mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Mark Jensen skal have ny ovn
Min nuværende ovn er gået i stykker, så jeg skal have en ny.
Hvor køber jeg en kombiovn der passer i et SU-budget?
pewbe (21503) skrev:Woller (21502) skrev:hvor i landet bor du?
Vodskov. Sælger du da? ;)
Woller (21505) skrev:ahh nok lidt for langt så, havde ellers en jeg gerne ville sælge, men den befinder sig i vejle området.
I mødes da bare til Newz' festen og "bytter". Yes, det er da lige det i gør :D
Vossen (21504) skrev:Bilka/Føtex har en lorte kombiovn fra Melissa til 500-900 kroner, hold dig fra den. :)
Som et lille addendum og forklaring på min udtalelse. Micro-delen virker upåklageligt, men ovn-delen er noget skidt. Den har et varmelegeme i toppen, i bag. En normal ovn varmer fra bund og top, både for og bag (det er i hvert fald det jeg kender som en normal ovn). Samtidig, når Melissa ovnen er på varmluft, så varmer den 50% af tiden og blæser 50% af tiden og det ender med at det du bager/varmer skal have 2 gange den normale tid. En anden grund til tidsforøgelsen er også at tingen kun varmes i den ene ende og at den skal dreje rundt, det skaber så problemet at du maks. kan have en ting der er 26 cm i diameter og ingen normal rektangulære ting (lang og smal, som ovnen).
Hvis jeg skulle kigger efter varme grej i dag, så ville jeg nok gå efter en billigt mikroovn og en 600 kroners miniovn.
Kærestens søster har lige fået en miniovn fra Bilka til 599, producenten er Severin, den varmer både for/bag/top/bund og den virker bare godt! Det eneste minus er at den ikke har en indikator for at den valgte varme er nået under forvarmningen.
Så hvis man alligevel skal bruge 800-900 kroner på en kombiovn, så vil jeg nok hellere anbefale en 500-600 kroners miniovn og en 300-400 kroners mikroovn
Jeg hjælper pt. nogle gymnasieelever med deres lektier - jeg er ansvarlig for studiecaféen på mit gamle gymnasium - og i den forbindelse er vi ved at undersøge, om det var muligt med noget ekstern lektiehjælp. Derfor ønsker jeg at høre, hvad I ville anbefale, hvis jeg skal kunne hjælpe en gruppe med deres lektier online.
Skype var en mulighed, men bliver hurtigt lidt uoverskueligt med mange samtaler, dog er det manglen på matematiske tegn som jeg tænker er den største hæmsko ved Skype.
Har I nogle andre forslag til hvordan man nemmest kan hjælpe med primært matematik- og fysiklektier online?
Skype var en mulighed, men bliver hurtigt lidt uoverskueligt med mange samtaler, dog er det manglen på matematiske tegn som jeg tænker er den største hæmsko ved Skype.
Har I nogle andre forslag til hvordan man nemmest kan hjælpe med primært matematik- og fysiklektier online?
pewbe (21501) skrev:Mark Jensen skal have ny ovn
jeg har en mini kombiovn stående som du kan få ganske gratis, du må bare selv døje med bussen frem og tilbage :-)
Jeg har fået skaffet et trådløs headset på et loppemarked til min lillesøster, det er en Sennheiser RS-40, men jeg har et problem med lyden i dem, skruer jeg tilpas højt op så begynder de at lave en summelyd i begge kopper, det minder mest af alt om en bas ved 400Hz sinustone, kan det være batteriet som er noget møg i dem ?
wc4 (21510) skrev:Nu er det ikke mig som har brug for hjælp til lektierne, men hjælp til hvordan jeg hjælper eleverne.
http://www.statsbiblioteket.dk/lektier-online/bliv...
Er der andre der har haft problemer med telenors wifi routere? Jeg kan sidde på nettet en hel dag, men hvis jeg f.eks. henter en storl fil, streamer tung video eller har flere computere der streamer eller download meget, så dør wifien og jeg skal enten resette routeren eller vente 10-15 minutter.
Nu vi nu snakker om cykler
(sram s7 gear)
Gearkabel hopper ud af gearskifteren (er sket før) får det fixet ved at pille den lille sorte boks (clickboks) af og sætte på igen. Virker sådan ca 5km og jeg kan så kun skifte mellem 1. og 4. gear.
Sætter ny gearskifter, klikboks ledning combo på, nu hopper gearet bare ud af gearskifteren når man går ned i gear, og der skiftes ikke. Prøver med en anden der istedet sætter sig fast i 4. gear (har jeg også oplevet)
Er det gearet i baghjulet der er fucked(/min cykel der er forbandet), og hele lortet skal skiftes? (pisse dyrt, og kan jeg gøre det selv let?) eller er jeg bare en idiot til at sætte gearskifter ting på?
Nok rimelig vagt formuleret, sorry, men nogen der har nogle fifs/whatever?
(sram s7 gear)
Gearkabel hopper ud af gearskifteren (er sket før) får det fixet ved at pille den lille sorte boks (clickboks) af og sætte på igen. Virker sådan ca 5km og jeg kan så kun skifte mellem 1. og 4. gear.
Sætter ny gearskifter, klikboks ledning combo på, nu hopper gearet bare ud af gearskifteren når man går ned i gear, og der skiftes ikke. Prøver med en anden der istedet sætter sig fast i 4. gear (har jeg også oplevet)
Er det gearet i baghjulet der er fucked(/min cykel der er forbandet), og hele lortet skal skiftes? (pisse dyrt, og kan jeg gøre det selv let?) eller er jeg bare en idiot til at sætte gearskifter ting på?
Nok rimelig vagt formuleret, sorry, men nogen der har nogle fifs/whatever?
sgt.borup (21522) skrev:Jeg har en gammel hund af en cykel som jeg har lidt problemer med, hvis jeg træder hårdt nok i pedalerne så sker det at kæden "takker" over, er det monstro tandhjulet der har set sine sidste dage ?
Enten er det kæde eller tandhjul.
Kig på tandhjulet, hvis tænderne er meget skarpe er den slidt og skal udskiftes.
Hvis det er til hverdagsbrug: ingen
Hvis det er til løb: alle med Trek sålen
http://www.vibramfivefingers.it/product_details.as... TREK
http://www.vibramfivefingers.it/product_details.as... TREK SPORT
http://www.vibramfivefingers.it/product_details.as... TREK SOFT LEATHER
Så er der en enkelt model som er god i vand, og som er lavet i neopren (varmt)
FLOW
Tag en sko ½-1 størrelse større og kombiner dem med et par Injinji Outdoor (varme sokker i syntetisk uld) Så er du good to go.
http://www.injinji.es/en/20-o.html
http://www.injinji.es/en/outdoor/16-outdoor-origin...
Grunden til at jeg ikke anbefaler det til hverdags-brug (gang osv) er at de suger væske som svampe, Hvis der bare er det mindste slud/sjap på ruten så fryser dine tæer medmindre de er igang.
Der er mellemrum i deres URLS -.-
Hvis det er til løb: alle med Trek sålen
http://www.vibramfivefingers.it/product_details.as... TREK
http://www.vibramfivefingers.it/product_details.as... TREK SPORT
http://www.vibramfivefingers.it/product_details.as... TREK SOFT LEATHER
Så er der en enkelt model som er god i vand, og som er lavet i neopren (varmt)
FLOW
Tag en sko ½-1 størrelse større og kombiner dem med et par Injinji Outdoor (varme sokker i syntetisk uld) Så er du good to go.
http://www.injinji.es/en/20-o.html
http://www.injinji.es/en/outdoor/16-outdoor-origin...
Grunden til at jeg ikke anbefaler det til hverdags-brug (gang osv) er at de suger væske som svampe, Hvis der bare er det mindste slud/sjap på ruten så fryser dine tæer medmindre de er igang.
Der er mellemrum i deres URLS -.-
Som led i mit projekt kaldet "Personal Growth" kan jeg også tilbyde hjælp til alternativer til Fivefingers; altså barfods-sko som ser normale ud men som har nogenlunde samme features.
Fx har jeg fået mig et par VivoBarefoot Neo's som jeg bruger i måske 40% af min hverdag.
De er ikke helt så fleksible grunden den "stive" overdel som nu følger med normalt-udseende sko. Men de er næsten ligeså tynde (5mm + 3mm indersål der kan pilles ud) Så man kan stadig føle sig godt nede på jorden.
Tilgengæld er de ligeså modstandsdygtige overfor vådt underlag som normale sko (fivefingers har jo riller i sålen for at gøre den mere fleksibel ved tæerne)
De har nogen rigtig flotte, og fede modeller (Både til casual og løb=
http://www.vivobarefoot.com/us/mens.html?collectio...
Alternativer til Vivo kan findes her:
http://barefootrunningshoes.org/
De er ikke helt så fleksible grunden den "stive" overdel som nu følger med normalt-udseende sko. Men de er næsten ligeså tynde (5mm + 3mm indersål der kan pilles ud) Så man kan stadig føle sig godt nede på jorden.
Tilgengæld er de ligeså modstandsdygtige overfor vådt underlag som normale sko (fivefingers har jo riller i sålen for at gøre den mere fleksibel ved tæerne)
De har nogen rigtig flotte, og fede modeller (Både til casual og løb=
http://www.vivobarefoot.com/us/mens.html?collectio...
Alternativer til Vivo kan findes her:
http://barefootrunningshoes.org/
Ingen erfaringer, men Jeg ville holde mig fra et firma der ikke specificerer mål og materialer på deres produkter.
Det er som om Ecco mener vi bare skal tage deres produkter for gode vare fordi de "[Only ECCO] has the direct-injection technology to take advantage of this precision"
Det ligner ikke at det er zero-drop (flade sko) eller sko der gør at man kan mærke hvad man løber på (Tynde sko, ikke et krav til forfodsløb, men bestemt anbefalet)
"Hard rubber" lyder ikke specielt fleksibelt ihvertfald :D
Det er som om Ecco mener vi bare skal tage deres produkter for gode vare fordi de "[Only ECCO] has the direct-injection technology to take advantage of this precision"
Det ligner ikke at det er zero-drop (flade sko) eller sko der gør at man kan mærke hvad man løber på (Tynde sko, ikke et krav til forfodsløb, men bestemt anbefalet)
"Hard rubber" lyder ikke specielt fleksibelt ihvertfald :D
Hånter (21534) skrev:Cool - det vil jeg da lige læse lidt mere om. Har du forresten nogle erfaringer med Ecco Biom? Jobbet har en bruttolønsaftale med dem, samt 25% rabat på dem og overvejer da at prøve dem.
Jeg har 3 par BIOM's og det er den bedste sko jeg nogensinde har haft på min fod! (Nej, FiveFingers er ikke sko .. det er fod-handsker!)
Jeg ville i hvert fald anbefale dem, men det er selvfølgeligt smag og behag - men hvis du kan få dem billigt (læs: under 800 kr) så er det næsten værd at prøve :D
- edit -
Kan ikke lide ECCO's hjemmeside, så kan ikke lige finde mine sko :S ... Det ene par er dog også sidste års model ^_^
Én fordel ved BIOMs er at de kan købes, og derfor også byttes i DK :-)
Men har du et par kroner i overskud engang så er sådan et par Vivobarefoots fra Amazon en god gave at give sig selv :D
Men har du et par kroner i overskud engang så er sådan et par Vivobarefoots fra Amazon en god gave at give sig selv :D
update vedrørende cyklen, den forpulede lortekæde hoppede af tandhjulet her i morges, måtte stå og ligne en idiot mens jeg fiksede det, havde heldigvis værktøj med til en sådan situation, og det var minsandten bare kæden som skulle strammes godt op, så nu takker den ikke over længere (umiddelbart)
Vossen (21524) skrev:#21518
Hvilken Telenor router har du? Kærestens dør kun en gang i måneden nu, før havde hun en mindre model, der droppede forbindelsen hver gang den lavede WPA2 key renewal.
Det er en Zyxel 2602HW D1A. Den er helt ude at skide under load, som f.eks. streaming af video på to computere eller hvis jeg skal bruge onlive. Jeg mistænker også key renewal. Den er dog kun sat til at bruge WPA-PSK, WPA2 fuckede fuldstændig op. Men det kan da være jeg skal bide i det sure æble og bruge WEP og noget mac-filter.
johanmw (21541) skrev:#21525
Det lyder som om 'gearkassen' i navet er fucked. Men det er sgu ikke til at sige med indvendige gear - det er lort at lave noget som helst på.
Også min tanke, men er ret rookie. Må spørge en cykelsmed og hvis den er helt fucked må det blive til en ny. Lyder som om du anbefaler udvendige over indvendige gear?
sgt.borup (21539) skrev:update vedrørende cyklen, den forpulede lortekæde hoppede af tandhjulet her i morges, måtte stå og ligne en idiot mens jeg fiksede det, havde heldigvis værktøj med til en sådan situation, og det var minsandten bare kæden som skulle strammes godt op, så nu takker den ikke over længere (umiddelbart)
Thoroughbreed (21523) skrev:#22
Du skal have kæden strammet op lyder det til :)
Det var så lidt ^_^
Vossen (21542) skrev:#21540
Den synes jeg også jeg har hørt om problemer med hos Fullrate, jeg ved ikke om det er 100% den samme model, men det ligner fra udseende.
Jeg kender desværre ikke noget til den, har du prøvet at kontakte deres support?
Det mener jeg også det er. Jeg har tidligere haft en date hver tirsdag med telenor support hvor vi snakkede om mine problemer - lige lidt hjalp det. Men altså deres råd var at flytte den lidt rundt i lejligheden(?).
apkat (21543) skrev:johanmw (21541) skrev:#21525
Det lyder som om 'gearkassen' i navet er fucked. Men det er sgu ikke til at sige med indvendige gear - det er lort at lave noget som helst på.
Også min tanke, men er ret rookie. Må spørge en cykelsmed og hvis den er helt fucked må det blive til en ny. Lyder som om du anbefaler udvendige over indvendige gear?
Til hver en tid. Med mindre du skal cykle i en ørken er udvendige gear altid bedre - så længe man husker at skylle, tørre og smøre i ny og næ. Min kærestes cykel har vi sat op med 9 udvendige gear bagpå og så en enkelt klinge foran. Det spiller en million inde i byen.
Vossen (21538) skrev:Porre, har kæresten dejlige fødder?
De er, som de fleste kvindefødder idag, lidt deforme af at gå i "flotte sko" som hæle.
Men hendes tæer er bitte-små og derfor mega-nuttede - hvorfor?
Apropos, jeg har hørt at nogen kvinder får botox ind under huden under forfoden for at gøre det mere behagelit at gå i ultra-høje sko.
Det er simpelthen til grin - Kæresten synes det er smart -.-
Hvis hun gerne vil føle sig højere burde hun enten 1: få en lav kæreste, eller 2: begynde at gå i plateau-sko -_-
Hvis hun gerne vil føle sig højere burde hun enten 1: få en lav kæreste, eller 2: begynde at gå i plateau-sko -_-
Ikke hvis jeg har noget at skulle ha sagt.
Jeg har allerede fået hende programmeret til at føle sig godt tilpas omkring mig uden sminke.
og er så småt igang med at få hende til at 'gå ordentligt' hvilket forhåbentligt også påvirker hendes lyst til at gå i høje hæle ^^
Jeg har allerede fået hende programmeret til at føle sig godt tilpas omkring mig uden sminke.
og er så småt igang med at få hende til at 'gå ordentligt' hvilket forhåbentligt også påvirker hendes lyst til at gå i høje hæle ^^
Kæresten bryder sig bedst om falde gummisko og jeg kan ikke huske sidst hun bruge makeup, jeg har det også lidt med at slikke hende i fjæset når hun virker/bliver muggen, så det er rart at hun ikke bruger makeup. Der er ikke noget bedre end en våd tunge i snotten når du er pissed. :)
Kæresten bryder sig bedst om falde gummisko og jeg kan ikke huske sidst hun bruge makeup, jeg har det også lidt med at slikke hende i fjæset når hun virker/bliver muggen, så det er rart at hun ikke bruger makeup. Der er ikke noget bedre end en våd tunge i snotten når du er pissed. :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.