mboost-dp1
Super newz.dk Enhancement Suite (SNES) - Så meget bedre!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Chewy (202) skrev:Har lige opdaget, at hvis man under preview, afspiller youtube klippet, og trykker "Gem". Så fortsætter klippet med at køre i baggrunden uden at man kan interagere med klippet..
Lad venligst vær med at gøre det igen.
På et andet forum jeg ofte frekventerer er det muligt at poste indlæg (submit'e) ved brug af keyboard shortcut'en "Alt+S". Det ser sådan ud i html'en:
Info om AcccesKey
Er det muligt at få tilføjet den angivne parameter i næste version?
Forslag:
<INPUT TYPE="Submit" name="submit_button" accesskey='s' value="Post">
Info om AcccesKey
Forslag:
newz.dk skrev:<input type="submit" name="button_submit" accesskey="s" id="id_commentpost" value="Indsend"/>
Måske kunne det endda udvides til at omfatte:
Alt+B = Bold
Alt+U = Underline
Alt+I = Italic
Alt+L = Link
Jeg er klar over at knapperne ikke er <input> så AccessKey duer nok ikke.
Det tror jeg ikke :)
</hint=TL>
Alt+B = Bold
Alt+U = Underline
Alt+I = Italic
Alt+L = Link
Mnc (206) skrev:Den tror jeg også Arne bruger/brugte flittigt
</hint>
</hint=TL>
Intet problem.
The following elements support the ACCESSKEY attribute: A, AREA, BUTTON, INPUT, LABEL, and LEGEND, and TEXTAREA.
Intet problem.
imo lidt synd og måske lidt uetisk og glemme at nævne på kynz at i indsamler statistik. Nu hvor troværdigheden kunne være en væsenlig ting når i selv hentyder til sikkerhed.
anyhow dette er hvad funktionen pt ser ud.
un = newz username.
anyhow dette er hvad funktionen pt ser ud.
un = newz username.
function uploadStatistik() {
var un = $('#nmProfile').next().attr('href');
un = un.substr(un.lastIndexOf('/') + 2);
$.getScript('http://d9projects.com/NES_stats.php?NES&hash='+localStorage["NES_statHash"]+'&username='+un+'&addLinkToPostReference='+ +addLinkToPostReference+'&showPostOnMouseOverReference='+ +showPostOnMouseOverReference+'&showPostOnMouseOverReferenceLeft='+ +(localStorage["showPostOnMouseOverReferenceLeft"] == "true")+'&showPostOnMouseOverReferenceMini='+ +showPostOnMouseOverReferenceMini+'&improvedQuoteSetting='+ +improvedQuoteSetting+'&applyTargetBlank='+ +applyTargetBlank+'&applyTargetBlankOnlyOutgoing='+ +applyTargetBlankOnlyOutgoing+'&fixFailTagsSetting='+ +fixFailTagsSetting+'&showUrlImages='+ +showUrlImages+'&embedYouTubeUrls='+ +embedYouTubeUrls+'&embedYouTubeUrlsNotInQuote='+ +embedYouTubeUrlsNotInQuote, function(){});
}
Jeg kigger sådan set ikke på det rå data fra databasen men kun på det, som ses på http://d9projects.com/NES_stats.php.
Jeg har smidt brugernavn og hash* på, så jeg får en nogenlunde passende statistik.
*)
Hash er et tilfældigt tal, som knyttes til browseren. På den måde vil én brugers indstillinger i andre browsere (computere, fx hjemme vs arbejde vs mobil) ikke overskrive(s).
Jeg har smidt brugernavn og hash* på, så jeg får en nogenlunde passende statistik.
*)
Hash er et tilfældigt tal, som knyttes til browseren. På den måde vil én brugers indstillinger i andre browsere (computere, fx hjemme vs arbejde vs mobil) ikke overskrive(s).
Jeg ved faktisk ikke, hvorfor jeg overhovedet har brugernavne med, da hashen burde være nok. Ok, jeg sletter brugernavne med det samme.
Jeg skrev godt nok i #59, at jeg indsamlede statistik, men det fremgik ikke, hvor meget der blev indsamlet.
Edit:
Done. Nu er den anonym.
Jeg skrev godt nok i #59, at jeg indsamlede statistik, men det fremgik ikke, hvor meget der blev indsamlet.
Edit:
Done. Nu er den anonym.
Nå, jeg formoder, at jeg må udtale mig lidt mere omkring det her, inden det eksploderer i morgen:
Jeg har på intet tidspunkt haft intentioner om at indsamle andet end statistik over, hvor meget hvilke indstillinger bruges. Dette blev brugt til at finde ud af, hvad var populært, så det kunne få øget fokus (fx som startsted for nye funktioner og forbedringer).
Jeg havde brugernavn med i starten, da jeg skrev koden på serveren (inden jeg smed det live), da jeg ikke havde noget bedre. Jeg kom dog på hash-idéen, men jeg tænkte aldrig over at fjerne brugernavnene igen.
At jeg først gør det nu skyldes to ting:
1. Jeg har ikke haft tid til at lege med SNES siden sidste opdatering (man har nok opdaget, at jeg ikke har lavet noget).
2. Jeg havde helt svedt brugernavnene ud.
Uanset hvad ligner det her nok mest en "åh-åh-busted-må-redde-røven-medens-røven-reddes-kan", men jeg lagde aldrig skjul på, at jeg samlede statistik, og man har haft fuld adgang til kildekoden på klientsiden. Det er selvfølgelig ikke en undskyldning for at have undladt at indformere om indsamling af brugernavne.
Jeg håber ikke, at det bliver en større sag, og jeg kan kun undskylde, hvis nogen mener, at jeg er gået for langt. Jeg kan dog forsikre om, at jeg ikke har brugt de indsamlede brugernavne til noget samt ikke har intentioner om at indsamle mere data, end jeg gør nu.
Jeg kan for god ordens skyld smide kilden til NES_stats.php ind.
For at skære det ud: Databasen er tømt, og der gemmes kun en hash, som ikke fortæller noget, sammen med hvilke indstillinger, der er slået til. Hashen genereres og gemmes første gang, en browser med SNES starter. Statistikken er nu slettet og slået fra, og der kommer en løsning i morgen, hvor man aktivt kan slå indmeldingen til.
P.S.
Jeg startede med at se en film lidt sent. Jeg er møgtræt, så jeg tager forbehold for stavefejl.
Jeg har på intet tidspunkt haft intentioner om at indsamle andet end statistik over, hvor meget hvilke indstillinger bruges. Dette blev brugt til at finde ud af, hvad var populært, så det kunne få øget fokus (fx som startsted for nye funktioner og forbedringer).
Jeg havde brugernavn med i starten, da jeg skrev koden på serveren (inden jeg smed det live), da jeg ikke havde noget bedre. Jeg kom dog på hash-idéen, men jeg tænkte aldrig over at fjerne brugernavnene igen.
At jeg først gør det nu skyldes to ting:
1. Jeg har ikke haft tid til at lege med SNES siden sidste opdatering (man har nok opdaget, at jeg ikke har lavet noget).
2. Jeg havde helt svedt brugernavnene ud.
Uanset hvad ligner det her nok mest en "åh-åh-busted-må-redde-røven-medens-røven-reddes-kan", men jeg lagde aldrig skjul på, at jeg samlede statistik, og man har haft fuld adgang til kildekoden på klientsiden. Det er selvfølgelig ikke en undskyldning for at have undladt at indformere om indsamling af brugernavne.
Jeg håber ikke, at det bliver en større sag, og jeg kan kun undskylde, hvis nogen mener, at jeg er gået for langt. Jeg kan dog forsikre om, at jeg ikke har brugt de indsamlede brugernavne til noget samt ikke har intentioner om at indsamle mere data, end jeg gør nu.
Jeg kan for god ordens skyld smide kilden til NES_stats.php ind.
For at skære det ud: Databasen er tømt, og der gemmes kun en hash, som ikke fortæller noget, sammen med hvilke indstillinger, der er slået til. Hashen genereres og gemmes første gang, en browser med SNES starter. Statistikken er nu slettet og slået fra, og der kommer en løsning i morgen, hvor man aktivt kan slå indmeldingen til.
P.S.
Jeg startede med at se en film lidt sent. Jeg er møgtræt, så jeg tager forbehold for stavefejl.
Ja, jeg synes i hvert fald, at det er både urimeligt og uærligt og skandaløst og noget værre pjat - og jeg insisterer på, at Daniel optager en Youtubevideo, hvor han undskylder og græder og undskylder noget mere. Det manglede sgu da bare.
Jeg er simpelthen så oprørt lige nu. Og så lige fra morgenstunden.
'Amen, jeg ved ikke hvad det ligner!
meh (214) skrev:Ingen grund til panik.
På newz.dk er der alt mulig grund til panik. Jeg frygter stadig, at I smider billeder af min mor op. Ikke at I kan. *hint*
Mnc (218) skrev:#211 #212 #213
Der foregår vel ikke så meget på newz som er super secret, så jeg ser intet problem.
Nej, og jeg vil stadig mene, at dataet var anonymt, selvom det blev linket med brugernavn, da der ikke indgik personlige oplysninger, men nu er fortielsen forbrydelsen.
Bllets (219) skrev:Sony burde ansætte DD..
Just sayin'...
Hvad er der med jer og ansættelse af mig forskellige steder? :P
Bllets (222) skrev:Lord Daniel-Dane (220) skrev:Hvad er der med jer og ansættelse af mig forskellige steder? :P
Tænker nu på at Sony var 3-4 uger om at fortælle deres brugere, at deres personlige informationer var blevet lækket... Det var du ikke... ;)
Du mener 2-3 dage.
Bllets har faktisk (med vilje?) startet en lavine - nu er skandalen gået fra at være overvågning til en decideret lækage-sag! Velkommen på forsiden :D
Okay. Jeg har tid til at lege med SNES nu. Så jeg samler lige op:
#SNES-indstillinger, som forsvinder:
Hvis folk stadig oplever problemer, vil jeg meget gerne have lidt at debugge på. Udfyld skemaet nedenfor, SÅ SNART PROBLEMET OPSTÅR IGEN (altså man må ikke F5'e, skifte side, ændre SNES-indstillinger eller noget).
URL:
Hvilke indstillinger mangler under "SNES-indstillinger":
Tryk F12 (Firefox med Firebug eller Chrome, dunno med Opera), gå til Console, indsæt "JSON.stringify(localStorage)" og smid resultatet her:
Der kommer en feature med dette på et tidspunkt. Når jeg gennemskuer, hvordan Google o.a. overtager kontrol af genvejstaster (Ctrl+S, etc.), vil jeg overveje at skrive en mere gennemført indstilling af genvejstaster, som selv defineres.
Jeg skal bruge et manuskript.
Ja, jeg vil også meget gerne have det, men det kan ikke lade sig gøre uden at (AJAX-)hente siden og hive indlægget ud af den. ("Citer indlæg" kræver fx indlægs-id (og ikke -nummer), hvilket kun kan hentes ud fra indlægget, så den idé kan I lige så godt droppe.)
#SNES-indstillinger, som forsvinder:
Hvis folk stadig oplever problemer, vil jeg meget gerne have lidt at debugge på. Udfyld skemaet nedenfor, SÅ SNART PROBLEMET OPSTÅR IGEN (altså man må ikke F5'e, skifte side, ændre SNES-indstillinger eller noget).
URL:
Hvilke indstillinger mangler under "SNES-indstillinger":
Tryk F12 (Firefox med Firebug eller Chrome, dunno med Opera), gå til Console, indsæt "JSON.stringify(localStorage)" og smid resultatet her:
OxxY (161) skrev:DD: Youtube understøtter ikke hvis man linker til et bestemt tidspunkt i en video
eksempelvis:
YouTube bruger selv &t=12h34m56s under "Share", men begge understøttes af YouTube. Jeg tager den første og kun den anden, hvis det bliver lige til.
Jeg laver desuden en indstilling, hvor man kan vælge, om videoen altid skal starte med HD. Man kan også smide &hd=1 i linket, men det bliver ikke understøttet og altså op til brugeren selv.
Hvis der kommer flere ting i URL'en, som skal understøttes, bliver jeg nødt til at parse den, da regex i js ikke er avanceret nok. Eller... den kan nok, men det bliver lidt langhåret.Chewy (202) skrev:Har lige opdaget, at hvis man under preview, afspiller youtube klippet, og trykker "Gem". Så fortsætter klippet med at køre i baggrunden uden at man kan interagere med klippet..
Den bliver vist ligetil at rette, men den har lav prioritet.BlackFalcon (205) skrev:På et andet forum jeg ofte frekventerer er det muligt at poste indlæg (submit'e) ved brug af keyboard shortcut'en "Alt+S". Det ser sådan ud i html'en:
<INPUT TYPE="Submit" name="submit_button" accesskey='s' value="Post">
Info om AcccesKey
Forslag:newz.dk skrev:<input type="submit" name="button_submit" accesskey="s" id="id_commentpost" value="Indsend"/>BlackFalcon (207) skrev:Måske kunne det endda udvides til at omfatte:
Alt+B = Bold
Alt+U = Underline
Alt+I = Italic
Alt+L = Link
[quote=Mnc (206)]Den tror jeg også Arne bruger/brugte flittigt
</hint>
</hint=TL>
Der kommer en feature med dette på et tidspunkt. Når jeg gennemskuer, hvordan Google o.a. overtager kontrol af genvejstaster (Ctrl+S, etc.), vil jeg overveje at skrive en mere gennemført indstilling af genvejstaster, som selv defineres.
LinguaIgnota (215) skrev:Ja, jeg synes i hvert fald, at det er både urimeligt og uærligt og skandaløst og noget værre pjat - og jeg insisterer på, at Daniel optager en [Youtube-video], hvor han undskylder og græder og undskylder noget mere. Det manglede sgu da bare.
Jeg skal bruge et manuskript.
snesman (226) skrev:Nå, hvis jeg citerer et indlæg der står på forrige side (eks #191), viser den ikke indlægget ved mouseover. Det kunne være en forbedring hvis den gjorde:)
Ja, jeg vil også meget gerne have det, men det kan ikke lade sig gøre uden at (AJAX-)hente siden og hive indlægget ud af den. ("Citer indlæg" kræver fx indlægs-id (og ikke -nummer), hvilket kun kan hentes ud fra indlægget, så den idé kan I lige så godt droppe.)
Lord Daniel-Dane (227) skrev:Ja, jeg vil også meget gerne have det, men det kan ikke lade sig gøre uden at (AJAX-)hente siden og hive indlægget ud af den. ("Citer indlæg" kræver fx indlægs-id (og ikke -nummer), hvilket kun kan hentes ud fra indlægget, så den idé kan I lige så godt droppe.)
Fair nok. Jeg har ingen ide om hvad det betyder, men jeg tager dit ord for det.
Mnc (230) skrev:Lord Daniel-Dane (227) skrev:Tryk F12 (Firefox med Firebug eller Chrome, dunno med Opera), gå til Console, indsæt "JSON.stringify(localStorage)"
Tools -> Advanced -> Opera Dragonfly -> Console
Og i Safari skal man aktivere Develop menuen inde i Prefs->Advanced->"Show Develop Menu" derefter er consolen under Develop->Show Web Inspector og så klikke Console.
DD:
Mouseover failer igen. Kiggede på settings før noget andet, de ser fine ud. Det virker i andre tabs.
SWTOR preorder invite dumpede lige ind i postkassen, så... SEE YOU IN 2012 FUCKERS. :P
http://peecee.dk/uploads/122011/hashfail.png
Mouseover failer igen. Kiggede på settings før noget andet, de ser fine ud. Det virker i andre tabs.
SWTOR preorder invite dumpede lige ind i postkassen, så... SEE YOU IN 2012 FUCKERS. :P
Mnc (233) skrev:DD:
SVIN! NÅ!
Selvom ... Jeg ved ikke helt hvad jeg skal synes om det, går ud fra at du kommer med et langt review - og vigtigst af alt - hvor godt/dårligt det er at det er delt ud over 117 servere
Thoroughbreed (235) skrev:SVIN! NÅ!
Åh tak jeg ber. :)
Thoroughbreed (235) skrev:Selvom ... Jeg ved ikke helt hvad jeg skal synes om det
Well først og fremmest kræver det jo at du ikke hader mmorpg's, og det hjælper nok også hvis man er en SW fan - i hvilken grad er nok delvist underordnet. Jeg er en almindelig fan. Kan godt li' universet, men gider sgu ikke sætte mig ind i 5000 års lore. :D
Thoroughbreed (235) skrev:går ud fra at du kommer med et langt review
I will not, I will be playing!
Thoroughbreed (235) skrev:hvor godt/dårligt det er at det er delt ud over 117 servere
Det er ikke EVE. Og selv EVE kører på mange servers. :)
I et almindeligt (wow-like) mmorpg er det mere eller mindre en nødvendighed at fordele spillerne ud på mange servers. Eller vil du konstant se pre-2010 Jita lag. :P
Lord Daniel-Dane (227) skrev:Når jeg gennemskuer, hvordan Google o.a. overtager kontrol af genvejstaster (Ctrl+S, etc.), vil jeg overveje at skrive en mere gennemført indstilling af genvejstaster, som selv defineres
Du er nok klar over dette, men for at tydeliggøre det:
AccessKey bruger "Alt"-tasten + bogstav, som ikke anvendes af Google (m.fl?) der bruger "Ctrl".
Så der skulle ikke være nogen konflikt eller issues med 'key_handled/passthrough'. Special og funktionstaster er naturligvis undtaget (såsom f.eks. Alt+F4).
AccessKey er ikke så nem igen. Nogle browsere bruger (brugte?) Shift+Alt. Google o.a. har været smarte nok til at overtage flere kontroltaster (fx/altså Ctrl), hvilket kunne være rart for nogle.
Ugh. Det kan jeg ikke bruge til noget.
AccessKey er ikke så nem igen. Nogle browsere bruger (brugte?) Shift+Alt. Google o.a. har været smarte nok til at overtage flere kontroltaster (fx/altså Ctrl), hvilket kunne være rart for nogle.
Mnc (237) skrev:Det virker nu. :P
Ugh. Det kan jeg ikke bruge til noget.
Mnc (236) skrev:
Well først og fremmest kræver det jo at du ikke hader mmorpg's, og det hjælper nok også hvis man er en SW fan - i hvilken grad er nok delvist underordnet. Jeg er en almindelig fan. Kan godt li' universet, men gider sgu ikke sætte mig ind i 5000 års lore. :D
Well...
1: Kan godt lige MMO (Kan ihvertfald godt lide RPG!)
- dog hader jeg WoW men elsker EVE?...
2: Er SW-fan .. Dræber trekkies når jeg møder dem :P
3: Bah! Hvem kender ikke de sidste 10.000 års SW historie?
Mnc (236) skrev:
Det er ikke EVE. Og selv EVE kører på mange servers. :)
I et almindeligt (wow-like) mmorpg er det mere eller mindre en nødvendighed at fordele spillerne ud på mange servers. Eller vil du konstant se pre-2010 Jita lag. :P
Det jeg mente med flere servere, var at spillerne ikke er delt op ...
Jeg tvivler på at der kommer SÅ mange spillere til TOR at det er nødvendigt med 30-ish servers? o_O
tl;dr
Go' gaming, and may the force be with you young padawan!
(gik igang med KotOR for en lille uges tid siden - næste uge står den på KotOR 2 ... bare for at piske en stemning op .. tøhø)
Thoroughbreed (240) skrev:2: Er SW-fan .. Dræber trekkies når jeg møder dem :P
Hvad så med dem som både kan lide Star Wars og Star Trek? Jeg tænker på Grant Imahara fra MtyhBusters - se video'en "Grant Imahara on Moon Landing" fra 00:50.
Jeg nåede ikke så meget i går, da jeg pludselig skulle ryge resten af skunken. Intet farligt skete.
I morges begyndte vi så at brænde tobakspapir af med en deo-flammekaster. Jeg er så uansvarlig, når jeg er ædru.
Anywhores, spamrapportering er ude nu.
I morges begyndte vi så at brænde tobakspapir af med en deo-flammekaster. Jeg er så uansvarlig, når jeg er ædru.
Anywhores, spamrapportering er ude nu.
(244) skrev:der skete ikke noget?!?!?! D-D hvad gør den knap helt precis??
http://newz.dk/forum/newz-dk/spamrapporteringstraa...
Jeg oplever (specielt med billedtråden) at siden starter med at loade, og den hopper ned til det nyeste indlæg. Derefter begynder alle billederne så at loade, og jeg ender et godt stykke oppe på siden blandt allerede læste indlæg, og skal derefter scrolle ned for at komme ned til det nyeste indlæg.
Jeg tænker at ændre på måden siden loader de forskellige trin.
Der udover så virker #tal henvisning ikke hvis der bliver henvist til at
sammenfoldet indlæg. Hvis man scroller op og folder indlægget ud, så er der ingen problemer.
Jeg tænker at #tal henvisningen automatisk folder indlægget ud eller lign...
Jeg mindes ikke at disse eksempler er blevet vist før, men hvis de er så undskylder jeg på forhånd :-)
Jeg tænker at ændre på måden siden loader de forskellige trin.
Der udover så virker #tal henvisning ikke hvis der bliver henvist til at
sammenfoldet indlæg. Hvis man scroller op og folder indlægget ud, så er der ingen problemer.
Jeg tænker at #tal henvisningen automatisk folder indlægget ud eller lign...
Jeg mindes ikke at disse eksempler er blevet vist før, men hvis de er så undskylder jeg på forhånd :-)
Lord Daniel-Dane (242) skrev:Anywhores, spamrapportering er ude nu.
Vil det være muligt at få knappen flyttet ned under Yderligere information?
pewbe (248) skrev:Lord Daniel-Dane (242) skrev:Anywhores, spamrapportering er ude nu.
Vil det være muligt at få knappen flyttet ned under Yderligere information?
Modsat dig, så klikker vi andre oftere på "Yderligere information" end på "Gem position" - så på den her måde vil færre ramme "Rapportér spam" end hvis den røg under "Yderligere information".
Og ja, jeg ved godt at der er en popup om man er sikker på at man vil anmelde spam.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.