mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hej, Ronson:
Hvor meget vil det koste mig at få repareret mine hovedtelefoner i Expert? Jeg gider ikke gå ned og spørge i butikken før jeg ved, om det kan betale sig at få dem fixed, eller om jeg skal købe et par nye. (Sennheiser HD 212 Pro, står mig i ca. 400 kr.).
Venlig hilsen. Mig.
Hvor meget vil det koste mig at få repareret mine hovedtelefoner i Expert? Jeg gider ikke gå ned og spørge i butikken før jeg ved, om det kan betale sig at få dem fixed, eller om jeg skal købe et par nye. (Sennheiser HD 212 Pro, står mig i ca. 400 kr.).
Venlig hilsen. Mig.
Systran (5302) skrev:Hej, Ronson:
Venlig hilsen. Mig.
Garanti*, måske garanti* eller ingen garanti*?
*Reklamationsret, evt.
Venlig hilsen. Mig.
Hvis der ikke er garanti på, så koster det jo et "gebyr" inden de overhovedet vil tage imod dem! Sådan er det i hvert fald i FONA, og tvivler på Expert er meget anderledes ;)
Men, til kun 400 kr., tror jeg ikke den kan betale sig, men spørg Ronson, han arbejder vidst i Expert
ASUS P6TD Deluxe, X58, Socket-1366
2.000,-
Intel Core™ i7 Quad Processor i7-930
2.250,-
Corsair HX 1000W PSU
1.500,-
PowerColor Radeon HD 5970 2GB GDDR5
4.250,- (ELLER noget fra det nye GTX serie som kommer)
Lite-On Blu-Ray Reader IHOS104-37
600,-
WD VelociRaptor 150GB
1.100,-
WD Scorpio Blue 2,5” 750GB (2x)
2x 1.100 = 2.200,-
Corsair Obsidian 800D Big Tower Sort
1.900,-
Crucial DDR3 1066MHz 12GB KIT, CL7,
3.000,-
Zalman CNPS10X Extreme CPU Køler
500,-
I alt 19000-19500. Hvad syntes I? Er der noget der kan bliver bedre til under helst under 20.000?
vandfarve (5303) skrev:
*Reklamationsret, evt.
Har kylet min kvittering væk. Har en eller anden trang til at tænke, at alt under 1000 kr. skal jeg ikke have kvittering på.
MiniatureZeus (5304) skrev:Men, til kun 400 kr., tror jeg ikke den kan betale sig, men spørg Ronson, han arbejder vidst i Expert
Det tænkte jeg nok, og det tænkte jeg nok. Nu var spørgsmålet også primært henvendt til Ronson, derfor overskriften.
Systran (5306) skrev:vandfarve (5303) skrev:
*Reklamationsret, evt.
Har kylet min kvittering væk. Har en eller anden trang til at tænke, at alt under 1000 kr. skal jeg ikke have kvittering på.
Det tænkte jeg nok, og det tænkte jeg nok. Nu var spørgsmålet også primært henvendt til Ronson, derfor overskriften.
*_* havde ikke lige set overskriften ; )
xXgmzorXx (5305) skrev:
2.000,-
2.250,-
Corsair HX 1000W PSU
1.500,-
600,-
WD VelociRaptor 150GB
1.100,-
2x 1.100 = 2.200,-
1.900,-
3.000,-
500,-
I alt 19000-19500. Hvad syntes I? Er der noget der kan bliver bedre til under helst under 20.000?
Ha... Du har sgu for mange penge, knægt!
xXgmzorXx (5305) skrev:
2.000,-
2.250,-
Corsair HX 1000W PSU
1.500,-
600,-
WD VelociRaptor 150GB
1.100,-
2x 1.100 = 2.200,-
1.900,-
3.000,-
500,-
Kender ikke den specifikke Core i7 model men hvis du har tænkt dig at overclocke har der ikke været så meget mere ydelse at hente i eksempelvis core i7 940 i forhold til 920.
Derudover ville det vel være oplagt at købe en ssd disk når man nu bruger så mange penge?
Når nu du spørger mig, Sysser, så synes jeg altså, at det er spild af tid og energi at sende noget til reparation, hvis du kan få noget bedre eller tilsvarende for 400 kr. Hvorfor så jødisk?
Venlig hilsen. Mig.
Jeg ved ikke hvad de andre butikker tager, men vi tager 299,- for et tilbud (uden kørsel) hvis man efterfølgende ikke vil have det lavet.
Og med over 500 kr/time tvivler jeg på det kan betale sig at lave den slags.
Når nu man har være på sådan et nymodens disko dasko 2 gange i denne weekend og man så har ondt inde i ørerne pga. for høj musik, hvad er næste skridt så?
I morgen når ørerne har det fint nok (skete efter sidste weekend), er det så fint nok at tage på disko dasko igen eller bør man hvile ørerne eller måske anvende ørepropper hvis man gerne vil danse moderne med små tøse- og drengebørn?
Har lidt lavet den plan at tage et andet sted hen i næste weekend, men det er træls at blive ved med at gøre da jeg får gratis alkohol/kønssygdomme og frugt på føromtalte sted.
Edit: Med ondt inde i ørerne mener jeg sådan en "trykken". Svært at forklare. Ingen form for tinitus eller nedsat hørelse, men mere som om man har propper i dem.
I morgen når ørerne har det fint nok (skete efter sidste weekend), er det så fint nok at tage på disko dasko igen eller bør man hvile ørerne eller måske anvende ørepropper hvis man gerne vil danse moderne med små tøse- og drengebørn?
Har lidt lavet den plan at tage et andet sted hen i næste weekend, men det er træls at blive ved med at gøre da jeg får gratis alkohol/kønssygdomme og frugt på føromtalte sted.
Edit: Med ondt inde i ørerne mener jeg sådan en "trykken". Svært at forklare. Ingen form for tinitus eller nedsat hørelse, men mere som om man har propper i dem.
fjols (5316) skrev:Når nu man har være på sådan et nymodens disko dasko 2 gange i denne weekend og man så har ondt inde i ørerne pga. for høj musik, hvad er næste skridt så?
Først og fremmest vil jeg spørge dine venner, om de oplever det samme. Understreg gerne, at det er vigtigt, at de svarer ærligt, så ikke macho-genet træder ind og de afviser alt.
Jeg har nemlig aldrig oplevet problemer efter at have været på disko dasko, og jeg kan ikke umuligt forestille mig steder, hvor de spiller højere end de provinsdiskoteker (Ritz Køge og XL Club, hvis nogle er med på beatet), som jeg har frekventeret.
Du kan meget vel have problemer med ørene, der bliver fremprovokeret af den høje musik - ikke nødvendigvis, fordi den er så høj, at alle oplever problemer (her skal dine venner være ærlige), men måske fordi dine ører er mere følsomme.
En af de 2 andre sagde det først, for jeg troede egentlig bare det var propper.
Det er måske værd at nævne at det er et diskotek i Kina, hvor de spiller højere end hvad jeg har oplevet i Danmark.
Edit: I så fald mig og min kammerat bare har følsomme ører, er det så noget der kan give permanente skader?
Det er måske værd at nævne at det er et diskotek i Kina, hvor de spiller højere end hvad jeg har oplevet i Danmark.
Edit: I så fald mig og min kammerat bare har følsomme ører, er det så noget der kan give permanente skader?
Spøgelsesmål:
Er der nogen, der ved hvor man kan møde dobbelt- og tripple-piger? Kan kun finde enkelt piger...
Er der nogen, der ved hvor man kan møde dobbelt- og tripple-piger? Kan kun finde enkelt piger...
#5316: fjols
http://www.aage.dk/shop/diverse-smaating/alpine/mu...
Som musiker bruger jeg disse ørepropper, de er rigtig gode da de ikke udelader nogle toner og som du kan se i linket kan du justere lydnedsættelsen alt efter hvor højt musikken er :)
Det eneste minus er, at hvis du bærer dem i længere tid af gangen (6-7 timer) kan dine ører godt føles lidt møre.
Jeg ved ikke lige hvad de koster at sende til Kina, men jeg kunne forestille dig at du kunne spare lidt ved at finde en musikforretning i Kina med et tilsvarende produkt :)
http://www.aage.dk/shop/diverse-smaating/alpine/mu...
Som musiker bruger jeg disse ørepropper, de er rigtig gode da de ikke udelader nogle toner og som du kan se i linket kan du justere lydnedsættelsen alt efter hvor højt musikken er :)
Det eneste minus er, at hvis du bærer dem i længere tid af gangen (6-7 timer) kan dine ører godt føles lidt møre.
Jeg ved ikke lige hvad de koster at sende til Kina, men jeg kunne forestille dig at du kunne spare lidt ved at finde en musikforretning i Kina med et tilsvarende produkt :)
Kris (5323) skrev:#5321
Hvis du ikke tidligere har lavet særlig meget hjemmeside kan du starte ud med Dreamweaver. Den har en rimelig fejlfinding og fine fine farver som viser dig hvad der er hvad. :)
Ja, det var også det jeg havde tænkt mig... Jeg har prøvet at lave hjemmesider før, men det var kun da jeg gik på HTX såeh... Jeg er nok lidt n00b på det område
gnarfsan (5322) skrev:Klar til at sætte streger for hver gang nogen poster VI....
Jeg vil da gerne nominere VIM :) er det godt nok til dig? Jeg bruger det til både programmering og webudvikling.
Fjolle (5329) skrev:iPjat! Du skal bare vænne dig til det, så er det en dejlig editor :):wq!
Jeg har ikke så meget tid til at skulle vænne mig til det.. :D Tror jeg ville være en spasser til det program.
ZiN (5332) skrev:Det skulle være relativt overkommeligt at finde et PHP-script, der tager en mappe og laver et galleri ud af det, med previews og hele molevitten. :-)
Ja..... Men skal også lave noget selv, eftersom det er lidt forbundet med skolen... :P
Elskov (5334) skrev:lidt? det er da eksamensprojektet xD
Lol, det ved du da ikke? :P Nej, det er ikke eksamensprojekt.. det er et andet projekt, vi selv måtte vælge...
Hilfe x Hilfe
Jeg står lidt i et problem (ikke min egen skyld, men vores klients leverandørs), som jeg vil have jeres bud på:
Kort forklaring: Jeg har to Excel-arker, der skal køres sammen - et nyt og et "gammelt". Fra det gamle skal jeg have markeret alle de unikke værdier, som jo er lig de værdier, der optræder på det gamle, men ikke det nye (eller vice versa, men det er ikke problem).
Disse unikke værdier i det gamle (da vi skal arbejdere videre med det gamle og ikke det nye) skal efterfølgende slettes, men her støder jeg på vanskeligheder, for:
a) Jeg vil gerne have Excel til at markere de unikke RÆKKER og ikke CELLER. Når man står med 7.000 forskellige personer, hvor vi ikke kan sortere på emailadresser eller andet letgenkendeligt, så er det svært at sortere på efternavn eller lignende. Vi hedder jo alle sammen Hansen, Jensen eller Sørensen, FFS!
b) Excel bliver hamrende langsom, når den markere unikke CELLER over de cirka 7.000 rækker, der er. Det er ikke særlig brugbart, når vi oplever så meget lag.
Lang forklaring: Bla bla bla...
Er der nogle, der kan løse ovenstående? Jeg gi'r en god kop kaffe og gerne lidt frugt, hvis I spørger pænt.
Jeg står lidt i et problem (ikke min egen skyld, men vores klients leverandørs), som jeg vil have jeres bud på:
Kort forklaring: Jeg har to Excel-arker, der skal køres sammen - et nyt og et "gammelt". Fra det gamle skal jeg have markeret alle de unikke værdier, som jo er lig de værdier, der optræder på det gamle, men ikke det nye (eller vice versa, men det er ikke problem).
Disse unikke værdier i det gamle (da vi skal arbejdere videre med det gamle og ikke det nye) skal efterfølgende slettes, men her støder jeg på vanskeligheder, for:
a) Jeg vil gerne have Excel til at markere de unikke RÆKKER og ikke CELLER. Når man står med 7.000 forskellige personer, hvor vi ikke kan sortere på emailadresser eller andet letgenkendeligt, så er det svært at sortere på efternavn eller lignende. Vi hedder jo alle sammen Hansen, Jensen eller Sørensen, FFS!
b) Excel bliver hamrende langsom, når den markere unikke CELLER over de cirka 7.000 rækker, der er. Det er ikke særlig brugbart, når vi oplever så meget lag.
Lang forklaring: Bla bla bla...
Er der nogle, der kan løse ovenstående? Jeg gi'r en god kop kaffe og gerne lidt frugt, hvis I spørger pænt.
vandfarve (5337) skrev:Kort forklaring: Jeg har to Excel-arker, der skal køres sammen
Altså kort sagt: I regneark A skal du have fjernet alle rækker, som ikke er i regneark B, og du har ikke en unik nøgle?
Vil der gå for meget tabt ved at gemme i et par komma-separerede filer, og scripte sig ud af det?
myplacedk (5341) skrev:Altså kort sagt: I regneark A skal du have fjernet alle rækker, som ikke er i regneark B, og du har ikke en unik nøgle?
Præcis.
myplacedk (5341) skrev:Vil der gå for meget tabt ved at gemme i et par komma-separerede filer, og scripte sig ud af det?
Ikke nødvendigvis, men vi vil gerne bibeholde så mange data på personerne (såsom adresser, telefonnumre m.m.) i regneark A som muligt.
Ellers vil det gøre vores arbejde unødigt besværligt. Hvis det et par hundrede rækker, kunne vi godt gøre det lidt ad hoc, men når der er flere tusinde rækker, så bliver vi nødt til at overgive os til nogle scripts/betingede formateringer/whatever.
Det er som sådan ikke noget, der "skal" løses, men vores klienter vil gerne have nogle valide data fra regnearket, hvorfor de unikke rækker i regneark A (de, der ikke burde være der, men var der alligevel takket været klientens leverandør) skal sorteres fra.
Lige pt. står jeg på nippet til at sige til min chef, at det er en opgave, der ikke umiddelbart kan løses i Excel af en "normal kontorbums" (mig), og at leverandøren bør udføre opgaven - for deres regning.
Omvendt kunne det være cool at vise, at vi stort set kan det umulige, og at vi er villige til at gå den ekstra mil - og så selv, når vi ellers har leveret et tilfredsstillende resultat, vores data taget i betragtning.
Hvis det er umuligt (uden at have de vilde script-skillz), så sig gerne til. Det vil gøre mit arbejde lettere... :)
Lige pt. står jeg på nippet til at sige til min chef, at det er en opgave, der ikke umiddelbart kan løses i Excel af en "normal kontorbums" (mig), og at leverandøren bør udføre opgaven - for deres regning.
Omvendt kunne det være cool at vise, at vi stort set kan det umulige, og at vi er villige til at gå den ekstra mil - og så selv, når vi ellers har leveret et tilfredsstillende resultat, vores data taget i betragtning.
Hvis det er umuligt (uden at have de vilde script-skillz), så sig gerne til. Det vil gøre mit arbejde lettere... :)
Hvis man er lidt god, kan man vel lave et Visual Basic script til at tage det kedelige, hvorefter en gennemsnitlig kontormus kan gøre det.
Men jeg er desværre mindre end "lidt god" til VB, så det bliver ikke mig. ;-)
Men skulle det gøres én gang for alle, kunne du konvertere til CVS, sende til mig, og så kan jeg lave magi, og sende tilbage igen.
Hvis man er lidt god, kan man vel lave et Visual Basic script til at tage det kedelige, hvorefter en gennemsnitlig kontormus kan gøre det.
Men jeg er desværre mindre end "lidt god" til VB, så det bliver ikke mig. ;-)
Men skulle det gøres én gang for alle, kunne du konvertere til CVS, sende til mig, og så kan jeg lave magi, og sende tilbage igen.
myplacedk (5345) skrev:Men skulle det gøres én gang for alle, kunne du konvertere til CVS, sende til mig, og så kan jeg lave magi, og sende tilbage igen.
Hmm... Det er et fristende tilbud, og selvom jeg er sikker på, at du på ingen måde vil udnytte informationerne eller lignende, så "kan" jeg desværre ikke offentliggøre dem til nogle.
Desuden har vi en freelance kodesmølf/computernørd, der er tilknyttet virksomheden, så jeg prøver lige at forhøre mig hos ham.
Ellers tak! Du fortjener sørme en kop kaffe... Hvor kan jeg sende noget varmt vand og lidt kaffebønner hen? :)
vandfarve (5346) skrev:
Ellers tak! Du fortjener sørme en kop kaffe... Hvor kan jeg sende noget varmt vand og lidt kaffebønner hen? :)
No need! han har en Senseo! :D
MiniatureZeus (5347) skrev:vandfarve (5346) skrev:
Du har solgt ham en i tidernes morgen, eller? Det var vist i øvrigt en af de første Tagwall-tråde, jeg nogensinde læste på newz.
vandfarve (5348) skrev:MiniatureZeus (5347) skrev:vandfarve (5346) skrev:
Oh my God, sig det er løj'n!
Nej!
Systran (5349) skrev:MiniatureZeus (5347) skrev:vandfarve (5346) skrev:
Du har solgt ham en i tidernes morgen, eller? Det var vist i øvrigt en af de første Tagwall-tråde, jeg nogensinde læste på newz.
Ja, og det er vidst noget tid siden.. Prøvede at finde tråden, men gav (hurtigt) op.. :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.