mboost-dp1

unknown

Windows Longhorn screenshots

- Via Virtual zone - , redigeret af Net_Srak

Microsofts næste Windows version er allerede lækket på nettet, og neowin.net har en bunke screenshots der viser at Longhorn allerede nu er en hel del anderledes end XP/2003 mht. interface.

Microsoft forventer Longhorn færdig til 2006.





Gå til bund
Gravatar #1 - Grilleren-|
31. okt. 2003 12:49
damned det er grimt
Gravatar #2 - Ronson ⅍
31. okt. 2003 12:51
Tror da der er efterhånden mange der kører med build 4051 (som det her er), så jeg kan nu ikke lige se nyheden :)

Så kan man jo diskutere om det er flot eller grimt (og #1 er allerede begyndt). Det bliver jo nærmest standarden om man vil det eller ej, glæder mig dog til at se Aero.
Der er masser af billeder og video af Aero på winsupersite.com.

Og nu ikke noget med at udvikle tråden til en linux-vs-windows-debat..
Gravatar #3 - Grilleren-|
31. okt. 2003 12:53
nej for vi ved jo alle at linux sux
Gravatar #4 - Mr.Weasel
31. okt. 2003 13:03
Mon de har tænkt sig at udvikle et minimalt GUI til server udgaverne af Windows i fremtiden. Jeg ville være rimelig ked af at have Longhorn bloatede gui på min desktop og da slet ikke på en server. Jeg er sikker på det vil være langsomt over netværk.
Gravatar #5 - exp
31. okt. 2003 13:03
... men rart at se at der er indbygget popup-stopper i IE
http://www.neowin.net/staff/creamhackered/longhorn...

#4
Med lidt held kan man vel slå det fra ligesom i XP... :-)
Gravatar #6 - Ladefoged
31. okt. 2003 13:11
Gad vide om der er tænkt på at man også skal kunne arbejde på computeren ikke kun lege rundt i windows !!

Self er der det men, jeg syndes bare at det er tankevækkende at windowns skal fylde så meget på vores computere, for mig skal det bare holde min computer kørende så jeg kan lave noget andet på den
Gravatar #7 - sguft
31. okt. 2003 13:16
før tråden nu krænger helt over .. så husk lige på at der er stadig 3 år til Longhorn er på markedet .. det her er meget langt fra den endelige brugerflade.
Gravatar #8 - Gruesome
31. okt. 2003 13:44
Synes designet er meget pænt, men tingene fylder lidt for meget. Det virker mere som GUI'en ikke er færdigtudviklet (hvilket også ville være underligt hvis den var) men et udkast der kan bruges.
Gravatar #9 - Wolly
31. okt. 2003 13:54
Hvorfor er der ingen screenshots af en "Blue screen of death"??? :-)
Gravatar #10 - Coma
31. okt. 2003 13:55
Grimt gui....


lige en note til news... HVorfor bliver der postede screenshot af longthorn?.. da jeg smed et link til en masse nye screenshorts og videoér af AmigaOS4 der bootede op fik jeg afvide det ikke var en nyhed og ikke vil blive postede...

i burde sku da til at tage jer sammen og holde ens linje...
Gravatar #11 - usleso_dk
31. okt. 2003 14:01
#10 Til din note til newz: Måske fordi der er en _milliard_million_ flere brugere af windows, end af Amiga? Derfor er der en meget større målgruppe, som har lyst til at se screenshots af Longhorn...
Gravatar #12 - Coma
31. okt. 2003 14:03
11#

tror da der er lige så mange der er interseret i at se AmigaOS .. er da vist temlig mange gamle Amiga folk her....

der ud over ændre de tjo ikke i det.. Det er jo det samme.. fik som begrundelse at disse ting ikke var nyheder.. Hvad gør dem så til nyheder nu? ....
Gravatar #13 - TullejR
31. okt. 2003 14:26
#12:

Enig.


Hold kæft hvor er det dog et grimt GUI der er i det build - så må jeg jo skaffe en monitor der kan gå langt over 1600*1200 px, når win GUI'in skal fylde så meget - den fylder allerede RIGLIGT..
Nej, dette er et fed GUI!
Gravatar #14 - BeerNulle
31. okt. 2003 14:38
#12:

Enig...!
Gravatar #15 - kant
31. okt. 2003 14:44
#12 enig !
Gravatar #16 - Raenil
31. okt. 2003 15:03
#4
Windows Server 2003 har ikke XP GUI'en med - ved egentlig ikke hvorfor - men de fjernede den altså på et tidspunkt. Det samme sker nok med Longhorn. Men indtil videre er der jo heller ikke rigtigt nogen der ved hvilken roadmap Microsoft har for deres serversystemer mht Longhorn
Gravatar #17 - køllepop
31. okt. 2003 15:08
#13 TullejR:

Nej, dette er et fed GUI!

Ja, hvis man går i 3. klasse eller er lidt simpel i hjernen.
Gravatar #18 - Coma
31. okt. 2003 15:22
Her er screenshort af AmigaOs4
Her
og her er en af TCP/IP stack konfigurationen.
Gravatar #19 - FISKER_Q
31. okt. 2003 15:26
#6 og sikkert også en masse andre.

GUI'et vil være (forholdsvist) op til jer selv. Kan du ikke lide temaer, så slår du dem fra. Kan du ikke lide sidebar, så slår du den fra.

#7
Det er endda heller ikke brugerfladen. AERO er ikke implenteret endnu, og vil sikkert ikke være det før om et år eller 2.

#16
Longhorn har IIS 7.0

Og jeg tvivler det bare er til at have der.

#17 Ja eller hvis man har en anden mening, ligesom alle andre normale mennesker.
Gravatar #20 - Jazz_1.41
31. okt. 2003 15:29
Synes generelt kun det er små ting der bliver ændret for hver gang der kommer en ny version. Siden windows 95 har jeg ikke umiddelbart set noget vildt revolutionerende. Windows XP kom me en lidt anden måde at ordne sine ting i startmenuen, en måde jeg iøvrigt straks slog fra! Men ellers er det efter min mening meget lidt der er sket med GUI'en, og det samme er efter hvad jeg kan se tilfældet med Longhorn.
Selvfølgelig er der små ting, som man kan mærke man mangler i det øjeblik man går tilbage til en gammel version (af ukendte grunde), men som sagt ikke nogen kæmpe ændringer.

Vil hellere høre om nye funktioner, da screenshots efter min mening efter alt at dømme ikke rigtigt viser noget nyt.

Men er Microsoft bare bange for at prøve noget nyt, eller er designet med en startmenu og et skrivebord det optimale design?
Gravatar #21 - køllepop
31. okt. 2003 15:30
#19 FUSKER_Q

Hov, hvem fanden har smidt penge i dig?
Gravatar #22 - TullejR
31. okt. 2003 15:32
#17:


Ja, hvis man går i 3. klasse eller er lidt simpel i hjernen.


hvis man er på det stadie vil man aldrig regne ud hvordan windowmaker fungerer, sådan er det bare.
Det tog mig selv ½-1 times tid at regne det ud, og nej, jeg er ikke uintelligent.
Det jeg prøvede at understrege var at longhorn gui'en er totalt bloated, mens windowmaker kun indeholder det allermest nødvendige, og desuden er meget fedt at arbejde med.
Gravatar #23 - køllepop
31. okt. 2003 15:38
#22 TullejR

nå nå.....

Den er sikkert funktionel, men fed er den sgu ikke.
Gravatar #24 - Raenil
31. okt. 2003 15:59
#19
Ehh - ja. Men hvad havde det med mit indlæg at gøre? (Jeg spørger, fordi jeg mener at have misset pointen)
Gravatar #25 - FISKER_Q
31. okt. 2003 17:25
#24

Du betvivler at Longhorn vil være server. Ville det ikke være dumt at spendere tid på en ny stor version af IIS til et hjemmesystem?
 
Gravatar #26 - Raenil
31. okt. 2003 17:39
#25
Jeg fik nok formuleret mig uklart så. Jeg betvivler ikke, at Longhorn kan blive til en server. Blot siger jeg, at det ved vi sådan set ikke noget om endnu. Vi ved ikke, om de forskellige udgaver blive udgivet undet et produktnavn (som Windows 2000/NT5) eller om produktet bliver splittet op og udgivet på forskellige tidspunkter (XP/NT5.1 og 2003/5.2). Vi ved heller ikke hvilke features der kommer i de forskellige produkter. Og vi ved ikke om IIS 7.0 kommer i dens nuværende form eller en helt anden.
Gravatar #27 - DUdsen
31. okt. 2003 19:10
#18 hvorfor syntes jeg det minder om swing toolsættet?

her og her er kde3 i aktion.
version 4, der bliver lanceret omkring samtidgt med lognhorn, kommer til at indeholde ting som transperens på alle elementer.
Men det bliver interesant hvad de for ud af deres winFS system, det er nok der evt nyskabelser skal findes.
Gravatar #28 - PeterBP
31. okt. 2003 19:20
Gudfaderbevares, er det det bedste Microsoft kan gøre i deres forsøg på at efterligne Mac OS X? En kæmpe, pladsspildende "dock" i højre kant af skærmen, som ikke tilføjer noget specielt nyt eller ekstra funktionalitet som er skærmpladsen værd... det eneste gode jeg kan se på de screenshots er at IE lader tila t undersøtte popup blocking, men det er vidst den eneste forbedring Microsoft har formået at lave på IE i flere år ?!
Gravatar #29 - Ronson ⅍
31. okt. 2003 19:45
#26: Der er planlagt en "Longhorn Server", så jeg vil gætte på at det bliver som Windows 2000.

pdc2003_gates_10.jpg
Gravatar #30 - demolition
31. okt. 2003 22:56
Så håber jeg da at de kan tvinge hardware-producenterne til at lave nogle bedre skærme med højere opløsninger. En typisk 18" fladskærm kører 1280x1024 idag, og med den GUI er det det komplet ubrugeligt.
Gravatar #31 - nielsbuus
1. nov. 2003 00:46
Det ligner godt nok en billig kopi af MacOS X. De har stjålet det børstede stål / panther temaet.

Det er så lavt af Microsoft.
Gravatar #32 - Grilleren-|
1. nov. 2003 10:04
amigaos ser sgu lækkert ud
Gravatar #33 - arnbak
1. nov. 2003 10:56
#13 er absolut ikke enig i at det er en fed wm.

Næ denne her er lækker :)
http://www.linuxin.dk/eyecandy/172.jpg
Gravatar #34 - TullejR
1. nov. 2003 10:59
#33:

Det fede ved den er at den er så simpel, ligesom den du også selv linker til :)
Gravatar #35 - dynamism
1. nov. 2003 17:35
Stjålet Mac OS X?? Skal vi ikke skrue ned for beskyldningerne.....

Man har da lov til at efterligne noget som man synes er godt, præcis som Mac gjorde med den grafiske brugergrænseflade, da de så den udgave, som Xerox havde lavet....

Og WindowMaker er ikke lækker at kigge på. Den ligner noget man selv har lavet i VB....
Gravatar #36 - nielsbuus
1. nov. 2003 18:34
35# Der er tale om direkte tyveri af temaet. Det er ikke brugerfladen, det er temaet. Du kan ikke blive ved med at snakke om Xerox og deres grafisk brugerflade. Der er sket mange ting de sidste 20 år. Microsoft kopierer MacOS X - ja, de gør så. Selvom farvetemaet - det børsted stål fra iTunes og Panther.
Gravatar #37 - KozmoNaut
1. nov. 2003 22:48
#35

Smag og behag... Jeg synes at Window Maker ser ret nice ud (med et andet tema end standard-temaet, dog), og at NeXT-måden at håndtere vinduer og den slags er ganske rar.

Lige nu hælder jeg dog mest til XFce... Det er sgu en lækker brugerflade. Ikke alt muligt overflødigt, bare det der skal være, og det der er der fungerer rigtigt godt.

http://xwinman.org/screenshots/xfce-stevn.png

Lidt gammelt screenshot (lidt mere end en måned gammelt, tror jeg), men min desktop ser stort set sådan ud.
Gravatar #38 - dynamism
1. nov. 2003 22:57
#36: Hvis det ER direkte tyveri og så forfærdelig tydeligt, som du vil gøre det til, hvorfor hører vi så ikke noget brok fra Apple??

Nok fordi de VED, at det ikke holder!! I modsætning til dig.
Gravatar #39 - vEnOm
1. nov. 2003 23:31
umidlbart kan jeg godt lide longhorn design ... det der bekymre mig mest er brugbaren af den nye bar der ...
fx www.smartbarxp.com har en bar der ligner den en del ... han/de har også formået at fået indbygget en del brugbare elementer som fx media play/winamp control, notepad funktion og system monitor

det er sådanne elementer jeg håber der kommer med den for at sådan en bar kan udnyttes

ikke bare det smarte ur, billede haløj og ekstra genveje man ser på de screens der
Gravatar #40 - flywheel
2. nov. 2003 06:11
#38 Eller måse venter de til der kommer en demokratisk regering. således at de har en chance.

Må gratulere Microsoft, endnu engang har de formået at overtræde alle designregler i en sådan grad at brugergrænsefladen ikke bare er grim men også umulig at finde rundt i.

Vel nu må vi se om Longhorn ryger ned i samme kasse som Cairo ... velkommen til Palladium.
Gravatar #41 - Inspecto
2. nov. 2003 09:19
Det ser fandme godt ud, men hvad sker der for MS, de udsætter da release dagen hele tiden :o(
Gravatar #42 - sguft
2. nov. 2003 09:40
#39: Takker for henvisningen til smartbarxp, den har givet mig et lidt andet syn på den slags bars. Den er jo ligefrem nyttig :) Kan godt li dens Notepad funktion og integrering med Outlook, det er sgu lidt lækkert.

Nu ser jeg ligefrem frem til den i Windows Longhorn, har ellers tidligere ment sådan en bar ting bare var noget unødvendigt gejl :)

Jeg er btw. ret overbevist om at den bar i Longhorn bliver lige så flexibel mht. til at udvikle egne moduler til den.
Gravatar #43 - FISKER_Q
2. nov. 2003 13:59
#39 det er allerede muligt at have sin windows media player nede i sin taskbar.

Men jo Longhorn vil have den mulighed. Dog skal du eller andre nok lave den, for tror ikke den kommer ind som standard.

WinFS vil også inkludere support for harddisk linking(endelig). Dvs. du vil kunne have fx 10 kopier af den samme fil, og de vil ikke fylde mere pga WinFS automatisk skriver dem ind i dens database.

Sidebar vil have en masse features. Det er nok hvad Active Desktop skulle have været. Du vil kunne bruge rss feeds og mere.
Gravatar #44 - nielsbuus
2. nov. 2003 17:48
#38 Nu er det ikke altid at nogen udsender pressemeddelelser hver gang der er noget der nager dem. Og så mener jeg at Microsofts redning af Apple i 1997, blandt andet indebar at Microsoft fik adgang til Apples ejendom.
Gravatar #45 - ZOPTIKEREN
2. nov. 2003 20:01
#42
Ud over at den lagde min mit windows ned, da jeg forsøgte at afintallere den, så er den da meget fed. Var da også et par måneder siden jeg prøvede den sidst.

Kunne det ikke nærmere tænkes at ms har købt den der smartbarxp af fyren som laver den? Ligner da godt nok hinanden ned til mindste detalje.
Gravatar #46 - Target
2. nov. 2003 20:22
#28 - Der er også kommet en download manager i IE. :) Så man kan pasue/resume sine downloads. Specielt genialt til ftp.

Og til jer andre der piver over designet, så kan man slå det hele fra, så det bliver en ganske alm. windows 2000 brugerflade, blot med mange flere fede features.
Her er et SS af min brugerflade:
http://target.lir.dk/lhss1.jpg

Og her er et af "Denne computer":
http://target.lir.dk/lhss2.jpg
Gravatar #47 - TullejR
2. nov. 2003 20:44
#46:

øhh jo, men dit IE mangler jo temmeligt mange knapper ;)

er du betatester eller noget ?

desuden er w2k brugerfladen jo heller ikke fed, men den er i det mindste simpel.
Gravatar #48 - troeLSD
2. nov. 2003 22:13
Også lige en til alle jer der beklager sig over designet, hvis bliver som det er i XP (og et par andre windows versioner) så kan man med eksempelvis et program som windowblinds lave fuldkomment om på designet. windows er i den retning et tæske liberalt system, det synes jeg ikke man kan tage microsoft, selvom de altså også skal have deres hug.
Gravatar #49 - FISKER_Q
2. nov. 2003 22:21
#47 nej det er den uheldige behandling af Internet Explorer. Har du tema på har du vist kun adresse linie, frem og tilbage og så foretrukne i det.

Havde jeg håbet havde været normalt uden tema :(

#48 Det vil blive endnu mere radikalt end det. Det skal WinFX, Avalon og Aero nok sørge for.

Nu vil det kunne gøres uden at skal til at ændre dll filer osv. Man laver det bare.
 
Gravatar #50 - cavemann
3. nov. 2003 07:58
I er en flok LINUX spassere.
har i virkeligt intet andet at tage jer til, hold op hvor er det kedeligt at se sådan en flok intet sigende kommentarer.I holder jer til LINUX resten holder sig til WINDOWS.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login