mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hånter (18448) skrev:Ehm, når vi nu kun er 2, hvordan skal "vi" så bolle samtidigt med at Ronson skal se på?
Spejl self...
Hvor får man billigst printet fotos i forskellige størrelser? Jeg har sikkert nogle billeder fra Pripyat og omegn, som jeg ville synes var lidt skægt at have på papir.
LinguaIgnota (18453) skrev:Hvor får man billigst printet fotos i forskellige størrelser? Jeg har sikkert nogle billeder fra Pripyat og omegn, som jeg ville synes var lidt skægt at have på papir.
Har du ikke en iPad?
LinguaIgnota (18458) skrev:Selvfølgelig har jeg ikke en iPad.
Jeg troede at du var rigere end Sørens far, og han er sikkert overlæge!
Når nu I er færdige med at bolle, så kan jeg informere om at herovre I det irske kan man købe helt nye spil for 44 euro. - Det koster mig derudover ca. 4-5 euro at sende det til Danmark. Så kan I selv regne ud om det er det værd eller om I satser på det der internet.
markjensen troede han var smart
Jeg har siddet og skrevet en opgave til i morgen. I Word. For at undgå problemer med layout undervejs har eg tilføjet billedet via Indsæt -> Objekt -> valgt billedet og så klikket i 'Indsæt som ikon'. Jeg troede så at man bare kunne klikke sig hurtigt frem til en menu som hedder 'Vis alle billeder' - men jeg kan ikke finde den. Nogen der ved om jeg skal til at tilføje alle ca 30 billeder igen, eller findes der en smart genvej?
Jeg har siddet og skrevet en opgave til i morgen. I Word. For at undgå problemer med layout undervejs har eg tilføjet billedet via Indsæt -> Objekt -> valgt billedet og så klikket i 'Indsæt som ikon'. Jeg troede så at man bare kunne klikke sig hurtigt frem til en menu som hedder 'Vis alle billeder' - men jeg kan ikke finde den. Nogen der ved om jeg skal til at tilføje alle ca 30 billeder igen, eller findes der en smart genvej?
så skal de godtnok have nogen lange boller hvis de skal kunne nå helt over til Irland.
Hahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaahahahahahahahahahahahaahahahahahahahahahahahahahahahahahahaahahahhaahahaahahhaahahahaahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. :'-)
Hahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaahahahahahahahahahahahaahahahahahahahahahahahahahahahahahahaahahahhaahahaahahhaahahahaahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. :'-)
#18461 layout i word er omtrent så smart som, ja, det ved jeg ikke, at bore huller med en hammer. Hent et opensource layout-program som scribus, det er væsentligt bedre at arbejde med.
Zombie Steve Jobs (18465) skrev:#18461 layout i word er omtrent så smart som, ja, det ved jeg ikke, at bore huller med en hammer. Hent et opensource layout-program som scribus, det er væsentligt bedre at arbejde med.
Jeg ville også hellere have skrevet i LaTeX, men det er en gruppe-opgave og det andet gruppemedlem gad ikke LaTeX. Han gad kun Word.
Er der virkelig ikke nogen som kan hjælpe? :(
Jamen layout det sgu da senere i et program så output en PDF, så må idioten stå for word, det program kan jo drive en til mord, når man prøver at sætte sådan noget op.
http://www.mobilsiden.dk/nyheder/teleselskaber-med... :)
Jeg vil tro det skyldes, at de telefonerne med dansk sprog først nu kommer dryssende.
Jeg vil tro det skyldes, at de telefonerne med dansk sprog først nu kommer dryssende.
drbravo (18471) skrev:Hvis du køber online kan du hente dem når det passer dig.
Hvis du bestiller online skal du hente dem senest 30 min inden kampstart. Ellers bliver din bestilling annulleret og billetterne lagt til salg.
men hvis jeg først køber billetterne på stedet, lige før forestillingen, hvad så?
#70 Nogle biografer vil sælge dine uafhentede reserverede billetter 20-30 minutter før filmens start, hvis der er en der vil købe dem ved skranken.
Elskov (18474) skrev:men hvis jeg først køber billetterne på stedet, lige før forestillingen, hvad så?
Indtil filmen er startet - jeg har en enkelt gang i Vejle købt billet 5 minutter inde i filmen (toget var forsinket, sidste forestilling), så fik kun 10 minutters reklamer.
Systran (18477) skrev:Kan man få laktosefri is? Og hvis ja, kan man få noget, der smager godt? Evt. fra Hansens flødeis?
Brugsen har noget is der er lavet på soya i stedet for mælk.
Specielt chokoladeversionen smager rigtigt godt og bedre end de fleste flødeis.
Jeg kan desværre ikke huske navnet, men de er i 8-kantede plastbægre med omkring 800-100ml
Hansens flødeis kan du nok godt glemme at få laktosefri.
...minder mig om det bæger Hansens rom-rosin jeg købte tidligere :P
Edit:
Det hedder Tofuline.
Alternativt kan man lade være med at være en sart lille pige i maven. Her i Norden tåler vi fint laktose - og det synes jeg ærlig talt skal være en del af indfødsretsprøven.
LinguaIgnota (18482) skrev:Alternativt kan man lade være med at være en sart lille pige i maven. Her i Norden tåler vi fint laktose - og det synes jeg ærlig talt skal være en del af indfødsretsprøven.
15% i nord europa tåler det ikke... FYI :) mod 50% i USA, og 90% i Asien
SlettetBruger (18483) skrev:LinguaIgnota (18482) skrev:Alternativt kan man lade være med at være en sart lille pige i maven. Her i Norden tåler vi fint laktose - og det synes jeg ærlig talt skal være en del af indfødsretsprøven.
15% i nord europa tåler det ikke... FYI :) mod 50% i USA, og 90% i Asien
Well, there you go. 15 % af nordeuropæerne har intet at gøre i Danmark, halvdelen af amerikanerne må gerne blive hjemme - og eftersom vi ikke gider have at asiaterne tager vores job, så passer det meget fint at kun 1/10 må komme ind.
LinguaIgnota (18482) skrev:Alternativt kan man lade være med at være en sart lille pige i maven. Her i Norden tåler vi fint laktose - og det synes jeg ærlig talt skal være en del af indfødsretsprøven.
50% i Finland tåler ikke laktose. De har alting, og jeg mener alting, i en laktosefri udgave.
Bortset fra det er det fucking latterligt pissenederen at bo med en laktoseintolerant person. Der er mange ting der ikke lige kan bruges som man er vant til.
Sagtens. Jo, det kommer til at lugte, men de kan sagtens æde lortet. Giv dem nok laktose, og man har slået lamarkistisk evolution fast.
markjensen
Jeg har to af dem (5/10 og 31/10), men jeg husker ikke at have givet 30 kroner til noget med mit dankort. Hvordan har de trukket pengene?
Dankort-nota Mellemfolkelig <tal> 30 kroner
Jeg har to af dem (5/10 og 31/10), men jeg husker ikke at have givet 30 kroner til noget med mit dankort. Hvordan har de trukket pengene?
Mark Jensens maps facker lidt.
Hvorfor mener mener Latitude, at jeg befinder mig på min gamle adresse i Middelfart, når jeg starter Maps på Android, inden den får GPS fix?
Min hjemmeadresse er skiftet til min nye bopæl i Latitude. Hvorfor dælen den huske den position som default fatter jeg ikke.
Hvorfor mener mener Latitude, at jeg befinder mig på min gamle adresse i Middelfart, når jeg starter Maps på Android, inden den får GPS fix?
Min hjemmeadresse er skiftet til min nye bopæl i Latitude. Hvorfor dælen den huske den position som default fatter jeg ikke.
Gå ind på Google Maps (log ind hvis du ikke er), klik på Change Default Location og skift den så.
Gå ind på Google Maps (log ind hvis du ikke er), klik på Change Default Location og skift den så.
#89 Default Location er ikke sat til noget.
Det er først noget den er begyndt med i løbet af den sidste uges tid.
fjols (18490) skrev:Har du nogen kilder på den med asien? Det lyder lidt for utroligt.
Hvorfor det? Teknisk set er laktose-intolerens det normale. Der er intet normalt i at et voksens pattedyr kan tåle mælk.
Babyer og børn (og tilsvarende for andre pattedyr) producerer en masse laktase, som bliver brugt til at nedbryde laktosen i mælkeprodukter. Efterhånden som man bliver gammel nok til at få rigtig mad, nedsættes laktase-produktionen, da man jo ikke har behov for det længere.
Nogle har dog en mutation (gen-fejl) som gør at laktaseproduktionen ikke bliver nedsat.
Engang var det forholdsmæssigt få. Men i visse områder (fx. her i norden) har der på et tidspunkt været problemer med at få føde nok, og man har været nødt til at få dyr til at omsætte ellers uspiseligt græs og plantemateriale til mælk, hvorfra man så kan få energi. Hvis man ellers kan tåle mælken. Dvs. pludselig var der en evolutionær fordel ved denne mutation.
Kort sagt: Vi har alle generne til laktose-intolerence, de er bare i stykker hos nogle af os.
Jeg kan desværre ikke lige finde noget godt pålideligt data, men her er både et kort og en tabel med en masse tal, som godt nok har høj usikkerhed, men alligevel giver en ide om situationen
http://en.wikipedia.org/wiki/Lactase_persistence
#92 Ja, det er sgu da det. Så nu skal jeg leve med det indtil Google kører forbi herude på bøhlandet! Eller kan man selv ændre det?
myplacedk (18493) skrev:Nogle har dog en mutation (gen-fejl) som gør at laktaseproduktionen ikke bliver nedsat.
Ehh....
Siden hvornår er evolution blevet til "gen-fejl"?
Dreadnought (18491) skrev:#89 Default Location er ikke sat til noget.
Du kan prøve at ændre default location.
Da jeg flyttede fra Vejle til Odense var der ikke problemer med at Google mente at routeren var i Vejle (streetview-bilen var ellers inde ved lejligheden). Til gengæld gik routeren i stykker (lige over 2 år gammel - yay!), så købte en ny efter et par måneder.
Jakob Jakobsen (18495) skrev:myplacedk (18493) skrev:Nogle har dog en mutation (gen-fejl) som gør at laktaseproduktionen ikke bliver nedsat.
Ehh....
Siden hvornår er evolution blevet til "gen-fejl"?
Alle former for evolution er en genfejl. Du har en bunke gener - den neste måde de kan ændres på er hvis rna'et laver en fejl under duplikering af dna'et. Det må vel, pr. def., være en genfejl.
Alrekr (18496) skrev:Alle former for evolution er en genfejl. Du har en bunke gener - den neste måde de kan ændres på er hvis rna'et laver en fejl under duplikering af dna'et. Det må vel, pr. def., være en genfejl.
Ikke helt rigtigt. Der er også favorisering af de gode gener pga. overlevelses- og forplantningsevner (som vi kender det fra fremavl), samt kromosomfejl, som vi f.eks. ser det ved folk med downs syndrom. Men der er vist ikke rigtigt nogen tvivl om at alle 3 dele har haft en stor indflydelse på vores evolution.
myplacedk (18493) skrev:Hvorfor det? Teknisk set er laktose-intolerens det normale. Der er intet normalt i at et voksens pattedyr kan tåle mælk.
Tak for et informativt indlæg og et udemærket link.
Min skepsis er mest pga. jeg er gift med kineser og hun har aldrig nævnt noget om det og ej heller har jeg lagt mærke til det i hendes familie.
Gnarfsan (18497) skrev:Der er også favorisering af de gode gener pga. overlevelses- og forplantningsevner, samt kromosomfejl, som vi f.eks. ser det ved folk med downs syndrom.
Favorisering af gode gener, javel - men hvordan blev gener til gode gener? Der skete en fejl under celledeling, da rna skulle kopiere dna. Kromosomfejl skyldes også fejl under celledeling.
Alrekr (18499) skrev:Favorisering af gode gener, javel - men hvordan blev gener til gode gener?
Du er nødt til at have et udvalg af gener, for at have nogen at favorisere. De er opstået enten ved fejl eller blandinger (Husk at vi alle har genmasse fra to dyr).
Udvælgelse af de gode gener kan f.eks. have været:
Den rigtige hud til omgivelserne.
Spidse tænder til bedre jagt.
En kropsbygning, der er lavere og bredere til kolde områder.
Højere intelligens.
Attraktivt udseende.
Attraktiv stemme/parringskald.
Osv.
Helt i starten har det hele dog været genfejl og kromosomfejl, for der foregik det hele ved celledeling.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.