mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Og den primære påvirkning af din sundhed ved at spise bacon, er selvfølgelig den gode effekt af det høje hæmoglobin niveau i bacon!
Jeg kompenserer ved at spise ekstra meget bacon, så jeg får en normal mængde hæmoglobin. (Også selv om jeg ikke tilbereder bacon i mikrobølgeovn, bare for at være sikker.)
Og den primære påvirkning af din sundhed ved at spise bacon, er selvfølgelig den gode effekt af det høje hæmoglobin niveau i bacon!
Jeg kompenserer ved at spise ekstra meget bacon, så jeg får en normal mængde hæmoglobin. (Også selv om jeg ikke tilbereder bacon i mikrobølgeovn, bare for at være sikker.)
Til Caeks ris forsøg Japanerne er gode til det med ris. Sikker på du ville kunne finde noget brugbart
myplacedk (5201) skrev:#5200
Genialt..!
Min HTC Tattoo slukker og starter tilfældigt op af sig selv nogle gange. Har læst, at det ikke er det store problem. Men er der nogle der ved, hvordan man slukker for lydene der kommer, mens den tænder? Det er ret irriterende at jeg ikke kan finde den mulighed, når den nu tænder i skolen eller på et bibliotek.
Der er faktisk en utrolig simpel løsning til dit problem. Du ringer ind til dit teleselskab og får låst din HTC op, herefter tager du simkortet ud af telefonen og ligger det vandret på dit skrivebord. Telefonen putter du så ned i en boblekuvert og sender mig en pm og beder om min adresse.
Du sender hefter telefonen og helst indenfor 24 timer efter du har taget simkortet ud.
Og du vil herefter opleve at der ikke længere er nogen irreterende lyde hverken på skolen eller biblioteket.
Der er faktisk en utrolig simpel løsning til dit problem. Du ringer ind til dit teleselskab og får låst din HTC op, herefter tager du simkortet ud af telefonen og ligger det vandret på dit skrivebord. Telefonen putter du så ned i en boblekuvert og sender mig en pm og beder om min adresse.
Du sender hefter telefonen og helst indenfor 24 timer efter du har taget simkortet ud.
Og du vil herefter opleve at der ikke længere er nogen irreterende lyde hverken på skolen eller biblioteket.
Lingu, dit læs. Jeg har selvfølgelig ketchup. Og æg (ET!!), og mælk. Og pålægschokolade, nutella og kanel. Og pasta, marmelade, og rugbrød. Og smør.
Men jeg skal handle ind nu ... og så har jeg mere mælk.
Men jeg skal handle ind nu ... og så har jeg mere mælk.
Altså, hvis det var mig, der skulle æde det der, så havde jeg helt klart valgt at bruge kræfterne på pastaen istedet for på risene. Pasta og bacon er langt bedre venner end ris og bacon.
Det mest oplagte ville være at æde pasta (afhængig af typen) med stegt bacon i store tern, olivenolie, som alle vel for fanden har i skabet, og et forsigtigt skud frisk chili - tørret kan sikkert også gå an i en snæver vending. Ku' man tyre lidt basilikum på, så ville det selvfølgelig heller ikke være af vejen, men det er ikke strengt nødvendigt.
Som barn fik jeg ganske ofte min mors hjemmelavede flæske-ketchupsauce til spaghetti. Det lyder åndssvagt klamt, men det smager fucking awesome.
Røget flæsk i tern steges let med et grofthakket løg, gerne i en kasserolle. Vand tilsættes, så det lige dækker og herligheden koges under låg, indtil kødet er mørt. Til sidst tilsættes en ordentlig røvfuld Beauvais-ketchup og det hele simrer i et par minutter.
Bland saucen med nykogt spaghetti, servér og æd til du skider ketchup ud af ørerne.
- Helt godt bliver det, hvis man, efter at have blandet sauce og spaghetti, lader det stå og trække i køleskabet i et lille døgns tid. Kæft, det er lækkert, når spaghettien er gennemsyret af baconfedt og sur/sød-ketchup.
But I digress...
Det mest oplagte ville være at æde pasta (afhængig af typen) med stegt bacon i store tern, olivenolie, som alle vel for fanden har i skabet, og et forsigtigt skud frisk chili - tørret kan sikkert også gå an i en snæver vending. Ku' man tyre lidt basilikum på, så ville det selvfølgelig heller ikke være af vejen, men det er ikke strengt nødvendigt.
Som barn fik jeg ganske ofte min mors hjemmelavede flæske-ketchupsauce til spaghetti. Det lyder åndssvagt klamt, men det smager fucking awesome.
Røget flæsk i tern steges let med et grofthakket løg, gerne i en kasserolle. Vand tilsættes, så det lige dækker og herligheden koges under låg, indtil kødet er mørt. Til sidst tilsættes en ordentlig røvfuld Beauvais-ketchup og det hele simrer i et par minutter.
Bland saucen med nykogt spaghetti, servér og æd til du skider ketchup ud af ørerne.
- Helt godt bliver det, hvis man, efter at have blandet sauce og spaghetti, lader det stå og trække i køleskabet i et lille døgns tid. Kæft, det er lækkert, når spaghettien er gennemsyret af baconfedt og sur/sød-ketchup.
But I digress...
Hehe, det fik mig til at tænke på [url= her[/url] (fra 1:00).Caek of Doom (5207) skrev:Men jeg skal handle ind [...]
Du skal da lave en gang egg fried rice.
Smid kogte ris på en varm pande, pisk ægget let og hæld det langsomt i risene, samtidig med at du rører godt rundt. Gøres det rigtigt, vil du få små klumper æg på størrelse med ærter.
Så kommer du salt, peber og paprika i efter smag.
baconen kan skæres i tern og kommes i risblandingen.
Spises sammen med ketchup.
[edit]
Fandt lige en video hvor man kan se hvordan det kan gøres.
Jeg kommer dog æggene i den varme ris.
Du skal da lave en gang egg fried rice.
Smid kogte ris på en varm pande, pisk ægget let og hæld det langsomt i risene, samtidig med at du rører godt rundt. Gøres det rigtigt, vil du få små klumper æg på størrelse med ærter.
Så kommer du salt, peber og paprika i efter smag.
baconen kan skæres i tern og kommes i risblandingen.
Spises sammen med ketchup.
[edit]
Fandt lige en video hvor man kan se hvordan det kan gøres.
Jeg kommer dog æggene i den varme ris.
Jeg vil ikke sige ofte, men når jeg har en portion ris tilbage fra gårsdagens aftensmad, plejer jeg at lave det som en let middags- eller aftenret.
Har da lavet den på den anden side af 50 gange og man kan variere ingredienserne meget uden at ødelægge retten.
Jeg vil ikke sige ofte, men når jeg har en portion ris tilbage fra gårsdagens aftensmad, plejer jeg at lave det som en let middags- eller aftenret.
Har da lavet den på den anden side af 50 gange og man kan variere ingredienserne meget uden at ødelægge retten.
Jeg vil lige tilføje at hun i videoen siger at man skal bruge kolde ris, da varme har en tendens til at klumpe.
Det kan jeg dog hverken be- eller afkræfte da jeg netop kun har brugt kolde ris fra tidligere måltider.
Det kan jeg dog hverken be- eller afkræfte da jeg netop kun har brugt kolde ris fra tidligere måltider.
Jeg har nemlig kolde ris fra igår :O
Har dog ikke det der soyafims eller gulerødder eller.. en wok eller en træske, men mon ikke det går.. :D Det bliver spændende.
Har dog ikke det der soyafims eller gulerødder eller.. en wok eller en træske, men mon ikke det går.. :D Det bliver spændende.
xXgmzorXx (5217) skrev:Hvor farlig er en hallucination?
Jeg mener hvis man tit får hallucinationer, ville det så påvirke en?
Får du tit hallucinationer?
Har for vist nok.. for 4 måneder siden set en gris med store tænder. Den gik bare rundt, og cirka 15 sekunde efter vågnede jeg. En utrolig oplevelse ;b - skal lige siges at det var mere uhyggeligt end sjovt.
-Men nej, har kun haft det én gang i livet pga. søvnmangel.
Har for vist nok.. for 4 måneder siden set en gris med store tænder. Den gik bare rundt, og cirka 15 sekunde efter vågnede jeg. En utrolig oplevelse ;b - skal lige siges at det var mere uhyggeligt end sjovt.
-Men nej, har kun haft det én gang i livet pga. søvnmangel.
#5220 et vildsvin?
Har engang set en haj svømme på mit soveværelsesgulv, der tilsyneladende var blevet til dybt nok vand, så der kunne svømme hajer.
Det var ret fedt.
Jeg har flere hundrede gange forsøgt at genopleve så stærk en hallucination, men pot er åbenbart ikke hvad det var i midten af 90'erne.
Så prøvede jeg salvia divinorum - that shit did the trick, lisså fedt som, hvis ikke mere overbevisende end LSD, plus man slipper for endeløse rædselsfulde timer med smeltende vægge, blødeden hænder samt tvangstanker om Anders Faux og resten af regeringen.
Men det er mange år siden. Nu er jeg gammel og reaktionær og sur på alt og synes Anders Faux er dygtig. En ting skuffer mig, jeg hader ikke indvandrere. Jeg satser på, at det kommer inden, der er gået alt for mange år. Jeg kan sagtens sige grimme ting om negere, men, hvem kan ikke det?
Ellers må jeg drikke noget mere øl, sådan fra en 0730 om morgnen, sniffe lim og generelt prøve at pådrage mig en større hjerneskade, så det pludselig giver mening, at stemme på DF og være bange for alt, der ikke har et Richard Rangval SEAL OF APPROVAL.
Har engang set en haj svømme på mit soveværelsesgulv, der tilsyneladende var blevet til dybt nok vand, så der kunne svømme hajer.
Det var ret fedt.
Jeg har flere hundrede gange forsøgt at genopleve så stærk en hallucination, men pot er åbenbart ikke hvad det var i midten af 90'erne.
Så prøvede jeg salvia divinorum - that shit did the trick, lisså fedt som, hvis ikke mere overbevisende end LSD, plus man slipper for endeløse rædselsfulde timer med smeltende vægge, blødeden hænder samt tvangstanker om Anders Faux og resten af regeringen.
Men det er mange år siden. Nu er jeg gammel og reaktionær og sur på alt og synes Anders Faux er dygtig. En ting skuffer mig, jeg hader ikke indvandrere. Jeg satser på, at det kommer inden, der er gået alt for mange år. Jeg kan sagtens sige grimme ting om negere, men, hvem kan ikke det?
Ellers må jeg drikke noget mere øl, sådan fra en 0730 om morgnen, sniffe lim og generelt prøve at pådrage mig en større hjerneskade, så det pludselig giver mening, at stemme på DF og være bange for alt, der ikke har et Richard Rangval SEAL OF APPROVAL.
xXgmzorXx (5217) skrev:Hvor farlig er en hallucination?
Jeg mener hvis man tit får hallucinationer, ville det så påvirke en?
Nope. Jeg oplever tit sådan noget når jeg ligger i en halvt sovende tilstand om morgenen. Elsker det :)
Forskellen på f.eks. syre og salvia er at hvis jeg ser en tiger på syre tænker jeg "fuck noget godt syre", hvis jeg ser en på salvia, så løber jeg! Det er virkeligt virkeligt virkelighedstro- og tid og tyngdekræft giver ingen mening i salvia land.
Forskellen på f.eks. syre og salvia er at hvis jeg ser en tiger på syre tænker jeg "fuck noget godt syre", hvis jeg ser en på salvia, så løber jeg! Det er virkeligt virkeligt virkelighedstro- og tid og tyngdekræft giver ingen mening i salvia land.
Altså, nu skal I bare høre.
Jeg sad og spillede L4D efter jeg kom hjem fra LAN.
Jeg havde ikke sovet i cirka 42 timer, og det resulterede i at jeg var meget tæt på at falde i søvn. Pludselig sov jeg.. eller rettere sagt min hjerne. Men det var kun et øjeblik.
I det øjeblik gik der en gris som så sådan her ud:
http://solivakasama.files.wordpress.com/2009/04/re...
eller
http://img682.imageshack.us/img682/9740/griss.jpg
Men det er lige meget, fordi den lignede en gris som ville bide hovedet af mig.
-Nå ja, den var også cirka en halv meter høj.. så hvis I ser den må i gerne melde den til mig!
Jeg sad og spillede L4D efter jeg kom hjem fra LAN.
Jeg havde ikke sovet i cirka 42 timer, og det resulterede i at jeg var meget tæt på at falde i søvn. Pludselig sov jeg.. eller rettere sagt min hjerne. Men det var kun et øjeblik.
I det øjeblik gik der en gris som så sådan her ud:
http://solivakasama.files.wordpress.com/2009/04/re...
eller
http://img682.imageshack.us/img682/9740/griss.jpg
Men det er lige meget, fordi den lignede en gris som ville bide hovedet af mig.
-Nå ja, den var også cirka en halv meter høj.. så hvis I ser den må i gerne melde den til mig!
olfda (5226) skrev:Hvordan afbestiller man gold-medlemskab på Xbox live?
Det er sjældent man kan afmelde det uden at skulle ringe til dem. det er noget bøvl.
Jeg kunne ikke få det afmeldt.. men det passede fint med at jeg skulle skifte mit visa ud med et nyt.. så var den skid slået.
det er ½ år siden. modtager stadig mails der siger "hurtigt, ret dine indstillinger ellers mister du tjenesten"
Du kan bare ringe til banken og få dem til at spærre betalingen! Det gjorde min far med hans Dankort, da jeg havde fået lov til at låne det til at oprette en live konto (gratis) men havde så fået trykket på guld medlemsskab..
Rasmus064 (5232) skrev:Einstein was wrong speed.
Hvis man forsøger at bevise Murphy’s lov, vil det så gå galt?
Ja den er tyvstjålet fra nettet.
I og med at du ikke har defineret, hvad der går "galt" (om du finder ud af, at den er sand, eller at du finder ud af, at den ikke er sand), så eksisterer der ingen meningsfulde svar på dit spørgsmål.
Det svarer lidt til at spørge, hvad man får, hvis man dividerer et givent tal med 0.
Uendelig. Enten positiv eller negativ afhængig af hvilken side, du kommer fra. Med mindre det er nul, der divideres med nul.vandfarve (5234) skrev:Det svarer lidt til at spørge, hvad man får, hvis man dividerer et givent tal med 0.
Daniel-Dane (5235) skrev:Uendelig. Enten positiv eller negativ afhængig af hvilken side, du kommer fra. Med mindre det er nul, der divideres med nul.
Ahhh... Skulle vi nu ikke?
Forbered dig på et shitload af indlæg fra vores matematikgenier, der vil fortælle dig, hvor forkert det er.
In 3-2-1...
Hehe. Snakker vi om grænseværdier, så bevæger 1/x sig mod uendelig for x gående 0. Går man fra venstre side, bliver den minus uendelig, og går man fra højre side bliver den plus uendelig.
Daniel-Dane (5237) skrev:Hehe. Snakker vi om grænseværdier, så bevæger 1/x sig mod uendelig for x gående 0. Går man fra venstre side, bliver den minus uendelig, og går man fra højre side bliver den plus uendelig.
1) Tag en lommeregner (gerne en af de bedre eller den på din computer)
2) Tryk et fuldstændigt tilfældigt tal
3) Dividér med 0
Hvad sker der så?
PS: Du skal nok sætte den vodkaflaske fra dig... Det vil umiddelbart være et godt tidspunkt at stoppe med at drikke her omkring nu.
Jeg har skam læst om grænseværdier. Og min TI-89 er faktisk helt enig med mig, da den siger, at værdien ikke er defineret i punktet (igen: grænseværdi).
Jeg har skam læst om grænseværdier. Og min TI-89 er faktisk helt enig med mig, da den siger, at værdien ikke er defineret i punktet (igen: grænseværdi).
Rettelse! skrev:Hehe. Snakker vi om grænseværdier, så bevæger 1/x sig mod uendelig for x gående mod 0. Går man fra venstre side, bliver den minus uendelig, og går man fra højre side bliver den plus uendelig.
Daniel-Dane (5240) skrev:#5239
Men det er ikke det, som vi snakker om! Vi snakker om at dividere med nul, som man ikke kan, da det ikke er defineret:
http://en.wikipedia.org/wiki/Divide_by_zero skrev:In ordinary (real number) arithmetic, the expression has no meaning.
Læs evt. lidt op på det. :)
Du kan multiplicere nul med et hvilket som helst reelt tal fra minus til plus uendeligt, og altid få nul. Derfor kan du dividere nul med et reelt tal. Men der findes ikke et reelt tal, som man kan multiplicere med nul, for at få et reelt tal, der er forskelligt fra nul. Derfor er et reelt tal divideret med nul ikke defineret.
Daniel-Dane (5235) skrev:Uendelig. Enten positiv eller negativ afhængig af hvilken side, du kommer fra. Med mindre det er nul, der divideres med nul.
Som andre er inde på, er division med 0 ikke veldefineret. Se evt. http://railgun.newz.dk/forum/tagwall/nogen-der-kan...
Division med 0 og grænseværdier for udtryk gående mod 0 er to vidt forskellige ting. Det kan du slet ikke sammenligne.
Det har jeg aldrig gjort, da jeg udelukkende kun har snakket om grænseværdier. Men det ser ud til, at vi skal lade det ligge (helst ikke grave op i gamle sår).Spiderboy (5243) skrev:Division med 0 og grænseværdier for udtryk gående mod 0 er to vidt forskellige ting. Det kan du slet ikke sammenligne.
Den viser Crysis 1.
Jeg mener at have læst, at den også er lavet til at kunne udnytte PCen fuldt ud.spuce (5247) skrev:Så vidt jeg husker er Crysis 1 er mere krævende end Crysis 2, da Crysis 2 er lavet så det kan køres i konsoller.
Præcis. Den var lavet til at kunne køre på konsollerne, men at dømme ud fra videoen i nyheden, så er den bare flottere på computeren.
Præcis. Den var lavet til at kunne køre på konsollerne, men at dømme ud fra videoen i nyheden, så er den bare flottere på computeren.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.