mboost-dp1

unknown

Microsoft i rå tal

-

Regnskabstal fra det regnskabskvartal, der blev afsluttet den 30. september, viser at kun 3 af Microsoft’s 7 divisioner løber rundt med overskud. Det gælder Windows-, Office- og Serverdivisionen. De resterende 4 afdelinger kæmper med underskud, men Microsoft har alligevel formået at tjene 4,05 milliarder dollar, ud af en omsætning på 7.74 milliarder.





Gå til bund
Gravatar #1 - HyGGe
19. nov. 2002 15:59
"kapitalist-svin!"
Gravatar #2 - Homer_dk
19. nov. 2002 16:00
Ja man kan ikke komme og sigde de ikke kan tjene penge...
Gravatar #3 - Deternal
19. nov. 2002 16:12
Hvad skal man sige? Køb SO og glæd MS konkurrenter?

Nogen der har dykket i tallene btw? Virker bagvendt at Navision som giver overskud nu skulle være med til at give underskud ;)
Gravatar #4 - brislingf
19. nov. 2002 16:29
#1 - 2 - 3
Hvad fanden er det for noget at sige, alle der har eget firma er interesseret i at det går godt og at firmaet giver overskud.
Gravatar #5 - Deternal
19. nov. 2002 16:42
#4: Er det rigtigt, du er vel nok den hurtigste opfattende svamp i skoven - paddehatten gør dig rimeligt platfodet.

Derudover så læs min comment igen for kan ikke se dit svar giver mening, og jeg vil næsten vædde med at #1 var en joke.
Gravatar #6 - Mr.Weasel
19. nov. 2002 16:48
Det er jo fair nok at Microsoft gerne vil tjene penge, det er jo det firmaer gør. På den andenside viser tallene noget jeg tror de fleste har vidst længe: "Office pakken er for dyr".

De priser opfordre jo direkte til piratkopiering. Kun meget få mennesker har råd / lyst til at gå ud og betale 5000kr bare for at få en gang office programmer.

Nu går jeg ud fra at de 2000kr for Windows kun gælder hvis jeg selv køber det og prisen er en anden på OEM versioner, men helt ærligt, det er ikke for 2000kr software i den æske. For bare 700kr kan jeg gå ud og købe en SuSE Linux, der ikke bare indeholder et OS, men også alle andre programmer jeg kunne tænkes at få brug for. Personlig mener jeg at Linux som workstation OS er Windows overlegent både med hensyn til pris og funktionalitet.

At kalde Microsoft nogle kapitalist svin synes jeg måske lige er groft nok, der er jo ikke nogen der tving folk til at købe deres produkter. Vil man ikke kan acceptere priserne er der heldigvis andre muligheder.
Gravatar #7 - Mort
19. nov. 2002 16:51
Shit, der er er et firma som det går godt for og som har formået noget stort - Hvad fanden er det for noget svineri !

(Janteloven lever stadig i bedste forstand - Er Danmark ikke et dejligt land ?)
Gravatar #8 - brislingf
19. nov. 2002 16:55
#5
Hmm skal jeg tage den første eller sidste som en joke,,
Gravatar #9 - Acro
19. nov. 2002 16:56
#6:

Hvis du tænker på piratkopiering, så må jeg pointere at det er ULOVLIGT.

Desuden er det forresten vidst nok forbudt at gøre noget ulovligt.
Gravatar #10 - General
19. nov. 2002 16:59
Det som Microsoft gør er da helt iorden.
Vores samfund bygger jo også på at priserne
skal sættes i forhold til udbud og efterspørgelse.
Microsoft har gjordt meget godt!
De som grundlagde og de som er der idag er
meget dygtige folk (ihvertfald mange af dem)

--
General
Gravatar #11 - Disky
19. nov. 2002 16:59
#6

Du har totalt misforstået noget.



Office er ikke for dyr, hvis den havde været for dyr, havde de ikke haft den omsætning/fortjeneste på office pakken.

Der findes noget der kaldes priselasticitet, som netop er forholdet imellem pris og antal.

Du kan være helt sikker på Microsoft har prisoptimeret så prisen gør at de får det maximale udbytte. Alt andet ville jo også være 100% snot hamrende dumt.



At du som privat person så synes det er for dyrt er noget helt andet.
Gravatar #12 - Acro
19. nov. 2002 17:03
#1:

Så må du jo huske at stemme Enhedslisten (eller DKP) ind.

Ellers bliver vi jo i vores kapitalistiske samfund.
Gravatar #13 - Satan
19. nov. 2002 17:33
Ja, - det er søreme godt forfærdeligt at Microsoft tjener penge, - døduretfærdigt. Lad os alle stemme DKP og Enhedslisten så vi i samme åndedrag kan få lukket McDonalds, Burger King, Coca Cola m.fl. Så kan vi alle sidde og høre Kim Larsen og gå til folkedans....
Gravatar #14 - Homer_dk
19. nov. 2002 17:34
#4 Hvorfor skriver du lige som du skriver, jeg skrev da ikke ngoet sted at jeg var for eller imod deres metoder, eller det at tjene penge...
---------------

De andre afdelinger kunne meget vel hedder "Marketing", "Fraud", "Legal Advice" og "Department of Justice" - læs joke...
Gravatar #15 - grav
19. nov. 2002 17:44
Jeg synes egentligt ikke et underskud på 90 millioner ud af en omæstning på 500 millioner i deres online-tjeneste er særligt meget, i forhold til hvad alle andre sætter til i diverse net-tjenester.
Gravatar #16 - KozmoNaut
19. nov. 2002 17:48
#13

Behøver man høre Kim Larsen og danse folkedans, fordi man ikke er glad for store multinationale firmaer/pengemaskiner?
Gravatar #17 - DaQuar
19. nov. 2002 18:02
#6 - Enig. Og ikke nok med at produkterne er dyre, mange større firmaer er nødt til at have en eller flere personer ansat for at holde styr på licenserne.

#9 - Din odder! han taler om linux. ..men hvis du ser pirateri som eneste alternativ er det sgu lidt syndt for dig.
Gravatar #18 - DaQuar
19. nov. 2002 18:05
Sikke en fin instilling.. men må jeg spørge: hvad laver du inde på et gratis-og-frit-initiativ-site som newz.dk - hop hellere hos alle dine venner på et betalingssite og støt dem i stedet for. Internettet er jo skabt til at folk kan tjene penge ikke!?

der mangler noget her..
Gravatar #19 - Acro
19. nov. 2002 18:09
#13:

Selvom jeg er socialist, så vil de skade mere end det vil gavne.

Coca Cola tilbyder MANGE arbejdspladser i Danmark.

Disse medarbejdere = MANGE skattekroner, som trods alt er mere.

Desuden ville de bare flytte til andre lande, og eksportere til os.

Samtidig, de følger bare loven, det er loven der skal ændres.

#16:

Nej, han er bare ganske uvidende.
Gravatar #20 - Blue.
19. nov. 2002 18:12
#12 : Jah.... stem Keld Albrechtsen :)

#16 : Ja ! :P .... alle andre former for underholdning er kapitalistiske! - læs ironi

/topic.
Jeg synes da det er ret godt klaret at deres samlede overskud ligger på over 50% af deres omsætning... så vidt jeg er orienteret er det en pænt høj procentdel.
(PS : Min udtalese bygger på at der menes 7,74 mia og ikke som skrevet 7.74 mia, hvilket man egentlig ikke engang kan sige.... eller.. man kan godt sige det, men det findes ikke.... eller...øhh... ok, min mat lærer ville blive sur hvis jeg skrev det ;)
Gravatar #21 - <3Thinkpads
19. nov. 2002 18:54
#19:
Kan se din point, men coca cola betaler jo ikke selv skat... De penge vil jeg sq gerne have samfundet fik "glæde" i...
Gravatar #22 - Simm
19. nov. 2002 19:27
Acro: har du ikke set "Rapporten" på DR1? Mange multinationale selskaber betaler ikke skat i DK - deriblandt Coca-Cola, McDonalds og norske Statoil - fordi de på mystisk vis kan præsentere regnskaber med underskud, år efter år .... mener det kaldes transfer pricing, det de gør.
Gravatar #23 - HauritZ
19. nov. 2002 19:31
Microsoft ka' arbe'
Gravatar #24 - <3Thinkpads
19. nov. 2002 19:37
#22:
+ Nestlé... Transfer pricing er rigtig, men eksemblet som coca cola er således...

1 led:
Danske (& andre europæiske Coca Cola fabrikanter) Coca Cola køber speciele sirup som giver den gode smag i Coca Cola til en høj pris til i pris i Irland.

2 led:
"Datterselskab" for Coca Cola i Irland, hvor der er en lavere sleskabsskat, sender penge videre som gæld til...

3 led:
...Cayman Islands hvor der ikke er selskabsskat... Dette er Coca Cola eksemplet, kender lidt til de andre men det er fanme en lang historie...

Men der har været retsager mod Coca Cola om deres måde at "tjene" penge på, og dem har Coca Cola Tabt...


Men prøv alt lægge mærke til hvor mange ting der kommer fra Irland, det er fanme mange...


Kig evt. her om regler ved metoden:
http://www.skm.dk/pub1/skat/dec01/kap02.htm
Gravatar #25 - Disky
19. nov. 2002 20:00
Godt nok er acro socialist, men jeg kan nu godt hjælpe ham med denne her.

Måske betaler Cola som firma ikke skat i danmark, men det gør ALLE deres ansatte, og dem som indirekte har arbejde pga. dem, og deres produkter er underlagt en SINDSYG høj afgift.
Gravatar #26 - Acro
19. nov. 2002 20:05
#21, #22, #23:
Transfer Pricing er fuldt legalt i Danmark.
Desuden har jeg set Enhedslisten "afsløring".
#24:
Det er "den hemmelige ingrediens", der kun laves der.
#25:
Netop, vi ville miste meget hvis de flyttede ud.
Desuden giver de mange mennesker et godt job.
Gravatar #27 - <3Thinkpads
19. nov. 2002 20:08
#25:
Ja self. betaler de skat, men fordi arbejderne betaler skat så skal firmaet ikke? Det er jo ikke fair overfor staten... Hvis du vil drive virksomhed i Danmark, skal du fanme også betale din skat...! Og Coca Cola flytter ikke ud af Danmark hvis vi pålægger dem at de SKAL betale skat, det kan du være helt sikker på...!
Gravatar #28 - Disky
19. nov. 2002 20:12
#25

Hvornår sagde jeg at det var iorden at firmaet ikke betalte skat ?

Jeg har IKKE udtalt mig om jeg synes det er korrekt eller ej.
Gravatar #29 - Acro
19. nov. 2002 20:13
#27:

Du har ikke forstået en nitte.

Hvis man driver virksomhed i Danmark, så skal man overholde reglerne.

Reglerne siger intet om at Transfer Pricing er ulovligt.

Man er dum hvis man ikke udnytter systemet, ellers udnytter det dig.

Og jo, Coca-Cola flytter ud hvis de skal betale skat.

Hvis du har hørt om eksport til Danmark, så ved du hvorfor!
Gravatar #30 - Acro
19. nov. 2002 20:15
#28:

Hvis du er uenig med dig selv, så ret dog dig indlæg. *GG*
Gravatar #31 - <3Thinkpads
19. nov. 2002 20:21
#29:
Du har ret, det er ikke ulovligt.... Men det er bare fandes bitter for dig, mig & alle andre vi går glip af penge...!

Nej de tør fanme ik flytte ud af Danmark, Danmark køber meget cola (self ikke i forhold til Kina, USA osv) og de fleste virksomheder vel heller nøjes med 1mil. istedet for 2mil. Mange bække små hedder det vist... Og hvis den danske regering skule lægge sag an, bliver det med resten af EU i ryggen det kan du være helt sikker på... Det er jo ikke bare et dansk problem...

Og jo er udmærket klar over eksport/import, er HH elev...:)

Ps. Sry Disky jeg misforstod dig...:)
Gravatar #32 - Acro
19. nov. 2002 20:42
#31:

Danmark køber ikke så meget Cola at det kan svare sig at betale skat.

De lever rent faktisk af at importere penge.

Og eftersom danskerne har et behov, så vil de sælge det til os alligevel.

Desuden er ejerne sikkert kapitalister, så 2 millioner er bedre end 1.
Gravatar #33 - AenimA
19. nov. 2002 20:55
# 32:
" Desuden er ejerne sikkert kapitalister, så 2 millioner er bedre end 1."

Det ville du sikkert også synes, hvis de penge var på din bankkonto.

Hvis man ikke havde den holdning, så tror jeg ikke jeg ville anbefale folk at starte et firma.

Når det er sagt, så mener jeg, at ethvert firma bør leve de regler, moralske som lovmæssige, der er de(t) land(e) som de har filialer i. På det område er Microsoft rent faktisk ét af de bedre multinationale firmaer, sammenlignet med f.eks. førnævnte Nestlé og Coca Cola. Men langt fra perfekt.
Gravatar #34 - <3Thinkpads
19. nov. 2002 20:58
#32:
Hmm nu har jeg ikke kunne finde en real statestik over coca colas andel, men bare i danmark bliver der solgt for 406.548.000 DKK i første kvartal & 304.508.000 DKK (Læskedrikke, kulsyreholdige, sødede eller aromatiserede, på colabase) i 2 kvartal og mon ikke coca cola har en lillé andel i det...?

Men ja vi kan jo diskutere det i al evighed...

(Kilde: Danmarks statisk 2002)
Gravatar #35 - Acro
19. nov. 2002 21:06
#33:

Det kommer sgu an på om man har 3.436.632.654 millioner allerede.

Der er noget der hedder sund fornuft, også for virksomhedsejere.

#34:

Det er da flintrende ligemeget når de kan tjene mere ved ikke at være her.
Gravatar #36 - ichonderoga
19. nov. 2002 21:11
jamen så det godt vi har Pirat Cola og Pirat Windows ... skulle jo nødigt få bærget til at flyde over *gg*
Gravatar #37 - <3Thinkpads
19. nov. 2002 21:15
#35:
Det kommer sgu an på om man har 3.436.632.654 millioner allerede.

Som selvsagt de er kapitalister, flere penge mere magt...

De kan vel ikke tjene mere ved ikke at være her... Hellere 0 kr end 1 mil? Så er de vist ikke kapitalister...

Btw. nice diskution...:D
Gravatar #38 - Acro
19. nov. 2002 21:17
#37:

Hvor mange gange er det nødvendigt at banke ind i hovedet på dig, at hvis de ikke har fabrikker i Danmark, som har de fabrikker i udlandet der sælger til Danmark, og de afgifter det vil give kommer importøren til at betale!
Gravatar #39 - <3Thinkpads
19. nov. 2002 21:23
#38:
Hov hov kan vi lige få kammertonen..! Du skal lige bringe et aspekt ind at coca cola's datter selskab i Irland skaber en kunstig høj pris for sirupen og siger derfor de ikke har nogen fortjeneste på coca cola i Danmark, så hvis "satte" prisen ned ville de have en større fortjeneste... Pengene findes uanset om det er højskat eller lavskat....
Gravatar #40 - Net_Srak
19. nov. 2002 21:23
At firmaerne bruger de muligheder der er i lovgivningen for at spare penge, kan man da umuligt udsætte noget på. Det er jo praktisk talt en dansk nationalsport at omgå skattefar så meget man kan, så længe det er lovligt.

Hvis man mener at der er noget galt med den måde det fungerer på i øjeblikket, så er det lovgivningen der skal laves om. Her skal man så opveje om det man vil få ud af en sådan ændring, vil stå mål ved det man helt sikkert vil tabe ved at firmaerne flytter ud af landet, som det er nævnt før. Med den skatteprocent vi har i danmark, skulle det nemt kunne betale sig for firmaerne, at sende deres varer til landet. Mener at Coca Cola eksempelvis bruger Carlsberg som distributør, om de gør dette fra danmark eller udlandet betyder nok ikke så meget for dem.
Gravatar #41 - <3Thinkpads
19. nov. 2002 21:26
#40:
Ja lovgivningen skal ændres, men det bliver svært at udforme den lov, hvis ikke umuligt...

Enten skal staten nægte coca cola adgang til landet eller så skal forbrugerne boykotte coca cola...

Er vi ikke flyttet lidt væk fra det orginale emne, bare lidt? :)
Gravatar #42 - AenimA
19. nov. 2002 21:28
# 35 ...og den sunde fornuft, ville så være, at hvis det i forvejen går godt for én, så skal man skære ned på éns overskud? :/

Når det er sagt, så mener jeg stadig at Coca Cola, Mcdonalds og Nestlé (som eksempler) bør betale den skat de moralsk skylder den danske stat. De bør også have råd til det.
Og nej, jeg tror ikke de ville lukke deres afdelinger i DK hvis de skulle - og hvis de gør, burde de måske ikke have startet virksomhed her i første omgang.
Gravatar #43 - Alt makt tel de orbilnde
19. nov. 2002 21:34
Nice
Gravatar #44 - SPiR
19. nov. 2002 21:55
Har sQ lidt overskud i lommepengene, køber mig en Microsoft og en... kage.
Gravatar #45 - Acro
19. nov. 2002 22:36
#39:

Jeg opgiver snart, pengene er jo deres hvad enten de er der eller her.

Penge er penge, flere penge er flere penge!

#40:

Pænt indlæg.

#41:

Det er muligt vi er afsporede, men denne debat er vel en af de bedre.

Især da tingene er velovervejede.

Og for en gangs skyld er vi sluppet for "Hektor + Slacz"…

#42:

Hvorfor burde de ikke de, de fulgte jo de regler som der var dengang!

Samtidig ser jeg ingen grund til at tjene flere penge end man kan bruge.

Selvfølgelig må man tænke på venner, arvinge og familie, men...
Gravatar #46 - SnoTz
19. nov. 2002 22:43
Forudser et eller andet latterligt indlæg om at "Jamen hvis folk ikke tjener penge, bliver der jo ingen udvikling" =7, så jeg tror jeg går ud og taber en dej...
Gravatar #47 - SnoTz
19. nov. 2002 22:46
...puu ha, nu har jeg det meget bedre, lad os nu håbe på at Mogens får Die Partei på rette kurs igen... God nat røvhuller :)
Gravatar #48 - <3Thinkpads
19. nov. 2002 22:51
#47:
Du skrider fanme hurtigt....
Det plejer at tage mig mindst en ½ time +/- et par Anders And blade...
Gravatar #49 - Hektor
19. nov. 2002 22:52
#45 Acro:
"Og for en gangs skyld er vi sluppet for "Hektor + Slacz"…"

Nobody expects the Hektor+Slacz inquisition!

Our weapon is fear, fear and surprise!
Our TWO weapons are fear and surprise. And handcuffs.
Our THREE, three weapons are fear, surprise, handcuffs and kinky underwear.

Amongst our weaponry are such diverse items as fear, surprise handcu ... I'll come in again!
Gravatar #50 - <3Thinkpads
19. nov. 2002 23:09
#49:
Hektor, du er så skræmmende..... Ikke for at glemme Slacz.... Men på den fede måde...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login