mboost-dp1

unknown

Microsoft er klar med Windows Update 5

- Via Heise - , redigeret af Pernicious

Vælger man fra en computer med Windows XP installeret at gå ind på Microsofts Windows Update side, vil man opdage, at den nu nået til version 5.

Den nye version tilbyder pt. ikke andre opdateringer end den tidligere v4, men sådan har det ikke været hele tiden. I beta-perioden kunne man benytte v5 opdateringssiden til at hente en beta af Service Pack 2 til Windows XP.

Generelt er der fokuseret mere på sikkerheden. Nu bliver updates imod vira såsom Sasser og Blaster hentet først, førend andre updates. Som en anden ting kan Windows Update nu også detektere ugyldige cd-keys, og vil i et sådant tilfælde nægte brugeren i at hente opdateringer.

Linket er på tysk. Engelsk maskinoversættelse.





Gå til bund
Gravatar #51 - MNM
5. aug. 2004 15:51
#48

Eneste grund til at mange bruger windows er for at de kan spille de sidste ny spil som kun er udgivet til Windows etc.
Hvis man ikke spiller spil, og ikke er for kræsen, kan man fint leve med Linux.


Jeg har intet imod Linux eller anden åben sovs, men det passer bare ikke det du skriver. Windows er mere brugervenligt og har mere GUI til forskellige instillinger end nogen Linux version.
Men med tiden håber jeg da at Linux (eller et andet OS) kommer op på siden (eller foran) Windows.
Gravatar #52 - Serqet
5. aug. 2004 17:01
#43

Anti-MS korstog?

Nu er det vist mest MS's taktikker der minder om korstog. Ikke mine.
Gravatar #53 - sKIDROw
5. aug. 2004 19:30
#51 MNM

[Jeg har intet imod Linux eller anden åben sovs, men det passer bare ikke det du skriver.]

Det hedder det ikke.
Det hedder det er jeg ikke enig i.

[Windows er mere brugervenligt og har mere GUI til forskellige instillinger end nogen Linux version.]

Brugervenlighed er en subjektiv bedømmelse, som den enkelte kan vurdere.
GUI'er er ikke brugervenlighed i sig selv.

[Men med tiden håber jeg da at Linux (eller et andet OS) kommer op på siden (eller foran) Windows.]

Det er kun et spørgsmål om tid, for det er der mange der arbejder på.
Det prioriteret meget højt, at kunne give allle et frit operativ system.
Og at give alle et frit OS, handler også om at alle også kan bruge det.
Dette er allerede så småt ved at ske.
GNU/Linux har på visse punkter være foran i nogle år nu.
Gravatar #54 - Satyr
5. aug. 2004 21:37
#53 lad nu være med at spille dum, du ved jo hvad han mener, og han har ret. Windows ER mere brugervenlig, og ja, GUI er også en brugervenlighed. Er da ingen normale brugere der gider at sidde med et kun tekst baseret OS. Desuden så tror jeg aldrig det sker at linux vinder over MS, uanset hvor lang tid der går. MS er en enorm koncern, og de har skal nok formå et ændre sig efter hvad folk vil have.
Gravatar #55 - MNM
5. aug. 2004 21:53
#53
Det hedder det ikke.
Det hedder det er jeg ikke enig i.

øhm nej, det er blandt andet nemmere at installere programmer i Windows og der er også lavet undersøgelser af Linux vs. Windows 2000/XP med brugervenlighed (for ikke teknisk/computer minded folk) både af Linux tilhængere og Windows tilhængere. Resultatet er at windows er mere brugervenligt (det betyder ikke at Windows er bedre)
nej jeg har desvære ikke nogen links

Brugervenlighed er en subjektiv bedømmelse, som den enkelte kan vurdere.
brugervenlighed betyder vel hvor nemt det er at sætte sig ind i et nyt "skærmbillede" og hvor hurtigt man kan bruge det. Og er i høj grad noget der kan "måles" og ikke noget individuelt

GUI'er er ikke brugervenlighed i sig selv.
Nej det er rigtigt, men det er en del nemmere end tekst baseret instillinger.
Gravatar #56 - dmk
5. aug. 2004 22:45
#55 MNM:
Da jeg abonnerede på Privat Computer læste jeg ellers en artikel, hvor en undersøgelse slog fast, at personer der ingen erfarring havde med computere, klarede givne opgaver ligeså hurtigt eller endda hurtigere på en Linux-maskine i forhold til en Windows-maskine... jeg har desværre heller ingen links.

'apt-get' kommandoen i Debian GNU/Linux rykker da røv, og gør det legende let at tilføje/fjerne programmer.

Dog vil jeg sige, at jeg klarer tingene langt hurtigere i Windows end i Linux, men jeg er også vokset op med det.

Mvh. Dan
Gravatar #57 - dmk
5. aug. 2004 23:06
Af en eller anden grund, kan jeg ikke rette mit tidligere indlæg (#56). Dog må jeg sige, at jeg huskede forkert... testpersonerne havde erfarring og klarede opgaverne en lille smule langsommere med linux i forhold til windows.

www.linux-usability.de/download/ linux_usability_report_en.pdf
Gravatar #58 - sKIDROw
6. aug. 2004 01:46
#54 Satyr

[lad nu være med at spille dum, du ved jo hvad han mener, og han har ret.]

Igen du er enig med ham, fair nok, men det er ikke det samme nødvendigvis.

[Windows ER mere brugervenlig, og ja, GUI er også en brugervenlighed.]

Det er en subjektiv holdning.

[Er da ingen normale brugere der gider at sidde med et kun tekst baseret OS.]

Se det sagde jeg ikke, men en konsol kan sagtens være brugervenlig.

[Desuden så tror jeg aldrig det sker at linux vinder over MS, uanset hvor lang tid der går. MS er en enorm koncern, og de har skal nok formå et ændre sig efter hvad folk vil have.]

Folk må da for min skyld sagtens blive ved med at vælge Microsoft ufrie produkter.
Men tror Microsofts påståede føring, kører på lånt tid.

#55 MNM

Det hedder det ikke.
Det hedder det er jeg ikke enig i.

[øhm nej, det er blandt andet nemmere at installere programmer i Windows og der er også lavet undersøgelser af Linux vs. Windows 2000/XP med brugervenlighed (for ikke teknisk/computer minded folk) både af Linux tilhængere og Windows tilhængere. Resultatet er at windows er mere brugervenligt (det betyder ikke at Windows er bedre)]

At Windows er nemmere at installere ting i, er vist en sandhed med modificationer.
Ja det er sikkert bekvemt, at kunne doubleklikke på en tilfældig fil downloadet fra nettet.
Stadig er de fleste pakkesystemer væsentligt at foretrække, da Windows fremgangsmåden er noget rod.

[Brugervenlighed er en subjektiv bedømmelse, som den enkelte kan vurdere.
brugervenlighed betyder vel hvor nemt det er at sætte sig ind i et nyt "skærmbillede" og hvor hurtigt man kan bruge det. Og er i høj grad noget der kan "måles" og ikke noget individuelt]

Du kan ikke måle den slags objektivt, da dette ville kræve folk uden erfaringer på forhånd.
Det er ikke brugbart at måle med tidligere Windows brugere.
Da det de er vant til, altid vil være 'nemmest'.

GUI'er er ikke brugervenlighed i sig selv.
Nej det er rigtigt, men det er en del nemmere end tekst baseret instillinger.]

Heller ikke ubetinget rigtigt.
Ting bliver ikke simple, blot ved at blive grafiske.
Et veldesignet konsolværktøj, vil tit være både nemmere og mere effektivt end et grafisk værktøj er ikke er halvt så godt designet.
Konsollen er stadig og vil altid være et uvurderligt værktøj, som ikke må undervurderes.
Gravatar #59 - XorpiZ
6. aug. 2004 05:50
#52

Hver eneste gang, der er en tråd om MS, skal du lige snige en spydig kommentar eller to ind.

Desuden, du svarede aldrig på resten af mit indlæg.
Gravatar #60 - ZOPTIKEREN
6. aug. 2004 05:54
#57
Du kan kun rette dit indlæg i 5? til 10minutter efter du har gemt det. Det er en foranstaltning så folk ikke bare ændrer hele meningen af indlægget.
Gravatar #61 - Serqet
6. aug. 2004 07:15
#59

Til dit tidligere indlæg du gerne vil have svar på. Så kan jeg kun sige at det er MS der har fejlen. De burde have produceret et stykke software der ikke skal patches dagligt for ikke at gå ned - og have tjent mindre på det.

Min holdning til MS er for det meste afsky. Og den har jeg en vis ret til at ytre - om du kan lide det eller ej.
Gravatar #62 - XorpiZ
6. aug. 2004 09:08
#61

Jeg patcher meget sjældent mit Windows. Og det går aldrig ned. Ikke medmindre, jeg installerer defekte drivere og lign.

Selvfølgelig har du ret til at ytre din mening. Det bliver bare trættende, når det aldrig er konstruktivt.
Gravatar #63 - sKIDROw
6. aug. 2004 10:03
"The only truly intuitive user interface is the
nipple. Everything else has to be learned."
--- unknown

Enough said... ;P
Gravatar #64 - Tuxie
8. aug. 2004 08:14
Jeg vil nu skelne mellem brugervenlighed og begyndervenlighed. Hvis jeg ikke kender noget til et program, vil et guiprogram ofte være hurtigere at bruge end et tekstbaseret, men hvis jeg skal bruge det mere end nogle få gange, vil jeg nu ofte synes at det er mere brugervenligt og hurtigere at bruge hvis det er tekstbaseret.

Men det er så bare min holdning:)
Gravatar #65 - sKIDROw
8. aug. 2004 11:12
#64 Tuxie

Min point var at en GUI ikke automatisk gør ting enkle... ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login