mboost-dp1

unknown

Udenrigsministeriet blev ikke hacket

- Via Jyllands-Posten -

Undenrigsministeriet har undersøgt sagen om det mistænkelige link som gør grin med Bush og blair. Det har vist sig at det var en indefra i ministeriet som har haft adgang. Ministeriet overvejer i øjeblikket hvorvidt de skal overlade sagen til politiet.





Gå til bund
Gravatar #1 - vEnOm
2. apr. 2003 00:09
så ka de fame lære det :;)=
Gravatar #2 - Nvidiot
2. apr. 2003 00:17
Man
Gravatar #3 - Nvidiot
2. apr. 2003 00:17
Man må
Gravatar #4 - Nvidiot
2. apr. 2003 00:17

Sorry! Lider af en krampesygdom...
Det jeg ville sige var, at der er folk der ik kan tåle en joke! ;-)
Gravatar #5 - SaD
2. apr. 2003 00:27
Vi vil se forfatteren! Vi vil se forfatteren! :D
Gravatar #6 - Xanthia
2. apr. 2003 00:52

pffff, her ændrer man en smule i indholdet på et ministeriums hjemmeside og straks begynder folk at blive sure.
Gravatar #7 - TWFH
2. apr. 2003 04:49
Det ligner sgu' da heller ikke noget. Manden kan lave den slags i sin fritid med sin egen hjemmeside. At han så kun har været der i en slags vikariat (der stod han var midlertidig arbejder) gør det ikke et hak bedre - og med så'n en klat på CV'et skal han nok blive til noget :)
Gravatar #8 - TYBO
2. apr. 2003 05:38
For fanden da .... tag det som en joke og smil. :)
Gravatar #9 - TWFH
2. apr. 2003 05:52
#8: Nixen, jeg sidestiller det her med malingkasteriet mod Anders Fogh Rasmussen og Per Stig Møller - hvis man er uenig skal man holde sig til de lovlige metoder, hvis man vil have sin holdning taget seriøst. At begynde at pille ved hjemmesider man ikke har lovformelig adgang til og smide maling/æg/whatever efter politikere mener jeg ikke hører hjemme nogen steder, og jeg har meget svært ved at se det som en joke. Hvis det er det, er det en rimeligt tyndbenet en af slagsen
Gravatar #10 - rasmuskaae
2. apr. 2003 05:58
jeg synes så at det var okay-cool det med malingen.
Gravatar #11 - jensendk
2. apr. 2003 06:17
Personligt vil jeg kalde det embedsmisbrug.

At man som privatperson udnytter ens stilling til at sprede et budskab, der er så meget i modsætning til den forvaltning man er ansat ved er usmageligt.
Gravatar #12 - Mazon
2. apr. 2003 06:22
#10
Jamen det er jo godt for dig - men at du så ikke har fattet en dyt af demokratiet det er så noget helt andet...
Gravatar #13 - IzeBurn
2. apr. 2003 06:28
#10
Slå ordet demokrati op i ordbogen!
Gravatar #14 - Disky
2. apr. 2003 06:29
macaw:
Det viser jo en hel del om dig og din holdning til demokratiet og de spille regler der gælder.
Gravatar #15 - Odyssey
2. apr. 2003 06:59
Jeg synes malingkasteriet var at gå langt over stregen.

Det her synes jeg er at skyde fluer med kanonkugler. Jeg kunne forstå det hvis der var decideret ændret noget på siden som var synligt, men her hvor ingen der ikke vidste det kendte til det...
Gravatar #16 - Cillas
2. apr. 2003 07:05
Det er stadig ikke "fair" over for hans arbejdsgiver. Selvom jeg måske har en personlig opfattelse om krigen, har jeg da ikke tænkt mig at overplastre mit firma's hjemmeside med det selvom jeg har mulighed for det. Om det så er internt i kildekoden eller synligt, så har jeg stadig ingen ret til det, og hvis jeg var personen i udenrigsministeriet, som skulle afgøre det, så var den røget direkte til politiet....

~Just my 50 cents
Gravatar #17 - flammable
2. apr. 2003 07:11
<STRONG>#10 </STRONG>
Jeg har planer om at møde ham der kastede malingen med et tæskehold når han kommer ud, det er vel okay-cool siden jeg er imod hans politiske holdning?
Gravatar #18 - mikbund
2. apr. 2003 07:12
Han bør straffes med bøde. Han havde ikke ret til ændre sidens indhold. Det samme med mailingkasterne - men de skulle istedet ind og bure MEGET længe.
Gravatar #19 - jalousi
2. apr. 2003 07:17
Fuck jer! Lad os få Saddam på tronen, så sq i nok holde kæft om demokrati og pis! Istedet for at holde jer til emnet!
Gravatar #20 - Ronson ⅍
2. apr. 2003 07:28

#19: You go girl!

Hvis I synes folk skal i fængsel for at kaste med maling, hvad så med folk der udøver vold? Skal de have dødsstraf?

Tør slet ikke tænke på hvad I vil gøre ved folk der myrder.

I skal da være glade for at vi kun kaster med maling, og ikke render og dræber ministre og den slags, som i andre lande.
Gravatar #21 - Lynge
2. apr. 2003 07:38
Ronson, der er noget der hedder YTRINGSFRIHED! - Ingen skal være bange for at stå frem og sige deres mening. Det kaldes DEMOKRATI!
Gravatar #22 - stone
2. apr. 2003 07:45

ja, for det er nemlig demokrati, naar statsministeren gaar i krig, selvom 60% af befolkning er imod. og det er demokrati, naar man kalder folk, der er imod krigen for landsforaederer, eller som i usa, fyrer dem eller klynger dem op.

det er nemlig den ytringsfrihed, som vi kaempe for - woohooo, hvor er vi bare meget bedre end

/stone
Gravatar #23 - mikbund
2. apr. 2003 08:03
Politikerne er blevet valgt af folket for en periode af 4 år.

Respekter dette, og respekter ytringsfriheden!

Og jo, de to tegninger der kastede med maling fortjener fængselsstraf - det var trods alt statsministeren! Har de en anden mening kan de tilkendegive den lovligt. Det kaldes demokrati.

Og nej, jeg støtter heller ikke vores regering i krigen, men jeg går stadig ind for at de demokratiske spilleregler overholdes.
Gravatar #24 - seahawk
2. apr. 2003 08:23
#20:

Folk der angriber demokratiet angriber 5mio mennesker - folk der begår et drab angriber en person og dennes famielie/omgangskreds.

Så nej - jeg anser ikke mord som at være tilnærmelsesvis så slemt som et angreb på demokratiet!
Gravatar #25 - H.E.R.O.
2. apr. 2003 08:24
#22 stone ja det er nemlig demokrati men det fatter du vel heller ikke.
jeg kunne godt tænke mig at se i røde i ansigterne hvis skatten og invandrer politiken kom til direkte afstemning hos befolkningen.
så ville i jo også vræle op.

ronson det er da altid morsomt at se hvor barnligt og virklighedsfjerne i opfører jer.

og ja der skal hårde straffe til malingkasterne skridtet fra maling til pistolen som i holland er ikke langt, fanatikerne er jo de samme idioter med samme sag og overbevisning.
Gravatar #26 - seahawk
2. apr. 2003 08:25
#22:

Hvem forhindrer DIG i at ytre din mening? Og vi har ikke demokrati, men repræsentativt demokrati - og et af de bedste i verdenen!

Og dine tal er iøvrigt ukorrekte - der er ca. lige mange for og imod krigen(i hvert fald i de tal jeg hørte for nogle dage siden).

Men det er egentligt irellevant - hvis folketinget ikke afspejler folkets meninger er det jo KUN fordi folk ikke benytter deres stemmeret, eller iøvrigt stemmer totalt i blinde!
Gravatar #27 - -ÜberG33k-
2. apr. 2003 08:32
Det er jo en drengestreg når der bliver kastet med maling....(kommer selvfølgelig an på hvad det er for en slags maling)
Og jeg syntes personligt at det er for meget at få 3 md's, fængsel for at have kastet med maling bare fordi det er en politiker....han er IKKE en embedsmand og jeg gentager IKKE Embedsmand, Derfor skal der ikke være hårdere straf for dette!
Det ville svare til at jeg skulle have 3 md's fængsel for at kaste maling ud over min nabo!
Det er jo Sindsygt!

Well back 2 the subject..!
Jeg mener også at det skal tages som en joke og lade det ligge der!
Gravatar #28 - zolo
2. apr. 2003 08:38
Jeg finder mig selv dybt uforstående overfor de flestes loyalitet overfor et system der bliver presset ned over individet, og dirregerer vores liv uden vores sammentykke..

Desuden syntes jeg at man skal være meget hyklerisk for at tage videre aktion over sådan et "prank". Derimod er det med malingen et angreb på Anders Foghs person, og ikke demokratiet. Han bør behandles og beskyttes som et hvilket som helst andet individ, og ikke som et ikon for demokratiet.

hyg
Gravatar #29 - sKIDROw
2. apr. 2003 08:55
Anders fogh og co blev valgt ind ved sidste valg på demokratisk vis, herefter kan de sådanset gøre det de vil.
Hvis ikke i kan lide de ting de har gjort må i huske det til næste valg.. ;)
Jeg har så personlig et problem, da jeg er socialistisk vælger.
Men støtter IKKE venstrefløjens irakpolitik.. :o/
Det er nu engang de demokratiske spilleregler!
Håber de to tabere der smed maling, får deres fængselsstraf + selvfølgelig afkrævet erstatning for de skader de forvoldte!
Gravatar #30 - -ÜberG33k-
2. apr. 2003 09:04
#29 - du er jo syg!


Håber de to tabere der smed maling, får deres fængselsstraf + selvfølgelig afkrævet erstatning for de skader de forvoldte!

Erstatning for de skader de forvoldte....der er jeg enig og en bøde oveni!

Men Fængselstraffen på 3 md'er for at have kastet med maling!!!??? Du er jo syg hvis du mener at det er rimeligt!
Så griner jeg den dag du sprøjter med cola ud over en eller anden, for det må jo give mindst 1 md. så!!!!!!!
Gravatar #31 - H.E.R.O.
2. apr. 2003 09:05
de skal fandme ikke betale erstatning med mindre de bliver sat til straffearbejde i fængslet og derved kan tjene lidt penge til afbetaling af en evt. erstatning.

for de er uden tvivl på overførselsindkomst.

de burde smides til gulag i 20 år til hårdt straffearbejde.

forbandede stalinister
Gravatar #32 - seahawk
2. apr. 2003 09:06
#30:

Og hvis du ikke kan se forskellen på at spilde cola ud over en og kaste maling på den folkevalgte leder af landet bevidst, er du vist ikke værd at diskutere med...

Jeg vil meget gerne diskutere retfærdigheden i deres straf, men med argumenter som dem du fremfører synes jeg ærligt talt ikke det er min tid værd!
Gravatar #33 - zolo
2. apr. 2003 09:06
Jeg kan stadig ikke se hvorfor at mit liv skal dikteres af, pre-definerede standarder, som tidligere folk har sat..love og direktiver som alt i alt har til formål at lamme vores liv, og udnytte vores arbejdskraft. Og hvis der er nogen der har noget imod at "danmark" "deltager" i krigen, så må man jo gøre noget for det?
Gravatar #34 - mikbund
2. apr. 2003 09:09

Det er jo en drengestreg når der bliver kastet med maling
Det var bestemt ikke en drengestreg. Det var planlagt og med fuld overlæg!

Og jeg syntes personligt at det er for meget at få 3 md's, fængsel for at have kastet med maling bare fordi det er en politiker....han er IKKE en embedsmand
Du har ret. Det er værrere. Han er statsminister, hvorfor der behøves skærpede straffe. Sådanne ting skal undgås. Ellers får vi tilstande hvor politikerne ikke kan træffe beslutninger uden at være nervøse for yderligående ekstremister og deres holdninger. Hvad bliver det næste, at fordi jeg er utilfreds raserer jeg hele Christiansborg? Eller hvis jeg ikke kan lide DF politik, truer jeg Pia Kærsgård og chikanerer hende med telefonopkald?

Det ville svare til at jeg skulle have 3 md's fængsel for at kaste maling ud over min nabo!
Det er jo Sindsygt!
Nej, som seakhawk skrev, det var et angreb på befolkningen, og demokratiet

Well back 2 the subject..!
Jeg mener også at det skal tages som en joke og lade det ligge der!
Det bør straffes med bøde, som minimum. Offentlige/statslige sider er ikke til sjov og spas! Det burde han vide.
Gravatar #35 - Tomcat
2. apr. 2003 09:10
33#

Du vil måske hellere have anarki?

Alle må alt, alle må dræbe, alle må stjæle, alle må gøre hvad de lyster..?

Det tror jeg ikke rigtigt vil være praktisk anvendeligt.Du skal vist være glad for vi har det som i dag.
Gravatar #36 - seahawk
2. apr. 2003 09:12
#33:

Istedet for at hyle op over alt det der er GALT med det nuværende system, synes jeg du skulle begynde at forklare hvad dit alternativ er! Totalt anarki? For så skal jeg nok kunne finde et par solide argumenter for hvorfor du skal overholde nogle regler!

Jeg er selv MEGET liberalt anlagt, men der er et utroligt godt argument mod mine ultraliberale holdninger - se dig omkring; vi lever i et af verdens smørhuller - alle kan få mad på bordet og stort set alle kan få tag over hovedet! Vi behøver ikke leve i en konstant angst for at komme til skade, eller at høsten slår fejl!

Ikke at systemet ikke kan forbedres, men det er mit indtryk at mange glemmer hvor godt vi egentligt har det!
Gravatar #37 - H.E.R.O.
2. apr. 2003 09:13
du kan jo bare lade være med at melde dig som soldat.

alle de danske soldater der er taget afsted har meldt sig selv frivilligt, men du skal måske bestemme over dem men andre må ikke bestemme over dig?

men sådan er det jo altid som jeg skrev tidligere ville i jo vræle hvis skatten og indvandre politikken kom til direkte afstemning hos befolkningen.
Gravatar #38 - zolo
2. apr. 2003 09:14
det der er sgu en tand for langt ude, men selvfølgelig er det din holdning og den har du ret til at have.

men at sætte et menneske over et andet er noget af det mest fatale at gøre. Selvfølgelig syntes jeg ikke at der skal kastes maling ud over folk, da dette er et brud på personens privatliv, men at der skal ske mere ved en såkaldt "politiker" er dybt skuffende.

Hvordan straffen skal udmåles ved jeg så ikke helt, en bøde og en undskyldning ville være på sin plads.
Gravatar #39 - Oculus
2. apr. 2003 09:14
"Jeg finder mig selv dybt uforstående overfor de flestes loyalitet overfor et system der bliver presset ned over individet, og dirregerer vores liv uden vores sammentykke.."

Hvis flertallet havde det på den måde så ville Enhedslisten nok ikke få så få stemmer ved hvert valg.

At kaste maling på statsministeren er bare et udtryk for afmagt hos en gruppe der ikke kan acceptere at deres synspunkter ikke vinder det store genhør i befolkningen og ikke tilnærmelsesvis er et udtryk for den almene befolknings overbevisning.

Jeg stiller mig da klart forstående over for den følelse men har absolut ingen respekt for, eller tiltro til folk der på den måde åbenlyst fremstiller deres folkeskole mentalitet når de ikke får deres vilje.
Gravatar #40 - seahawk
2. apr. 2003 09:18
#38:

Det ville hjælpe hvis du lige antydede hvilket indlæg du svarer på.

Der ud over kan jeg delvist give dig ret - at sætte nogen mennesker over andre uden grund, er skidt, og en af de ting som er skyld i f.eks. racisme.

Men folkevalgte politikere SKAL sættes over andre - det er jo netop det vi vælger dem til! Vi vælger dem som repræsentanter for vores meninger, og de skal have mulighed for at udtrykke de meninger, så de kan afspejle folkets holdninger!
Gravatar #41 - -ÜberG33k-
2. apr. 2003 09:19
#32



Og hvis du ikke kan se forskellen på at spilde cola ud over en og kaste maling på den folkevalgte leder af landet bevidst, er du vist ikke værd at diskutere med...

^Fjols!

OK...for det første:
Jeg har ikke sagt noget om at spilde cola ud over en(ved et uheld), jeg brugte ordet sprøjte, ergo mente jeg nok at det var bevidst og ikke ved et uheld..!!!
Og JO jeg kan godt se forskellen på at SPRØJTE cola ud over en eller kaste maling på den folkevalgte leder....Men da han IKKE er embedsmand som jeg har skrevet tidligere, så gælder de samme love for ham som et hvert andet individ, Ergo skal der ikke gøres forskel på om det er en politiker eller om det er din nabo som er havnearbejder(no offense), fordi så er der da seriøst noget galt med vores retsystem(og ja det ER DER)

Hvis du ikke kan forstå det er du vist heller ikke hver at diskutere med, men nu har jeg da prøvet at forklare det for dig!!
btw. så syntes jeg lige du skulle slå ordet Embede op!!!
Gravatar #42 - seahawk
2. apr. 2003 09:25
#41:

Jeg læste forkert i skyndingen - sorry!

Ang. din svada om embedsmænd: Jeg blander på intet som helst tidspunkt embedsmænd ind i det her - jeg er udemærket klar over at de anskus anderledes fra et retsligt synspunkt, og at der her ikke er tale om en embedsmand.

Jeg skriver at der er forskel på at angribe den folkevalgte leder og at angribe en tilfældig mand.

At den folkevalgte leder yderligere bliver angrebet for at føre den politik han er valgt til gør det jo ikke bedre!

Det er jo dybest set et angreb på den måde et demokratisk system fungerer på, og det er DET jeg er harm over!
Gravatar #43 - zolo
2. apr. 2003 09:26
#35

Tror lige du skal sætte dig ind i Anarkisme før du kommer med flere stereotype kommentarer.

#36

Nu gider jeg ikke ind på en stor ideologisk diskution her på denne tråd. Den kan vi tage en anden gang eller 1on1 :)
Gravatar #44 - -ÜberG33k-
2. apr. 2003 09:30
Problemet er jo at finde grænsen!

Selvfølgelig skal der også gøres noget ved det når det er et angreb på demokratiet...det er jo også et problem! Grænsen skal sættes et sted, jeg kan ikke sætte min finger på hvornår det skal straffes hårdere end andre gange, da det både er urimeligt og retmæssigt forkert at sætte en person højere end en anden! Så holder vores retsystem jo heller ingen steder
Det er egentlig ret svært at finde ud af hvor grænsen går!
Og jeg kan godt give min egen mening om hvor den skal være helt præcist, men der findes jo millioner af forskellige holdninger til dette! Og så skal jeg selvfølgelig ikke alene kunne sige hvor grænsen er!
Gravatar #45 - -ÜberG33k-
2. apr. 2003 09:34
#42, det er jo netop problemet at fordi man er politiker, eller en anden form for "højtstående" i samfundet, anses man for at være Embedsmand, og dette er forkert! Det er 2 vidt forskellige ting!
Gravatar #46 - seahawk
2. apr. 2003 09:41
#45:

Politikere SKAL imho beskyttes ekstra, da de aldrig nogen sinde skal være nervøse for at udtrykke deres holdninger af frygt for represalier!

Hvis denne frygt begynder at indsnige sig, kan det for alvor gå ned af bakke for ytringsfriheden!
Gravatar #47 - -ÜberG33k-
2. apr. 2003 09:42
Faktisk så selvom det ikke har særlig meget med emnet at gøre, syntes jeg da at det er et spændende emne det er blivet drejet til her, jeg syntes det er spændende at se andres synspunkt på tingene(bliver man også selv klogere af) og jeg tror at vi alle bedre kan komme til en forståelse for andres synspunkter ved at læse det her!

Man skal være åben over for andres synspunkter, fleksibel, men også holde fast i sin egen, og jeg syntes personligt at det ville være genialt hvis vi kunne konkludere noget som vi alle kan følge op på, fordi så må det vel siges at så kan det vel ikke være helt ved siden af!
Gravatar #48 - zolo
2. apr. 2003 09:45
jeg mener at vi kan konkludere på dette at sådanne handlinger ikke bør gå ustraffet hen. dog tror jeg ikke at vi på nogen måde kan nå til enighed om straf og forskelsbehandling.
Gravatar #49 - H.E.R.O.
2. apr. 2003 09:46
diskussion
Gravatar #50 - -ÜberG33k-
2. apr. 2003 09:52
#48, Enig:D

Men jeg tror dog at vi kan komme tættere ind på hvad der er fornuftigt, for de forskellige synspunkter!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login