mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Pregunta acerca de Excel
Kan man oprette et kommentarfelt i excel, hvori indholdet for forskellige felter kun vises når når man vælger et felt med en kommentar tilknyttet?
F.eks. hvis jeg vælger A1, som har kommentaren "Dette er A1" så vises denne tekst i en fast boks i højre side. Vælger man så feltet B1 vil tekstfeltet enten være tom eller, såfremt der er en kommentar tilknyttet, vises en ny tekst.
Det er til et time skema, hvor jeg ønsker at tilknytte en logbog over de forskellige dage. Dette er for at gøre det er nemt for mig at gå 3 mdr. tilbage og se hvad jeg lavede den dag og for hvilken kunde.
Kan man oprette et kommentarfelt i excel, hvori indholdet for forskellige felter kun vises når når man vælger et felt med en kommentar tilknyttet?
F.eks. hvis jeg vælger A1, som har kommentaren "Dette er A1" så vises denne tekst i en fast boks i højre side. Vælger man så feltet B1 vil tekstfeltet enten være tom eller, såfremt der er en kommentar tilknyttet, vises en ny tekst.
Det er til et time skema, hvor jeg ønsker at tilknytte en logbog over de forskellige dage. Dette er for at gøre det er nemt for mig at gå 3 mdr. tilbage og se hvad jeg lavede den dag og for hvilken kunde.
Re ovenstående indlæg...
Det ser ikke ud som om at man kan låse et kommentar felt fast på en bestemt position, udover når man redigerer i det. Lukkes redigeringen dukker kommentar feltet op på den oprindelige position igen :-/
Man kan lave det med en tekstboks, ved at gemme teksten i det oprindelige felt, og linke det til en tekstboks. Men så kan man ikke anvende feltet til at andre beregninger...
Så jeg må desværre leve med at kommentaren dukker op og dækker for andre felter, når man holder musen over et felt.
Det ser ikke ud som om at man kan låse et kommentar felt fast på en bestemt position, udover når man redigerer i det. Lukkes redigeringen dukker kommentar feltet op på den oprindelige position igen :-/
Man kan lave det med en tekstboks, ved at gemme teksten i det oprindelige felt, og linke det til en tekstboks. Men så kan man ikke anvende feltet til at andre beregninger...
Så jeg må desværre leve med at kommentaren dukker op og dækker for andre felter, når man holder musen over et felt.
Der er ingen excel-funktioner der kan det der. Men det burde kunne laves i VBA-script. Det er dog ikke min stærke side.
http://www.facebook.com/pages/Youre-so-annoying-Zu...
Var det meningen med spillet at de sku være så fucking irriterende ^^?
Var det meningen med spillet at de sku være så fucking irriterende ^^?
Rasmus064 (5256) skrev:Var Danmark med i nogle af de store korstoge i mellemøsten?
Både ja og nej. De drog afsted under Knud 6.'s regeringstid, men nåede ikke rigtig i kamp.
http://www1.sdu.dk/Adm/InfoK/Webnyt/NYT97/NYT15/Ko...
#5256 ja
Læg mærke til de danske flag.
hovedartiklen som billedet indgår i er http://da.wikipedia.org/wiki/Korstog
Vi deltog både i korstog mod mellemøsten og de baltiske lande.
Spørgsmål, hvad er det i vil opnå???:
Er alt så ikke "mujahid"?
http://da.wikipedia.org/wiki/Jihad skrev:En person, der deltager i en militant eller ikke-militant form for jihad kaldes for en "mujahid", hvilket betyder "en der kæmper". Ordet mujahid bliver i dag oftest brugt i forbindelse med en person, der deltager i militant jihad, men dækker også en der eksempelvis udøver jihad, igennem det at anstrenge sig for at memorere koranens tekster.
Er alt så ikke "mujahid"?
Doh09 (5258) skrev:#5256 ja
Mener at det danske flag du ser er fra Johanniterordenen
Doh09 (5258) skrev:Læg mærke til de danske flag.
Billedet kan man ikke rigtig bruge til så meget. Belejringen af Antioch foregik i 1097-1098, men Dannebrog er tidligst fra 1200-tallet ifølge de historiske kilder, vi kender til. Så hvis billedet er lavet, for at det skal forestille danske korsfarer, er der tale om en lettere forskønnet udgave af historien, hvor selve kernen i historien (med de danske soldater ved Antioch) ligeså vel kan være opdigtet.
I øvrigt var et rødt flag med hvidt kors anvendt af mange andre end lige danskerne :D
Sams bar, Fraiser, fresh prince, Blackadder
Som nogen af mine favoritter.
Det er nemlig rigtige serier ^^ som man kan nyde afsnit for afsnit, istedet for de serier der prøver at holde en fanget så de langsomt kan hælde lort ned i halsen på een ( LOST fx )
Prison BREAK! som faktisk er ganske god 99% af alle afsnit, undgå den afsluttende film dig :) The final break
Som nogen af mine favoritter.
Det er nemlig rigtige serier ^^ som man kan nyde afsnit for afsnit, istedet for de serier der prøver at holde en fanget så de langsomt kan hælde lort ned i halsen på een ( LOST fx )
Prison BREAK! som faktisk er ganske god 99% af alle afsnit, undgå den afsluttende film dig :) The final break
Caek of Doom (5271) skrev:Hvordan kan man IKKE lide Family Guy og The Big Bang Theory?! :(
Woller (5263) skrev:(<<<har set dem>>> eller har ikke fundet dem spændende):
myplacedk (5272) skrev:Så du har aldrig set en serie, som du kunne lide?
Caek of Doom (5271) skrev:Hvordan kan man IKKE lide Family Guy og The Big Bang Theory?! :(
Woller (5263) skrev:(har set dem eller har ikke fundet dem spændende)
Edit: SlettetBruger is damn fast ;-)
The Office (den original UK-version med Ricky Gervais) og Extras, der ligeledes er med Ricky Gervais. Og så må jeg desværre indrømme, at Desperate Housewives, som jeg længe søgte at undgå som pesten, faktisk er en ganske hæderlig serie.
Så er der selvfølgelig Battlerstar Galactica og Star Trek - men det kender jeg ikke skidemeget til. Next Generation er fin, fordi Patrick Stewart er teh win. Futurama, American Dad, Celebrity Ghost Stories, The Waltons (det viste de engang på 3+ klokken lort om natten, og jeg blev hooked - det minder om Det Lille Hus på Prærien med ekstra sukker og honning), Two and a Half Men og Big Brother UK fra sidste år.
Srsly though, The Office går man ikke galt i byen med.
Så er der selvfølgelig Battlerstar Galactica og Star Trek - men det kender jeg ikke skidemeget til. Next Generation er fin, fordi Patrick Stewart er teh win. Futurama, American Dad, Celebrity Ghost Stories, The Waltons (det viste de engang på 3+ klokken lort om natten, og jeg blev hooked - det minder om Det Lille Hus på Prærien med ekstra sukker og honning), Two and a Half Men og Big Brother UK fra sidste år.
Srsly though, The Office går man ikke galt i byen med.
Better off Ted
Breaking Bad
Sopranos, hvis du ikke har set den
#5284 Så hellere Californication, der er max druk og hor, har ikke set specielt meget How I Met... men var ved at begå selvmord af de 3 minutter jeg så. Og så hader jeg Venner usandsynligt meget, så hvis de to minder om hinanden, er det nok derfor.
Breaking Bad
Sopranos, hvis du ikke har set den
#5284 Så hellere Californication, der er max druk og hor, har ikke set specielt meget How I Met... men var ved at begå selvmord af de 3 minutter jeg så. Og så hader jeg Venner usandsynligt meget, så hvis de to minder om hinanden, er det nok derfor.
Two and a half men :P
Bands of brothers
!!!!! HORNBLOWER !!!!!
Elfen Lied
Noget helt andet: en film jeg kan anbefale: "9"
Så den igår, og den røg direkte op på top 3
Bands of brothers
!!!!! HORNBLOWER !!!!!
Elfen Lied
Noget helt andet: en film jeg kan anbefale: "9"
Så den igår, og den røg direkte op på top 3
Ronson (5286) skrev:Woller: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Lost_Room
Den har jeg hørt om før tror jeg skal undersøge den lidt nærmer :)
Tak for alle de gode forslag tror jeg har nok til et par måneder nu ;-)
ZenN (5293) skrev:Hvad betyder det at blive rickrolled?
http://en.wikipedia.org/wiki/Rickroll
http://bit.ly/funny_joke_watch_this
Woller (5263) skrev:hvilke serier skal jeg til at se?
Som tidligere nævnt, så kan jeg også anbefale How I Met Your Mother. De er i øjeblikket i gang med 5. sæson.
Derudover vil jeg helt klart anbefale serien Scrubs, som er færdig efter 8 sæsoner. (Der kører en 9. sæson, men den er delvis med andre skuespillere ergo er den originale serie færdig).
Jeg vil vædde med at Vandfarve vil give mig ret i at det er en af de bedste serier. :)
Jeg har lige opdateret mit grafikkort driver(nvidia geforce 8600M GT) og nu har jeg selvfølgelig problemer med at se alle former for videofiler. Det er som om at alle mine videofiler er zoomed ind, så jeg kun kan se lidt af billedet. Jeg har selvfølgelig prøvet at google problemet, men har endnu ikke kunne finde en løsning. Jeg har fundet et par gamle sider med nogle løsninger, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvor jeg kan ændre det!(nok fordi nvidia har skiftet brugerflade siden)
Mulig løsning 1
Mulig løsning 2
Nogle som kan hjælpe?
Mulig løsning 1
Mulig løsning 2
Nogle som kan hjælpe?
Josso (5296) skrev:
Derudover vil jeg helt klart anbefale serien Scrubs, som er færdig efter 8 sæsoner. (Der kører en 9. sæson, men den er delvis med andre skuespillere ergo er den originale serie færdig).
Jeg vil vædde med at Vandfarve vil give mig ret i at det er en af de bedste serier. :)
Fuck vandfarve! He know nothing! NOTHING!
OP:
Men kan uden tvivl anbefale scrubs.
Desuden, så bliver jeg konstant anbefalet at se Mad Men af mine venner (har ikke fået taget mig sammen endnu) som skulle være rigtig god.
Prøv at søge på newz.dk efter serier, der har været en del store tråde omkring det efterhånden med masser af gode anbefalinger.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.