mboost-dp1

unknown

Spirits filsystem fik roveren til at svigte

- Via PC Magazine - , redigeret af Pernicious

Spirit, den første rover på Mars, benytter et OS (VxWorks) lavet af Wind River, der som filsystem bruger en egenimplementeret udgave af Microsofts FAT filsystem. Det har nu vist sig at det var filsystemet, der fik roveren til at gå i selvsving i starten af året.

Selvom filerne på ramdisken blev slettet, opdateredes filsystemet ikke ordentligt og den 96MB store ramdisk endte derfor med at blive fyldt op.

Dette resulterede så i at systemet genstartede i en uendelig løkke. Det lykkes dog at få sendt en patch derop efter systemet gik i en vedligeholdelsestilstand efter for mange reboots.

Update: Nyheden er opdateret i forhold til den oprindelige udgave.





Gå til bund
Gravatar #1 - rød front
26. aug. 2004 21:20
HA HA HA HA....

Ingen kommentarer :D

Hey, jeg kom først der.
Gravatar #2 - kiwi
26. aug. 2004 21:20
Heh, sådan noget burde ikke ske.. ikke lige for NASA.
Gravatar #3 - z3p7
26. aug. 2004 21:21
Haha, det så nice microsoft (fniser) :D Fandme surt hvis bilen var helt kaput ;)
Gravatar #4 - Jazzy182
26. aug. 2004 21:23
Ja, nu er jeg ikke ekspert, men hvem fanden bruger også DOS til noget som helst der minder bare en lille smule om Hi-tech ??

Det kan godt være det ikke fylder meget og er stabilt, men når man ikke har kildekoden, men et budget på flere mia. $ end jeg kan tælle til, så skulle man måske prøve noget andet.
Gravatar #5 - BSS|aQa
26. aug. 2004 21:23
Det er vel mere NASAs skyld en det er MS'. Tror ikke liiige at MS havde i tankerne at de skulle udvikle et styresystem til en probe på Mars da de lavede MS-dos ;)
NASA må ligesom tjekke deres programmer ordentligt igennem først, men sådan noget her er jo hvad der kan ske .. ;)
Gravatar #6 - rød front
26. aug. 2004 21:25
#5 True, men det kan være svært at tjekke sit system, hvis kildekoden er lukket :)
Gravatar #7 - fakka
26. aug. 2004 21:26
DOS er ellers det bedste MS nogensinde har lavet.
Gravatar #8 - rød front
26. aug. 2004 21:29
#7 Tjah, det siger noget om M$' evner ;)
Gravatar #9 - Razzia
26. aug. 2004 21:29
Måske de skulle have brugt Free-Dos eller Linux.. begge er open-source :)
Gravatar #10 - brostenen
26. aug. 2004 21:35
Hmmm....

Nu er det jo ikke ligefrem microsoft som er den eneste der har lavet og distribueret deres egen version af dos.
Vi husker det bare som microsoft, da de som sædvanen tro, altid har haft den største markedsandel.

Både novell, digital, corel og ibm har haft dos ude på markedet og som jeg husker det, var det ibm som havde den bedste dos den gang at microsoft udgav deres ms-dos-6.2 (ikke ms-dos 6.22, da det var en opdatering/fejlretning/servicepack ;-)

------------------------
Gravatar #11 - Budda-X
26. aug. 2004 21:39
Man undres jo over hvad MSDOS laver på Mars... NASA er sgu nogle større fucktards end jeg sådan lige gik og troede.
Gravatar #12 - Pernicious
26. aug. 2004 21:42
#4 & #6 Det kunne jo tænkes at NASA har fået lov til at få koden, da der er tale om et ret så modificeret udgave af styresystemet.
Gravatar #13 - amokk
26. aug. 2004 21:44
#1-11 eehm ved ik hvor meget i lige har tænkt over det inden i skriver

hvis i fulgte lidt med ville i vide at NASA går og opkøber gamle CPUer som fx 8086, til brug i deres rumudstyr, da de er gennemprøvede, stabile og bruger meget lidt strøm.

derfor er det nødvendigt for dem at have nogenlunde simpel software som kan køre på disse, og dermed er MS-DOS én af mulighederne...

ud over det tror jeg også MS-DOS er lidt mere gennemtestet end Open-DOS osv.

Der kan være mange grunde til at filsystemet ikke opdaterede ordentligt, og det behøver ikke være netop pga. en fejl i DOS...

Men i øvrigt, gad vide om de har betalt for licensen til DOS? ellers kommer BSA på en dyr sag (en rejse til mars) hvis de skal til at samle beviser :-)
Gravatar #14 - GraZor
26. aug. 2004 21:46
Well to bad det sker ja, men alle jer "jeg kan ikke lide MS så jeg hader dem til døde", skulle i ikke bare tage jeres sutteklud og gå hjem til mor igen, seriøst det er så plat at høre på efterhånden.

Ville nok mene NASA ikke burde bruge en modded udgave af DOS men holdt sig til den originale for det ER genialt, plain and simple. Grunden til de bruger det er jo nok for det ligesom har gennemgået test i over 20 år nu, hvorfor så til at skrive noget selv som der også skal testes i hovede og røv. Og jeres "typisk Microsoft" tja, alle laver fejl, microsoft laver flere fordi de er så meget større.
Gravatar #15 - hotcut
26. aug. 2004 21:46
damn, det er squ en biased newspost dér!
"Microsofts styresystem fik Mars-bil til at svigte" - lad mig gætte, Zpiritfall er linux fan(atiker)?
Gravatar #16 - rød front
26. aug. 2004 21:48
#13 Jeg er klar over at de bruger så simpel og stabilt hardware som muligt, og med god grund. De skal jo ikke bruge super 3D grafik :D
Men at de bruger lukket software, det fatter jeg simpelthen ikke. De kunne eks. bruge linux, og så se det efter for eventuelle problemer. Det har de ingen mulighed for i MS-DOS. Linux kan jo gøres så simpelt som man ønsker det.

#15 Biased eller ej. Det er jo et faktum, ikke en subjektiv analyse af hvorfor maskinen gik i kludder.
Gravatar #17 - DuVedHvem
26. aug. 2004 21:49
Må indrømme at det er ret så enerverende at se Rød Fronts indlæg i samtlige tråde der så meget som berører Microsofts affærer.

Du har en fantastisk evne til at give MS skylden for alt mellem himmel og jord, og især i det her tilfælde er det nærmest irrelevant overhovedet at nævne Microsoft, da der jo groft sagt ikke er tale om et system direkte udviklet af dem.

Hvis du ikke kan lide det, så hold dig væk, og hold din mund?
Gravatar #18 - rød front
26. aug. 2004 21:51
#17 Faktisk er jeg ikke særlig aktiv i disse tråde. Men fordi jeg for en gang skyld morer mig lidt på M$' bekostning, føler du dig trådt på.

Men du kan måske dokumentere din påstand om at jeg konstant flamer M$?
Gravatar #19 - hotcut
26. aug. 2004 21:54
#16: Det er da KLART en subjektiv analyse at det er microsoft der er fejlen... MS-DOS er ikke bygget til en marslanding... den eneste der kan have skylden er NASA og deres programmører, at de ikke laver MS-DOS kompatibel software.
At der skrives det er Microsofts fejl er misvisende.
Gravatar #20 - DuVedHvem
26. aug. 2004 21:56
#18

Bare tag et kig på den forrige tråd.

PS: Jeg morer mig sørme også når jeg tænker på 20 middelaldrende mænd i pingvintrøjer, der forgæves bruger et par dage i en gymnastiksal på at installere en printer på en bærbar. Host.
Gravatar #21 - Staeren
26. aug. 2004 21:57
Spirit, den første rover på Mars, kørte med en modificeret version af det gamle MS-DOS...

Ikke en skid med MS at gøre, men alligevel kommer der en håndfuld MS-bashere med en masse lamme kommentarer. Det er sgu da til at brække sig over, at folk hader Microsoft bare fordi de er store. Måske hører det sammen med at der ikke er noget bedre alternativ til PC (og så er Mac også små-pebret)?

Buhu, de tjener lidt flere penge end de andre. So f*cking what, Mærsk tjener sgu da også flere penge end De Grønne Bude, hvorfor er der ikke nogle af jer der piver for DGB's sag?

Så spænd lige hjelmen og meld jer ind hos Team Tudekiks, for Microsoft er og bliver det bedste OS til PC, det _kan_ ikke debateres. En mindre samling Linux-geeks kan _ikke_ opveje den almindelige bruger. Bang!
Gravatar #22 - Budda-X
26. aug. 2004 21:58
#14

"Grunden til de bruger det er jo nok for det ligesom har gennemgået test i over 20 år nu,"

Ja og UNIX f.eks har ~30 år på bagen. Hvor vil du hen med det?

Jeg ville nok ikke bruge MS-DOS som et mission critical OS.
Gravatar #23 - rød front
26. aug. 2004 21:59
#19 Man kan sige at NASA er skyld i problemet, da de skulle have tænkt sig om inden de valgt system.
Men uden at kende de nøjagtige tekniske problemer, er det da lidt svært at give NASA skylden for en system de ikke kan (må) ændre i? Jeg formoder at Microsoft ved hvad de sælger til NASA, og hvorfor, men det er bare et gæt.

#20 Du skal da have lov af at grine af install-fester, eller hvad det kaldes. Andre morer sig over at nogen går til LAN-fester. Vi lever i et rimelig frit land.

Den anden tråd er ingen dokumentation i at jeg konstant kritiserer Microsoft.
Gravatar #24 - SKREWZ
26. aug. 2004 22:00
#17 - Nej, da det er vigtigt at få bredt konceptet om open source ud. Microsoft (nærmere bestemt hr. Gates i hans "An open letter to hobbyists") er den allerstørste trussel mod denne bedre måde at udvikle software på, og derfor kan ufattelig store mængder flaming af MS retfærdiggøres.

For at sige noget lige så kompetent som afslutningskommentar: Forstå det, eller bliv væk?
Gravatar #25 - hotcut
26. aug. 2004 22:01
#23 det vil sige at hvis du slamkoder en ny notepad til windows, og den så crasher - er det microsofts skyld?
Den må du squ længere ud på landet med...
At man ikke har adgang til source koden er på ingen måde en grund til at styresystemet er af ringere kvalitet. Her vil du så påstå noget andet, men det er jeg forholdsvist ligeglad med.
Gravatar #26 - SKREWZ
26. aug. 2004 22:14
#25 - Du har ret, tilstedeværelsen af kildekoden gør ikke softwaren bedre. Det er imidlertid det som sikrer at den forbliver god. Hvis eksempelvis Rød Fronts slam-notepad var udgivet med kildekode, så kunne andre end Rød Front rette Rød Fronts fejl.

Indrøm, at dette ville være en fordel, hvis det eksempelvis gjaldt Windows eller Iexplore.
Gravatar #27 - Staeren
26. aug. 2004 22:15
#24 Nej, da det er vigtigt at få bredt konceptet om open source ud. Microsoft er den allerstørste trussel mod denne bedre måde at udvikle software på, og derfor kan ufattelig store mængder flaming af MS retfærdiggøres.

Ej, hvor trænger du bare til at slå dig selv i hovedet med noget tungt for at reboote din hjerne... Jeg skammer mig næsten over at kalde mig selv for en geek, når der findes folk som dig i samme kategori.

Tror du ikke at programmører kender til open source konceptet? Det er jo ikke ligefrem nogen nyhed i computermiljøet. Dem der kender til konceptet om open source, er dem der har brug for at kende det. Prøv at forklar til dine forældre hvor vigtigt det er at open source bliver mere udbredt. Det er det som så mange bare ikke fatter. "Normale" mennesker don't give a f*ck.

Microsoft er bare Osama Bin Laden gange 10 for dig eller hvad? En trussel, må jeg være her... hvis manden ikke har lyst til at folk skal sniffe rundt i hans programmer, så fred være med det. Man lukker sgu da heller ikke fremmede ind i éns hus, bare fordi de gerne vil kigge lidt på hvad der er indenfor.

Det pisser mig i den grad af, at folk bare ikke fatter at MS Windows er det bedste OS til PC. Det henvender sig til _alle_. Linux er sikkert meget godt, hvis bare man gider sætte sig ind i det. Men det kan og gider Hr og Fru Jensen altså ikke, så der vinder MS Windows ligesom en pænt stor markedsandel.
Var Linux derimod en smule mere brugervenligt, så kunne det nok hjælpe på deres sag, men det er det bare ikke. Linux er lavet af geeks, til geeks. Fat det nu og tag en kiks.
Gravatar #28 - bjerh
26. aug. 2004 22:22
#14 Jah, mòn..
Jeg kører da også med WinXp, og vil heller ikke bruge nogle af de andre styresystemer. Men derfor siger jeg ikke at det er det værste lort, for det jeg jo godt at det IKKE er..! :S

Syns det er for lamt, at den sædvanlige diskustion, om hvilket firm. der er "bedst" konstant kommer frem, når sådanne former for nyheder kommer frem.
Gravatar #29 - GraZor
26. aug. 2004 22:46
heh ja nu er denne diskussion igen endt i linux/unix vs microsoft :) Begge ting har fordele og ulemper og det er jo op til enhver og vælge. Jeg ser personligt mange der sidder med XP og bander og svovler over det fordi de bruger det forkert, spørger man dem så hvorfor de ikke bare linux af en art er det fordi de ikke kan finde ud af det men de ved et eller andet sted fra at linux er SÅ meget sejere dem kan jeg ikke tage seriøst.

Jeg vil give #27 lidt ret i at window bare er et kanont OS, jeg vil ikke vove at påstå at det er det bedste for det har nogle mangler efter min mening, men det har linux nu også, men fred være med det.

#22 hvis unix har været her rundt regnet 10 år mere må du have mig meget undskyldt, men hvorfor er de så ikke mere fremme ? og at de ruler på server markedet holder ikke som argument for det har microsoft nu indhentet RET godt efter min mening hvis de andre har haft små 15 års forspring. Jeg viste ikke personligt at unix har været fremme i så lang tid men kan da kun sige at jeg er mere skuffet over at de ikke "kan" mere i dag så. At de ikke er så brugervenlig som windows nu engang er over for alle
Gravatar #30 - SKREWZ
26. aug. 2004 22:55
#27 - Tak for flamingen.
Angående din påstand om at "linux" ikke er brugervenligt, så vil jeg spørge dig, om du har installeret Mandrake på nogen maskiner, nogensinde?
Det er udelukkende et spørgsmål om vane, derfra. Den tid som folk bruger på at sætte sig ind i Windows, bør du kunne se, at svarer nogenlunde til den tid det ville tage dem at sætte sig ind i Mandrake, KDE og GNU/Linux.

Angående at forklare det overfor mine forældre - det har jeg gjort. Endda mine bedsteforældre.

Angående din påstand om at Microsoft skal have lov til at tilbageholde deres kildekode - så vil jeg minde dig om vigtigheden af overvågningen af samfundsmæssige funktioner. Læs denne feature på slashdot for argumenationen for, hvorfor du ikke ønsker at dine respiratorer, lufthavne og atommissilsiloer baserer sig på et lukket system:
http://slashdot.org/features/980720/0819202.shtml

Logisk nok, så kan jeg regne ud at programmører kender til open source. Problemet ligger i at alt for mange mennesker som du er til: I er dødligeglade, og fremskridtet finder aldrig sted. Derfor at du blot har at forstå, eller i det mindste ikke modarbejde fremskridtet.
Gravatar #31 - CoZiD
26. aug. 2004 23:00
Undskyld mig men hvor er det LIGE det står at den kørte på et MS-DOS OS? Der findes flere varianter af DOS som flere andre har sagt så hvor er det lige at alle får i hovedet at det er MS-DOS? Læser i overhovedet artiklen før i begynder at lange ud til højre og venstre om at M$ er noget lort?

Hvem siger de ikke har arbejdet sammen med IBM om at lave en så modificeret udgave af DOS som det Spirit har kørt med?

Geeez.....
Gravatar #32 - bnm
26. aug. 2004 23:01
Man skal da være overordentligt naiv hvis man ikke tror at NASA havde kendskab til hver enkelt linie kildekode der er gået til det software som sonden var programmeret med.

Og det er et DOS FS, ikke OS. Og som det allerede er blevet pointeret så står der ikke Microsoft (eller MS) et eneste sted i den artikel.

"Denise acknowledged that JPL's tests only allowed for the addition of a small number of data files, and that the exception slipped by. "We made an exception and got bit by it," he admitted."

Og så er den vidst ikke længere.
Gravatar #33 - pizzamandk
26. aug. 2004 23:02
Var der ikke noget med, at i 79'erne styrtede en raket, fordi der manglede et minus i programmeringen?
Gravatar #34 - GraZor
26. aug. 2004 23:10
#31 CoZiD

Hehe ikke for at være ond men qoute "....kørte med en modificeret version af det gamle MS-DOS, og dette...."

derfor MS-DOS :)
Gravatar #35 - CoZiD
26. aug. 2004 23:16
#34 GraZor

Ja det er Zpiritfall's oversættelse, men du har så heller ikke læst artiklen ordentlig som alle andre for der står ikke noget sted at den kørte på ms-dos.
Gravatar #36 - brostenen
26. aug. 2004 23:25
#22
Jeg ville nok vælge at smække en amiga-600 i en robot, eller andet som skal udføre "mission-critical"
Grunde hertil:
- 256 kilobyte stort multitasking os, kaldet for Amiga-DOS.
- Den er en 16 bit computer, ligesom en x86-dos-baseret maskine.
- Styresystemet ligger "native" i en rom, dog med undtagelse af amiga 1000 og 3000 (amiga 3000 kan man vælge mellem rom eller harddisk-udgaver...)
- Amiga er en platform, som nasa valgte, da de skulle styre rumraketternes retning og kurs. De valgte platformen, da de ikke kunne finde alternativer, grundet in-stabillitet.

#29
Unix er verdens FØRSTE moderne styresystem, opfundet i 1969, eller deromkring, af 2 mennesker som var trætte af at man skulle programmmere en computer, FØR den kunne lave det som man ville have den til... (i må gerne rette mig, hvis det var i 1970)

#31
Ja det gør der, bare se mit indlæg nummer 10.

#32
Der eksisterer ikke noget ord, som konkret hedder dos-fs.... Hvad mener du med dos-fs?????

Hvis det er fil-systemet du snakker om, så kører dos på et 16-bit fil-system, kaldet for FAT.

-----------------
Gravatar #37 - GraZor
26. aug. 2004 23:39
#35

Sorry min fejl, du har ret de skriver _kun_ dos ikke ms-dos nogen steder :) beklager fejlen
Gravatar #38 - Pingu
26. aug. 2004 23:40
Nu kan man diskutere hvor meget MS og NASA så har lavet om på det, men blev DOS ikke købt af IBM i sin tid? Hvorfor ik gi aben videre, nu vi er i gang?
Gravatar #39 - xbeeps
26. aug. 2004 23:44
Der står intet i artiklen om hverken Microsoft eller hvilket OS den kører. Der står at den bruger et DOS file system (bedre kendt som fat).

Mars roverne bruger realtime operativsystemet "VxWorks" fra et firma der hedder "Wind River", og altså hverken MS-DOS eller kloner heraf (FreeDos, DrDos osv.)

Microsoft har *intet* med dette at gøre

En eller andet moderator bør tage sig sammen og rette titlen på nyheden og nyhedsteksten - det er da temmeligt pinligt.
Gravatar #40 - CoZiD
26. aug. 2004 23:53
Oki.... nu har alle de der linux aber så hoppet med på vognen fordi Zpiritfall ikke kan li M$ og skrev MS-DOS, nu vil jeg så vælge at stille et spørgsmål til alle linux fanatikerer.

I artiklen står der "By itself, the cancerous file might not have been an issue. Combined with a "feature" of a third-party piece of software used by the onboard Wind River embedded OS, however, the glitch proved nearly fatal"

Wind River embedded OS?
Hvis man går ind på siden her:
http://www.windriver.com/products/platforms/aerosp...
Så står der "Wind River is committed to advancing the adoption of open standards" og de nævner også linux, kunne det være at det var et open source/linux OS som den kørte?

Jeg skal la det være usagt men der er nogen her som er lidt for fanatiske linux fans til at burde skrive noget for de har ikke en "open mind" hvad det angår.
Gravatar #41 - CoZiD
26. aug. 2004 23:54
#39

*LOL* Damn du kom først =)
Gravatar #42 - Father_Jack
27. aug. 2004 00:13
Politiken siger om styresystemet:
"Styresystemet i Mars-robotbilen er Wind River VxWorks, der er en indlejret realtidsudgave af Microsofts DOS-styresystem." o_0

http://politiken.dk/visartikel.iasp?pageid=332918
Gravatar #43 - repsac
27. aug. 2004 00:32
#15 (hotcut):
Overskriften er sandsynligvis nappet fra Politiken?

#20 (DuVedHvem):
PS: Jeg morer mig sørme også når jeg tænker på 20 middelaldrende mænd i pingvintrøjer, der forgæves bruger et par dage i en gymnastiksal på at installere en printer på en bærbar. Host.
:-D Overdrivelse fremmer forståelsen ;-) (CUPS er ganske lige til -- slå op på http://localhost:631/ og lav noget peg-og-klik :-))

#21 (Staeren):
Ikke en skid med MS at gøre, men alligevel kommer der en håndfuld MS-bashere med en masse lamme kommentarer. Det er sgu da til at brække sig over, at folk hader Microsoft bare fordi de er store.
Jeg er ked af at sige det, men du bør måske overveje, om dit indlæg er særligt meget bedre, end dem du omtaler som "lamme kommentarer".
Det er faktisk lige så slemt at høre på Microsoft-elskere.

#27 (Staeren):
Det pisser mig i den grad af, at folk bare ikke fatter at MS Windows er det bedste OS til PC. Det henvender sig til _alle_.
Hvorfor henvender Linux sig ikke til alle, når nu Windows -- jf. dit udsag -- henvender sig til mig?
Linux er lavet af geeks, til geeks.
Pas på ikke at være snæversynet -- ting kan ændre sig ... eller måske ligefrem allerede være ændret? :-)

#29 (GraZor):
#22 hvis unix har været her rundt regnet 10 år mere må du have mig meget undskyldt, men hvorfor er de så ikke mere fremme ?
Har du hørt om mosaic? Bare fordi man er først betyder det ikke nødvendigvis at man er størst i al evighed.
(...) jeg er mere skuffet over at [unix] ikke "kan" mere i dag så. At de ikke er så brugervenlig som windows nu engang er over for alle
Måske er Unix ikke tænkt til, at skulle bruges af dem, der kun kan håndtere peg-og-klik?

#31 (CoZiD):
Undskyld mig men hvor er det LIGE det står at den kørte på et MS-DOS OS?
Det siger Politiken, men hvad den oprindelige kilde er, og om Politiken har (fejl-)fortolket nogle udsagn, er jeg selvsagt ikke i stand til vurdere.
Gravatar #44 - bnm
27. aug. 2004 01:37
#36 Helt i orden du siger der ikke eksisterer et ord der hedder "dos-fs" (sagde godt nok også et "DOS FS", som i: "et filsystem til DOS"), men det er præcis "dos file system" de kalder det i artiklen (den der er linket til, ikke noget i politiken).

At der så garanteret er tale om FAT og at det blev udviklet af Microsoft til først disketter og senere harddiske er irrelevant, min pointe er at der ikke er tale om et MS OS :)

Bemærk også at der ikke er tale om en -fejl-, men at de ikke tog højde for hvad filsystemet gjorde under helt almindeligt og dokumenteret brug. Så hvis noget ligger fejlen hos testerne (som det også fremgår af den linkede artikel).

Fodnote, lille snippet fra Wind Rivers FAQ: " Wind River's has been working with open source software for many years. ... We actively participate with the Free Software Foundation (FSF) and contribute bug fixes."
Gravatar #45 - FISKER_Q
27. aug. 2004 03:27
#13 Det er jo også irrelevant "... MODIFICERET MS-Dos"
 
Gravatar #46 - Firehand
27. aug. 2004 05:18
Lol hvor er mange af jer langt ude...

#43: Nej, overskriften er ikke nakket fra politikken... Den er nakket fra den side der bliver linket til, da han ellers havde linket til politikken...

Og uanset hvad, så drejer den her sag sig om et stykke opensource-software der har kostet NASA millioner ekstra i unødvendige lønninger og overtidsarbejde og potentielt kunne have ødelagt en milliardinvestering. Jeg siger ikke at det samme ikke kunne ske for MS-DOS, men faktum er at det her skete for en variant af et åbent DOS Filsystem, og faktum er at den rover var ved at dø for dem.

Så kan I koge så meget suppe på det som I lyster.
Gravatar #47 - derb
27. aug. 2004 06:05
Det må være første patch nogensinde der har været sendt ud i rummet, eller? Microsoft går efter world domination.
Gravatar #48 - Mobay
27. aug. 2004 06:06
OG NEJ LINUX NØRDER, den ville ikke have kørt bedre i jeres skalle!!!!
Gravatar #49 - XorpiZ
27. aug. 2004 06:08
Jeg synes, det er sjovt at Rød Front blev så stille efter, at det kom frem, at det faktisk var et stykke OSS, der fik bilen til at crashe.

Det kan jeg more mig over.

Udover det, så må jeg gi en person længere op ret i(kan ikke huske hvem), at det godt kan blive trættende at se på de sædvanlige MS-bashende kommentarer :|
Gravatar #50 - dune
27. aug. 2004 06:15
Whatever de fik løst problemet...

Vildt man kan bruge så mange posts på så lidt
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login