mboost-dp1

unknown

Mellemøstligt DDoS-angreb mod danske netaviser?

- Via Politiken - , redigeret af amokk

En række danske netaviser er i løbet af fredagen blevet lagt ned af angreb udefra. Alle de berørte sider ligger hos Metropol Online, hvis forbindelse formentlig er udsat for DDoS-angreb. Både Jyllands-Posten, BT, Berlingske og Jydske Vestkysten foruden en række lokalaviser er blevet ramt.
Teamleder Casper Bruun Møller hos Metropol Online bekræfter, at der er tale om et DDoS-angreb, hvor en lang række forespørgelser lægger forbindelsen ned.

Desuden er Jyllands-Posten/Politikens Hus, som dog ikke hoster jp.dk, også blevet ramt af en lang række spam mails. IT-administratorerne hos Politikens Hus mener, de er sendt fra mellemøsten, og derfor sandsynligvis skyldes de kontroversielle Muhammed-tegninger.





Gå til bund
Gravatar #251 - bridgehajen
30. jan. 2006 09:13
Strøtanke: Må en rettroende muslim overhovedet røre ved en SPAM-mail? Der er jo både svinekød og skinke i. Måske de burde sende SKEBAB-mails i stedet... :)
Gravatar #252 - CoZiD
30. jan. 2006 09:21
#236

Shit.... ja det gør det jo ikke nemmere at komme på arbejde når nu København flytter sig fra dag til dag, så det er linie E og A+ sydpå nu.
Jeg ved så ikke om Køge er så glad for at KBH bliver illustreret der istedet når nu det er i den her sammenhæng :o)
Gravatar #253 - CoZiD
30. jan. 2006 09:32
Og det her kan vel heller ikke komme som en overraskelse når nu alt andet dansk bliver boykottet.
Gravatar #254 - ChrashOverride
30. jan. 2006 09:59
XxX
Dit forslag om at droppe U-Lands støtten til disse lande som brander vores flag af og truere med terror, og der efter at bruge disse penge på forskning af alternativ energi kilder er faktisk en glimmerende ide.

Der går sikkert ikke mange dage før de kryper til korset og beder om hjælp.
Især ikke hvis vi er rigtig rigtig hurtige og kommer med en genial løsning som vi kan sælge til andre lande.

Dette ville løse en masse problmer.
A. Bringe Arlas tab i hus på disse mange salg af den alternativ energi
B. Minske betalings balancens problemer da vi ikke længere skal købe Dyr olie af slyngel stater.
C. sørge for at EU overholder Keyouto aftalen om minsket drivehus gasser.
D. Når slyngel staterne ikke længere har penge behøver vi ikke at sende freds bevarende styrker da de ikke længere vil have penge til at købe våben for. Ergo Osama Bin Landen og alle hans lakaier må gå tilbage til bue og pil og sten slynger...

Bare et lille problem vi skal lige have det til at virke og helst i forgårds.

Men klart selv om vi ikke fik en alternativ energi kilde til at virke i dag, vil nul støte metaliteten give så mange problemer for disse slyngel stater at de vil grade snot for at få den tilbage.
De vil sikkert skifte deres billed af mekka ud med det danske flag og bede os hellige dansker om vores skatter kr, inden der var gået mange måneder.

OK ide XxX
Gravatar #255 - Drakhan
30. jan. 2006 12:11
Jeg troede faktisk Dk var selvforsynende med olie for nordsøen men der tager jeg måske helt fejl eller?

Hvad med Norge? Har de ikke rigeligt?

Mht. diverse forslag om alternative energikilder er jeg helt med på idéen, men jeg tror nu ikke det er noget som kan gennemføres 100% på under 10 år.

Så det fjerner vel ikke det umiddelbare problem men jeg er ikke i tvivl om at det er vejen at gå.
Gravatar #256 - Metz28
30. jan. 2006 12:27
syntes bare vi skulle lukke for alt diplomati til den slags lande, de lever i stenalderen og har ikke lyst til at blive ført ind i år 2000. vi kan måske nok tvinge hesten til truet men vi kan ikke tvinge den til at drikke... tror ganske simpelt ike at de lande er klar til demokrati. det ville bare kaste dem ud i lovløshed og desperation..
Gravatar #257 - ScumBag
30. jan. 2006 12:33
#255

Det kunne vi være, hvis Mærsk Mc-Kinney Møller ikke eksporterede skidtet.
Gravatar #258 - DUdsen
30. jan. 2006 13:01
#241 Bio diesel og rent rapsolie er i mit billede samme ting, msn helder rapsolien i en diesel motor og selvom der er ca 2/3 så meget energi i en liter rapsplie som i en liter rigtig olie, opføre de sig næsten ens i en motor(en gammel 2 takts diesel vil kunne køre direkte på raps).

Problemet er netop at man kun får noger der ligne 1 liter ind 3 liter ud og det med meget optimistiske modeller, begynder man at flytte for meget på det falder tallet.
Biodiesel er derfor ikke noget der.

Kigger man på dit link siger de at 500.000 tons olie er et realistisk bud på en årlig produktion af bio olie, tilsammenligning ligger der 1.400.000tons olie i DK's reserve tanke hvilket dækker ca 81 dages forbrug.

#255 og andre der er ingen dere er selvforsynene med alt derfor er det irelevant om vi er selforsynende med olie vi er stadig nødt til at handle på verdensmarkedet, til verdensmarkedets priser.
Gravatar #259 - _SomeOneElse_
30. jan. 2006 15:01
Ja du skal vi se hvad norge siger til det nu hvor de HAR givet muslimerne en undskyldning, hvorpå de aligevel brænder flag af.!

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=417384:fid=10...
Gravatar #260 - Nezmaroth
30. jan. 2006 17:41
Statsministeren skulle efter sigende være live i tv2 nyhederne kl 19 i dag. Gad vide om han har noget klogt at sige (det plejer han jo) ;)
Gravatar #261 - ladomanden
30. jan. 2006 17:54
Hvad er det lige Sverige har gjort? De har så vidt jeg ved ikke rørt tegningerne, men alligevel bliver de nu truet på livet på lige fod med danskere og nordmænd.

De skulle tage og læse lidt mere i koranen de abekatte..

Straf ikke en mand for noget hans nabo har gjort..

tsk tsk..
Gravatar #262 - Sattie
30. jan. 2006 17:57
Hvad der måske er interesant, vedrørende #259' link er at:
"Palæstinensiske medlemmer af Fatah og al-Aqsa Martyrernes Brigade brændte søndag Dannebrog af i byen Nablus på Vestbredden. Samtidig truede de med at skade danskere i området. "

Læg mærke til at der står Fatah, som jo netop var eks regeringen i Palestina.

Set i det lys, skal vi måske i hele vesten spørge os, om Hamaz virkelig er den slemme modpart? Fatah var jo også kendt før for at være ret rabiale.

Anyway, så håber jeg da at det Palistinetiske har stemt i vrede over Fatahs magtmisbrug, og at de bliver mere tilfredse med den nye regering.

Længe leve demokratiet, også selvom demokratiet går mod jer.
Gravatar #263 - masterbrain
30. jan. 2006 18:43
Religion er der aldrig kommet noget godt ud af..

Andet end et par helligdage i ny og næ...

Som enkel person er det fint som en gruppen er der altid magt og holdninger på spil... :(
Gravatar #264 - bnm
30. jan. 2006 19:21
<OT> Urgh, ChrashOverride... hvis man nu endelig skal forsøge sig med japanske sætninger (og hvorfor?) burde man så ikke lægge lidt mere i det, end hvad du tilsyneladende har gjort?

Du skriver: Watashi-no nihongo wa waskarimasu-ka?
Det hedder: Watashi no nihongo ga wakarimasu ka
Du skriver: Komido-mo ekudes (wtf?)
Det hedder: Mou kekkou desu
Du skriver: Wa Waskarimasu-ka
Det hedder: Wakarimasu ka
Du skriver: Sebeko (det lyder jo ikke engang sådan..)
Det hedder: Seppuku </OT>
Gravatar #265 - Silentkill
30. jan. 2006 20:43
Nå, så fik JP kolde fødder. Jeg kan måske godt forstå at de nu kommer med en undskyldning, for når de første personer mister livet som følge af irrationelle reaktioner på de "forbryderiske tegninger", så vil der sikkert hurtigt være nogle nyttige idioter fremme, sikkert fra SF og Enhedslisten, og sige at det er Jyllands Postens skyld, og det tør de ikke risikere, selv om de selvfølgelig er fuldstændig uden skyld.

Jeg mener dog de skulle have stået fast, og det er da en lidt skuffende udvikling at de viser de mangler ryggrad. En ting har denne sag dog bevist - landene i mellemøsten har meget at bevise før de forjener vores respekt og velvilje, jeg tror i hvert fald ikke det sker i min levetid.
Gravatar #266 - mrmorris
30. jan. 2006 21:38
Latterligt. Viser lidt deres primitive tankegang, at en for dem ubetydelig avis 10.000Km væk bringer et par tegninger og her 4 måneder er de ved at gå i hellig krig. De må seriøst mangle noget at tage sig til dernede!
Gravatar #267 - inzano
30. jan. 2006 22:17
Det er jo ikke nok med en undskyldning, de vil have den slags kriminaliseret..

Jamen jeg synes da det er et helt fair krav!?oO

Lad os da endelig bøje os og indføre et par glimrende love fra mellemøsten.. DE er jo det man kalder for kerne samfund, gid Danmark kunne lære lidt af dem......

[spoiler] Alvorligt, alle i for****** muslimer der føler jer krænket af 12 sølle tegninger, af jeres neger profet, skrid nu hjem med jer! Til dem der allerede bor dernede, bliv dernede og spræng jer selv i luften så vi andre normale mennesker kan komme videre med vores liv.{/spoiler]
Gravatar #268 - Nezmaroth
30. jan. 2006 22:21
En højtstående embedsmand fra Saudi-Arabien har her til aften udtalt i et interview at det eneste der kan gøre det godt igen er at regeringen straffer JP, at de giver en undskyldning på Danmarks vejne og at der bliver lavet love som gør det ulovligt at gøre den slags. Han sagde at det på ingen måde hjalp at Fogh udtrykte sin personlige holdning.

(Må jeg her lige understrege at jeg synes vores statsminister har behandlet sagen helt perfekt og at diverse kommentarer fra Soc.-Dem. udelukkende er af indenrigspolitisk art og sandsynligvis kommer af frustration over at de ikke kan finde fejl i hans håndtering.)

Hvis det er den slags handlinger de venter på, kommer de til at vente meget længe. Jeg håber EU ser de langtrækkende konsekvenser det vil have hvis de får lov til at fortsætte på den måde, og får sat en stopper for det omgående. Om det så skal være ved at indføre sanktioner eller et bistandsstop må være op til dem at afgøre.

Det står tydeligt for mig at de islamistiske grupper der har bragt denne situation ud af proportioner forsøger at bruge det som trinbræt til at påvirke vestlig lovgivning til at følge koranen og frasige os de værdier og rettigheder der gør at vore kulturer frastøder hinanden på en sådan måde; Frihed, lighed og demokrati.
Gravatar #269 - ChrashOverride
30. jan. 2006 22:22
#265
Jeg mener jp også skulle stå fast om dette.
For nu får møllen ingen ende da dette er et klart signal til at med trusler om død og vold sejer undertrykkelse over friheden.
Jeg gad godt vide hvad der bliver muslimernes næste træk.

Men lad mig pointere en ting.
Dette var ikke nået så langt hvis ikke en flok her i landet muslimer ikke havde taget til mellem østen med et vist dokument som bla har forvrænget sagen i den grad.
Så kan man så spørge sig selv hvem er slemmest dem der bringer tegningerne eller dem som ændre på sandheden?

Og de muslimer må have en rigtig dårlig smag i munden over at løget for sine egne med borger om denne sag.
Ja det er slemt når danske firmaer får problemer pga nogle tegninger, men det er endnu slemmer når man giver efter pga man bliver underkuet og bliver mødt med trusler fra sådanne nogle fanatiker, man lader dem vinde ved at give efter.

Bliver det næste at alle Danske kvinder skal til at gå med Hijab ellers får vi hellig krig?.
Skal vi til at rive kirker ned fordi Muslimerne ikke kan lide denne hellig dom?.
Skal vi til at have offentlig hængning af unge kvinder som bliver voldtaget og vil beskytte sig selv og hvis de ikke beskytter sig selv skal de stenes ?.
Skal vi have morgen bøhn hver morgen Kl 5 ?

Hvor sætter vi grænsen ?.

Hvad med at vi begynder at komme med nogle trusler os selv ?
Som f.eks. at vi boykotter alt handel med mellemøsten hvis så meget som 1 dansker bliver drabt og vi nedlægger veto i EU for at gøre det samme så alle EU lande lukker for alt støtte handle og integration, Ingen Export ingen Import.

Hvis de dør a sult pga dette, kan de jo begynde at fatte pen og parpir og skrive en meget meget rørende undskyldning for de mange Fanatisk trusler de kommer med.

Hvorfor skal vi altid give efter?,
Kan vi måske forlange danske skoler i Iran?.
Eller kristen dom ?.
Kan vi forlange at de bygger en kirke i Iraq ?.
Kan vi forlange at de acceptere at vi går næsten halvnøgne ?. Rund i gader og stræder nå vi er i deres land ?.
Kan vi forlange at vi får tilladelse til at komme i deres pakker og offenlige steder og sidder og griller svinekød ?

Hvorfor skal vi hele tiden give os hvorfor kan de ikke være en smugle mere på Kompromis, og mødes på halvvejen ?.

Hvorfor skal det altid være os der går på kompromi tager trusler efter trusler og ikke beder om unskyldninger ?.

Hvergang deres sønner voldtager danske piger og postulere i retten at de ligener luder fordi de ikke går med hoved beklædning hvorfor er der så ikke nogle der stopper en paragraf om Rasisme ned i deres hals ?.

Men hvergang en betjent bare tænker på at sige Andengenerations invrander bliver han sagsøgt for at være Rasist.

Hvis nogle spørger mig så vil jeg sige at smerte grænsen er nået og den er overskredet det er på tide at vi som Dansker tegner en linie i sandet og siger her til kærer muslimer og ikke så meget som at tænke på at træde over denne grænse for så falder Thors Hammer og den falder hårdt.

I er kommet til dette land Og det er på tide at i acceptere landet love og orden og en af de mange love som i bryder er jeres så kaldte ærers drab dette accepteres ikke.

Andre ting i skal ikke tror at pga af at i kommer fra et land der har presse sensur at i kan indfører det i Danmark, som Dansker vil jeg have lov til at læse Danske nyheder som de er skrevet af Junalisten og unden at en eller anden Muslim har siddet og sorteret fra hvad jeg skal læse eller ikke læse.

Kan i ikke leve med disse ting og kan i ikke overholde landet ufattelige simple love flyver der hverdag fra Kastrup fly mod jeres land og i er velkommen til at tage dem, vi har I dette Land ikke brug for middelalderlige fanatiske religions holdninger som prøver at fordreje tvinge sandheden til at værer et Muslimsk syns punkt.

Dette er landet af de frie, og mennesker med frie holdninger og meninger og denne ret vil vi blive ved med at have mine forfædre og deres forfædre kæmpede en brav kamp for at få disse frihedder så jeg vil ikke have at en muslim kommer at tilsmudser det som mine forfærdre har kæmpet for.
Gravatar #270 - zoolook
30. jan. 2006 22:28
#265: JP har (nok engang) beklaget og undskyldt, at de pågældende tegninger har krænket/såret muslimer - men ikke for selve offentliggørelsen af tegningerne! Der er en lille, men dog stadig væsentlig forskel!

Beklageligvis frygter jeg, det ikke er nok med denne ellers ganske velformulerede og koncise undskyldning/forklaring.
Gravatar #271 - Nezmaroth
30. jan. 2006 22:33
Det eneste JP har gjort er at omformulere deres oprindelige undskyldning fordi man i arabiske lande tilsyneladende ikke forstår udtryk som: "Beklager" og "er kede af..". Det var den melding JP fik af arabiske eksperter.
Gravatar #272 - Silentkill
30. jan. 2006 22:39
#270, #271
Jeg er tilbøjelig til at give jer ret, men på det stadie vi er kommet til nu, vil enhver ting der ligner en uforbeholden undskyldning, uanset om det så er det eller ej, være en politisk sejr for de facistiske mellemøst lande. De kan bruge det politisk og sige "se her, vi kunne presse en avis i Danmark til at give os en undskyldning, nøj hvor er vi gode" - den tilfredsstillelse syntes jeg ikke de fortjener, uanset hvor tom den måtte være for os.
Gravatar #273 - ChrashOverride
30. jan. 2006 22:44
#270
Du har ret jeg tror at de vil forlange lovændringer så alle nyhedder bliver belagt at kun skive posetivt om alle muslimer som f.eks.
(vel overdrevet men overdrivelse fremmer forståelsen.)
"En yderest fremstående ny dansker voldtog med ærere en dansk kvinde. Soen gik ikke med hoved påklædning og er i dag ikke værdig til at leve kom ind på Kongens nytov og sten hende hun skal dø for sin blasfami og pågrund af at hun begik hor.
Det sværger vi alle Ved profetens skæg."

{N.B
Kærer kvinder i dette land. Dette er ikke mit personlige udtryk over jeres værer måde eller at det er i orden at voldtage jer pga jeres påklædning eller mangel på samme, religiøse holdning, eller politiske standpunkt, men dette er hvordan jeg frygter at vores nyheder kommer til at se ud hvis vi ikke siger NEJ til denne ting som muslimerne forlanger.}
Gravatar #274 - masterbrain
30. jan. 2006 22:47
Jeg er lidt spændt på at se hvor langt EU vil gå....
Det er jo en af grundene til vi er i EU. Så de kan hjælpe i disse handels sager...
Gravatar #275 - ChrashOverride
30. jan. 2006 23:07
Har lige læste on Der Standard at EU truger med sangsioner hvis de arabiske regeringer støtter disse boykotninger af danske produkter.
Lille sejer for Danske interesser.
Gravatar #276 - bugger
30. jan. 2006 23:35
#268 Oppositionen har jo bare efterlyst at Anders Fogh svarer på de oprørte regeringers protester (de der nu hiver deres ambassadører hjem), det er da ærlig talt hans job, at få dem fortalt tilstandene i Danmark. Ikke at han skal undskylde noget. Han må så pænt forklare at vi har ytringsfrihed og at Jyllandsposten måske kunne have været mere følsomme, men bestemt ikke har eller skal have pligt til det.
Gravatar #277 - drbravo
30. jan. 2006 23:46
#276

Det er vel diplomaternes job at rapportere tilbage at
"Hey - jeg er sgu i danmark og her kan statsministeren ikke gøre en bjælde - de har sådan noget demokrati, ytringsfrihed og pressefrihed. Men hvis du sender nogle penge kan jeg prøve at sagsøge avisen? Vi taber sagen men vi kan da bruge noget tid på det?"
Gravatar #278 - Nezmaroth
31. jan. 2006 00:02
Beklager dette irrelevante indlæg men jeg må lige have fastslået nogle fakta.

#276: Jeg har set minimum 5 forskellige indslag med Helle Thorning Schmidt hvor hun gang på gang bliver ved med at kritisere Fogh personligt for ikke at have gjort noget tidligere. Hun kommer udelukkende med betragtningerne set i bagklogskabens klare lys og har ikke en eneste gang forsøgt at komme med konstruktiv kritik eller forslag til en løsning. Hun benytter udelukkende lejligheden til at styrke sin egen stilling ved at svække Foghs.
Han har, som jeg og andre også tidligere har nævnt, grundigt forklaret tilstandende i sin nytårstale men som han også sagde i TV2|Nyhederne her til aften kan regeringen ikke have en officiel holdning til tegningerne.

Det møde han blev indkaldt til da problemerne startede sagde han nej til da der stod i invitationen at man ønskede at han skulle igangsætte retslige skridt mod JP.
Gravatar #279 - Silentkill
31. jan. 2006 00:09
#278
I den forbindelse vil jeg også nævne, at jeg altid har støttet oppositionen til den nuværende regering, og også stemte på den de foregående 3 folketingsvalg vi har haft, men denne sag kan få mig til at ændre mening. Med den mentalitet de ligger for dagen, er jeg slet ikke i tvivl om, at de på dette tidspunkt forlængst ville have givet en uforbeholden undskyldning på hele Danmarks vegne og lovet bod og bedring til de muslimske lande. Kan også godt være Fogh gør det samme - håber jeg har en brækpose i nærheden hvis det sker.
Gravatar #280 - ChrashOverride
31. jan. 2006 00:34
#279
Ikke for at dishe dig men jeg tror ikke på at Ander F Rasmussen kommer med meget mere i denne sag slet ikke en et hint af at han vil prøve at give bedring i forhold til det som de har forlangt næmmelig presset cencur.

Hvis hr Rasmussen gør det er han 110% sikker på at han ikke bliver genvalgt næste år jeg er helt sikker på at han får en fyre seddel fra DK.

Med det som der er sket nu hvor Danmark har sagt unskyld for de vi har fornærmet et tros samfund må vi sige at vi har taget et skridt mod en løsning nu er det deres tur.

Men hvis medierne i mellemøsten bliver ved med at piske en stemning op som de gør kommer det ingen løsning, og på det tidspunkt må vi nok til at barikadere os.

Til de muslimer som er begyndt på vold og andre fornærmende tiltag mod sagesløse Dansker kan jeg kun sige I er en sørgelig bunke andalfabeter som ikke har læst Koranen, da der står at Koranen fordømmer alt vold, og at i ikke hjælper til en løsning på denne sag.

Det er på tide at i tager et venligt skridt mod en løsning Danmark vil ikke infører Presse censur vi er lige så Fanatiske omkring vores frihed som I er om Muhammed, og vi vil ikke tage skridt nærmere jeres måde at køre pressen på så opgiv det venner.
Gravatar #281 - bugger
31. jan. 2006 01:45
#278 Gu' kan regeringen da det, men det er nok ikke en god idé spinmæssigt.

#276 Selvfølgelig vil hun profilere sig selv ligesom alle andre politikere. Hvordan troede du at det hang sammen? Af hvilken årsag kommen nogen politikere overhovet med udtalelser.. nej, det er ikke for vores skyld. Lige nu er der en situation hvor oppositionen er i offensiv og regeringen er i defensiv, sådan er det altså, men meget ofte er det regeringen der er i offensiv. Tænk dig lige om engang. Vil Social Demokatiet og Co. begrænse ytringsfriheden?
Gravatar #282 - ladomanden
31. jan. 2006 02:57
#281
Det er blevet skrevet mange gange, men åbenbart ikke nok... Regeringen kan ikke have en holdning til tegningerne, det eneste statsministereren kan gøre er det han allerede har gjort.
Den eneste egentlige autoritet der kan tage stilling til tegningerne er domstolene (Den såkaldt dømmende magt hvis ikke mine samfundsfagstimer svigter mig i denne mørke time)
Men regeringen kan ikke og skal ikke tage stilling til det.
Jeg har selv stemt på soc. dem de sidste mange gange, men syntes sku at det er nogle low blows de nu begynder at kaste efter hr. fogh bare for at profilere sig selv. Imo har han gjort det helt efter bogen.
Gravatar #283 - Metz28
31. jan. 2006 05:48
er der nogen herboende af anden etnisk bagrund der spytter på danskere ??? er det tilfældet skal de sku da smides ud.. eller undskylde ofentlig på tv, ville måske være bedre... det eneste de opnår er jo at vi alle sammen stemmer på Johny hansen næste gang.. eller nok mere rigtig Pia K.
Gravatar #284 - bridgehajen
31. jan. 2006 07:14
#281: Man skal ikke profilere sig for enhver pris, og jeg tror egentlig, det ville have tjent socialdemokraterne til ære at have sluttet 100% op bag Foghs linje og så have taget de politiske kampe om andre emner på et senere tidspunkt. Lejligheden skal nok komme. Helle burde ikke sige noget, hvis hun ikke har noget at tilføje. Retfærdighedsvis skal det siges, at det sikkert er svært at undslå sig, når Christiansborg er fuld af mikrofonviftende journalister...

PS. Jeg har også sat mit kryds ved socialdemokraterne en enkelt gang, tilbage under Nyrup, mest fordi de styrede økonomien godt. Jeg flyttede dog permanent krydset væk, dengang med østrigsagen. Hvis der er nogen, der skulle have glemt den, så handlede den om et lille land, der blev lagt for had af alle fordi de havde haft den frækhed at vælte en socialdemokratisk koalitionsregering i et frit valg. Dengang demonstrerede socialdemokraterne klart, at de ikke havde helt styr på begreber som "demokrati" og "exit strategi" (at resten af EUs ledere heller ikke havde det er ikke nogen undskyldning).
Gravatar #285 - isakn
31. jan. 2006 07:45
#71; jeg er da pisse ligeglad med om nogen synes det er sjovt, men hvis du kigger listen af ratings igennem kan du se at flere, inkl. mig, synes det er flamebait.
Gravatar #286 - inzano
31. jan. 2006 09:25
#Nima Må din røv klø og dine abe arme være for korte..
Gravatar #287 - Nima
31. jan. 2006 14:25
#286
Det er lige netop de vise ord jeg har savnet! Tak Ulrik, du er fandme dejlig :-)

Jeg elsker dig...
Gravatar #288 - ysangkok
31. jan. 2006 15:23
Ahhh, det er blevet til en japansktime. Okay.
Sono kata = Denne person
Anata = Du
Kusoo = Lort
Kuruma = Bil
Va og des i kombination = Er
'Ka' i slutningen gør noget til et spørgsmål.

F.eks.
Anata va kuruma des ka
==
Er du en bil?
Gravatar #289 - inzano
31. jan. 2006 17:32
#287 Ja jeg er en helt pæn fyr ik? - Jeg har faktisk også et par flex billeder men regnede faktisk med at det jeg lagde op var nok til at fastslå min hotness..

Og jeg havde ret kan jeg se..
Gravatar #290 - Nima
31. jan. 2006 17:38
#289

Fantastisk smuk!
Gravatar #291 - speedfreak
1. feb. 2006 11:04
det bedste er nu sket.
Frankrig har nu trykt alle 12 tegninger i en af deres store aviser og tyskland har trykt 5 af tegningerne ogsa.

Så mangler vi bare resten af europa.
Det er den eneste løsning på den her lortekonflikt.
Gravatar #292 - _SomeOneElse_
1. feb. 2006 14:00
jeg synes det er fedt at de bakker op om os!
Gravatar #293 - bugger
1. feb. 2006 17:41
#282 Hvad er det der gør at regeringen ikke kan tage stilling? Er de i tvivl om deres egen holdning eller hvad siger du? Det er ene og alene af spinmæssige årsager at det er klogt for dem at tie stille.
Gravatar #294 - Silentkill
1. feb. 2006 17:58
#293
Regeringen kan da ikke officielt tage stilling til lovlige aktiviter en dansk avis har udført, andet end at sige det er lovligt. Når individuelle politikere kommenterer indslag i medierne kritisk gør det de jo som privatpersoner, og ikke som repræsentanter for det officielle Danmark. Det er da i hvert fald ikke regeringens officielle opgave at undergrave ytringsfriheden i Danmark, ved "officielt" at kritisere enkelte aviser.
Gravatar #295 - bugger
1. feb. 2006 18:19
#294 Anders Fogh har flere gange brugt ordene "usmageligt" og "stærkt kritisabelt" på regeringens vegne. Så vidt jeg har forstået er det netop i ytringsfrihedens ånd at sige sin mening, men Anders Fogh er jo en klog mand.

Hvis ikke man kan tage stilling til lovlige aktiviteter hvordan laver man så en lov?

Personligt ville jeg have sagt:
I Danmark sætter vi ytringsfriheden højt, men vi bør samtidig kunne leve sammen i gensidig respekt og Jyllands-Posten burde nok have forudset at det ville virke stødende på den almindelige muslim og at islamisterne ville gribe chancen til at profilere sig. At lege med et folks følelser der i forvejen har så lidt at holde fast i udover deres religion er hensynsløst, men det er Jyllands-Postens egen redaktion der skal kigge indad og overveje om det virkelig er dette man vil bruge sin ytringsfrihed på, fremfor at skabe en konstruktiv debat.

(offtopic)
Det var hyggeligt at se gamle Niels Hausgaard udtale sig om sagen i Godmorgen Danmark.
Gravatar #296 - Silentkill
1. feb. 2006 18:39
#295
Det er jo ikke sikkert at regeringens medlemmer har den holdning, og jeg syntes heller ikke det ville være fornuftigt at sige det selv hvis de havde, da de så ville være med til undergrave ytringsfriheden i dette land.
Gravatar #297 - Silentkill
1. feb. 2006 18:54
#295
Det var hyggeligt at se gamle Niels Hausgaard udtale sig om sagen i Godmorgen Danmark.

Ja, nu købte jeg så lige en måneds sputnik abonnement for at kunne se omtalte indslag, og jeg er da også næsten komplet enig med ham, pånær når han siger JP har kvajet sig. Desværre tror jeg heller ikke kun det er en lille minoritet der støtter det at brænde Danske flag af, men man har da lov at håbe.

//offtopic
edited to add: og hvorfor virker sputnik ikke i firefox. Suk.
Gravatar #298 - bugger
1. feb. 2006 21:50
#297 Yikes, jeg håber ikke at du bebrejder mig for dit indkøb ;)

Jeg er heller ikke enig i at JP har kvajet sig. Vi diskriminerer ikke nogen i dette land (officielt hvertfald) så derfor skal der da også laves aviskarikaturer om Muhammed, men jeg er enig i at det sansynligvis er en lille minoritet der tilraner sig al den negative opmærksomhed.
Gravatar #299 - Silentkill
1. feb. 2006 22:15
#298
Nej bare rolig, jeg har længe har tænkt på at jeg skulle prøve Sputnik, og jeg kan til nød leve med at bruge iexplorer til det. :)
Gravatar #300 - anderskusk
2. feb. 2006 09:23
Niels Hausgaard er en gammel rød idiot. Han stod også inde på rådhuspladsen og brugte Bjarke Kirkmands(den dræbte soldat) mindeaktion om en politisk platform for hans personlige agenda, det er usmageligt. Han sidder jo også ligefrem og klapper i hænderne over Komiteen for et frit irak, de samme som mener at det er okay at slå danske soldater ihjel. Han siger at han gør det for de danske soldaters skyld, men hvis man spørger de danske soldater skider de ham et stykke.

Niels Hausgaard er altså en vatpik...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login