mboost-dp1

Brænder du dvd'er ulovligt?

Gå til bund
Gravatar #51 - Kadann
13. jul. 2006 11:37
#48 -

Jeg spurgte ikke hvad det betød. :)

Lad mig så spørge på en anden måde, så du måske forstår hvor jeg vil hen: Kender du alle dem der har svaret her og kan derfor fastslå at alle, eller bare størstedelen er villig til at tage konsekvensen, hvis de bliver taget i at kopiere ulovligt?
Gravatar #52 - themuss
13. jul. 2006 11:44
#50 Medmindre man er rigspolitichef, så beder man bare sin gode ven statsadvokaten om at lade være med at anlægge sag.
Gravatar #53 - TheSultan
13. jul. 2006 12:36
Vil nu hellere mene det er metoderne der bruges samt de absurde erstatnings summer der klages over.
Gravatar #54 - Kadann
13. jul. 2006 12:54
#53 -

Folk kan jo starte med at lade være med at sætte sig i en situation, hvor de bliver udsat for de metoder og erstatningssummer, så kan man jo altid bekæmpe APG og andre lign. instanser på anden vis. :)
Gravatar #55 - hgul
13. jul. 2006 13:13
#49 Politiet er nok ret ligeglad med hvor mange DVD'er der bliver brændt, men du kunne jo ringe til APG.

Selv brænder jeg ikke DVD'er ulovligt.
Gravatar #56 - lean
13. jul. 2006 13:40
#50,#51 jeg kan godt se at folk måske ikke vil tage konsekvenserne. Men hvad er alternativet? Gå under jorden, flygte til udlandet? Og hvad er grunden til at folk vræler? Er det fordi de er blevet taget eller fordi de synes loven er forkert.
Så vi kan vel konkludere at folk enten er dobbeltmoralske (de håber at de ikke bliver taget, men synes det er fint at ophavsretten ser ud som den gør) eller civil ulydige (de synes loven er forkert, og viser det ved at bryde den).

Nærmer vi os så enighed?
Gravatar #57 - Derfor
13. jul. 2006 13:53
#2 Hvad er formaalet med at braende noget man ikke kan lide ?

Braender da selv nogle film og cd'er en gang imellem ( eller ? maaske lidt mere ) Jeg taenker ikke videre over at det er tarveligt over for firmaet der laver filmene.
Gravatar #58 - themuss
13. jul. 2006 14:21
Jeg stortuder, hver gang jeg brænder en DVD. Det er SÅ synd (for de multinationale).

(nej, jeg har ikke en DVD-brænder, det var for at få joken til at fungere)
Gravatar #59 - PeterPanComplex
13. jul. 2006 17:39
Eller som Anden siger
Jeg synes kun man skal braende det man ikke kan li'
Gravatar #60 - Kadann
13. jul. 2006 20:12
#56 -

Jeg ledte ikke efter enighed, jeg ledte efter et svar på mit spørgsmål, hvilket jeg fik med dit sidste indlæg.
Gravatar #61 - morptrix
14. jul. 2006 23:37
Jeg mangler en "Ja, og jeg melder andre, hvis jeg ved de gør" :(
Gravatar #62 - sKIDROw
15. jul. 2006 02:51
Jeg leecher en smule til mig selv, og hvis vennerne ser noget jeg har, må de da gerne få en kopi.

Der hvor jeg ser noget forkert, er når folk tjener penge på kopieringen. Men privat fildeling er der intet forkert i.
Gravatar #63 - gentox
15. jul. 2006 11:19
Har en ide til hvordan vi kan komme kopiering til livs.

Vi afskaffer film/musik mediet, filmrulle, cd, dvd eller hvad det nu kan ligge på.
Og derefter kun oplever disse kunstformer i teatret eller til en koncert.
Så går pengene også mere direkte til selve kunstneren.

Og med al den ekstra tid vi så får, kan vi bruge på alt det vi ellers aldrig får tid til.
Gravatar #64 - hgul
15. jul. 2006 11:44
#63 Det bliver dyrt i harddiske når man skal aflevere eksamensopgaver på uddannelsesinstitutionerne eller også skal man bare have ekstremt mange disketter ;-)

Afleverede selv omkring 12 cd'er med mit nyligt overståede bachelorprojekt, og det var nu ik fordi de var fyldt ud alle sammen, men HIH elsker bare underlige krav :-S
Gravatar #65 - Disky
15. jul. 2006 12:15
Du er da heldig vi andre skulle aflevere alt i 4 eksemplarer på papir.

Det tager dælme lang tid når hver kopi er på +500 sider. Ja de ville dælme havde udskrifter af ALT kode.
Gravatar #66 - hgul
15. jul. 2006 12:35
Vi afleverer også på papir, men en del af opgaven var en ny corporate identity til en virksomhed, så der var en masse filer de også skulle have, plus alle de cd'ere der skulle bruges til synopsis, kilder m.v. man må åbenbart ikke samle sådan noget på den samme cd.
Gravatar #67 - Disky
15. jul. 2006 13:29
Ahh okay :)

Jeg jeg skulle igennem sikkerhedskursus vedrørende militær klassificering, bare fordi jeg skulle kode til noget udstyr der bliver brugt af forsvaret.

Heldigvis var jeg clearet højere da jeg var i forsvaret, så nul problemo :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login