mboost-dp1

Brænder du dvd'er ulovligt?

Gå til bund
Gravatar #1 - TullejR
12. jul. 2006 12:41
"Nej, og jeg melder andre, hvis jeg ved de gør"

Man stikker da vennerne - gør man ikke?
Gravatar #2 - Proz
12. jul. 2006 12:42
"Nej, synes det er tarveligt overfor firmaerne"
Synes det er fint nok hvis man ser noget ulovligt fordi man ikke gider at købe noget man alligevel ikke gider at se, men hvis man kan lide det man ser og gerne vil have det på DVD så må man også støtte op om de firmaer som tilbyder det.
Gravatar #3 - BurningShadow
12. jul. 2006 12:49
Jeg stemte "Nej, synes det er tarveligt overfor firmaerne", det der er den der passer bedst. Men den passer ikke helt. Muligvis fordi jeg ikke kan lide det poptøze ord (er det en 14 årig poptøzzz der har indsendt et forslag?)

Muligheden "Nej" ville have været mere passende...
Gravatar #4 - Disky
12. jul. 2006 12:52
proz:

Synes det er fint nok hvis man ser noget ulovligt fordi man ikke gider at købe noget man alligevel ikke gider at se,

Hvad er det egentligt du prøvet at sige ?

Vil du se filmen eller vil du ikke :)
Gravatar #5 - The-Lone-Gunman
12. jul. 2006 12:55
Ja, nu har jeg ikke en DVD-brænder... men min holdning er, at jeg generelt er ligeglade med om andre overtræder loven, sålænge det ikke rammer mig direkte.
Gravatar #6 - glitch
12. jul. 2006 13:03
Ja, jeg brænder det kun ud, hvis det ikke virker som det skal i daemon tools, f.eks. hvis copy protection ikke kan brydes på andre måder. ^_^
Gravatar #7 - Proz
12. jul. 2006 13:03

At jeg ikke kan vide om det er noget jeg ønsker at se, før jeg har set det ;)
Gravatar #8 - Jazzy182
12. jul. 2006 13:27

LOL :)

Jeg er enig, folk kan røvrende store firmaer med ellers gode regnskaber, alt hvad de har lyst til for min skyld.

Der er så meget uretfærdighed til i verden, om aktionærene i nogle Hollywood firmaer som primært laver noget bras af nogle film, taber lidt penge, det kan ikke forestyrre min nattesøvn.

Copy away
Gravatar #9 - yosh
12. jul. 2006 13:32
Jeg har ikke noget problem med at brænde DVD'er selvom røgen dog godt kan blive lidt generende en gang i mellem.
Gravatar #10 - MiniatureZeus
12. jul. 2006 13:33
Gider ikke brænde ulovlige DVD'er, fordi jeg ikke har nogle DVDskiver... og hvis jeg havde gad jeg alligevel ikke, for de film jeg ser, (og som er "ulovlige") ser jeg kun på min comp eller sætter min comp til mit TV...

og som burningShadow påpeger mangler muligheden "Nej..."

PS har ik stemt... pga den sidste mulighed! ;) man ved ALDRIG hvilke skurke som er her på newz.dk :P hehe
Gravatar #11 - kba
12. jul. 2006 13:48
Gider ikke brænde noget ud på DVD'er, da jeg ikke mener, jeg har noget der er værd at gemme, udover det der ligger på min harddisk.

Nå ja, og så har jeg desuden heller ikke DVD-drev/brænder i min stationære.
Gravatar #12 - asger
12. jul. 2006 13:52
har ingen DVD-brænder, men det generer ikke mig at folk brænder deres film... man har brændt så meget gennem tiderne...

det startede vist nok med hekse...
Gravatar #13 - kiwi
12. jul. 2006 14:04
Ejer ikke en DVD-brænder, så det er ganske nemt. :)
Gravatar #14 - x-cab-x
12. jul. 2006 14:06
Hmmn blev nød til at sige nej, da den metode som min dvd-brænder benytter til at brænde dvd'er med er fuldt ud lovlig efter hvad jeg ved!
Gravatar #15 - MiniatureZeus
12. jul. 2006 14:12
#13 kiwi

Troede da at det var rimelig svært at brænde DVD'er uden en DVD-brænder... :S ;P hmm
Gravatar #16 - themuss
12. jul. 2006 14:14
Ingen DVD-brænder her :(
Gravatar #17 - mazing
12. jul. 2006 15:06
Det hænder man brænder en film ned for at tage den med over til vennerne.. Men jeg brænder aldrig for bare at have dem liggende på hylden.

Dvs. medmindre de er ualmindeligt gode eller "must haves" - og i så fald er det mere en "ventehylde" til de bliver skiftet ud med orginaler :)
Gravatar #18 - Mulpacha
12. jul. 2006 15:08
Ja, jeg brænder DVD'er ud til mig selv og min egen DVD-afspiller. Det kan godt være at der er mange der har sagt det før, og det lyder da også som en dårlig undskyldning, men jeg køber faktisk de film jeg synes er gode og værd at se mere end én gang. Jeg tror ikke at jeg køber hverken flere eller færre DVD'er fordi jeg downloader og brænder dem, jeg tror bare at jeg er mere glad for de film jeg køber.
Gravatar #19 - Metz28
12. jul. 2006 16:06
Brænder heller ikke. og er total kold over om det er lovligt eller ej, jeg nægter at betale penge for et produkt jeg ikke har set. hvis filmen er god køber jeg originalen.. og sådan burde det sku være.. hvem gider i det hele taget have en kedelig kopi stående. lol det der ikke meget ved,,,

download og se film, hvis den er god. KØB DEN!
Gravatar #20 - mgX
12. jul. 2006 16:30
15# ikke specielt...DVDer er lavet af plastic og brænder faktisk fantastisk :)
Gravatar #21 - ztyle
12. jul. 2006 17:14
"Nej, synes det er tarveligt overfor firmaerne"
Dvs. jeg syntes at det er taveligt over for dem der, som jeg selv, køber film(Software), ikke at jeg ikke downer en film i ny og næ, men jeg brænder den ikke køre den over netverk til TV, ser den sletter den igen, hvis jeg kunne li' den, køber jeg den
Og angående software er der kun adobe som jeg har overvejet, da den pakke er totalt ublu dyr, men har klaret mig med gratis alternativer.

Ps. pirateri giver selskaberne en grund til at tage for meget for produkterne, tror sku de laver mange af smuthulderne med vilje, så de kan holde deres priser i top
Gravatar #22 - MuhCow
12. jul. 2006 17:59
Min mening i form af en lille quote fra Anden - FAQ:

"Har ingen sympati for CD pirateri, man bør kun brænde de ting som man ikke ka li"

;O)
Gravatar #23 - Kadann
12. jul. 2006 18:07
"Nej, synes det er tarveligt overfor firmaerne."

Jeg holder mig til at købe de ting jeg gerne vil se, uanset om det er noget jeg har set i forvejen eller ej.

Jeg ser ikke "jeg vil se tingene først og køber det jeg kan lide bagefter" som et validt argument for at gøre det, fordi allerede der har selskabet lidt et tab, fordi man ikke har betalt for at se filmen.. og argumentet "Hollywood laver alligevel lort", som jeg har hørt adskellige gange, ser jeg heller ikke som et argument for at kopiere noget ulovligt eller downloade uden at betale for det, fordi hvis det er lort, hvorfor så bruge sin tid på det?

DVD-film er billige, hvis man kan klare sig uden undertekster og gider at bruge lidt tid på at finde gode tilbud og det er muligt at leje film billigt, via f.eks. Lovefilm - så jeg kan ikke umiddelbart se noget argument for at man bør gøre det.
Gravatar #24 - trylleklovn
12. jul. 2006 18:09
Hvordan brænder man ulovligt?
Gravatar #25 - buch
12. jul. 2006 18:22
Markafbrændinger, det er meget ulovligt;)
Gravatar #26 - BurningShadow
12. jul. 2006 18:55

Nu er det så heller ikke "CD pirateri", men "DVD pirateri", der er tale om, her ;)
Gravatar #27 - simonsweb
12. jul. 2006 21:17
Hmmm - af og til glemmer jeg egentlig at der er en piratlov :)
Gravatar #28 - Chokehold
13. jul. 2006 08:03
Der er mange som siger: Jeg downloader filmen, ser den, og hvis den er fed så køber jeg den ...

Tror jeg vil gå ned i Kvickly, æde mig mæt i frysepizzaer, og hvis de smager godt så betaler jeg for dem ... :)
Gravatar #29 - gertudby
13. jul. 2006 08:11
Kan de
Ja, og jeg tjener penge på det (41)
Ja, både til mig og mine venner (259)
Ja, men kun til mig selv (673)
ikke lige stå frem, så de selvbestaltede sheriffer

Nej, og jeg melder andre, hvis jeg ved de gør (59)
kan stikke dem ? :)
Gravatar #30 - Azuria
13. jul. 2006 08:11
#28 > Forskellen i din sammenlign ligger så i, at frysepizza'en skal lave af grund produkterne hver gang den skal laves...
En film laves én gang, og reproduceres så.

Et andet eksempel for at holde os til dine eksempler der ikke rigtig holder...
Du køber en pc for 15K via nettet... uden at vide andet end at den indeholder ram, cpu, gfx kort, hdd brænder og med lidt held et bundkort.
Det kan vi kalde skuespillerne...
Plottet kunne så være kabinettet...

Er du ikke tilfreds, så sender du den blot retur og får dine penge tilbage..
Det gør du ikke ved en film, som vel og mærke imodsætning til pc'en blot er et duplikat.
Gravatar #31 - Chokehold
13. jul. 2006 08:25

Moralen i spørgsmålet om man må pirat kopiere DVD'er har jo mange facetter.

Hvis man helt vildt gerne vil se filmen, er det fordi der må være et strøg af interesse. Hvis man først downloader filmen ulovligt, ser den og synes den er fed så er der nok mange som ikke går ud og køber den lige med det samme hvis det er en rimelig ny film. Men venter til den falder i pris og køber den først der. Hvis interessen og forventningerne til filmen er store, så køber man den lige når den kommer ud ... hvis man har lidt selv disciplin så venter man spændt til den er faldet i pris..

Lige meget hvad så er det igen et ømt punkt. For man vil jo ikke købe noget man ikke har prøvet, set, smagt eller duftet. Mener dog, at de fleste har nogle enkelte film de ser frem til hvert år, disse burde man købe med det samme og ikke se først og så vente til prisen er faldet og så købe dem ...
Gravatar #32 - themuss
13. jul. 2006 08:38
Jeg har feks Apocalypse Now i en masse formater: DVD, VHS, soundtrack på CD, og selvfølgelig Redux-udgaven.

Kunne ikke drømme om at have feks Nynne stående, om jeg så fik penge for at tage imod den...

Sådan er der så utrolig stor forskel på film.

Nogle er af en kvalitet, der kaa retfærddiggøre, man bruger sine ressourcer på at indkøbe filmen, andre er af så ringe kvalitet, at man fristes til at hjælpe med at udbrede den helt gratis.

Bladerunner og Clockwork Orange er nogle af de andre film, jeg har i alle formater.

Nå ja, jeg har sgudda også 150 vinyl-plader med Depeche Mode, men jeg har ikke en eneste med Basshunter....

Sjovt som man gider betale for kvalitet.
Gravatar #33 - Chokehold
13. jul. 2006 08:45
De film jeg ser frem til og glæder mig til ser jeg som regel i biografen først. Derefter har jeg ingen problem med at vente til den bliver billigere på DVD og så købe den der.

Synes så modsat dig at Nynne er en morsom film. Eller også har jeg bare ikke noget problem med at indrømme det ;) .. Så den under tvang fra kæresten i biografen, men har ikke fortrudt det efterfølgende. Men ikke en film som jeg brænder efter at stille i kø på min DVD reol .. :)
Gravatar #34 - themuss
13. jul. 2006 08:55
Bah, du er helt VILD efter at få den til samlingen ;)
Gravatar #35 - Kadann
13. jul. 2006 08:58
#32 -

Hvilke formater er det du har "Blade Runner" i?
Gravatar #36 - themuss
13. jul. 2006 09:03
Jeg har Director's Cut på DVD og VHS + den originale optaget på VHS dengang, TV2 sendte den i begyndelsen af 90erne. Nej jeg har den ikke på Laserdisc, hvis du fisker efter en digital udgave af originalen *snøft*, men den forefindes på de fleste P2P-netværker (søg efter Criterion-udgaven).

Derudover har jeg Vangelis-soundtracket på CD.
Gravatar #37 - Kadann
13. jul. 2006 09:04
#36 -

Ok, ja.. så kan jeg godt se at du mangler den p.t. bedste udgave, nemlig Criterions udgave på LD. :)

Men det bliver der jo så rådet bod på i efteråret.
Gravatar #38 - themuss
13. jul. 2006 09:05
Criterions udgave er den originale (som JAAAA! er den bedste)

"now all those moments will be lost like tears in the rain"

(jeg mangler virkelig virkelig Ford's speak efter Hauer dør i Director's Cut (ufatteligt at han klippede speaken fra, fordi han mente, Harrison Ford lød kedelig))

Du vil ikke til at påstå, at vi kan få lov at købe original-udgaven på DVD til efteråret vel, *savle uhæmmet*
Gravatar #39 - Kadann
13. jul. 2006 09:07
#38 -

Præcis :) derfor "den bedste udgave", efter min mening. :)

Men, som sagt, det bliver der jo rådet bod på snart, så fans af de forskellige udgaver alle kan få sin favorit på DVD eller et af HD-formaterne.

edit:

Jo, man er endelig blevet enig omkring rettighederne, så der kommer en udgave med tre udgaver af filmen, den originale, DC og en helt ny udgave, kaldet final cut.
Gravatar #40 - themuss
13. jul. 2006 09:08
(Ja og slutningen er langt mere tro mod bogen (lægger ligesom op til at Ford selv er replikant) end Director's Cut))

Har du et link til mig?

Der der final cut lyder som noget farligt moderne noget, sikkert remixet af Nik og Jay.

Er der overhovedet fans af Director's Cut?
Gravatar #41 - Kadann
13. jul. 2006 09:12
#40 -

http://www.scifi.com/scifiwire/index.php?category=...
http://comingsoon.net/news/movienews.php?id=14724

Jeg kan ikke lige finde linket med HD-udgaverne, men jeg mener at den bliver udgivet på BD også i løbet af året.
Gravatar #42 - themuss
13. jul. 2006 09:13
"time to *ungh*.... die"

"I don't know why he did what he did, i guess in those final moments he loved life more than he ever had before" (haha jeg får sgu gåsehud bare af at skrive det, lol da)
Gravatar #43 - slmkbh
13. jul. 2006 09:36
arhhh matey... me dvd writer is on overdrive, burn the scurvy APG, RIAA, MPAA and the rest of the freshwater sailors
Gravatar #44 - lean
13. jul. 2006 10:00
Som man kan se af poll'en er civil ulydighed udbredt. Men jeg kunne alligevel godt tænke mig at vide hvad loven siger i forhold til civil sager. I straffesager er det vel sådan at ser man noget kriminelt skal man melde det. Hvis man ikke gør bryder man loven. Dvs hvis man ser et overfald af en gammel dame, skal man ringe til politiet. Hvis man ikke gør det bryder man loven.
Gælder det samme for civil sager. Hvis jeg ser en ven brænde en dvd ulovligt, bryder jeg så loven hvis jeg ikke melder ham?
Gravatar #45 - Kadann
13. jul. 2006 10:10
#44 -

Hvordan kan du se om det er civil udlydighed eller blot et spørgsmål om at folk ikke gider at betale? :)
Gravatar #46 - bugger
13. jul. 2006 10:21
[url]#44[/url] Jeg ved det ikke, men jeg tror bestemt ikke at borger mod borger er noget der skal meldes (kan det det? ;)), jeg tror kun at det gælder politi mod borger.
Gravatar #47 - m_abs
13. jul. 2006 10:23
Eftersom det er ulovligt at bryde kopisikringen på mine lovlige DVD-film for at lave en kopi, og jeg laver kopier til mig selv som det passer mig, Ja.

Jeg gider ikke downloade DVD-R fra nettet og kan derfor ikke brænde dem, spild af tid og båndbredde, især når jeg alligvel går ud og køber originallen, hvis filmen viser sig at være noget værd.
Gravatar #48 - lean
13. jul. 2006 11:31
Fra wikipedia.
"Civil ulydighed betyder aktivt at bryde visse love, krav og beordringer fra regeringer eller okkupationsmagter uden at gribe til fysisk vold og efterfølgende acceptere konsekvenser som blandt andet kan medføre straf i henhold til gældende love, landsforvisning og andet."

Folk gør noget der er ulovligt med fuldt overlæg, uden at bruge vold. De kan blive taget for det og må tage konsekvenserne. Så det er ikke noget jeg tror, det er noget jeg ved baseret på svarene i poll'en. Grunden til at folk er ulydige kender jeg selvfølgelig ikke.
Gravatar #49 - lean
13. jul. 2006 11:33
Du kan da altid ringe til politistationen og melde folk. "Hej, jeg har set min nabo brænde ulovlige dvd'er. Han bor der og der. Hvis I kommer forbi er der citronhalvmåner inde hos mig"
Gravatar #50 - BurningShadow
13. jul. 2006 11:36

Problemet er bare, at folk kun husker på den første halvdel; At bryde loven. Den glemmer den anden halvdel; At acceptere konsekvenserne.

Når de har brudt loven, så tuder og vræler de, fordi det sååå synd for dem at de bliver snuppet.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login