mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
wc4 (21100) skrev:#98
Er du sikker på at du ikke blander de to ruter sammen? Den første har 39 punkter og den anden 27.
Jo, det gør jeg da :)
Fik nok byttet om på fanerne i browseren.
Oplevede igår, at 2/3 inde i en "film" forsvandt lyden.. i XBMC, startede forfra og skippede ind, og samme skete.. men ikke i VLC.
Hvorfor er det at der altid er et eller andet der ikke virker med XBMC?* det virker total beta.
*retorisk
Andre der oplever det samme? mindes engang at XBMC generelt havde lyd problemer når man satte output til digitalt. Men er der nogen XBMC geeks her der ved om det vil ha synderlige konsekvenser at sætte den til analogt output (igennem HDMI)?
Hvorfor er det at der altid er et eller andet der ikke virker med XBMC?* det virker total beta.
*retorisk
Andre der oplever det samme? mindes engang at XBMC generelt havde lyd problemer når man satte output til digitalt. Men er der nogen XBMC geeks her der ved om det vil ha synderlige konsekvenser at sætte den til analogt output (igennem HDMI)?
SlettetBruger (21103) skrev:Andre der oplever det samme?
Nej.
Men du kan prøve at hente den nye version der stadig er under udvikling(June cycle), der har de udskiftet hele deres lyd-modul, som bl.a. kommer bitstreaming til gode.
Bruger den selv, uden synlige problemer.
Nu kan jeg endelig spole i film uden at lyden stopper et par sekunder, når der bitstreames DTS eller DD! :D
Hvis jeg vælger at hente et betaprodukt, kan jeg ikke klage over at det føles som et beta-produkt :P
markjensen (21105) skrev:markjensen streamer i alle formater
Er denne (wdtv live) et godt køb?
Jeg havde den gamle udgave og det er den streaming kasse/medie afspiller jeg har været mest glad for af dem jeg har haft (Xbox, PS3, Xbox360, Boxee og nu Apple TV2 med og uden xbmc).
Den åd alt jeg downloadede og der var ingen lag, fejl i lyden eller undertekster osv.
Dog kunne den jeg havde ikke vise alle 1080p, men det var også en af de første udgaver.
Desuden kunne der smides custom firmwares på den, så den kunne alle mulige ubrugelige ting som ftp, torrent osv.
Nej, emotion enginen som skal bruges til det findes ikke i nyere PS3'er. derfor er det langtfra alle PS2 spil der kan afspilles på PS3'en.
Der er vidst noget om det her:
http://www.us.playstation.com/Support/CompatibleSt...
Men kan ikke komme ind på siden pga filter.
Der er vidst noget om det her:
http://www.us.playstation.com/Support/CompatibleSt...
Men kan ikke komme ind på siden pga filter.
Nogen der kender til, eller kan finde, et online-værktøj hvor man kan sammenligne to datoer (eks. 1/1/1970 vs 1/1/2010) for at se hvor meget jordens placering i dens kredsløb afviger fra vores kalender? :P
Har selv prøvet at google lidt, men jeg kan åbenbart ikke finde ud af det. :)
Har selv prøvet at google lidt, men jeg kan åbenbart ikke finde ud af det. :)
Den her 3D model af solsystemet kan spoles tilbage til 1950, så mon ikke du kan bruge den?
http://eyes.nasa.gov/index.html
http://eyes.nasa.gov/index.html
Elskov (21114) skrev:markjensen har hørt, at det er godt at kunne lidt Maya før animationsskolen...
Er der nogen her, der ved/kan finde noget om Maya-kurser i Aarhus? Jeg kan ikke finde noget, men der er jo en lille chance for, at det bare er mig, der er dum...
Burde det ikke være muligt at finde nogle finde begynder guides på nettet til at familiere sig med programmet?
Jeg foreslog det pga. lige præcis det fjolle skriver.
Ellers er der vel the animation workshop i viborg
http://www.animwork.dk/da/
Elskov (21114) skrev:markjensen har hørt, at det er godt at kunne lidt Maya før animationsskolen...
Er der nogen her, der ved/kan finde noget om Maya-kurser i Aarhus? Jeg kan ikke finde noget, men der er jo en lille chance for, at det bare er mig, der er dum...
Det er sikkert godt at kunne, men absolut ikke nødvendigt :p Man lærer det fra bunden af...
Caek of Doom (21119) skrev:Det er sikkert godt at kunne, men absolut ikke nødvendigt :p Man lærer det fra bunden af...
Det var bare Martin (mener jeg), der snakkede om, at det ville være et plus at kunne noget i forvejen :P
OxxY (21118) skrev:Jeg foreslog det pga. lige præcis det fjolle skriver.
Ja, okay, hvis det er så dyrt...
Det er dér, jeg vil ind ;) på CGA...
markjensen mangler orange
Jeg har lavet følgende tegning: link. Hvis I ser i bunden, er der en bar med rød baggrund og orange "bølger" (den med Harry Potter). Problemet er at den orange farve ikke kan ses når jeg åbner billedet i billedfremviseren eller iPhoto i OSX. Hvis jeg åbner det i Firefox, GIMP eller Safari virker det fint. Først troede jeg at det bare var skærmen der var dårlig, men når jeg fik kan se det i andre programmer, kan det jo ikke være det.
Er der en der kan regne ud hvad problemet skyldes?
Jeg har lavet følgende tegning: link. Hvis I ser i bunden, er der en bar med rød baggrund og orange "bølger" (den med Harry Potter). Problemet er at den orange farve ikke kan ses når jeg åbner billedet i billedfremviseren eller iPhoto i OSX. Hvis jeg åbner det i Firefox, GIMP eller Safari virker det fint. Først troede jeg at det bare var skærmen der var dårlig, men når jeg fik kan se det i andre programmer, kan det jo ikke være det.
Er der en der kan regne ud hvad problemet skyldes?
Hvilket farvespektrum gemmer du i?
Brug altid SRGB når du gemmer til internettet, da mange browsere behandler alle billeder som om de er gemt i det spektrum.
Brug altid SRGB når du gemmer til internettet, da mange browsere behandler alle billeder som om de er gemt i det spektrum.
Det har vi aldrig rigtig tænkt over, tbh (vi har aldrig haft problemer før). Vi plejer bare at eksportere i Inkscape. Men jeg vil da lige prøve at ændre det.
Edit: Jeg har prøvet at "linke" sRGB-IE61966-2.1 i inkscape til filen, men det ser ikke ud til at gøre nogen forskel.
Edit: Jeg har prøvet at "linke" sRGB-IE61966-2.1 i inkscape til filen, men det ser ikke ud til at gøre nogen forskel.
Elskov (21116) skrev:Jeg ville foretrække et kursus :P Jeg hader at følge guides på nettet, og man kan ikke spørge, hvis der er noget, man ikke forstår.
Hmm, autodesk plejer at have nogle ret gode basic how to guides med i deres programmer, jeg kan da lige hente det og se hvad de har af guides?
God bless student versions <3
Fjolle (21117) skrev:Plejer sådanne kurser ikke at have et prisleje der ville tære ret meget i Elskovs sushi-budget?
(F.eks. koster et random begynder photoshop kursus i aarhus ~10k).
Det er ofte fordi det er målrettet ledige, fx. tog min veninde et Photoshopkursus da hun gik ledig, som et 6-ugers selvvalgt uddannelse. Her er det jo så staten der betaler. Sjovt nok er prisen på disse kurser altid lig med max-beløbet at staten vil give. Men jeg kan godt anbefale kurserne, de har da givet mig en jobsamtale eller 2.
Næste problem er at få godkendt sit valg af kursus af jobcentret -.-
Den bedste taktik er at finde konkrete jobs, som man ville kunne få hvis man havde netop det kursus man søger. Men generelt er jobcentrene nærige med kurserne.
Elskov (21125) skrev:tak, men jeg tror måske bare jeg venter med at lære det til jeg starter på skolen næste år. Får nok alligevel ikke tid til at sætte mig ned og lære det før.
Oh never mind then.
Mark Jensen hader Intel HD 3000
Jeg har en bærbar som indeholder både et Intel HD 3000 og Nvidia HD555M...
Inde i nvidia kontrolpanel har jeg valgt at den foretrukne grafikprocessor er mit nvidia kort, men alligevel bruger den mit intel hd 3000 når jeg spiller mine steam spil, og et par andre spil. Der er dog også nogle spil hvor den forstår at den skal bruge nvidia kortet.
er der nogen der har erfaring med hvordan man får den til at vælge nvidia kortet hver gang?
Jeg har en bærbar som indeholder både et Intel HD 3000 og Nvidia HD555M...
Inde i nvidia kontrolpanel har jeg valgt at den foretrukne grafikprocessor er mit nvidia kort, men alligevel bruger den mit intel hd 3000 når jeg spiller mine steam spil, og et par andre spil. Der er dog også nogle spil hvor den forstår at den skal bruge nvidia kortet.
er der nogen der har erfaring med hvordan man får den til at vælge nvidia kortet hver gang?
Det kan da umuligt være HD3000's skyld at nvidia skifte-funktionen er tisse-bæ?
Kan man ikke disable Onboard gfx i BIOS?
SlettetBruger (21133) skrev:Det kan da umuligt være HD3000's skyld at nvidia skifte-funktionen er tisse-bæ?
jo det er hvist en mulighed, men vil gerne have at den bruger HD3000 når jeg ikke gamer, så kunne være bedre hvis der var en anden løsning
edit: det er åbenbart slet ikke en mulighed at deaktivere den i BIOS
Du burde kunne indstille specifikt for hvert spil (i nvidia kontrolpanelet) hvilken GPU den bruger. Er det det der ikke funker?
A la det her
Du burde kunne indstille specifikt for hvert spil (i nvidia kontrolpanelet) hvilken GPU den bruger. Er det det der ikke funker?
A la det her
Clauzii (21135) skrev:#21132
]
Det er den funktion der ikke virker som den skal
Clauzii (21138) skrev:#21137
Superbrugsen/CityBrugsen har Hansen is. Om de lige har mocca skal jeg ikke kunne sige.
Men prøv den italienske isbutik i Vindegade. De har vidst både Cappucino, mocca, hasselnød (prøv den!) osv. Smager supergodt.
Ja, alle Coop-butikker har Hansens is, men de der ½ liters bøtter er sjældne, og den smag er den bedste.
Et italiensk ishus er selvfølgelig altid godt. Jeg prøvede en is i Rom med valnød i - det var fandme en god oplevelse.
Jeg må se, om Summerbird i Odense har Hansens... Det har de på Nørrebro.
Altså hvis låge/tandhjul ikke er blokeret så retter du bare en papirclips ud og går amok
http://3.bp.blogspot.com/_XMzoep451l4/R1W_wGafv5I/...
http://3.bp.blogspot.com/_XMzoep451l4/R1W_wGafv5I/...
Kaffe er ikke bare kaffe. Det er en blanding af alle mulige stoffer som kaffe bønnen indeholder.
Som det kan ses når man brygger og smager kaffe bliver smags stofferne, koffein og farvestoffer opløst i vandet. Hvis det er filterkaffe ses det at der ikke er noget grums (eller det oplever jeg i hvert fald ikke) mens hvis man laver stempelkande kaffe eller espresso er der ikke noget der holder de større partikler fra at komme med i kaffen. Man får derfor flere smagsstoffer, koffein og farvestoffer med i brygningen.
Men ja, jeg vil tro at næsten alle stofferne er tungere en vand. Det vigtigste i denne diskussion er at de fleste af stofferne bliver opløst i vandet og derfor kan man ikke se det som vand + kaffe, men som kaffe(aq) og hvis i kan huske jeres C- niveau kemi betyder aq opløst i vand.
Som det kan ses når man brygger og smager kaffe bliver smags stofferne, koffein og farvestoffer opløst i vandet. Hvis det er filterkaffe ses det at der ikke er noget grums (eller det oplever jeg i hvert fald ikke) mens hvis man laver stempelkande kaffe eller espresso er der ikke noget der holder de større partikler fra at komme med i kaffen. Man får derfor flere smagsstoffer, koffein og farvestoffer med i brygningen.
Men ja, jeg vil tro at næsten alle stofferne er tungere en vand. Det vigtigste i denne diskussion er at de fleste af stofferne bliver opløst i vandet og derfor kan man ikke se det som vand + kaffe, men som kaffe(aq) og hvis i kan huske jeres C- niveau kemi betyder aq opløst i vand.
markjensen kan ikke få nok musik
Er Spotify pengene værd? Altså det til 100 kr om måneden. 100 kr lyder jo ikke af meget, men når man siger 1200 om året, lyder det lidt voldsomt. Jeg har en del musik i forvejen på cd'er, men det kunne da være meget rart at have adgang til alt musik overalt. Umiddelbart er det eneste minus at Windows-klienten ikke har AirPlay.
Bonusspørgsmål: Findes Nightwish - Imaginaerum derinde? Når jeg søger, viser den mig også det musik jeg har på computeren i forvejen, og jeg ved ikke lige hvordan jeg tjekker om det også findes i deres bibliotek.
Er Spotify pengene værd? Altså det til 100 kr om måneden. 100 kr lyder jo ikke af meget, men når man siger 1200 om året, lyder det lidt voldsomt. Jeg har en del musik i forvejen på cd'er, men det kunne da være meget rart at have adgang til alt musik overalt. Umiddelbart er det eneste minus at Windows-klienten ikke har AirPlay.
Bonusspørgsmål: Findes Nightwish - Imaginaerum derinde? Når jeg søger, viser den mig også det musik jeg har på computeren i forvejen, og jeg ved ikke lige hvordan jeg tjekker om det også findes i deres bibliotek.
Jeg har ikke haft en stationær computer i nærved 10 år, så vil bare lige høre om de dele jeg har valgt her, er helt hen i vejret i forhold til et gaming setup, der ikke larmer som en jetjager.
Jeg vil gerne kunne spille nye spil uden problemer (spiller egentlig mest 4x spil men vil også prøve nogle nye fps spil).
Passer delene sammen og/eller mangler der noget?
PS jeg har fundet alle delene hos komplett.dk men regner ikke med at der er nogen er priserne der langt fra andre forhandlere, men vil da gerne have et headsup hvis det er tilfældet.
Setup:
ASUS P8Z77-V, Socket-1155 1.279,00 DKK
Intel® Core i5-2500K Processor 1.549,00 DKK
Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX 2.299,00 DKK
Cooler Master Silent Pro Gold 800W PSU 1.399,00 DKK
Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB 399,00 DKK
Corsair SSD Force Series 3, 120GB 2.5" 749,00 DKK
Noctua NH-U12P SE2 CPU Køler 499,00 DKK
Fractal Design Define R3 Titanium Grey 749,00 DKK
Jeg vil gerne kunne spille nye spil uden problemer (spiller egentlig mest 4x spil men vil også prøve nogle nye fps spil).
Passer delene sammen og/eller mangler der noget?
PS jeg har fundet alle delene hos komplett.dk men regner ikke med at der er nogen er priserne der langt fra andre forhandlere, men vil da gerne have et headsup hvis det er tilfældet.
Setup:
ASUS P8Z77-V, Socket-1155 1.279,00 DKK
Intel® Core i5-2500K Processor 1.549,00 DKK
Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX 2.299,00 DKK
Cooler Master Silent Pro Gold 800W PSU 1.399,00 DKK
Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB 399,00 DKK
Corsair SSD Force Series 3, 120GB 2.5" 749,00 DKK
Noctua NH-U12P SE2 CPU Køler 499,00 DKK
Fractal Design Define R3 Titanium Grey 749,00 DKK
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.