gravatar #4 - ztyle
15. okt. 2006 22:26
"En Windows installation"
Det var godt nok en maskine jeg havde i år 2000(PIII 500MHz), der var jeg så dum at købe WinME og installer det, F**K siger jeg bare
Gravatar #5 - Spiderboy
15. okt. 2006 22:31
Stemte "Mig selv"

Dengang i mine unge dage, da jeg rodede med Assembler og systemprogrammering lavede jeg på et tidspunkt en bug, som korrupterede min CMOS. Det har heldigvis enkelt at gendanne den igen i BIOS'en.

En anden gang kom jeg til at ødelægge FAT'en på min harddisk, så alle filer forsvandt og den ikke kunne boote. Det kunne ScanDisk heldigvis også ordne ved at gendanne en kopi af FAT'en.

Den har ikke været ude for nogen form for fysisk overlast. Kun mine programmer. ;-)
Gravatar #6 - plazm
15. okt. 2006 22:36
Hvor fanden er newz.dk's varetegn????
Jeg kunne jo ikke stemme Andet..
Sry too say guys.. newz er ved at dø ud når de kan glemme den!

OT:
Jeg stemte "en pige". Smed den mellem hænderne på min lillesøster, og da jeg fik den igen var der ca. 1mio ting der var ændret til poptøse-stil.
Gravatar #7 - ztyle
15. okt. 2006 22:36
#5 Spiderboy
Tror du ikke nærmere det var sector 0 hvor TOC'en ligger?
Gravatar #8 - Spiderboy
15. okt. 2006 22:46
Jeg snakker ikke om filsystemerne FATxx (FAT12/FAT16/FAT32/osv.), men blokken i filsystemet, der kaldes FAT, hvor indholdsfortegnelsen over filerne på disken ligger. Men jo, du kan da godt kalde det TOC hvis du vil. Desuden ligger den i sektor 1 og fremefter på FAT16 så vidt jeg husker (boot sector ligger jo i sektor 0).

Men jeg er ikke helt sikker på at det er sådan det hænger sammen. Det er over 5 år siden jeg rodede med det sidst.

Jeg er ikke fuldstændig sikker på hvad der egentlig gik galt, men ScanDisk hævdede at der var en fejl i FAT'en, som den ville gendanne. Så jeg regnede med, at det nok var det der var problemet. ScanDisk plejer at vide hvad den laver. ;-)

Edit. Og det er heller ikke MBR'en jeg snakker om. Fejlen var begrænset til en partition.
Gravatar #9 - BurningShadow
15. okt. 2006 22:51
Det er ikke pis. Af de ting der er på den liste, er Windows det værste mine computere har været udsat for. Det er kun overgået af SkyOS, og til dels Linux (Ingen af dem er på listen, og der mangler muligheden "Andet").
Gravatar #10 - HardcoreWizard
15. okt. 2006 22:53
Stemte "Mig Selv". Heldigvis har jeg ikke haft så mange virkelig tunge nedbrud, men det har dog været tæt på ofte :). Hvor mange gange sidder man ikke med et system der ikke kan starte, og bander og svovler over at man ikke lige fik taget backup?

Jeg vil godt hoppe med på Scandisk-vognen, har også selv haft en partition eller to der gik helt nedenom og hjem efter at blive "repareret" af scandisk.
Gravatar #11 - ztyle
15. okt. 2006 22:58
#Spideboy
jeg mener at kalde det FAT er lige så dumt som at kalde div. mp3 afspillere for ipod, da det er et MS varemærke, og scandisk er også MS, så det er derfor at den kalder TOC, for FAT

Ja du har ret i at på nyer systemer starter TOC'en i sector 1, men på de gamle systemer startede den i sector 0
Gravatar #12 - BurningShadow
15. okt. 2006 23:03
Mig selv -> Jeg mener jo selv at jeg er det bedste der er sket, for mine computere :)
En Windows installation -> ;-)
En pige -> Eksisterer de i virkeligheden?
En omgang klisteret cola -> Det er slemt, men ikke det absolut værste der kan ske.
En newbie -> Adgang forbudt!
En smutter ned af trappen -> WTF?!?! Nej, sgu!!!
En gamer lamer -> Ved mine computere??? Get a reality-check...
Gravatar #13 - Spiderboy
15. okt. 2006 23:31
Helt enig i at FAT er et åndsvagt navn for TOC'en, men det må du klage til MS over. Det er dem, der har udviklet FATxx-filsystemerne og det er dem, der har valgt at kalde TOC'en for FAT i både ScanDisk og i den tilgængelige dokumentation for FATxx-filsystemerne.
Gravatar #14 - arne_v
16. okt. 2006 00:08

Øh.

Jeg synes nu at det er smart at kalde FAT'en for FAT.

Fordi det hedder den.

Og din analogi er helt forkert.

Du argumenterer for at vi ikke skal kalde Apples produkt for iPod.

Selvfølgelig skal vi kalde Apples produkt det som Apple sælger
produkter under.

Og selvfølgelig skal vi kalde den data struktur i tidlige MS fil
systemer det som MS kalder det.

Alt ander giver da det totale kaos.
Gravatar #15 - Kadann
16. okt. 2006 00:18
"Mig selv".. selvom det er meget længe siden at jeg har ødelagt noget.

Tilbage i de go'e gamle dage, dengang Plug and Play ikke var et smart buzzord og man skulle rode med alle indstillinger manuelt, kæmpede jeg en dag med mit lækre interne 28.8 modem, som konstant gav IRQ-konflikt.. efter en times tid, var jeg så rasende, at jeg flåede modemmet ud af maskinen, mens den var tændt selvfølgelig.

Heldigvis skete der ikke noget, jeg gik mig en lille tur, fik kølet af og kom tilbage og løste problemet.

Jeg var ved at gentage nummeret ved en senere lejlighed, da jeg ikke kunne få et Soundblaster 16 (stadig ikke-PnP) til at spille og efter gennemsyn af kortet, da jeg var kommet ned på gulvet, opdagede jeg at der sad et klistermærke ned over selve soklen på kortet, så benene ikke havde kontakt, når det sad i ISA-porten.

Efter de to oplevelser, lærte jeg at tage den lidt mere med ro, når jeg skulle pille ved computere og selvom ovenstående var ret voldsomme udbrud, så virkede begge stykker hardware, indtil jeg sendte dem på pension.
Gravatar #16 - themuss
16. okt. 2006 01:09
Windows ME, for saddaneme a' graver da lige et hul det er noed sovs!
Gravatar #17 - xelajd
16. okt. 2006 06:05
Det må vel være mig selv...

Jeg kan få alle andres computer til at køre fint, men min egen har det med at gå ned i tide og utide... :/
Gravatar #18 - Sick_Mambo
16. okt. 2006 08:15
Helt klart windows. Installationen fatter ikke jeg har sata raid som primære diske og sletter derfor partitionerne på den nærmeste IDE disk når der skal installeres. Glemt at tage de diske fra en _del_ gange efterhånden.

Tog mig ca 5 timer første gang at finde et program til at rette op på det....
Gravatar #19 - ZaphyR
16. okt. 2006 08:16
Man sætter jo heller ikke en krøbling til at køre en Ferrari!

det der var en rigtig dårlig sammenligning!

Stemte ellers for Windows....of course!
Gravatar #20 - neckelmann2
16. okt. 2006 08:29
"Mig selv" passede nok bedst... Kom til at køre computeren over en gang, heldigvis var det en IBM så der skete ikke noget.
Gravatar #21 - MiniatureZeus
16. okt. 2006 08:38
Stemte "Mig selv". Men mangler:
* "Skrue i CPU køler" for det kan den ikke tåle...
* "kakao i den bærbare"
* "Lillebror" som lige har læst hvordan man sletter systemfiler permanent og deaktivere systemrecovery...
* "Ekstern HDD som rammer GPU så det knækker"...
Gravatar #22 - svappe
16. okt. 2006 08:42
en gamer lamer aka mig selv da jeg spillede uo...

Damn min maskine fik høvl når det ikke lige gik som det skulle...
Det gjorde den så også da jeg spillede starcraft.. men det er alt sammen fortid... næsten.....
Gravatar #23 - pulven
16. okt. 2006 09:05
"mig selv". Men man lære jo heller ikke noget hvis man ikke tør eksperimentere med systemet.. og med den instilling har jeg da kvæstet og dræbt op til flere systemer.. men nu jeg har da også en god basis viden om hvordan lortet fungerer. :)
Gravatar #24 - McDave
16. okt. 2006 09:05
Newbie.... Kosovo albaner i golf2 med slicks i snevejr torpederede vores køretøj, hvor min top spec'ed travelmate 8000 lå i en taske på bagsædet... skærmen flækkede...4000bops da forsikring ikke gælder i krigszone! og den var kun 4mdr gammel, og havde kostet 23000kr!!! var pænt pissed! har stadig vrøvl med usb-portene
Gravatar #25 - Regus
16. okt. 2006 09:31
mig selv uden tvivl - det bedste jeg har lavet må være at vende processoren forkert i soklen på min 486... den smeltede fast i soklen og så var det ligesom slut for den cpu og det bundkort.

Og så lykkedes det mig at kortslutte samtlige ben på usb porten på min bærebare (havde lavet en lidt for doven reparation af stikket på min mus) hvorefter den ikke ville tænde igen... så jeg skildte den ad og prøvede at tænde igen så brændte usb chippen af (jeg går ud fra at det var usb chippen) med røg og det hele, men så virkede computeren ellers også igen - bortset fra at jeg nu bruger et pcmcia kort for at have usb...

Findes der noget bedre end at sige ups mens man roder i en anden persons computer? :-)
Gravatar #26 - cwap
16. okt. 2006 09:34
Stemte mig selv:

So far har jeg præsteret at:
- Vågne en morgen efter en sjov aften i byen og set at mit tastetur flød med vand. Tørrede det så, men mange af knapperne virkede ikke :( -- Hvordan vandet endte der er mig stadig en gåde :)

- Lade mit kabinet stå åbent i sommervarmen, og få den skidegode ide at lade en kande vand stå oven på det - og ja, resten kan man vel gætte sig til :) Vandet røg ind i computeren mens den kørte, der gik 2-3 sekunder og så slukkede den. Sad med en hårtørrer på den i 4 timer, tændte, men mit grafikkort var brændt helt af.

- Givet den en ordentlig rystetur i en indkøbsvogn da jeg var på vej hjem fra et LAN. Da jeg så satte strøm til den derhjemme, lugtede det mistænkeligt af toast, men der skete ikke noget. Jeg tænkte det nok bare var sikringen i strømforsyningen der var gået, havde jeg prøvet før, så lod den stå uden strøm i 30 minutter, og tændte så igen på kontakten. Der fløj gnister ud til højre og venstre fra strømforsyningen, så tog mig ikke mange milisekunder at flå stikket ud af stikkontakten.

.. Tilgengæld har jeg _aldrig_ tabt den :P
Gravatar #27 - fennec
16. okt. 2006 09:40
"Mig selv" da jeg var en newbie.

Har slet ikke tal på de antal gange, jeg har ødelagt Windows, fordi jeg pillede lidt for meget. Men hver gang har man lært noget nyt.

Lige som Thomas Edison fandt 2000 måder, man ikke lavede en gløde pære, fandt jeg 2000 måder til hvordan man ikke forbedre Windows.
Gravatar #28 - Zilent2000
16. okt. 2006 10:26
Synes det er meget sigende at det kun er Windows der er listet som "dårligt" OS valg - det siger selvfølgelig noget om seriøsitetsniveauet af en sådan poll, men ved da godt det skal tages med et gran salt. Jeg kan nævne FreeBSD, OS/2 og et utal af Linux distributioner som har været det rene skidt for diverse af mine maskiner gennem tiden... Såvel som i dag!

Valgte i øvrigt "Mig selv" - mange problemer starter og stopper der :)
Gravatar #29 - _VeNtUrAx_
16. okt. 2006 11:08
Måtte stemme mig selv grundet 3 hændelser:
1. Første gang jeg kom til at vælte mit tower, under et heftigt spil "Heretic" på min 486Dx4 100Mhz.. Der faldte en stribe jumpers af og det tog mig 2 uger at få maskine til at køre igen.

2. For at overclocke min gamle 486 til 140Mhz.. Det gik fint i ca 15 minutter, men så smeltede min CPU køler mount, som var af plastik.. Det kunne maskine ikke holde til, så den futtede hele bundkortet af :-)

3. Har prøvet at udskifte en PSU på min gamle restaurerede 486 efter uheld 2, blot for at erfare at jeg ved en hjerneblødng ikke havde tjekket at den nye PSU stod til 110v istedet for 230v. Det gav et pænt knald og den kom aldrig til at køre igen, da jeg havde en anden maskine istedet.

RIP 486DX4-100MHz.. Du var min bedste Squash Computer Buddy!
Gravatar #30 - MLA
16. okt. 2006 11:24
Og et er rigtigt nok. WinXP endda.

XP smadrede al data på 2 diske under installation på en tredje.
Der røg lige 350 GB data. Det værste var de 10 GB dokumenter jeg havde på dem.
Howto dit og dat,
Learn dit og dat,
Bøger i pdf format... og meget mere.
Heldigvis kunne jeg gendanne det meste af de vigtige ting, men film, serier og musik... det var væk for altid :(

Lorte windåse
Gravatar #31 - anderseiler
16. okt. 2006 12:26
Det må være mig selv...

Jeg har ikke tal på alle de gange jeg har smadret min Windåze install ved at rode ved alle de ting, som man bare ikke skal rode med.

Jeg har endnu ikke præsteret at hælde cola eller noget i nogle af mine computere... Men da jeg for la(aaaaa)ng tid siden købte min (nu solgte) stationære, var det af en af mine venner, som ikke bor ret langt væk. Det var med skærm og hele lortet, så jeg tænkte: Hey, jeg henter den da bare i en trillebøre, så slipper jeg for at gå to gange.

Det gik også fint nok indtil jeg mødte en kantsten, hvor skærmen (en 19" CRT skærm som stod oven på kabinettet som lå i bunden) valgte at lave et pænt hop fra trillebøren og ned på asfalten. Heldigvis virkede den fint nok anden gang jeg sluttede den til, og den kører endnu efter to år. Den fik dog nogle grimme ridser i det plastik som omgiver selve skærmen :(
Gravatar #32 - Zombie Steve Jobs
16. okt. 2006 12:32
Windows har skabt mere ravage og mere tidsspild end mine fuck ups - så det blev en Windows installation.

#2 Jamen, hvis OsX er så overskoent, hvorfor så putte MS produkter på din Mac?
IMO (selvom jeg ikke er ms fan er Vista federe end Osx)
Synes den med kroeblingen graenser til det nazi.
Gravatar #33 - n3o-m3
16. okt. 2006 14:05
stemte "mig selv"

deri at jeg på et tidspunkt fik den idé med et par venner at vi sagtens kunne spille spil og drikke.. UPS et styk smadret tastatur.. og der var en underlig bule i mit kabinet.. ;)
Gravatar #34 - themuss
16. okt. 2006 14:18
#33 Hvorfor? Det er jo macbooken, han siger er en krøbling og styresystemerne fra MS, der er Ferrarien.
Gravatar #35 - mng
16. okt. 2006 14:45
Ja.. Gæt selv.
I 1998 da jeg havde købt min første PC (K6 300 MHz!), var jeg egentlig meget glad for den.
Det skulle så ændre sig noget tid senere, da jeg fik læst i Privat Computer omkring overclocking, og tænkte "hmm, det lyder da meget nemt" og gik straks igang med at rode rundt i BIOS og glo på jumpers på bundkortet for at finde de ting de beskrev i bladet.

Jeg vidste ikke en skid om FSB og Vcore dengang, men for at gøre en lang historie kort, så fik jeg ihvertfald ristet CPU'en da jeg fik flyttet en jumper jeg åbenbart ikke skulle røre. Med gnister, blå røg, og en sveden kabinetside som følge.

Garantien galdt stadig, og efter en lille hvid løgn til min far (var 14 dengang) om at min computer "bare sagde bang og slukkede", fik vi den byttet til en K6-2(!!!) 300 MHz og et nyere bundkort med AGP :D

Jeg vil ikke sige jeg er blevet mere forsigtig ang. overclocking, bortset fra at jeg ved hvad de forskellige ting er nu, men fabrikanterne har bare gjort det langt svære at fucke ting op pga. pionerende idioter som undertegnede.
Gravatar #36 - themuss
16. okt. 2006 14:53
Jeg har sat en FSB-unlocked 500Mhz slot1 P3 i et bundkort, der var jumped til en trilliard på FSB-agtigt.... (måske var det kun 12x FSB'en stod til= 1200Mhz for den stakkels 500Mhz)

Det lugtede ihvertfald godt af Red Bull og andre eksotiske kemikalier, da jeg startede den op..

Det skal siges, boot-sekvensen gik monsterhurtigt, men så døde den. HAHAHAHA, idiot Jakob.

Det brændte så det ene slot af i et dual-bundkort (KP6-BS, tror jeg det hed), så ud med det lort :(

Nu har jeg kun min BP6 og min VP6 stående og dem rører jeg ikke ved længere. De har ligesom overlevet skyttegravskrigen og behøver ikke længere at vise sig ;)
Gravatar #37 - desvaerre
16. okt. 2006 15:11
Kan man ikke vælge:

En pige, En omgang klisteret cola og En smutter ned af trappen i samme hug?

En pige væltede nytårsaften sin drink med cola henover alt, løftede spanden og tabte den ude i entreen :D Det er da 3 fluer med et smæk!
Gravatar #38 - XERXES
16. okt. 2006 15:11
Jeg stemte "En smutter ned af trappen" pga. manglende bedre valgmuligheder. Nå min Antec TruePower 430 Watt PSU begyndte at spyde ildkugler her i lørdags, efter at jeg ville tænde den hen ved 15 tiden, efter at være kommet mig over min uge lange brændert. Jeg bor i Albertslund, og måtte helt til Field's, hos Zitech (de eneste der åbent efter kl 15), for at få en ny PSU (Tagan EasyCon 530 Watt). Jeg tror det var fordi at min computer havde været slukket en hel uge, mens jeg var på Rustur.
Gravatar #39 - hauer
16. okt. 2006 15:49
Windows er det bedste der er sket for mine computere.
Cola er det værste.
Gravatar #40 - osiron
16. okt. 2006 16:49
.. Det værste er nok mig selv, dengang jeg kom til at slette omkring 150 GB data fordi jeg tænkte med røven engang hvor jeg rodede rundt med nogle partitioner.. :) .. pyt..
Gravatar #41 - floe
16. okt. 2006 17:07
#19: Det var selvfølgelig også overdrevet :)

#32: Du skulle altså absolut lægge mere i den kommentar end hvad der var ment? Det kan da i så fald udelukkende være fordi at du ABSOLUT ville se den som værende negativ!?

Jeg kan på ingen måde bakke dig op i at Windows XP med ny GUI (AKA Vista) er et mere solidt OS end Mac OS X, men det bliver vi vist aldrig enige om.

Der er ingen grund til at starte en flame her, hvilket vist udelukkende kan have været intentionen med dit indlæg?

Jeg skal ikke benægte at jeg synes at OS X er det absolut bedste OS på markedet, men dermed ikke sagt at det er i front på alle punkter. Jeg har installeret Windows på min Mac for at kunne bruge de programmer som ikke eksisterer til OS X. Pure and simple.
Gravatar #42 - TriciaMcMillan
16. okt. 2006 18:13
Uf... jeg er piiige og newbie inden for Macs, så det kan ikke rigtigt være andre end "mig selv" som er det værste, jeg har udsat min computer for.
Når jeg siger, at jeg indledningsvis gik i panik over at Ctrl-alt-del ikke virkede på mac'en og at jeg derfor force-quit'ede den, har jeg vist ikke sagt for meget. Suk... (roll-eyes-smiley)
Gravatar #43 - Seth-Enoch
16. okt. 2006 19:04
Underligt som ingen har savnet:
"Missfired Cumshot". Som var det første jeg kom til at tænke på.

Og den lader vi stå et øjeblik.
Gravatar #44 - proprius
16. okt. 2006 19:41
#43 haha, samme her :)

Stemte "Mig selv", selv om jeg egentlig har været god ved min nuværende computer.
Jeg kom bare til at tænke på den gang, jeg som 7-8 årig kom til at fucke vores gamle computer så meget op, at vi smed den ud. Det sjove ved det er, at jeg vist bare ændrede på skærm-resolution og opdateringshastighed. Tja, når man kommer ud over skærmens grænser får man nogle mærkelige resultater, som de gamle ikke helt kunne forstå ;D
Gravatar #45 - walling
16. okt. 2006 21:22
Foretag aldrig en "DEL /F /S /Q *" i Windows kommandoprompt, hvis du ikke er sikker på hvilken mappe du er i! Så er du advaret. Det gjorde jeg, så det er nok "mig selv" jeg bør stemme. I kan selv slå dokumentationen op for DEL og læse hvad den gør.

Men på den anden side, så følger den kommando jo med Windows! :-)
Gravatar #46 - buch
17. okt. 2006 00:00
Stemte mig selv, da jeg til min mundtlige eksamen tyrede en halv liter hustler energidrik ned i min ibm bærbar, knapperne virkede ikke, men en reboot og den var som ny. Dog lugter den stadig i dag af brændt sukker når den har stået lidt tændt.
Gravatar #47 - DarX
17. okt. 2006 06:08
Stemte mig selv, har alt for mange gange skulle køre en systemgendanelse, eller skulle bruge en halv dag på at fjerne noget damned spyware jeg var "kommet til" at installere. :-/ Kan ikke lige huske det værste jeg har gjort endnu. ^^
Gravatar #48 - Floop
17. okt. 2006 09:22
Har godtnok selv været skyld i en del, vandkøling og løse slanger :-)

Men det er aldrig gået rigtig galt.

Derimod har en Lam-gamer-newb valgt at rykke mit grafikkort ud midt i BF2. Til alt held lever kortet endnu.
Gravatar #49 - spanette
17. okt. 2006 12:29
Hmm.. Jeg stemte også "mig selv".

Engang i skolen, havde jeg min bærbar med, og jeg havde fået den dumme idé at smide et hæfte ovenpå tastaturet, og jeg kom selvfølgelig til at skubbe til det, så det røg ned under N-tasten, og rev den af :) Gik nærmest i panik. Så måtte vi have en ud for at skifte hele tastaturet :P

Og så var der dengang jeg havde mit gamle tastatur, hvor jeg havde siddet og spist guldkorn (som jeg egentligt ikke kan lide), og havde væltet skålen, så al mælken flød ud over tastaturet :)
Gravatar #50 - Celzia
17. okt. 2006 13:18
Syntes lidt der mangler en "min mor" på den liste...er ikke rigtig "en pige" og på samme tid meget mere destruktiv... måske en "min familie" ?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login