mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Doh09 (3544) skrev:Hvorfor er det ikke alle popcorn i en pakke der popper?
Popkornene popper fordi de indeholder vand og når det fordamper stiger trykket i popkornene og de sprænger.
Jeg tror, at dem der ikke popper er "tørre" popkorn, som ikke indeholder tilstrækkeligt vand til at poppe dem.
Daniel-Dane (3555) skrev:
Har du ikke bare fået sat hak i "spørg ikke mere"?
Det er en mulighed, men jeg mener, at det forsvandt og kom tilfældigt. Det kan dog sagtens være, at jeg bare har glemt, at jeg trykkede "spørg ikke mere" og efterfølgende opdaterede Fx.
MiniatureZeus (3539) skrev:Hvis du vil undgå at blommen bliver mørk/grå, så kan du putte de hårdkogte æg i en plastikpose med vand og lukke den. Ved ikke hvorfor det virker, men det gør det altså og sådan kan de holde sig i minimum en uge, uden at blommen bliver grå...
Grå blommer mener jeg er årsaget af at de koges for længe.
Doh09 (3544) skrev:Hvorfor er det ikke alle popcorn i en pakke der popper?
Fordi alle popcornene ikke indeholder samme mængde vand i forhold til deres størrelse. As #3554 said.
gnarfsan (3564) skrev:Overbevis din læge om at du har brug for norske brystdråber. Så slipper du for besværet ;)
Hvorfor dog det? Det er ikke receptpligtigt.
Men så har man en undskyldning, når politiet banker på.
Men så har man en undskyldning, når politiet banker på.
Fjolle (3563) skrev:Er der andre end mig der har en fuldstændigt syg ratio på demonoid i forhold til hvad de faktisk har hentet/delt?
Har nok hentet 2 "linux-isoer", men den mener at jeg har hentet 200 gb og uploaded 600...
Deres ration system er ikke altid til at stole på.. Den påstår også at jeg har downloadet lidt over 10 TB på 30 dage... Selvom jeg ikke har brugt Demonoid i flere måneder..
Fjolle (3570) skrev:#3569
Ja, den er god med dig.. Leech. ;)
hehe :) Har ikke brugt torrents i minimum 6 måneder. I stedet bruger jeg rapidshare som er noget hurtigere og noget nemmere at finde de gode ting..
Jeg har intet problem med at udnytte mine 20Mb forbindelse hos RS.
Jeg har intet problem med at udnytte mine 20Mb forbindelse hos RS.
Ja, sidder på en 10Mb og downloader aldrig under 1.09MBps med mindre jeg bruger nettet til noget andet... Og når man, som jeg, primært downloader ældre TV-udsendelser og serier, så er det guld værd at det tager 5 minutter at downloade et afsnit fra du åbner browseren og søger til det ligger på computeren... Så de 50 kr. om måneden er godt givet ud synes jeg..
Rapidshare er kommercielt pirateri. Dét kan vi altså ikke lide.
Hvis rettighedshaverne, og "kunstnerne", ikke skal tjene penge på deres produkter, så er der heller ikke nogen andre, der skal.
Jeg synes, som forhærdet voldtægtsforbryder, biltyv, voldskriminel, hjemmerøver og fildeler, at Rapidshare og lign. services går over stregen.
Hvis rettighedshaverne, og "kunstnerne", ikke skal tjene penge på deres produkter, så er der heller ikke nogen andre, der skal.
Jeg synes, som forhærdet voldtægtsforbryder, biltyv, voldskriminel, hjemmerøver og fildeler, at Rapidshare og lign. services går over stregen.
Fjolle (3581) skrev:#3580
Så du er altså imod mit "find-de-bedste-steder-at-voldtage-smådrenge"-kort over aalborg? :(
For min skyld kan du sutte på alle de mindreårige tissemænd du vil, så længe du ikke betaler for at bruge Rapidshare.
Har haft held ved at sørge for at køleren er godt varm, og så "dreje" den af ved at holde et konstant tryk i et stykke tid.
Har haft held ved at sørge for at køleren er godt varm, og så "dreje" den af ved at holde et konstant tryk i et stykke tid.
Du skal passe på med at få den alt for varm og sørge for at de andre komponenter heller ikke får varme.
Og så skal holde et konstant moment i samme retning, den skal ikke drejes fra side til side.
Du skal passe på med at få den alt for varm og sørge for at de andre komponenter heller ikke får varme.
Og så skal holde et konstant moment i samme retning, den skal ikke drejes fra side til side.
Spørgsmål:
Findes der et (evt. godt) Singstar-agtigt spil til pc? Nogen der har erfaring med noget?
Og hvilken slags mikrofon er der brug for? Kan man fx godt bruge en fra Guitar Hero til PS3 (den har jo USB-stik)?
Findes der et (evt. godt) Singstar-agtigt spil til pc? Nogen der har erfaring med noget?
Og hvilken slags mikrofon er der brug for? Kan man fx godt bruge en fra Guitar Hero til PS3 (den har jo USB-stik)?
#3588:
En 1200W hårtørre skal varme i ca. 1 min. på halv kraft. Køleprofilen skal være noget varmere end hånd varm.
Du bør skrue en evt. blæser af køleren først. Hvis du ikke kan det, må du varme skråt ind på køleren fra siderne, uden at ramme andre komponenter også.
Det er min erfaring ;)
En 1200W hårtørre skal varme i ca. 1 min. på halv kraft. Køleprofilen skal være noget varmere end hånd varm.
Du bør skrue en evt. blæser af køleren først. Hvis du ikke kan det, må du varme skråt ind på køleren fra siderne, uden at ramme andre komponenter også.
Det er min erfaring ;)
Ronson (3595) skrev:Holy crap!
Hvor slesk ville det være at hyre en ung pige til at rydde op måned/ugeligt? Altså det er sgu da billigt og jeg gider ikke selv.
Eller bliver det først mærkeligt når man sidder helt stille i hjørnet og kigger på?
Det er da en voldsomt god idé. Jeg kunne snildt overveje at hyre en stram 15-årig i miniskørt til at afspule mit sædplettede trægulv. 2 timer om ugen á 50 kr./timen må være mere end rigeligt for min 3½ kvm. store herskabslejlighed.
Nu er jeg helt ophidset, altså. Afsted til Brugsens opslagstavle med en annonce! - Diskretion påkræves. Mmm...
#3594:
Det er noget med at der skal noget spænding ind til drejeskiven, der så afgiver en puls, hver gang der køres forbi et tal.
Disse pulser kan så tælles direkte via en seriel-port/tælle-register eller skubbes ind i en skifteregister-chip og samles til en byte, der så kan lagres osv..
At bruge en hel byte til at lagre fra 0 til 9 er dog spild af plads, så en nybble (fire bits) er nok ;)
Det er noget med at der skal noget spænding ind til drejeskiven, der så afgiver en puls, hver gang der køres forbi et tal.
Disse pulser kan så tælles direkte via en seriel-port/tælle-register eller skubbes ind i en skifteregister-chip og samles til en byte, der så kan lagres osv..
At bruge en hel byte til at lagre fra 0 til 9 er dog spild af plads, så en nybble (fire bits) er nok ;)
"Mange der gør".. ja, par med børn der ikke har tid måske. Og folk i storbyer som Svendborg.Systran (3596) skrev:#3595
Det tror jeg da, der er mange der gør. Det vil der hverken være noget slesk eller ulækkert ved. Og du behøver jo ikke være der imens - det ville sikkert også lægge en masse pres på hende, hvis du sidder og glor.
Jørgen Leth har sat standarden, nu er det op til os at leve op til den.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.