mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
<Top burgerbolle med sesam>
<salatmayo>
<salat>
<bacon>
<ost>
<ristede løg>
<ketchup>
<krydderier>
<bøf>
<salat>
<ost>
<ketchup>
<krydderier>
<bøf>
<tomat>
<salat>
<salatmayo>
<burgerbolle bund>
now that's a burger
<salatmayo>
<salat>
<bacon>
<ost>
<ristede løg>
<ketchup>
<krydderier>
<bøf>
<salat>
<ost>
<ketchup>
<krydderier>
<bøf>
<tomat>
<salat>
<salatmayo>
<burgerbolle bund>
now that's a burger
SlettetBruger (17556) skrev:"Babysalat"
Iceberg, faggots. Use it!
SlettetBruger (17557) skrev:http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/303121_200182000050675_100001766292432_443811_1710108628_n.jpg
Dagens ret i tirsdags på RåBar i Aarhus.
Det ser sgu ret ulækkert ud. :D
Zhadow (17531) skrev:Du kan udelukkende smage de 5 smagsvarianter, som allerede er nævnt, i munden. Alle nuancerne dannes af dufte. Derfor kan folk, der ikke kan lugte noget, heller ikke smage noget, men de kan stadig opfatte om noget er surt, salt, sødt osv.
Zhadow (17533) skrev:De kan ikke smage forskel på te og kaffe, rødvin og hvidvin, svineød og oksekød, makrel og tun, æblejuice og appelsinjuice etc. Get the picture?
Pas på bassemand. Min far blev vidt af en hund med hundegalskab da han var barn. Inden han kom i behandling havde virusset angrebet, og ødelagt, hans lugtenerver. Men alligevel kan han smage nogenlunde nuanceret. Han kan smage noget mere end de fem smagsvarianter der findes.
Zhadow (17533) skrev:Har du aldrig oplevet at ting smager af mindre, når du er snottet, ligesom du heller ikke kan luget noget?
Alting smager af snot når jeg er snottet.
Mnc (17540) skrev:Især tomater skulle være rig på umami, og det er derfor at det fysisk gør ondt på mig, når folk piller tomat skiverne ud af en burger.
Tomat er lort. Jeg kan ikke lide konsistensen, jeg kan ikke lide smagen. Færdig.
Mnc (17540) skrev:Og med burger mener jeg en burger fra en gammeldags pølsevogn/grill... Ikke jeres McD/BK fis.
Tomat er stadig lort.
Oveni har konen fået tomatallergi pga. at hun har skåret flere kilo om dagen i et par år. Det er blevet personligt.
Mnc (17552) skrev:NightZtorm (17551) skrev:<Top burgerbolle med sesam>
<salatmayo>
<salat>
<bacon>
<ost>
<ristederå løg>
<ketchup>
<krydderier>
<bøf>
<salat>
<ost>
<ketchup>
<krydderier>
<bøf>
<tomat>
<salat>
<salatmayo>
<burgerbolle bund>
now that's a burger
You're welcome.
ristede løg i burger = win
Thalion (17539) skrev:#37
Jeg kan, men jeg er også et overmenneske.
Løgn, dine smagløg på tungen kan ikke kende forskel på en kartoffel og et æble.
Uden duft og syn smager de ens og har samme konsistens.
Derfor folk synes en ketcup der er farvet grøn istedet for rød smager anderledes...selv om farvestoffet er smagsneutralt.
Det er fanme klart i ikke kan lide tomater hvis i spiser de der danske klamme nogen til 1kr i ghetto. De har jo hverken fået sol eller noget som helst der giver smag. Tomater skal komme sydfra, eller også skal de være meget mindre således at der rent faktisk kan nå at udvikle sig smag i dem herhjemme.
Til tomathaderne, køb engang en bakke san marzino cherry tomater (de har dem stort set altid i føtex). Så kan i smage hvordan tomater bør smage.
mhs til burgere:
1) hvem fan gider hælde sesam på sine hjemmelavede boller?
2) jo der ska sku tomater
3) de rå løg er endu vigtigere end tomaterne!
4) og osten ska sku på bøffen på panden og smælte u over æ hæel.
/EOD :P
Til tomathaderne, køb engang en bakke san marzino cherry tomater (de har dem stort set altid i føtex). Så kan i smage hvordan tomater bør smage.
mhs til burgere:
1) hvem fan gider hælde sesam på sine hjemmelavede boller?
2) jo der ska sku tomater
3) de rå løg er endu vigtigere end tomaterne!
4) og osten ska sku på bøffen på panden og smælte u over æ hæel.
/EOD :P
Fastheden kommer an på sorten, men faste kartofler > faste æbler.Zhadow (17565) skrev:Det kommer helt an på sorten.
Desuden er det ikke den eneste forskel. Selve konsistensen er anderledes. For at stille det meget groft op, så svarer det til at sammenligne spånplader med solide brædder.
drbravo (17553) skrev:man kan da ikke putte ristede løg i en burger?!
Det går da meget godt for Burgerking:
Steakhouse Angus.
Dem har I måske ikke i Danmark? - De smager fantastisk. I det hele taget er ristet løg og tomater en temmelig god blanding. :)
Personligt synes jeg der skal både ristede og rå løg i....
Det er egentlig en mærkelig diskussion i har gang i, det er jo helt op til den enkelte hvad personen sys er bedst, hvis Alekr ikka kan lide tomat og og SlettetBruger godt kan, så er det jo bare sådan det er, vi er vores egne smagsdommere, og skal ikke trække vores smag ned over andres hoveder...
Det ikke sagt at man self sagtens kan inspirere hinanden...
Det er egentlig en mærkelig diskussion i har gang i, det er jo helt op til den enkelte hvad personen sys er bedst, hvis Alekr ikka kan lide tomat og og SlettetBruger godt kan, så er det jo bare sådan det er, vi er vores egne smagsdommere, og skal ikke trække vores smag ned over andres hoveder...
Det ikke sagt at man self sagtens kan inspirere hinanden...
Kris (17568) skrev:Det går da meget godt for Burgerking:
Steakhouse Angus.
Dem har I måske ikke i Danmark? - De smager fantastisk. I det hele taget er ristet løg og tomater en temmelig god blanding. :)
Steakhouse angus smager rent faktisk glimrendre hvis man er snaldret og på vej hjem i seng. Men de er sku mere en bastardiseret bøfsandwich end en egentlig burger :)
edit: efter at have set dit link kan jeg se de tyske ikke er helt magen til, de havde dem sku ikke med cheddar og bacon.
edit2: minder mig de der nye burgerking reklamer hvor de reklamere med extra store bøffer på 175 gram. en 175 grams burger er da minimum og må kategoriseres som lille 200-250g må være normal og 300+ er ok at kalde stor :) Tossede fastfood steder :P
er jeg den eneste der tænker:
SÅ LUK DA DE FUCKING TAGS ORDENLIGT når de ser:
<salatmayo>
<bacon>
<ost>
<rå løg>
<krydderier>
<ost>
<bøf>
<salat>
<tacosauce>
<salat>
<salatmayo>
<burgerbolle bund>
bør være
<BurgerBolle topping="sesam">
<salatmayo/>
<bacon/>
<ost/>
<rå løg/>
<krydderier/>
<ost/>
<bøf/>
<salat/>
<tacosauce/>
<salat/>
<salatmayo/>
</BurgerBolle>
Alt andet gør ondt i øjnene.
SÅ LUK DA DE FUCKING TAGS ORDENLIGT når de ser:
<salatmayo>
<bacon>
<ost>
<rå løg>
<krydderier>
<ost>
<bøf>
<salat>
<tacosauce>
<salat>
<salatmayo>
<burgerbolle bund>
bør være
<BurgerBolle topping="sesam">
<salatmayo/>
<bacon/>
<ost/>
<rå løg/>
<krydderier/>
<ost/>
<bøf/>
<salat/>
<tacosauce/>
<salat/>
<salatmayo/>
</BurgerBolle>
Alt andet gør ondt i øjnene.
Kris (17568) skrev:Steakhouse Angus.
Nu er i lige nødt til at hjælpe mig, Newz.dk.
Når de skriver:
7 oz.*
uden at have en * noget andet sted på siden, hva helvede betyder det så?
Plejer * ikke at antyde forklaring/forbehold i bunden?
Kris (17568) skrev:Det går da meget godt for Burgerking:
Steakhouse Angus.
Jeg prøvede dem i Spanien. Ret fine. Har ikke været på Burger King herhjemme de sidste 3-4 måneder..
SlettetBruger (17572) skrev:Alle kan li tomater, folk skal bare være besværlige.
Jeg kan ikke lide tomater. EOD.
De har også netop bragt 3 pepper Angus burgeren tilbage. De er vilde med det Angus-fis herovre. - Det er vidst også her de bestemte køer kommer fra.
Men gode er de - og man kan jo altid bestille ekstra bacon, ekstra ost og ekstra tomater.
I det hele taget er burgerking en del bedre herovre end i Danmark - meget mere fyld smidt ind i dem og salaten er frisk(ere).
Men gode er de - og man kan jo altid bestille ekstra bacon, ekstra ost og ekstra tomater.
I det hele taget er burgerking en del bedre herovre end i Danmark - meget mere fyld smidt ind i dem og salaten er frisk(ere).
Kris (17583) skrev:De har også netop bragt 3 pepper Angus burgeren tilbage. De er vilde med det Angus-fis herovre. - Det er vidst også her de bestemte køer kommer fra.
er bacon bare lidt knasende på BK derovre, eller er det også et slattent sørgeligt stykke fedt som her i Danmark?
Kris (17585) skrev:NightZtorm:
Bacon herovre er ikke bare tilbehør. Det er pålæg og madretter for sig selv. Og bugerking bacon er korrekt saltet og sprødt på den gode måde.
GIEF!!! =)
gumleren (17581) skrev:#Ting i burgere
Min kæreste lavede en burger til mig i går. Det i sig selv var fedt. Pointen er dog, at der var guacamole i (ja, det var fucking hjemmelavet!) - det smagte ret lækkert.
Nede på Sharks her i Århus har de en burger med en en god klat chili con carne, guac, creme freice og salsa, det er nok den bedste burger jeg har fået som jeg ikke selv har lavet. Og så er deres hjememrørte chilimayo dælme lækker. Så det kan helt sikkert anbefales.
ps. hvordan kan guac ikke være hjemmelavet o.O
OxxY (17587) skrev:Nede på Sharks her i Århus har de en burger med en en god klat chili con carne, guac, creme freice og salsa, det er nok den bedste burger jeg har fået som jeg ikke selv har lavet. Og så er deres hjememrørte chilimayo dælme lækker. Så det kan helt sikkert anbefales.
ps. hvordan kan guac ikke være hjemmelavet o.O
Haha, den lyder skummel - den må jeg prøve!
Jeg kender desværre mange, der bruger sådan noget her, eller endnu værre.
Jeg synes sgu egentlig blandingen fra Santa Maria er ganske god. Men er enig i, at færdigblandet guacamole er lort!
Hrm, det tror jeg sku aldrig jeg har været udsat for. Men oki, der er godt nok også mange steder hvor man får noget cremefraice suppe med avocado smag, det er sku også noget tis.
Guac skal bestå af avocado, finthakket løg og hvidløg, frisk chili, tomat (ja tomat you haters), og godt med koriander, og så lige et squeeze lime/citron og evt et pinch salt, no more no less. Og så er det en dødssynd at blende skidtet!
edit: hvis man er meksikaner kommer man sikkert ogå kommen i, men kommen er fanme det mest klamme på denne jord, så det er ok at springe det over :D
Guac skal bestå af avocado, finthakket løg og hvidløg, frisk chili, tomat (ja tomat you haters), og godt med koriander, og så lige et squeeze lime/citron og evt et pinch salt, no more no less. Og så er det en dødssynd at blende skidtet!
edit: hvis man er meksikaner kommer man sikkert ogå kommen i, men kommen er fanme det mest klamme på denne jord, så det er ok at springe det over :D
Alrekr (17591) skrev:Avocado? Fy føj...
Det bliver sgu en pænt fesen guacamole, hvis man skipper avocado!
Hvis man skal hoste et .dk domæne billigt, hvad er så anbefalesesværdigt? Det skal bruges til at billedportfolie, så er ikke de vilde krav til alt muligt. Da det netop er billeder der skal hostes, så vil jeg ikke selv sætte server op, da det nok kommer til at virke for langsomt for brugeren.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.