mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Jakob Jakobsen (23092) skrev:Er der tale om et digitalt signal, kommer det enten igennem eller også gør det ikke.
Kommer signalet igennem på et kabel til 20 kr. er det nøjagtigt lige så godt som et kabel til 500kr.
Det er LIGE PRÆCIS det der, der får folk til at købe det billigste af det billigste og så brokke sig på nettet når der kommer digitalstøj i billedet fordi ikke alle signaler når frem.
Det svarer jo til at sige at hvis du modtager tvsignal via en tagantenne så er der enten perfekt signal eller sort skærm. Bullshit..
Lige så meget bullshit og svindel, som når ekspedienten bag skranken påstår at man ikke vil få et godt billede med det billige kabel, men skal vælge det dyre til 300 kr. meteren.
Er der tale om et normalt kabel på under en meter, så vil du altså ikke få flere fejl, selv om det er et kabel købt fra kina til 20 kr.
Kommer du over de 5 meter, så kan det måske betale sig at købe et lidt bedre skærmet kabel, men stadig er der absolut ingen fordel ved at købe et guldebelagt iltfrit super 1337 monsterkabel.
Tror faktisk ikke at jeg en eneste gang har fået hjælp i en elektronikbutik, uden at jeg har taget sælgerene i mindst en eller flere løgne.
Ikke fordi jeg har noget mod dig, men min generelle respekt for sælgere ligger på et meget lille sted.
[edit]
Et sted jeg dog vil give dig ret, er at billige kabler nok er hurtigere til at få dårlige forbindelser over tid. Men man kan trods alt få mange billige kabler, til samme pris som et dyrt.
Lige så meget bullshit og svindel, som når ekspedienten bag skranken påstår at man ikke vil få et godt billede med det billige kabel, men skal vælge det dyre til 300 kr. meteren.
Er der tale om et normalt kabel på under en meter, så vil du altså ikke få flere fejl, selv om det er et kabel købt fra kina til 20 kr.
Kommer du over de 5 meter, så kan det måske betale sig at købe et lidt bedre skærmet kabel, men stadig er der absolut ingen fordel ved at købe et guldebelagt iltfrit super 1337 monsterkabel.
Tror faktisk ikke at jeg en eneste gang har fået hjælp i en elektronikbutik, uden at jeg har taget sælgerene i mindst en eller flere løgne.
Ikke fordi jeg har noget mod dig, men min generelle respekt for sælgere ligger på et meget lille sted.
[edit]
Et sted jeg dog vil give dig ret, er at billige kabler nok er hurtigere til at få dårlige forbindelser over tid. Men man kan trods alt få mange billige kabler, til samme pris som et dyrt.
Min erfaring med "Digitale signaler" er at man aldrig er i tvivl om hvorvidt kvaliteten lider under kablet/støjen.
Jakob Jakobsen (23103) skrev:#02
[edit]
Jeg kan godt lide du forventer en sælger fortæller dig sandheden.
apkat (23105) skrev:Jeg kan godt lide du forventer en sælger fortæller dig sandheden.
Ja, det skal man ikke. Selv min bror der er sælger i Fona kan fortælle mig usandheder mht. computere. Det er ikke fordi han mener noget ondt, men han ved bare ikke så meget om emnet. De lærere noget fra producenterne og kurser om produkter. Han er langt mere stærk i HIFI, men han kan ikke nøjes med at sælge sådanne produkter i en forretning som Fona, kunderne spørger om det hele.
Nu blandet du jo ting sammen. En ting er sælgersnak, en anden er om der er forskel på kablerne og om de billige overhovedet opfylder det folk kræver (minimum full hd i den valgte længde må man formode).Jakob Jakobsen (23103) skrev:#02
[edit]
Mark "Exchange" Jensen
Er det muligt at opsætte et lokalt spam-filter i Outloook 2010, sådan at hvis jeg modtager en mail med et bestemt ord i emne-feltet at den så ryger direkte videre til spammappen?
Edit: Jeg fandt knappen "Regler" og det er nu fixet.
Det var så lidt.
Er det muligt at opsætte et lokalt spam-filter i Outloook 2010, sådan at hvis jeg modtager en mail med et bestemt ord i emne-feltet at den så ryger direkte videre til spammappen?
Edit: Jeg fandt knappen "Regler" og det er nu fixet.
Det var så lidt.
Your welcome!
Your welcome!
Your welcome!
Your welcome!
Your welcome!
Your welcome!
Your welcome!
Your welcome!
You're Welcome!
You're Welcome!
You're Welcome!
You're Welcome!
You're Welcome!
Your welcome!
You're Welcome!
Your welcome!
Your welcome!
Your welcome!
Your welcome!
Your welcome!
Your welcome!
Your welcome!
Your welcome!
Your welcome!
Your welcome!
ou're Welcome!
You're Welcome!
Your welcome!
You're Welcome!
Your welcome!
Your welcome!
hvordan vender han så nu?
Your welcome!
Your welcome!
Your welcome!
Your welcome!
Your welcome!
Your welcome!
Your welcome!
You're Welcome!
You're Welcome!
You're Welcome!
You're Welcome!
You're Welcome!
Your welcome!
You're Welcome!
Your welcome!
Your welcome!
Your welcome!
Your welcome!
Your welcome!
Your welcome!
Your welcome!
Your welcome!
Your welcome!
Your welcome!
ou're Welcome!
You're Welcome!
Your welcome!
You're Welcome!
Your welcome!
Your welcome!
hvordan vender han så nu?
I Chrome, hvorfor har Java en speciel click-to-play dialog i toppen af vinduet, og ikke ligesom med Flash hvor man skal klikke på selve elementet på siden?
Mark Jensen er international
Hvorfor er Google begyndt at insistere på at jeg har brug for dansk, og (hvordan) kan jeg permanent ændre det til engelsk?
Hvorfor er Google begyndt at insistere på at jeg har brug for dansk, og (hvordan) kan jeg permanent ændre det til engelsk?
På YouTube kan man ændre sprog i bunden. Den skifter kun til dansk ved mig hvis jeg logger på fra en ny maskine, og så er det kun på den maskine det er dansk.
Jeg tror Youtube bruger cookies til at gemme indstillingerne. Jeg skal da i hvert fald ind og slå captions og annotations fra en gang imellem.
Woller (23127) skrev:Hvor kan man finde en kvm switch med DVI og USB? og hvad koster sådan en fætter?
http://www.edbpriser.dk/switch/levelone-kvm-0260-i...
Mark "Headset" Jensen
Skal have nyt headset til hjemmemaskinen. Primært VOIP og gaming(samtidig). Nogle anbefalinger. Budget 600 kr.
KopNudler (23128) skrev:http://www.edbpriser.dk/switch/levelone-kvm-0260-id-635314.aspx?q=kvm
Mark "Headset" Jensen
Skal have nyt headset til hjemmemaskinen. Primært VOIP og gaming(samtidig). Nogle anbefalinger. Budget 600 kr.
http://www.edbpriser.dk/pc-headset/sennheiser-pc-3... er nok et godt bud
KopNudler (23128) skrev:Woller (23127) skrev:Hvor kan man finde en kvm switch med DVI og USB? og hvad koster sådan en fætter?
http://www.edbpriser.dk/switch/levelone-kvm-0260-i...
Mark "Headset" Jensen
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=585152
Godt nok noget wow halløj, men et billigt wireless headset.
"Radiofrekvensområde 2.4GHz" det der kan blive et stort problem(afhængi af hvor han mange routere der er der hvor han bor)
"Radiofrekvensområde 2.4GHz" det der kan blive et stort problem(afhængi af hvor han mange routere der er der hvor han bor)
det var et mega stort problem med G930 headset og det brugte 2.4ghz
det var et mega stort problem med G930 headset og det brugte 2.4ghz
Tumleren (23129) skrev:
http://www.edbpriser.dk/pc-headset/sennheiser-pc-3... er nok et godt bud
Ser interesant ud. Har en kammerat der har PC 360 og han er meget tilfreds.
Thalion (23130) skrev:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=585152
Godt nok noget wow halløj, men et billigt wireless headset.
Bliver et trådløst ikke tungt at sidde med? Vægten af batterier osv.?
I forlængelse af lyd-til-øre debatten: http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/hovedtel...
Fristende.
[edit]
Øv, havde ikke set B&W var hoppet med på iPhone-gadget vognen.
Troede de havde mere integritet.
Fristende.
[edit]
Øv, havde ikke set B&W var hoppet med på iPhone-gadget vognen.
Troede de havde mere integritet.
wc4 (23139) skrev:Har du prøvet dem Jakob? Jeg har nemlig stort set kun læst positive ting om dem, så jeg føler mig ret fristet.
Nej, men ved at B&Ws højttalere er en klasse over de fleste.
Jeg har dog ikke intentioner om at købe noget der er henvendt til iPhone-folket.
Note 2 og Galaxy S 3 har begge en Wolfson DAC, som anses for en af de bedste i Android verdenen. Men Wolfsons DAC laver alligevel en del mere støj end en iPhones DAC.
iPhone:
Galaxy Note 2:
NB.: Han sammenligner en del med Galaxy S, som også har en Wolfson DAC.
Så en iPhone er måske ikke det værste, man kan lytte til. Det er ikke sikkert at man kan høre forskellen, men det lugter af at iPhonens audio modul er bygget bedre.
iPhone:
Galaxy Note 2:
NB.: Han sammenligner en del med Galaxy S, som også har en Wolfson DAC.
Så en iPhone er måske ikke det værste, man kan lytte til. Det er ikke sikkert at man kan høre forskellen, men det lugter af at iPhonens audio modul er bygget bedre.
Jeg mener at kunne mindes, at Beats by Dr.Dre-markedsførte telefoner havde en endnu ringere D/A converter?
- eller husker jeg forkert?
- eller husker jeg forkert?
Thoroughbreed (23142) skrev:- eller husker jeg forkert?
Jeg har aldrig set noget konkret på det, kun en masse der disser det. Men er det ikke også mere software end hardware? Du kan i hvert fald downloade Beats Audio* til diverse Android telefoner.
* Altså officielt software. der er ported fra HTC telefoner.
4815162342 (23143) skrev:Jeg har aldrig set noget konkret på det, kun en masse der disser det. Men er det ikke også mere software end hardware? Du kan i hvert fald downloade Beats Audio* til diverse Android telefoner.
* Altså officielt software. der er ported fra HTC telefoner.
Synes bare at der var noget snak om det - men jeg tager højst sandsynligt fjel :)
Mark OSX Jensen ...
... vil gerne vide hvordan fa'en man ændrer den standard mail-klient i OSX til Thunderbird
... vil gerne vide hvordan fa'en man ændrer den standard mail-klient i OSX til Thunderbird
Mail virker bare - men jeg er et vanemenneske.
Mail virker bare - men jeg er et vanemenneske.
Hvad tænker du på? Altså vil du have din browser til fx at åbne e-mail-links i TB eller hvordan?
Har du prøvet dette? (hvorfor det så er inde i Mail og ikke inde i Systemindstillinger forstår jeg ikke lige)
Har du prøvet dette? (hvorfor det så er inde i Mail og ikke inde i Systemindstillinger forstår jeg ikke lige)
Både og. Hvis jeg højreklikker på en fil, og vil sende den via mail åbner den Mail - men prøver lige dit forslag.
Både og. Hvis jeg højreklikker på en fil, og vil sende den via mail åbner den Mail - men prøver lige dit forslag.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.