mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Elskov (24100) skrev:http://peecee.dk/uploads/072013/hothothot.jpg
Med de her specs, hvor varmt kan det så blive, før noget går i stykker? :S Jeg troede, at når min computer lukker ned pga overophedning, så var det fordi, CPU'en ramte 90 grader, men den har lige været oppe og vende omkring 100 på både CPU'en og motherboardet, uden der skete noget.
Så vidt jeg husker så er Intel's mobile CPU'er designet til at fungere med temperaturer op til 100 grader. For deres stationøre CPU'er ligger grænsen på 75 grader.
Bemærk at det er nogle år siden jeg sidst kiggede efter de specs, så de kan selvfølgelig have ændret sig siden.
Det er også værd at bemærke at CPU'erne er designet til automatisk at throttle ned, hvis de overopheder, hvilket vil sige at de bliver langsomme ved høj temperatur, i stedet for at brænde af.
Daniel-Dane (24092) skrev:mark jensen
Kan man med danske, EUpæiske og/eller USAiniske love (og hvilke) søge aktindsigt i, hvad Facebook har om én[, som de ikke oplyser på deres hjemmeside]? Kan man ligeledes (dog uden de USAiniske love) bede teleselskabet om at udlevere alt, hvad de har gemt som følge af logningbekendtgørelsen?
Er det med vilje? Fordi at jeg har ulæste beskeder? ER DET?
Men "EUpæiske" er åbenbart ok.
Det er dejligt, at vores rettigheder omkring det her er listet op. Så mangler jeg bare at finde ud af, hvad USA, Irland og EU giver af rettigheder.
Jakob Jakobsen (24097) skrev:#96
Hmm...
Kiggede lige og kan kun findedette, men jeg er ret sikker på at du også har krav om aktindsigt overfor private firmaer.
[edit]
Denne forklarer det vist fint.
[/edit]
Jeg ville prøve at kontakte dem per telefon eller email og høre hvordan de vil udlevere dataene.
Det kan jo være lige så godt og endda billigere at få dem på email.
Det er dejligt, at vores rettigheder omkring det her er listet op. Så mangler jeg bare at finde ud af, hvad USA, Irland og EU giver af rettigheder.
Daniel-Dane (24104) skrev:Men "EUpæiske" er åbenbart ok.
Ja, det er som sådan ikke en øjebæ - læste det i farten som Europæiske, hvilket jo er rigtigt nok.
Bu hu! Europa er et kontinent, det må man ikke, og whatnot
https://www.facebook.com/help/212802592074644 Men det er jo så "kun" de data du selv har lagt op :)
https://www.facebook.com/help/212802592074644 Men det er jo så "kun" de data du selv har lagt op :)
Det link har jeg brugt før, men jeg vil gerne have fat i alt det, som de ikke oplyser. Der er jo snak om, at de gemmer alt, også det, som man sletter. Det skal de vel oplyse, når jeg beder om aktindsigt.
Mark NASsen
Jeg overvejer at købe en NAS i nærmeste fremtid, men er lidt i tvivl om jeg kan det jeg vil med den...
Jeg kan bruge noget centralt storage på mit interne netværk, og til det tænkte jeg at en NAS var en god løsning, men jeg vil samtidigt gerne have backup af det data der kommer til at ligge på NAS'en hvis der skulle opstå brænd eller noget...
jeg har et abbonnement, ved livedrive, hvor jeg har 5TB til rådighed som jeg kan tilgå med ftp, sftp eller webdav.
Findes der en NAS der kan tage backup til en af de 3 protokoller, eller skal man over en computer for at det kan lade sig gøre?
Jeg overvejer at købe en NAS i nærmeste fremtid, men er lidt i tvivl om jeg kan det jeg vil med den...
Jeg kan bruge noget centralt storage på mit interne netværk, og til det tænkte jeg at en NAS var en god løsning, men jeg vil samtidigt gerne have backup af det data der kommer til at ligge på NAS'en hvis der skulle opstå brænd eller noget...
jeg har et abbonnement, ved livedrive, hvor jeg har 5TB til rådighed som jeg kan tilgå med ftp, sftp eller webdav.
Findes der en NAS der kan tage backup til en af de 3 protokoller, eller skal man over en computer for at det kan lade sig gøre?
har prøvet med en synology vi har på arbejdet, og kunne ikke finde nogen mulighed for at gøre det... kan dog være jeg bare ikke ved hvor jeg skal lede =)
har prøvet med en synology vi har på arbejdet, og kunne ikke finde nogen mulighed for at gøre det... kan dog være jeg bare ikke ved hvor jeg skal lede =)
Mark html-idiot Jensen
Hvad fanden i helgoland er forskellen mellem følgende:
http://peecee.dk/uploads/072013/Sk%C3%A6rmbillede_...
Det nederste (altså linket) og så hvis jeg selv prøver at skrive noget i adressebaren - hvordan fanden får jeg det til at makke ret? >_<
Jeg burde vel bare kunne bruge index.html#email - right? Men næh nej!
tl;dr
Jeg prøver at få <h1>Tissemand</h1> til at ændre sig til <h1>Stor tissemand</h1> når mailen er succesfuldt afsendt >_<
Hvad fanden i helgoland er forskellen mellem følgende:
http://peecee.dk/uploads/072013/Sk%C3%A6rmbillede_...
Det nederste (altså linket) og så hvis jeg selv prøver at skrive noget i adressebaren - hvordan fanden får jeg det til at makke ret? >_<
<a href="#email" class="icon icon-envelope"><span>Email Me</span></a>
Jeg burde vel bare kunne bruge index.html#email - right? Men næh nej!
tl;dr
Jeg prøver at få <h1>Tissemand</h1> til at ændre sig til <h1>Stor tissemand</h1> når mailen er succesfuldt afsendt >_<
Er der nogen med erfaringer med Synology Disk Station DS213J? Den skal primært bruges til at opbevare mit musik som jeg gerne vil afspille via en iOS-enhed til Apple TV, men jeg er meget interesseret i erfaringer og/eller at høre om andre smarte ting man kan. Hvordan er mulighederne for streaming af video (jeg har også en PS3 til noget DLNA)?
Ronson (24118) skrev:Ingen ide. Men QNAP har denne funktionalitet. Hvorfor Synology?
Det var bare en jeg faldt over et eller andet sted. Den har en iOS-app til afspilning af musik.
Edit: Det har QNAP vist også. Det må jeg lige undersøge.
Jeg har en Synology, og deres iOS funktioner virker upåklageligt!.. Jeg ved dog ikke om den kan fungere som TimeCapsule .. Men det tror jeg ..
- edit -
DLNA'en fungerer fint til mit tv og Raspbmc - mener vist endda at Apple tv kan se dens bibliotek, men er ikke sikker.
- edit -
DLNA'en fungerer fint til mit tv og Raspbmc - mener vist endda at Apple tv kan se dens bibliotek, men er ikke sikker.
Thoroughbreed (24121) skrev:mener vist endda at Apple tv kan se dens bibliotek, men er ikke sikker.
Har du mulighed for at tjekke dette? Jeg har indtil kun fundet forumtråde omkring at man IKKE kan, men de fleste er ret gamle, så måske er der sket noget nyt. Problemet er at man skal bruge Home Sharing hvilket så vidt jeg ved kun virker hvis man har iTunes kørende.
De skriver noget på deres side som kunne tyde på at man godt kan:
Available in the App Center, QAirplay allows you to steam your media content directly on TV via AirPlay-enabled devices such as Apple TV. The media contents are streaming on Apple TV, bypassing your mobile device, thus saves the energy of your mobile device.
Jeg har ikke noget imod at skulle aktivere musik/film fra en iOS-enhed, men det ville være super hvis tingene blev direkte streamet (i flere formater) i stedet for at skulle gå igennem iOS-enheden.
Desværre ikke før i morgen - det er ikke samme model NAS, men da OS'et vistnok er det samme, burde det ikke være et problem.
Er der andet jeg skal kontrollere? :)
- edit -
Kiggede lidt på min web manager
Men kigger lige i morgen!
- edit2 -
Kan se at AudioStation (et program der afspiller musik/radio) kan lave AirPlay direkte til AppleTV - hvis ikke andet kan du altid gøre det den vej igennem. Så behøver du kun en computer/iOS enhed til at vælge numre (og AirPlay enheder)
- edit3 -
Den har TimeCapsule funktion
Desværre ikke før i morgen - det er ikke samme model NAS, men da OS'et vistnok er det samme, burde det ikke være et problem.
Er der andet jeg skal kontrollere? :)
- edit -
Kiggede lidt på min web manager
iTunes Server v.1.1-2270 skrev:
Beskrivelse :
iTunes Server sætter dig i stand til at dele musik og videoer på DiskStation med alle iTunes-klienter på et lokalt netværk og gennemse og afspille dette multimedieindhold med iTunes. iTunes Server har også funktionen Smart-afspilningsliste, så du kan oprette afspilningslister med sange, der matcher de angivne kriterier.
Men kigger lige i morgen!
- edit2 -
Kan se at AudioStation (et program der afspiller musik/radio) kan lave AirPlay direkte til AppleTV - hvis ikke andet kan du altid gøre det den vej igennem. Så behøver du kun en computer/iOS enhed til at vælge numre (og AirPlay enheder)
- edit3 -
Den har TimeCapsule funktion
Den vigtigste funktion er at jeg kan afspille musik der ligger på den UDEN at have en computer tændt (det gør ikke noget at jeg skal starte det fra iPad, men det er vigtigt at det fungerer som en musikafspiller der kan aflæse tags dvs det er ikke bare en liste over filer). Det ser ud til at både QNAP og Synology kan det.
Dernæst ville det være fint hvis jeg kunne streame video til Apple TV (også uden computer, men det er jeg ikke sikker på jeg kan - iTunes Server kræver vist at man kører iTunes på en computer, men det der QAirPlay kan måske, dog nok kun i mp4-format). Ellers kan jeg vel streame til PS3, men den larmer bare lidt meget.
TimeCapsule kunne være fint, men det er ikke et must da jeg har mine vigtige ting i Dropbox.
Dernæst ville det være fint hvis jeg kunne streame video til Apple TV (også uden computer, men det er jeg ikke sikker på jeg kan - iTunes Server kræver vist at man kører iTunes på en computer, men det der QAirPlay kan måske, dog nok kun i mp4-format). Ellers kan jeg vel streame til PS3, men den larmer bare lidt meget.
TimeCapsule kunne være fint, men det er ikke et must da jeg har mine vigtige ting i Dropbox.
Hvad betyder ventetonen?
Når jeg prøver at ringe til en bestemt person, som har Telenor som jeg selv har, får jeg en ventetone der består af en kort og en lang tone, efterfulgt af en pause på ca. et halvt sekund. En mellemting af optaget og normal ventetone.
Hvad betyder den?
Når jeg prøver at ringe til en bestemt person, som har Telenor som jeg selv har, får jeg en ventetone der består af en kort og en lang tone, efterfulgt af en pause på ca. et halvt sekund. En mellemting af optaget og normal ventetone.
Hvad betyder den?
Pas, har selv oplevet det - gav dog telefonen skylden, men come to think of it var det kun ved Telenor
Pas, har selv oplevet det - gav dog telefonen skylden, men come to think of it var det kun ved Telenor
Thoroughbreed (24125) skrev:#24124
Tror sgu' også at min Syno kan streame film via AirPlay
Ved du om den bruger iOS-enheden til at overføre, eller skal den kun bruges til at sætte afspilningen i gang?
Du starter afspilningen, og så streamer den via AirPlay til dine AirPlay enheder.
Du kan vel egentligt slukke telefonen bagefter o_O
Du starter afspilningen, og så streamer den via AirPlay til dine AirPlay enheder.
Du kan vel egentligt slukke telefonen bagefter o_O
Du skal jo starte med at lave en "roux" af mel og noget fedtstof.
Og hvis du ikke "brænder" den bare lidt af, kommer den til at smage af mel.
Man skal desuden ikke brænde den af ved høj varme, så smager det bare brændt.
Men jo længere du brænder den af, jo mørkere farve får den og giver mere/bedre smag til sovsen. Til gengæld mister den meget af evnen til at tykne sovsen.
Grunden til at den får en underlig konsistens, er ofte at man enten kommer for meget væske i af gangen, eller ikke lader væsken komme op i temperatur før man begynder at piske og så skiller fedtstoffet jo fra vandet i den væske man bruger.
Ham her forklarer det meget godt:
Du skal jo starte med at lave en "roux" af mel og noget fedtstof.
Og hvis du ikke "brænder" den bare lidt af, kommer den til at smage af mel.
Man skal desuden ikke brænde den af ved høj varme, så smager det bare brændt.
Men jo længere du brænder den af, jo mørkere farve får den og giver mere/bedre smag til sovsen. Til gengæld mister den meget af evnen til at tykne sovsen.
Grunden til at den får en underlig konsistens, er ofte at man enten kommer for meget væske i af gangen, eller ikke lader væsken komme op i temperatur før man begynder at piske og så skiller fedtstoffet jo fra vandet i den væske man bruger.
Ham her forklarer det meget godt:
Mælk/fløde bruges mest til hvide sovser, og kræver lidt tålmodighed. Fløde kan være rigtigt godt i brun sovs, hvis det tilsættes efter man har jævnet sovsen næææsten færdig - og lige får den op at koge en smule mens det hældes i.
Mælk er ikke så glad for høje temperature, før det er blandet op med andre ting, så står man med en smør/mel-bolle (smøret smeltes ved svag varme, uden at boble og mel piskes langsomt i), gælder det om at lune mælken langsomt op, mens man 'maser' melbøllen ud og rører rundt.
Processen tager nok 5-8 minutter fra smørbolle til sovs, (afhg. af mælkens temperatur, da den blev hældt i), hvis det skal blive rigtig godt.
Mælk er ikke så glad for høje temperature, før det er blandet op med andre ting, så står man med en smør/mel-bolle (smøret smeltes ved svag varme, uden at boble og mel piskes langsomt i), gælder det om at lune mælken langsomt op, mens man 'maser' melbøllen ud og rører rundt.
Processen tager nok 5-8 minutter fra smørbolle til sovs, (afhg. af mælkens temperatur, da den blev hældt i), hvis det skal blive rigtig godt.
Jeg har aldrig prøvet at lave en "jævner" - måske er det fordi at jeg er sønderjyde, men er min sovs lidt for tynd, så får den en skefuld mel pisket i med håndkraft ... Og jeg har aldrig klumper i min sovs, bortset fra løg, bacon og peber - altså, hvis det er meningen :P
- men er faktisk ved at trappe ned på mit sovseforbrug, det feder sgu for meget ...
- men er faktisk ved at trappe ned på mit sovseforbrug, det feder sgu for meget ...
478907111414718754684
Jeg er ligeglad med, hvorfor du har skiftet navn, men hvorfor har du pewbe på din liste over ignorerede brugere?
Jeg er ligeglad med, hvorfor du har skiftet navn, men hvorfor har du pewbe på din liste over ignorerede brugere?
Nogen der har erfaring med at smide andre lockscreens på Android? De der følger med min SGS4 er elendige.
50% af gangene rammer jeg Nødopkalds, knappen ved oplåsning, de andre 50% af gangene stirre jeg blindt på telefonen fordi jeg glemmer at man skal trykke OK.
50% af gangene rammer jeg Nødopkalds, knappen ved oplåsning, de andre 50% af gangene stirre jeg blindt på telefonen fordi jeg glemmer at man skal trykke OK.
Mark "håndværker" Jensen
Vi (aka min kæreste) var kommet til at efterlade noget klor(in) på vores bord omkring vasken i badeværelset. Det er sådan et eller andet plastik laminat i hvid, som nu har en stor plamage der er brun/rød/gult-misfarvet. Bordet som sådan fejler jo ikke noget, så det virker lidt drastisk at skulle skifte det hele.
Men så kommer the million dollaru question jo, kan man 1) fixe det? (mit gæt er nej) 2) få sådan noget plast laminat, skære et hul til vasken og så bare lime et nyt lag ovenpå? Hvis ja, hvad heder sådan noget? Hvor køber man det? og hvad skal det limes med?
Vi (aka min kæreste) var kommet til at efterlade noget klor(in) på vores bord omkring vasken i badeværelset. Det er sådan et eller andet plastik laminat i hvid, som nu har en stor plamage der er brun/rød/gult-misfarvet. Bordet som sådan fejler jo ikke noget, så det virker lidt drastisk at skulle skifte det hele.
Men så kommer the million dollaru question jo, kan man 1) fixe det? (mit gæt er nej) 2) få sådan noget plast laminat, skære et hul til vasken og så bare lime et nyt lag ovenpå? Hvis ja, hvad heder sådan noget? Hvor køber man det? og hvad skal det limes med?
Det kan man få, det er ganske holdbart, købte noget i sort til et køkkenbord, der havde en selvklæbende bagside, det er pænt. Hvad fanden det hed kan jeg ikke huske, jeg vil prøve at finde ud af det. Kan dog huske, at det kostede en arm.
Det kan man få, det er ganske holdbart, købte noget i sort til et køkkenbord, der havde en selvklæbende bagside, det er pænt. Hvad fanden det hed kan jeg ikke huske, jeg vil prøve at finde ud af det. Kan dog huske, at det kostede en arm.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.