mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Ja, hvis ikke softwaren nægter fordi filen ikke kan være der 100%. "Min" metode (#8242) er bare mere effektiv, da der ikke skal læses da fra en fysisk enhed. Alt efter omstændighederne er det vel typisk omkring ca. dobbelt så hurtigt. Måske.
Du kan godt bruge et program til at overskrive en bestemt fil, hvis du stoler på at programmøren faktisk ved hvad han laver. Den simple metode overskriver nemlig bare et eller andet ledigt område på harddisken, som har samme størrelse som filen.
"Slette filerne ordentligt" - alt efter hvad du mener, formentlig ikke. En helt almindelig sletning (ikke flytning til skraldespand, en rigtig sletning) sletter ikke filens indhold.
I det gamle FAT (og dermed FAT32) filsystem slettede man en fil blot ved at ændre første byte i filnavnet til null. (Plus formentlig noget med at opdate listen over ledige områder og tælleren for ledig plads.)
I de moderne systemer er det mere kompliceret, men indholdet af filerne bliver ikke overskrevet. Det er spild af krudt, bortset fra sikkerhedsaspektet.
Ja, hvis ikke softwaren nægter fordi filen ikke kan være der 100%. "Min" metode (#8242) er bare mere effektiv, da der ikke skal læses da fra en fysisk enhed. Alt efter omstændighederne er det vel typisk omkring ca. dobbelt så hurtigt. Måske.
Du kan godt bruge et program til at overskrive en bestemt fil, hvis du stoler på at programmøren faktisk ved hvad han laver. Den simple metode overskriver nemlig bare et eller andet ledigt område på harddisken, som har samme størrelse som filen.
"Slette filerne ordentligt" - alt efter hvad du mener, formentlig ikke. En helt almindelig sletning (ikke flytning til skraldespand, en rigtig sletning) sletter ikke filens indhold.
I det gamle FAT (og dermed FAT32) filsystem slettede man en fil blot ved at ændre første byte i filnavnet til null. (Plus formentlig noget med at opdate listen over ledige områder og tælleren for ledig plads.)
I de moderne systemer er det mere kompliceret, men indholdet af filerne bliver ikke overskrevet. Det er spild af krudt, bortset fra sikkerhedsaspektet.
FAT er ikke journalbaseret, så filerne lå bare i en stor række, hvor nul afsluttede et element på samme måde, som nul-baseret strenge i hukommelsen fungerer. NTFS har en liste over alle filer og de sektorer, som de ligger i.
Min løsning med "ordentlig sletning" ville være at overskrive sektorene (man skal blot få low-level access til filen) med random data. Dernæst slettes filen normalt.
FAT er ikke journalbaseret, så filerne lå bare i en stor række, hvor nul afsluttede et element på samme måde, som nul-baseret strenge i hukommelsen fungerer. NTFS har en liste over alle filer og de sektorer, som de ligger i.
Min løsning med "ordentlig sletning" ville være at overskrive sektorene (man skal blot få low-level access til filen) med random data. Dernæst slettes filen normalt.
spørgsmål >>
Jeg har et ældre Sony-anlæg med forstærker, radio osv.
http://i256.photobucket.com/albums/hh192/Holmtumbl...
Problemet er, at jeg ikke kan få lys i displayet i radioen, som I kan se på billedet. Det gør det ret svært at fine-tune mine stationer og gemme dem.
Er der nogen, der lige kan se sig ud af, hvordan man får lys tilbage i displayet, eller hvis det simpelthen bare ikke virker, kan jeg så fikse det?
Jeg har et ældre Sony-anlæg med forstærker, radio osv.
http://i256.photobucket.com/albums/hh192/Holmtumbl...
Problemet er, at jeg ikke kan få lys i displayet i radioen, som I kan se på billedet. Det gør det ret svært at fine-tune mine stationer og gemme dem.
Er der nogen, der lige kan se sig ud af, hvordan man får lys tilbage i displayet, eller hvis det simpelthen bare ikke virker, kan jeg så fikse det?
Det ser så gammelt ud at jeg tror det er et par små glødelamper der er brændt af.
Det er rimeligt nemt at lave hvis man er lidt fiks på fingrene, jeg ville dog nok skifte glødelamperne ud med et par LED.
Ser dog ud til at det kan være et par kondensatorer der er gået.
Det ser så gammelt ud at jeg tror det er et par små glødelamper der er brændt af.
Det er rimeligt nemt at lave hvis man er lidt fiks på fingrene, jeg ville dog nok skifte glødelamperne ud med et par LED.
Ser dog ud til at det kan være et par kondensatorer der er gået.
Jakob Jakobsen (8259) skrev:fiks på fingrene
Ikke check.
Jeg vil også gætte på, at lamperne er døde.
Jeg kan til gengæld nok ikke lave det selv.
LinguaIgnota (8257) skrev:Du bliver da helt våd i trussen over sådan noget radio, hva'?
Ja, nu fik jeg jo endelig sparket min røv ned i Silvan for at købe en antenne til lortet, så kan jeg jo ligesågodt høre det uden sne på linjen. Selvom du nok ville foretrække det sådan, nu da jeg har dedikeret mig så meget til P3.
Jeg kan nu også godt lide DR HIT, men jeg har desværre ikke DAB. Så skal jeg til at tænde for DR HD og høre det gennem dér, men det er vist lige strømkrævende nok til at være acceptabelt at have kørende over længere tid.
Daniel-Dane (8255) skrev:FAT er ikke journalbaseret, så filerne lå bare i en stor række, hvor nul afsluttede et element på samme måde, som nul-baseret strenge i hukommelsen fungerer. NTFS har en liste over alle filer og de sektorer, som de ligger i.
Det er da vist noget vrøvl det der. Det har intet med journalisering at gøre, og det med at slutte med en null-byte kan jeg ikke lige genkende.
Men uanset detaljerne i FAT, så er min pointe nu stadig den samme: Man kan nemt lave et program som logisk overskriver indholdet i en fil, men det i sig selv er ikke nogen garanti for at de gamle data er fysisk overskrevet.
Systran (8260) skrev:Ikke check.
Jeg vil også gætte på, at lamperne er døde.
Jeg kan til gengæld nok ikke lave det selv.LinguaIgnota (8257) skrev:Du bliver da helt våd i trussen over sådan noget radio, hva'?
Ja, nu fik jeg jo endelig sparket min røv ned i Silvan for at købe en antenne til lortet, så kan jeg jo ligesågodt høre det uden sne på linjen. Selvom du nok ville foretrække det sådan, nu da jeg har dedikeret mig så meget til P3.
Jeg kan nu også godt lide DR HIT, men jeg har desværre ikke DAB. Så skal jeg til at tænde for DR HD og høre det gennem dér, men det er vist lige strømkrævende nok til at være acceptabelt at have kørende over længere tid.
Smid pc'en til anlægget og brug dr.dk og få noget ud af din multimedieskat! :P
#8264 Det er Medielicens - multimediskatten er det, der gør, at han kan købe en spand, uden at betale skat af beløbet... ;)
tanghaar (8265) skrev:#8264 Det er Medielicens - multimediskatten er det, der gør, at han kan købe en spand, uden at betale skat af beløbet... ;)
Det må lære mig at poste inden dagens første kop kaffe. Mente self licens :)
The artist formerly known as Mark Jensen
Apropo multimedieskat, kan man få netbooks (11-12") med noget ION lignede chipsæt så man kan spille lidt casual games? Ville gerne give en skilling for at få skiftet min arbejdsbærbare ud med noget jeg kunne bruge derhjemme som supplement til xboxen.
The artist formely known as the artist formerly known as Mark Jensen
Jeg har igennem mange år ført udførlig statistik over de unge mødre (ej at forveksle med det skæppeskønne program af samme navn) jeg ser i bybilledet, og de har alle sammen mindst ét af følgende fællestræk:
1. De er fede
2. De ryger
3. De er grimme
Ofte er det en kombination af de tre ovenstående kriterier. Og så tilspørger jeg jeg, newz.dks finest, HVORFOR er det sådan?
Jeg har igennem mange år ført udførlig statistik over de unge mødre (ej at forveksle med det skæppeskønne program af samme navn) jeg ser i bybilledet, og de har alle sammen mindst ét af følgende fællestræk:
1. De er fede
2. De ryger
3. De er grimme
Ofte er det en kombination af de tre ovenstående kriterier. Og så tilspørger jeg jeg, newz.dks finest, HVORFOR er det sådan?
Jeg kender ikke alle grundende, men jeg ved at i UK, er der mange piger fra den laveste sociale klasse der med vilje bliver gravid når de er omkring 16.
Deres grund? Hvis de er gravide er de sikret en bolig + støtte fra staten... Har man ikke en rimelig indkomst, er det er stort set umuligt at finde en fornuftig bolig til en fornuftig pris, i og omkring de større byer i UK.
Dertil kommer at de stort set alle er abejdsløse, og ikke har nogen uddannelse, og mangler 100% motivation for at gøre noget ved det.
Jeg er stødt på piger/par som har levet på støtten med snotunger i 15+ år, og ikke kunne tænke sig at leve anderledes.
Skræmmende tendens synes jeg... Og nej, dem jeg har talt med at ikke ligefrem de skarpeste knive i skuffen ^^
Jeg kender ikke alle grundende, men jeg ved at i UK, er der mange piger fra den laveste sociale klasse der med vilje bliver gravid når de er omkring 16.
Deres grund? Hvis de er gravide er de sikret en bolig + støtte fra staten... Har man ikke en rimelig indkomst, er det er stort set umuligt at finde en fornuftig bolig til en fornuftig pris, i og omkring de større byer i UK.
Dertil kommer at de stort set alle er abejdsløse, og ikke har nogen uddannelse, og mangler 100% motivation for at gøre noget ved det.
Jeg er stødt på piger/par som har levet på støtten med snotunger i 15+ år, og ikke kunne tænke sig at leve anderledes.
Skræmmende tendens synes jeg... Og nej, dem jeg har talt med at ikke ligefrem de skarpeste knive i skuffen ^^
PPiler skal bare opløses i danmaks drikkevand.
og overvejer man at få børn skal man til myndighederne for at blive vurderet egnet. og så får man noget antimiddel :P
og overvejer man at få børn skal man til myndighederne for at blive vurderet egnet. og så får man noget antimiddel :P
DiZaster (8268) skrev:i UK, er der mange piger fra den laveste sociale klasse der med vilje bliver gravid når de er omkring 16.
Tilføj "den sociale arv", dvs. stor sandsynlighed for at børnene ender nogenlunde som forældrene.
Dertil kommer at "vi andre" nærmere er 30 år når vi får børn.
Tænk så på hvad det betyder for evolutionen. De har en temmelig stor evolutionær fordel. Hvad betyder det for samfundet på længere sigt?
myplacedk (8271) skrev:XorpiZ (8267) skrev:1. De er fede
2. De ryger
3. De er grimme
Mig bekendt er det flertallet af teenagere der ryger, og en ret stor del der er ... overvægtige.
En kort googling afslørede at "mere end en fjerdedel af alle unge mellem 16 og 20 år" ryger. Ca. samme andel er overvægtige.
Det ærgrer mig bare, at man stort set aldrig ser lækre milfs på 20 år :(
Spørgsmål af yderst relevans
Jeg har i mange år gået og funderet over dette meget komplekse spørgsmål:
Hvad hedder/kaldes en byport der vender mod syd?
Altså en port mod nord hedder nørreport, en mod vest hedder vesterport, men hvad hedder end mod syd?
Mit eget bud er sønderport, men det lyder dumt..
Jeg har i mange år gået og funderet over dette meget komplekse spørgsmål:
Hvad hedder/kaldes en byport der vender mod syd?
Altså en port mod nord hedder nørreport, en mod vest hedder vesterport, men hvad hedder end mod syd?
Mit eget bud er sønderport, men det lyder dumt..
#..79
Google giver mange resultater på "sønderport":
Ca. 134.000 resultater (0,06 sekunder)
Så jeg tror det er svaret :)
Google giver mange resultater på "sønderport":
Ca. 134.000 resultater (0,06 sekunder)
Så jeg tror det er svaret :)
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/150...
Den virker fint i nightly builden fra d. 26... (aka. 4b5pre)
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/150...
Den virker fint i nightly builden fra d. 26... (aka. 4b5pre)
Ronson (8285) skrev:
Tillægsspørgsmål:
Hvad findes der af danske sci fi film?
Gayniggers From Outer Space
Fordi du forlanger at alt skal være top kvalitet.
Hvor mange film skulle der ikke lige laves for at man kunne få kvalitetsfilm på en kanal 24/7? :S
Hvor mange film skulle der ikke lige laves for at man kunne få kvalitetsfilm på en kanal 24/7? :S
Det eneste der skal være top kvalitet er historien, der er godt nok lavet meget godt sci-fi uden de muligheder vi har i dag. Hvorfor kan DR + TV 2 så ikke?
Problemet med det danske tv-marked er at produktionsselskaberne får besked på hvad folk vil have af tv-selskaberne og ikke omvendt.
Problemet med det danske tv-marked er at produktionsselskaberne får besked på hvad folk vil have af tv-selskaberne og ikke omvendt.
Noget bud på hvilket dyr det her er?
Jeg tænker klart ræv, men poterne/fødderne ser meget specielle ud.
Jeg tænker klart ræv, men poterne/fødderne ser meget specielle ud.
Spørgsm:
Oh store ærede newz profeter. Skal man blinke med langlyset når man begynder overhalingen af en bil udover at blinke til venstre? Det fanger den forankørendes opmærksomhed, inden man begynder overhalingen. Jeg er ret sikker på at det var en del af pensum da jeg tog kørekort for 13 år siden. Men kæresten som tog kørekort for 3 år siden har ikke hørt noget om det.
Vi har forsøgt at finde noget om overhalinger i færdselslingoen, men uden held.
Oh store ærede newz profeter. Skal man blinke med langlyset når man begynder overhalingen af en bil udover at blinke til venstre? Det fanger den forankørendes opmærksomhed, inden man begynder overhalingen. Jeg er ret sikker på at det var en del af pensum da jeg tog kørekort for 13 år siden. Men kæresten som tog kørekort for 3 år siden har ikke hørt noget om det.
Dreadnought (8294) skrev:Spørgsm:
Det har jeg godt nok aldrig hørt om eller oplevet...
Jeg lærte også at man skal blænde op inden man overhaler. Gør det dog sjældent. Men nu jeg tænker over det er det egentlig smart.
Man skal iøvrigt ikke blinke med blinklyset når man overhaler.. Det er til vognbaneskift. Som på motorvejen.
Man skal iøvrigt ikke blinke med blinklyset når man overhaler.. Det er til vognbaneskift. Som på motorvejen.
Jeg synes det er synd for Oxxy at I ikke svarer på hans indlæg; #8266.
Kunne nemlig selv også bruge svar på det :D
Men mit spørgsmål:
Passer Synology DiskStation 2-Bay (Diskless) Network Attached Storage DS210j sammen med Western Digital 2 TB Caviar Green SATA Intellipower 64 MB Cache Bulk/OEM Desktop Hard Drive WD20EARS og ville de(n) kunne bruges med WD TV Live og er det overhovedet en god kombi?
Kunne nemlig selv også bruge svar på det :D
Men mit spørgsmål:
Passer Synology DiskStation 2-Bay (Diskless) Network Attached Storage DS210j sammen med Western Digital 2 TB Caviar Green SATA Intellipower 64 MB Cache Bulk/OEM Desktop Hard Drive WD20EARS og ville de(n) kunne bruges med WD TV Live og er det overhovedet en god kombi?
SlettetBruger (8297) skrev:Man skal iøvrigt ikke blinke med blinklyset når man overhaler.. Det er til vognbaneskift. Som på motorvejen.
Der fik jeg så at vide, at så snart man ændrer den bane bilen kører i så skal man blinke uanset hvad. Hvis man trækker bilen ud til en overhaling, så har man skiftet vognbane, og derfor skal man blinke. Hvis man trækker bilen bare lidt til siden, har man foretaget en vognbaneskift.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.