mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Jakob Jakobsen (18352) skrev:#51
Lysstyrke, lumen per watt og farvestabilitet.
Køber du de billige, får du ingen af delene.
Kig efter om de skriver LED-producentens navn på produktet. Her er "Cree" og "luxeon" noget af det bedste.
Hold dig desuden langt fra LED-pærer der bruger den klassiske 3/5mm LED.
Du kender ikke tilfældigvis et billigt sted at købe dem? Online/offline, alt er velkomment.
sissy (18350) skrev:Bliver ens kondition dårligere af at drikke alkohol?
http://www.viivaa.dk/alkohol-og-traening.aspx skrev:Dit alkoholindtag går ikke så meget ud over selve konditionen, da den er afhængig af din iltoptagelse, som ikke påvirkes direkte af alkohol.
Mark Jensen needs to get energized
Kan jeg bruge laderen fra en anden USB Micro-enhed, når der er forskel i ampere output på de to ladere.
Min HTC-lader giver 5V/1A ud, mens min Jabra-lader giver 5V/0,5A ud. Vil jeg overbelaste Jabra-laderen, hvis jeg sætter min HTC-telefon til den, eller vil telefonen bare lade langsommere?
Kan jeg bruge laderen fra en anden USB Micro-enhed, når der er forskel i ampere output på de to ladere.
Min HTC-lader giver 5V/1A ud, mens min Jabra-lader giver 5V/0,5A ud. Vil jeg overbelaste Jabra-laderen, hvis jeg sætter min HTC-telefon til den, eller vil telefonen bare lade langsommere?
Hm. Så har jeg misforstået noget; jeg synes at jeg har fået at vide at hvis en komponent forsøger at trække mere end der kan leveres, så vil der ikke kunne leveres mere uanset. Med andre ord: Hvis en komponent vil trække 16A, men der kun kan leveres 0,25A, så vil der ikke ske mere end at det vil tage lang tid. Men jeg skal gerne indrømme at jeg er rimelig usikker på det lige pludselig.
Prøver du at trække mere end forsyningen kan levere, kan du risikere at brænde forsyningen af.
Dog er det en anden sag med USB, da standarden er sat til 0,5A.
De fleste mobiltelefoner, kan mærke hvilken type lader den er tilsluttet til og prøver kun at trække mere end 0,5A hvis laderen understøtter dette.
Prøver du at trække mere end forsyningen kan levere, kan du risikere at brænde forsyningen af.
Dog er det en anden sag med USB, da standarden er sat til 0,5A.
De fleste mobiltelefoner, kan mærke hvilken type lader den er tilsluttet til og prøver kun at trække mere end 0,5A hvis laderen understøtter dette.
Der findes også Dreamspark og MSDNAA. Dreamspark er for alle, MSDNAA er abonnementsbaseret.
Markjensen har købt et webcam
Jeg købte et webcam her for et par dage siden, og jeg gik da stærkt ud fra, at man også kunne bruge det uden for skype, msn etc., til fx at tage et billede en gang imellem. Det er ikke tilfældet, så jeg vil høre: Kan man hente sådan en gang software et sted til et (Trust) webcam? Måske skulle jeg ikke bare have købt det billigste, de havde...
Jeg købte et webcam her for et par dage siden, og jeg gik da stærkt ud fra, at man også kunne bruge det uden for skype, msn etc., til fx at tage et billede en gang imellem. Det er ikke tilfældet, så jeg vil høre: Kan man hente sådan en gang software et sted til et (Trust) webcam? Måske skulle jeg ikke bare have købt det billigste, de havde...
Hvis det virkelig er et webcam, så erindrer jeg at man med windows har kunnet tage billeder med webcam'et. Dog har jeg ikke prøvet i Windows 7, så ved ikke om det stadig er tilfældet.
Hvis det ikke er et webcam (Dvs der ikke er almindelige webcam drivere til det), så kan du kun tilgå kameraet via producentens software. Sådan et camera var jeg så heldig at købe, i troen på at det var et webcam jeg havde, men måtte sande at det krævede speciel software for at bruge som kamera.
Du kan finde ud af om Windows genkender som som webcam, hvis du kan finde det under device manager/enhedshåndtering.
Hvis det ikke er et webcam (Dvs der ikke er almindelige webcam drivere til det), så kan du kun tilgå kameraet via producentens software. Sådan et camera var jeg så heldig at købe, i troen på at det var et webcam jeg havde, men måtte sande at det krævede speciel software for at bruge som kamera.
Du kan finde ud af om Windows genkender som som webcam, hvis du kan finde det under device manager/enhedshåndtering.
Mort (18367) skrev:Hvis det virkelig er et webcam, så erindrer jeg at man med windows har kunnet tage billeder med webcam'et. Dog har jeg ikke prøvet i Windows 7, så ved ikke om det stadig er tilfældet.
Det står som webkamera. Men hvordan gjorde du med tidligere Windowsversioner?
Du kan f.eks bruge dette program.
Ellers kan du gå ind på denne hjemmeside og trykke på Snap, tillad og så gemme dit billede.
Ellers kan du gå ind på denne hjemmeside og trykke på Snap, tillad og så gemme dit billede.
I XP kunne man bruge Windows Movie Maker til at optage fra enheden. Aner ikke hvordan man gør i senere versioner - har ikke haft behov for det.
fjols (18369) skrev:Du kan f.eks bruge dette program.
Tak :D nu har jeg hentet Avacam...
Alrekr (18371) skrev:markjensen er bange
Hvem er det egentlig der er inde i Zombien Steve Jobs?
Tanghår ifølge KYNZ
fjols (18373) skrev:Tanghår ifølge KYNZ
.. og jeg har personligt aldrig fundet noget på den side, der ikke er den rene, absolutte sandhed!
fjols (18373) skrev:Alrekr (18371) skrev:markjensen er bange
Tanghår ifølge KYNZ
Really? Jeg troede det var Norrah.
XorpiZ (18377) skrev:Checks!
Flueben er nu ikke lige det man normalt giver.
Men ellers er der Cheques :)
fjols (18373) skrev:Alrekr (18371) skrev:markjensen er bange
Tanghår ifølge KYNZ
Det har jeg skrevet, fordi det er sandt.
SlettetBruger (18378) skrev:Flueben er nu ikke lige det man normalt giver.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cheque#Spelling skrev:The spellings check, checque, and cheque were used interchangeably from the 17th century until the 20th century. However, since the 19th century, the spelling cheque (from the French word chèque) has become standard for the financial instrument in the Commonwealth and Ireland, while check is used only for other meanings, thus distinguishing the two definitions in writing.
In American English, the usual spelling for both is check.
Så ja, vil Kris ære den Irske skrivemåde ville det være cheque, men ellers er check helt fint.
Alrekr (18384) skrev:Zombie Steve Jobs (18382) skrev:DET ER SANDT
Nu er jeg pludselig i tvivl om det rent faktisk er sandt...
newz.dk/~tanghaar
SlettetBruger (18378) skrev:Flueben er nu ikke lige det man normalt giver.
Det er sgu lidt fesent at rette stavefejl, når der ikke er noget at rette:
http://retskrivningsordbogen.dk/ro/ro.htm?q=check
Ville lige komme med en opdatering og sige at det bliver denne guitar jeg regner med at købe i løbet af ugen.
Var inde og pille lidt ved den i butikken tidligere i dag og syntes den virkede god til prisen.
Var inde og pille lidt ved den i butikken tidligere i dag og syntes den virkede god til prisen.
Hvorfor giver personer konsekvent en forretning 5 stjerner, bare fordi den har leveret en vare nogenlunde til tiden?
Eksempel.
Hvis man fjernede alle "5 stjerner for faktisk at levere en vare", så ville Pixmania jo højst have 3 stjerner i gennemsnit.
Personligt giver jeg dem først en vurdering når de enten har leveret en bedre/dårligere service end de er forpligtet til.
Eksempel.
Hvis man fjernede alle "5 stjerner for faktisk at levere en vare", så ville Pixmania jo højst have 3 stjerner i gennemsnit.
Personligt giver jeg dem først en vurdering når de enten har leveret en bedre/dårligere service end de er forpligtet til.
Screw it!
Vi gør det så hurtigt og smertefrit som muligt, da vandfarven skal i seng, så han kan få sin nattesøvn og tæve alle de store MiniZeus'er i verden:
Hvornår bør man helst bestille billetter, hvis man skal rejse til Washington D.C. i ultimo januar 2012? Hurtigst muligt, eller skal jeg se tiden an ift. prisændringer?
Desuden, er der en nem måde, hvorpå man kan holde øje med ændringerne, fx en iOS-app, der automatisk registrerer ændringer og giver besked, hvis prisen falder -XX % inden for en given periode?
Vi gør det så hurtigt og smertefrit som muligt, da vandfarven skal i seng, så han kan få sin nattesøvn og tæve alle de store MiniZeus'er i verden:
Hvornår bør man helst bestille billetter, hvis man skal rejse til Washington D.C. i ultimo januar 2012? Hurtigst muligt, eller skal jeg se tiden an ift. prisændringer?
Desuden, er der en nem måde, hvorpå man kan holde øje med ændringerne, fx en iOS-app, der automatisk registrerer ændringer og giver besked, hvis prisen falder -XX % inden for en given periode?
Da jeg skulle til Holland i juli, for at tage en masse stoffer sammen med folk jeg plejede at spille wow med se kulturen og seværdighederne, valgte jeg at bestille i februar. Mest fordi jeg tænkte, at det kun ville blive dyerere, jo tættere man kom på afrejsedato.
Anywho da kom jeg afsted og retur for under en tusse. Lige til at klare.
Anywho da kom jeg afsted og retur for under en tusse. Lige til at klare.
vandfarve (18394) skrev:
Det er min erfaring at man ikke skal bestille billetter for tidligt, da man så går glip af eventuelle tilbud.
Min sidste billet bestilte jeg kun 2 dage i forvejen og der fik jeg en helt fin pris, men ved et random (egypt air) flyselskab.
Hvis du har lidt preferencer vil jeg anbefale du gør det 1 til 2 måneder før. Hold endelig øje med kampagner fra selskaberne, men ellers gå ind på Travelmarket eller Momondo og find billetterne, men bestil ikke derfra. Gå i stedet ind på det flyselskab du vælgers hjemmeside og gør det. Det er lidt (50 kr ca.) dyrere, men du får bedre service ved ændringer, som regel mere bagage (fra 20 til 23 kg).
Der findes mig bekendt ikke sådan en APP, men jeg er sikker på man kunne tjene gode penge på at lave en.
Kbh lufthavn har dog en rigtig god app (har kun prøvet til android) til når man skal afsted, hvor de kan give besked om forsinkelser, bagage osv.
Jeg prøvede lige at smide 2 tilfældige datoer i januar ind på Travelmarket og det ser ud til at koste cirka 4260 kr. de dage jeg lige fik prøvet
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.