mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Fysikere river sig i håret, når ingeniører laver dirty tricks. Giv en ingeniør et kredsløb, hvori man har placeret et varierende magnetfelt. De kan sgu ikke udregne strømmen for kredsløbet, hahaha.
Daniel-Dane (18103) skrev:Fysikere river sig i håret, når ingeniører laver dirty tricks. Giv en ingeniør et kredsløb, hvori man har placeret et varierende magnetfelt. De kan sgu ikke udregne strømmen for kredsløbet, hahaha.
Hvad har det med dirty tricks at gøre?
Og bortset fra det, så har jeg som civilingeniør haft elektromagnetisme og trådløs kommunikation som fag, så det tror jeg egentlig godt at jeg ville kunne udregne hvis jeg kigger lidt i mine gamle bøger.
Spiderboy (18100) skrev:Ah, nu ved jeg hvilket trick dine bekendte bruger!
De finder grænseværdien for et udtryk hvor en variabel går mod 0. Fysikere har den uskik, at de ikke altid regner på den stringent korrekte måde, men og bare "sætter 0 ind" og får matematikere til at korse sig.
Jeg er sikker på, at det er det du har tænkt på.
F.eks. hvis jeg sætter 0 ind i 1/x får jeg uendelig. (hvad jeg reelt mener er: hvis jeg lader x gå mod 0, får jeg uendelig)
Er det et beskidt trick? Hvordan vil du ellers finde grænseværdier for funktioner?
Det lavede jeg rimeligt meget af da jeg havde Calculus på uni!
vandfarve (18108) skrev:Hvad hedder et nyhedsmedie som newz.dk, der primært viderebringer nyheder fra andre sider og kilder samt kun producerer få nyheder selv, officielt eller formelt?
Man brugte engang ordet "nyhedsportal", da det jo er et portal til andre nyhedssites. Men det er dælme længe siden jeg har set det ord, og det ser helt bort fra forumet og det sociale element i newz.dk.
myplacedk (18111) skrev:Man brugte engang ordet "nyhedsportal", da det jo er et portal til andre nyhedssites. Men det er dælme længe siden jeg har set det ord, og det ser helt bort fra forumet og det sociale element i newz.dk.
Min kollega og jeg er enige i, at det hedder (noget omkring) nyhedssite eller nyhedsportal. Jeg vil dog gerne undgå angliseringen ("site"), ligesom hun ikke er så glad for det gamle udtryk "portal", og derfor stødte vi lidt på grund.
Så nyhedsportal er konklusionen?
I denne forbindelse vil jeg lige pointere, at vi tænker videre end newz.dk og inkluderer bl.a. Altinget.dk (se også beskrivelsen på Wiki'en) og 180grader.dk, som minder meget om newz.dk - Altinget.dk mangler bare, for så vidt jeg kan se, det sociale element og kan ikke kaldes et socialt medie.
Er I enige?
vandfarve (18113) skrev:Er I enige?
Ja.
Jeg er dog ikke meget for "nyhedssite". Det indebærer accepteren af at overskriften og de få sætninger er en komplet nyhed. Jeg vil meget gerne betragte det som en teaser til den rigtige nyhed. Realiteten er dog, at rigtige mange (især unge) ikke gider læse mere end teasteren alligevel, og dermed betragter det som en komplet nyhed.
Det er også lidt en fornærmelse over for de "rigtige" nyhedshjemmesider (ew, værre end "site"), som har rigtige opsøgende journalister.
Thalion (18106) skrev:Er det et beskidt trick? Hvordan vil du ellers finde grænseværdier for funktioner?
Ja det er det. At udregne grænseværdier på den helt korrekte måde er utroligt omstændigt - selv for simple udtryk som 1/x, hvor svaret er åbenlyst. Der er skrevet tykke bøger om dette.
Meget kort sagt siger man, at hvis f(x) går mod L, når x går mod a, så betyder det pr. definition at for alle tal epsilon>0 findes et andet tal delta>0, således at 0<|x-a|<delta medfører |f(x)-L|<epsilon. Dét er hvad der menes med grænseværdier.
Deraf kan man udlede sætninger, som kan bruges som regneregler og gøre det lidt lettere at bestemme grænseværdier. Men selv med regnereglerne bliver det let en halvkompliceret affære.
Der er derfor, at ingeniører "snyder" lidt, da de er resultatorienterede og ikke går så meget op i at udregningerne er helt kosher.
Hmm, Det var dog matematik i forbindelse med scienceåret(samlet naturvidenskablig 1. år) på SDU, så ikke noget ingeniør snydetricks. Det var i min tabte kemistuderende dage. Jeg husker noget med L'Hôpitals regel, men når jeg kigger på wikipedia siden, kan jeg ikke huske noget af det.
Hmm, Det var dog matematik i forbindelse med scienceåret(samlet naturvidenskablig 1. år) på SDU, så ikke noget ingeniør snydetricks. Det var i min tabte kemistuderende dage. Jeg husker noget med L'Hôpitals regel, men når jeg kigger på wikipedia siden, kan jeg ikke huske noget af det.
Mark Jensens højtalere larmer
Jeg har købt Logitech Z523. Nogle gange udsender de en infernalsk støj (sort of white-noise med mere bas på fuld skrald, selvom der næsten ikke er skruet op for dem). I starten skete det, når de havde været slukket i længere tid, og når man så tændte dem, var der infernalsk støj i et par minutter. Nu er det dog lige sket, mens jeg hørte musik. Jeg er ved at skide i bukserne hver gang det sker, for det er simpelthen så forbandet højt.
Er der nogen, der ved, hvad der sker?
Jeg har købt Logitech Z523. Nogle gange udsender de en infernalsk støj (sort of white-noise med mere bas på fuld skrald, selvom der næsten ikke er skruet op for dem). I starten skete det, når de havde været slukket i længere tid, og når man så tændte dem, var der infernalsk støj i et par minutter. Nu er det dog lige sket, mens jeg hørte musik. Jeg er ved at skide i bukserne hver gang det sker, for det er simpelthen så forbandet højt.
gumleren (18122) skrev:Mark Jensens højtalere larmer
Lyder som overgang eller interferens...
Det er en heftig omgang så, for det er ikke bare lidt brummen eller summen, men jeg vil naturligvis ikke afvise det.
Jeg har haft dem sluttet til for sig selv langt væk fra ting, der kunne interferere med dem, og der larmede det også, så det kan næsten ikke være interferens. Kan man teste mod overgang?
Det er en heftig omgang så, for det er ikke bare lidt brummen eller summen, men jeg vil naturligvis ikke afvise det.
Jeg har haft dem sluttet til for sig selv langt væk fra ting, der kunne interferere med dem, og der larmede det også, så det kan næsten ikke være interferens. Kan man teste mod overgang?
LinguaIgnota (18126) skrev:Det er et kendt problem.
Haha, jeg elsker ham der. Ancient Aliens er fremragende underholdning :D
Caek of Doom (18134) skrev:Hvilken mobil skal jeg vælge?
Samsung Galaxy S2 er best value. iPhonen er mest trendy. Windows Mobile er hurtigst til billige penge.
Hvad har du behov for?
Qw_freak (18138) skrev:En fantastisk telefon der bare virker,
Det er de færreste telefoner der ikke virker... Men du ved vel at den kommer med android right?
Hvis du synes, at du savner udfordringer i din hverdag, så skal du i hvert fald købe Android. Sådan en udløser nemlig en uendelig strøm af hv-spørgsmål såsom: Hvorfor gør den dét? Hvordan får jeg den til at holde op? Hvordan kan dét tage så lang tid? Hvem var den nar, der anbefalede mig at købe denne her? Hvwhat the fuck?
Det er god underholdning.
Det er god underholdning.
Zhadow (18135) skrev:Samsung Galaxy S2 er best value. iPhonen er mest trendy. Windows Mobile er hurtigst til billige penge.
Hvad har du behov for?
Windows Mobile er for længst blevet outdated. Windows Phone hedder Mircosoft's mobiltelefon OS i dag. WP7.5 er nyeste version.
Jeg er selv ret glad for min Samsung Omnia 7 (Som er en WP7.5), den vil jeg godt anbefale.
Mort (18141) skrev:Windows Mobile er for længst blevet outdated. Windows Phone hedder Mircosoft's mobiltelefon OS i dag. WP7.5 er nyeste version.
Meh, skrev det lidt hurtigt. Jeg holder ved pointen.
Lol, gummi coatingen på de dele af min telefon der er plastik er begyndt at falde af. Jeg har åbenbart tabt den, således at der er kommet en revne i coatingen, så nu skaller den bare af :P
Argh!?
Mine behov for en mobil?! I have no idea! Jeg vil gerne have en smartphone men det har jeg aldrig prøvet før. Min gamle var en Sony Ericsson c702.
Hvad skal jeg gøre? :D
Ja, jeg må godt spørge dumt herinde, altså.
Mine behov for en mobil?! I have no idea! Jeg vil gerne have en smartphone men det har jeg aldrig prøvet før. Min gamle var en Sony Ericsson c702.
Hvad skal jeg gøre? :D
Ja, jeg må godt spørge dumt herinde, altså.
Det er rigtigt at der er mange fejl på android, jeg har selv en kollega med en Desire S der ikke virker rigtigt. Men det er så fordi han har tabt den og flækket hjørnet på skærmen.
Faktisk virker alt stadig på den. Der er bare en revne i skærmen. Hvis man spørger lingu er det ganske sikkert androids skyld. Sikkert noget med at systemet er så tungt at den falder hårdere.
Funney stori though, han havde pillet beskyttelsen af skærmen og vi var p åvej op i en tdc erhvervsbutik for bl.a. at købe ny beskyttelse til skærmen. Da han træder ud af bilen falder telefonen ud af lommen...
Faktisk virker alt stadig på den. Der er bare en revne i skærmen. Hvis man spørger lingu er det ganske sikkert androids skyld. Sikkert noget med at systemet er så tungt at den falder hårdere.
Funney stori though, han havde pillet beskyttelsen af skærmen og vi var p åvej op i en tdc erhvervsbutik for bl.a. at købe ny beskyttelse til skærmen. Da han træder ud af bilen falder telefonen ud af lommen...
Caek of Doom (18146) skrev:Ja, jeg må godt spørge dumt herinde, altså.
Køb en Omnia W
Best value som starter telefon lige for tiden, IMO.
Vil du have Android, skal du træde varsomt, for der er mange producenter, der laver gemene lorte builds, navnligt i den billige ende.
Nu ved jeg, at du lyver. Vi har gentagne gange fået konstateret, at det kun er iPhone-skærme, der kan gå i stykker.
Caek of Doom (18146) skrev:Mine behov for en mobil?! I have no idea! Jeg vil gerne have en smartphone men det har jeg aldrig prøvet før. Min gamle var en Sony Ericsson c702.
Well, da jeg gik fra alm mobil til smartphone, opdagede jge at jeg havde et stort behov for at kunne tilgå mine mails på en overskuelig måde samt at kunne gå på nettet fra mobilen...
Personligt synes jeg den oprindelige desire er den perfekte mobil, for den har kræfterne til at opfylde mine behov, og den har ikke den store størrelse som alle smartphones udover IPhone har idag...
Desuden er den ret billig... :)
Ohh.. og Chassis er i aluminium, og Glasset er rigtig glas, så den føles dejlig robust i hånden as well.... :D
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.