mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hvordan kan nogen være så inkopemptente?
Og ja, det er det skema jeg skal bruge -.-'
pewbe (2351) skrev:Hvordan kan nogen være så inkopemptente?
Der er vel ikke andet at gøre end at printe det ud, aflevere det og holde en uges ferie.
Svensk stål:
I den her artikel fra fpn påstås det, at man kan spare på batteritiden ved at holde telefonen varm (punkt 5).
Som jeg har forstået det, så holder litium-ion-batterier sig netop bedre, jo lavere temperaturen er. Hvad er så logikken i fpns råd?
I den her artikel fra fpn påstås det, at man kan spare på batteritiden ved at holde telefonen varm (punkt 5).
Som jeg har forstået det, så holder litium-ion-batterier sig netop bedre, jo lavere temperaturen er. Hvad er så logikken i fpns råd?
Tumleren (2354) skrev:Problemet ligger nok i at det er utilgængeligt fra og med den 20., som også er dagen det blev sagt at man skulle printe det ud.
Altså har man ikke kunnet vide, at det var nødvendigt at printe ud før det var for sent
Præcis. Jeg tjekkede igår aftes/eftermiddag, og der kunne jeg godt se skemaet..
Bacon på Ål:
Hvor mange har været inde og tjekke Systran's profil, for lige at tjekke om hans profil billede var en nøgen pige?
Jeg har..
Hvor mange har været inde og tjekke Systran's profil, for lige at tjekke om hans profil billede var en nøgen pige?
Jeg har..
MiniatureZeus (2363) skrev:Bacon på Ål:
Jeg har..
Jeg har også...
Kisbye (2370) skrev:Hvad tjener en kassedame i Netto?
ca. 101,50 kr. i timen fik min kæreste som 19 årig i Netto på Ndr. Frihavnsgade på Østerbro i København.
Af samme grund de synes Gears of War, Counter striken og charted er sjovt...
det er simpelt, og casuelt....
det er simpelt, og casuelt....
Hvis man har stereo højtalere (2 højtalere), så hedder det 2,0 lyd... Men hvis man har surround (2 bagerst, 2 foran, 1 center og en subwoofer) så hedder det 5,1 ...
Er det fordi at man har 2+2+1 men subwoofer faktisk ikke er en ordenlig højetaler, så den tæller som en tiendedel ????????
Er det fordi at man har 2+2+1 men subwoofer faktisk ikke er en ordenlig højetaler, så den tæller som en tiendedel ????????
#2377 Prøv at læse dette fra Wiki'en:
http://en.wikipedia.org/wiki/5.1#Notation skrev:Notation
This notation, e.g. "5.1", reflects the number of full range channels; including a ".1" to reflect the limited range of the LFE channel.
E.g. 2 basic stereo speakers with no LFE channel = 2.0
5 full-range channels + 1 LFE channel = 5.1
It can also be expressed as the number of full-range channels in front of the listener, separated by a slash from the number of full-range channels beside or behind the listener, separated by a decimal point from the number of limited-range LFE channels.
E.g. 3 front channels + 2 side channels + an LFE channel = 3/2.1
This notation can then be expanded to include the notation of Matrix Decoders. Dolby Digital EX, for example, has a sixth full-range channel incorporated into the two rear channels with a matrix. This would be expressed:
3 front channels + 2 rear channels + 3 channels reproduced in the rear in total + 1 LFE channel = 3/2:3.1
Note: The term stereo, although popularised in reference to two channel audio, can also be properly used to refer to surround sound, as it strictly means "solid" sound. However this is no longer a common usage and "stereo sound" is almost exclusively used to describe two channel left and right sound.
xXgmzorXx (2377) skrev:Hvis man har stereo højtalere (2 højtalere), så hedder det 2,0 lyd... Men hvis man har surround (2 bagerst, 2 foran, 1 center og en subwoofer) så hedder det 5,1 ...
n.g
hvor n angiver hvor mange surround højtalere man har (i et 5.1 system har man to fronter, to surround (dem som sidder bagerst) og 1 center, samtidig med at man har en subwoofer) og g angiver hvor mange bas/subwoofer enheder man har.
Standarden i dag er 7.1, hvor man har to fronter, 1 center, fire surrounder, samt en subwoofer. Men der er også nogle som har 8.2, hvor man har 1 center, 1 bag, 2 fronter og 4 surround (to bag og to i siden) samt 2 subwoofere. Og hvis man kigger på de engelske og amerikanske sider er der faktisk et par stykker hjemmebyggere som har 4 subwoofere og 12 højtalere, altså 12.4.
Sprængt Bål:
Hvorfor er det sådan at hver gang Danmark skal repræsenteres for udlandet, så finder vi nogen som enten er ekstremt dårlige til engelsk, har ufattelig kraftig accent eller begge dele (I'm looking at you Anders Fogh :P)
Et andet og meget nærliggende sprødt bål ville så være:
Hvorfor helvede er jeg ikke gået i seng endnu??
Hvorfor er det sådan at hver gang Danmark skal repræsenteres for udlandet, så finder vi nogen som enten er ekstremt dårlige til engelsk, har ufattelig kraftig accent eller begge dele (I'm looking at you Anders Fogh :P)
Et andet og meget nærliggende sprødt bål ville så være:
Riotfellow (2383) skrev:Et andet og meget nærliggende sprødt bål ville så være:
Fordi at du ikke kunne sove pga. det meget relevante spørgsmål, som jeg vil prøve at besvare neden under ;D
Riotfellow (2383) skrev:Hvorfor er det sådan at hver gang Danmark skal repræsenteres for udlandet, så finder vi nogen som enten er ekstremt dårlige til engelsk, har ufattelig kraftig accent eller begge dele (I'm looking at you Anders Fogh :P)
Har tit tænkt det samme. Men da min far for noget tid siden var i Irland på et engelsk kursus, sagde underviserne at han virkelig talte flot engelsk. Og min far snakker om muligt med endnu større accent end Anders Fogh, så tror at det fordi at vi danskere lægger virkelig meget mærke til accenten, mens andre folk ikke gør, eller bliver "betaget" over at vi snakker godt engels, med accent dog.
Det sjoveste jeg dog har set mht. dansk engelsk var i et program på discovery omkring bygningen af et mærsk skib, hvor værten spurgte en dansk maskin arbejder på Lindø værftet hvordan den 100 meter lange, massive aksel blev monteret, svarede han "Ehm, when we mount the, ehm, lååång round aksel, we do it by kran".
Var død af grin over den stakkels mand :D
Riotfellow (2383) skrev:Hvorfor er det sådan at hver gang Danmark skal repræsenteres for udlandet, så finder vi nogen som enten er ekstremt dårlige til engelsk,
Man må jo vælge blandt hvad man har til rådighed.
Jeg hørt en fyr snakke engelsk i telefon i toget for et stykke tid siden. Han var formentlig dansk. "Then we will have good time to..."
Riotfellow (2383) skrev:Hvorfor er det sådan at hver gang Danmark skal repræsenteres for udlandet, så finder vi nogen som enten er ekstremt dårlige til engelsk, har ufattelig kraftig accent eller begge dele
Dronningen, Frederik og Joachim taler da noget af det mest nydelige engelsk, jeg nogensinde har hørt fra en dansker :)
shantri (2394) skrev:Ejendele som er offentlige :P?
Eksempel?
gnarfsan (2395) skrev:Jeg tror at de adskiller hvad du har i kufferter/trollies fra andet på den måde, og betragter jakker, tasker og hvad du ellers har på dig som personlige ejendele.
I så fald er det det rene vrøvl de siger, for kufferter er også personlige ejendele i ordets korrekte betydning.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.