mboost-dp1

Myten om Android's åbenhed

Gå til bund
Gravatar #51 - Magten
26. jul. 2010 10:39
Windcape (46) skrev:
Nej, det kræver du har sat den til at fungerer som USB i første omgang.
Og det kan du ikke finde ud af? Eller hvor ligger problemet? I 2.1 kan du sætte den til default at mounte som USB drev når du sætter den til en computer.

Windcape (46) skrev:
Og jeg kender godt til Sync funktionalitet i WMP, men hvor er resten af mulighederne? Det er ikke ligefrem hvad jeg vil kalde ordenlig integration.
Det var jo ikke hvad du skrev tidligere, men fair nok ;) Hvad for noget integration mangler du?
Gravatar #52 - myplacedk
26. jul. 2010 10:40
Windcape, hvorfor er #15 flamebait?
Gravatar #53 - Windcape
26. jul. 2010 10:41

Fordi jeg rater efter men personlige overbevisning, og ikke sageligt, ligesom dig!
Gravatar #54 - Slettet Bruger [3105701610]
26. jul. 2010 10:42
myplacedk (52) skrev:
Windcape, hvorfor er #15 flamebait?

Tillader mig lige at svare for ham.

Du ratede ham flamebait. han rater dig.

Han mente dit flamebating af ham var uberettiget. ergo

Gravatar #55 - Magten
26. jul. 2010 10:42
SlettetBruger (50) skrev:
Vi snakker raw android her. ikke noget HTC værk
Jeg går ud fra Windcape snakker HTC Hero med 2.1 firmware, og der popper den op og spørger om man vil mounte som USB, lade telefonen op, bruge HTC Sync, eller dele internet. Så vidt jeg husker ihvertfald, jeg har ikke HTC's rom installeret på min Hero i øjeblikket.
Gravatar #56 - Slettet Bruger [3105701610]
26. jul. 2010 10:44
Han kørte nok 1,6. 2,1 til Hero er jo relativt "nyt"
Gravatar #57 - Windcape
26. jul. 2010 10:44

Ikke efter, har ikke oplevet en popup efter der blev læst 2.1 på den. Og kender ikke noget til nogen settings omkring det.

Jeg er dog behagtet over et mindre intrusiv tilgang til det, selvom der er for mange tryk. En widget form ville være bedre, men når man tænker på hvor meget performance widgets bruger...

SlettetBruger (56) skrev:
Han kørte nok 1,6. 2,1 til Hero er jo relativt "nyt"
Nej, jeg opgraderede da det endelig kom til ikke-jailbreakers.

Sjovt som netop den mest solgte Android telefon før Desire, også er den med flest jailbreaks... Men folk forsvarer jo stadigvæk HTC, af en eller anden grund.
Gravatar #58 - Magten
26. jul. 2010 10:47
Settings -> Connect to USB -> Default connection type

Fjern hak fra "Ask me" hvis du ikke gider blive spurgt ^_^
Gravatar #59 - Slettet Bruger [3105701610]
26. jul. 2010 10:48
Magten win
Gravatar #60 - reefermadness  
26. jul. 2010 10:48
#58 - Det er for besværligt for windcape, ligesom tre tryk der maks tager 1.5 sekund for en person som ikke har spastiske lammelser i fingrene..

Gravatar #61 - myplacedk
26. jul. 2010 10:49
Windcape (53) skrev:
Fordi jeg rater efter men personlige overbevisning, og ikke sageligt, ligesom dig!

Ratings ER subjektive. Get over it. Jeg kan argumentere for hvor jeg rater som jeg gør. Kan du, eller er det bare hævn?
Gravatar #62 - Windcape
26. jul. 2010 10:49

Ah, ja, det er default. Men vi snakker om måden du ændre dine settings på, ikke hvad default valg er.

Før i tiden var det:

Popup -> Ventetid -> Valgskærm -> Done

Nu er det

Slide down Notification Area -> Vælg "Change" -> Ventetid *sigh* -> Valg -> OK - Done
Gravatar #63 - Windcape
26. jul. 2010 10:50
myplacedk (61) skrev:
Ratings ER subjektive. Get over it. Jeg kan argumentere for hvor jeg rater som jeg gør. Kan du, eller er det bare hævn?
Det kan jeg måske også, men ligesom dig, gør jeg det ikke.
Gravatar #64 - Systran
26. jul. 2010 10:51
Hvor gamle er I lige?

inb4 sandheden er fwamebæiyt...
Gravatar #65 - reefermadness  
26. jul. 2010 10:51
#62 - Ventetid?

Jeg tror jeg har sagt det før, men tror du ikke der er en chance for at du har fået en telefon der har været DOA?
Gravatar #66 - Windcape
26. jul. 2010 10:52
reefermadness (60) skrev:
#58 - Det er for besværligt for windcape, ligesom tre tryk der maks tager 1.5 sekund for en person som ikke har spastiske lammelser i fingrene..
Nix, ikke når der er 1 sekunds ventetid.

Men det er jo typisk Android brugere, de har intet problem med et kluntet user-interface, eller at trykke , trykke og trykke på endnu flere knapper mange gange.

Det er jo slet ikke fordi man kan forbedre ting vel? naaaaaaaj!

I burde slå Sense UI fra, og se om i er ligeså tilfredse som før.

reefermadness (65) skrev:
Jeg tror jeg har sagt det før, men tror du ikke der er en chance for at du har fået en telefon der har været DOA?
Nej, det er en Hero... en af de 50% Android devices som slet ikke har hardware nok til at trække systemet flydende!
Gravatar #67 - Slettet Bruger [3105701610]
26. jul. 2010 10:53
Windcape (62) skrev:

Ah, ja, det er default. Men vi snakker om måden du ændre dine settings på, ikke hvad default valg er.

Før i tiden var det:

Nu er det

Slide down Notification Area -> Vælg "Change" -> Ventetid *sigh* -> Valg -> OK - Done

Nu skal jeg fortælle dig hvordan det virker med en RIGTIG telefon.

Sæt telefon i dock der er tilsluttet USB

INSTANT kommer der et logo med USB. træk notifications feltet ned INSTANT, tryk på den, der kommer INSTANT en menu op hvor du vælger fx "Charge only" INSTANT forbindelse.

Det samme gælder de 3 andre valgmuligheder. og efter 3 gange ved man hvor de forskellige muligheder sidder, og så kan man gøre det endnu hurtigere.

At kalde det langsomt er meget småligt. og ligner ikke andet end et forsøg på at sætte et andet produkt i bedre lys.

Gravatar #68 - Slettet Bruger [3105701610]
26. jul. 2010 10:55
Windcape (66) skrev:
en af de 50% Android devices som slet ikke har hardware nok til at trække systemet flydende!

Det kan den sagtens. Vi er nu alle i enighed ( det har jeg bestemt vi gør ) besluttet at du har bloated din telefon så den er rullatorlangsom. ^^
Gravatar #69 - Windcape
26. jul. 2010 10:56
SlettetBruger (67) skrev:
At kalde det langsomt er meget småligt. og ligner ikke andet end et forsøg på at sætte et andet produkt i bedre lys.
Nej, fordi det ER langsomt.

SlettetBruger (68) skrev:
Vi er nu alle i enighed ( det har jeg bestemt vi gør ) besluttet at du har bloated din telefon så den er rullatorlangsom.
Udover at jeg ikke har nogen 3. parts applikationer installeret!

Det er vel bare jer som ikke har et problem med ventetid, eller tænker for langsomt til at opdage det.
Gravatar #70 - reefermadness  
26. jul. 2010 10:57
Windcape (66) skrev:

Det er jo slet ikke fordi man kan forbedre ting vel? naaaaaaaj!

Jo det kan man da sagtens, men jeg kan nu ikke se hvordan man kan forbedre noget der maksimalt tager to sekunder at udføre for en person der ikke er mongol..
Gravatar #71 - myplacedk
26. jul. 2010 10:59
Windcape (63) skrev:
Det kan jeg måske også, men ligesom dig, gør jeg det ikke.

Mener du at #14 var for kortfattet? Eller fik du ikke læst den før du ratede den flamebait?
Gravatar #72 - Windcape
26. jul. 2010 11:00

2 sekunder er evigheder, for noget der burde være instant. Problemet er åbenlyst at connection-type vælgeren laver UI locks pga. baggrundsprocessor, og det er endda til trods for at Android har "OMG MULTITASKING!!!!!!!!!111111"

En widget på en sideskærm, så jeg kunne swipe, og klik "USB", ville være utrolig meget bedre.

... og sikkeret æde endnu mere af den sparsomme memory.
Gravatar #73 - LinguaIgnota
26. jul. 2010 11:01
reefermadness (41) skrev:
Og hvor godt virker det lige på 3gs? Hvad jeg har hørt forkrøbler det din telefon..)

/facepalm
Gravatar #74 - reefermadness  
26. jul. 2010 11:03
#72 - Er hukkomelsen sparsom på desire, mener da at den har mere RAM en Iphone 3gs?

Der er ingen ventetid på min desire, og heller ikke min kammarats Hero (Som er rooted).. Igen, sikker på at din telefon ikke er DOA? Lyder som om du har haft en del problemer med den
Gravatar #75 - reefermadness  
26. jul. 2010 11:03
LinguaIgnota (73) skrev:
/facepalm

Uddyb gerne?

Så vidt jeg ved har lige netop custom baggrund på 3GS forsaget problemer for flere, en feature min 10 år gamle telefon fint kunne håndtere :P
Gravatar #76 - Slettet Bruger [3105701610]
26. jul. 2010 11:05
Windcape du ender med at få stress. Nu må jeg trække Buddha kortet igen - Ja jeg er ked at det skal gå ud over jer andre igen - Hvis du ikke kan undvære 2 sekunder at dyrebare liv, så tror jeg du har større problemer end hvad du kan løse med en widget.
Næste gang du skal wanke, så brug 30 sekunder på at finde noget pr0n der lige er en tand bedre. Så du bliver 1 minut hurtigere færdig, så har du allerede tjent hjem til at tilslutte din telefon til USB 15 gange.

^^ Jo chan-buddhister må godt wanke, ha sex og spise kød.
Gravatar #77 - Bundy
26. jul. 2010 11:08
Hvad så windcape, har du købt en crappy hero og derfor startet dit vendetta mod android? Brugte du alle dine sparepenge fra avis ruten på den?

Du har fucking tabt, mand.
Gravatar #78 - Magten
26. jul. 2010 11:08
Windcape (62) skrev:

Før i tiden var det:

Nu er det

Jeg kan ikke se hvordan det kunne gøres nemmere, udover med en widget.. Det kunne være rart med sådan en :)

Windcape (66) skrev:
Jeg har ikke brugt Sense UI i en evighed, jeg synes det er grimt og sløvt.. Før jeg smed VillainROM på brugte jeg et eller andet aHome eller så noget.. Har lige købt GDE, og det virker meget flydende.. Om man kan købe det uden om market ved jeg dog ikke :)

Gravatar #79 - Windcape
26. jul. 2010 11:09

Indstil lige din browser til at bruge 1½ sekund på at åbne en ny blank tab hver gang. Eller indstil alle programmer til at forsinke load med 1½ sekund.

På en telefon forventer man at responstiden er hurtig. Det er absolut meningsløst at forsvarer sådanne kritikpunkter, bare fordi man har et religøst problem med konkurrenterne.
Gravatar #80 - Windcape
26. jul. 2010 11:09
Bundy (77) skrev:
Hvad så windcape, har du købt en crappy hero og derfor startet dit vendetta mod android? Brugte du alle dine sparepenge fra avis ruten på den?

Du har fucking tabt, mand.
Den er betalt af staten.

Og det er jo ikke et vendetta at gøre folk opmærksom på at de lever i en løgn, fortalt af Google.
Gravatar #81 - Windcape
26. jul. 2010 11:11
Magten (78) skrev:
Jeg har ikke brugt Sense UI i en evighed, jeg synes det er grimt og sløvt.. Før jeg smed VillainROM på brugte jeg et eller andet aHome eller så noget.. Har lige købt GDE, og det virker meget flydende.. Om man kan købe det uden om market ved jeg dog ikke :)
Jeg er da enig, og ville gerne fjerne det, hvis det ikke påvirkede stabiliteten af telefonen.

(Har prøvet forskellige ROMs, der er for mange fejl i dem efter min smag).

Men folk synes jo at give udtryk for at det er vigtigt!
Gravatar #82 - LinguaIgnota
26. jul. 2010 11:13
reefermadness (75) skrev:
Så vidt jeg ved har lige netop custom baggrund på 3GS forsaget problemer for flere, en feature min 10 år gamle telefon fint kunne håndtere :P

Det er nyt for mig og Google hjælper ikke. Har du et link?
Gravatar #83 - Magten
26. jul. 2010 11:23
Windcape (81) skrev:
Jeg er da enig, og ville gerne fjerne det, hvis det ikke påvirkede stabiliteten af telefonen.
Hvorfor ikke bare lade det ligge, det kører jo ikke hvis du installerer fx GDE.. Det fylder godt nok 1.48MB, men det er vel lige til at overleve :)
Gravatar #84 - zin
26. jul. 2010 11:32
#Windcape: Du kan jo altid installere Windows Mobile 6.5... :-P
Gravatar #85 - Windcape
26. jul. 2010 11:33

Det ville faktisk give mere frihed end Android giver, ironisk nok :P

Men jeg tror jeg overlever til Oktober.
Gravatar #86 - reefermadness  
26. jul. 2010 11:43
#85 - Ja frihed... og mavesår, hvis du får spat af at vente 0.5 sekund på en android telefon, så tør jeg slet ikke tænke på dit helbred når du har en WM6.5 enhed i hænderne
Gravatar #87 - rasmussen
27. jul. 2010 09:18
Jeg mener da, at OpenMoko gik over til Android. Det er da meget godt gået, hvis Android ikke er helt åbent...

Jeg synes du skal skrive til dem Windcape.

http://wiki.openmoko.org/wiki/Main_Page
Gravatar #88 - onetreehell
27. jul. 2010 11:58
#thread
Det er lidt ærgerligt at tråden er gået over til flamewar og at man diskuterer enkelte features i forskellige telefoner - JEG ER PÆNT LIGEGLAD MED HVORDAN DU TILGÅR DIT SD-KORT/FLASH-RAM I DIN TELEFON!! Det er på ingen måde relevant, og alligevel bliver der brugt så mange posts på det... -.-
Artiklen siger noget der er sandt; android-telefoner er langt fra åbne på trods de kører med en open source kerne + det løse. Ja, der findes endda telefoner hvor man ikke kan installere programmer uden for android market (sikkert endnu værre eksempler).
Hvis man vil have en åben telefon, tror jeg stadig man skal gå efter en telefon med maemo på (bliver der stadig udviklet på maemo, ellre er man gået helt til meego?). Men hvor mange maemo-telefoner er der lige?

Nogle teleudbydere/telefonproducenter gør det umuligt at installere programmer udenfor Market.

ikke for at starte en diskussion, men så vidt jeg husker kan mac OS X både køre på x86 OG PowerPC, hvilket gør at OS X kan køre på flere arkitekturer end f. eks. windows 7 kan.

Er det ikke bare UI'et der er langsomt? Evt. telefonproducent/teleudbyders eget UI der er crappy? Jeg tror ikke at Android per se er så langsomt...

I liek ur profile pic
Gravatar #89 - myplacedk
27. jul. 2010 12:14
onetreehell (88) skrev:
Det er lidt ærgerligt at tråden er gået over til flamewar og at man diskuterer enkelte features i forskellige telefoner

onetreehell (88) skrev:
Ja, der findes endda telefoner hvor man ikke kan installere programmer uden for android market

JEG ER PÆNT LIGEGLAD MED AT DER FINDES ENKELTE TELEFONER DER ER STÆKKEDE!! Det er på ingen måde relevant... -.-

Android er temmelig åben. Det kan der vel ikke være nogen tvivl om. Hvis nogen påstår noget som ikke er sandt (fx. at det er 100% opensource, eller at enhver Android-telefon kan gøre Windows), så tag dog den diskution op med dem.

Det eneste interessante jeg har set i denne tråd, er demonstrationen af hvor panisk Windcape er efter at trolle.

onetreehell (88) skrev:
I liek ur profile pic

A pro pos at sige noget relevant... ;-)
Gravatar #90 - zin
27. jul. 2010 12:31
Android er åben. Det er dog leverendørerne, der i sidste ende, bestemmer hvor åben. Mao. kan du få den mest åbne telefon med Android i dag - hvis ellers ikke din leverendør (HTC, Motorola etc..) synes omvendt, i hvilket tilfælde skylden er på leverendøren, ikke Android.
/Thread.
Gravatar #91 - Magten
27. jul. 2010 12:58
onetreehell (88) skrev:
ikke for at starte en diskussion, men så vidt jeg husker kan mac OS X både køre på x86 OG PowerPC, hvilket gør at OS X kan køre på flere arkitekturer end f. eks. windows 7 kan.
Korrekt - Men EULA'en forbyder dig at gøre det :)

Men det var nu ikke pointen..
Gravatar #92 - Niklas H
27. jul. 2010 13:35
Magten (91) skrev:
Men EULA'en forbyder dig at gøre det :)

Næh - det gør den nu ikke. Alle nyere Mac's kører på x86 processorer - og du kan også ligge Mac OSX på en del ældre Mac's med PPC.
Gravatar #93 - Magten
27. jul. 2010 13:38
Den forbyder dig at installere det på andet end Mac's..
Gravatar #94 - zin
27. jul. 2010 13:54
#Mac OS X:
For lige at præcisere et par punkter:
1) Mac OS X 10.5 + (dvs. 10.5 og 10.6) kan installeres på andet end en PPC-processor (x86 eller x64 - mindes dog kun det er 64bit men det vil jeg ikke hænges op på...). Tidligere versioner (10.4 og under) kan ikke installeres herpå. Ydermere kan 10.5.8 og opefter (ikke helt sikker på 10.5.8, men i hvert fald 10.6) ikke installeres på en PPC-processor.
Der er altså et overlap i 10.5 som kan installeres på begge dele.

2) En Apple-PC defineres i dag ikke længere ud fra CPU, BIOS (EFI) eller noget andet specielt (design, pjat, pris m.v.). Den defineres som en faktisk PC med en speciel chip der gør at den må installere Mac OS X. Det er fjollet, ja, men sådan er reglerne. Hvis du selv sætter en chip i din PC, for at installere Mac OS X har du overskredet betingelserne, da Apple skal isætte denne chip for at det er OK - så vidt jeg mindes.
Gravatar #95 - Niklas H
27. jul. 2010 14:06
Magten (93) skrev:
Den forbyder dig at installere det på andet end Mac's..

Jep - men det var ikke det der blev diskuteret.
Gravatar #96 - Windcape
27. jul. 2010 14:18
onetreehell (88) skrev:
bliver der stadig udviklet på maemo, ellre er man gået helt til meego?). Men hvor mange maemo-telefoner er der lige?
Nej, Nokia har droppet Maemo. Eneste device med Maemo er Nokia's N900 smartphone.

ZiN (90) skrev:
Android er åben.
Den åbne del kan som artiklen i #0 påpegede, intet der har med en telefon at gøre.

Kort sagt: Android som brand til mobil-telefoner, bør ikke markedsføres som open source. Ellers så er iOS også Open Source!

Og MacOS er også open source med den mening. Og ASP.NET er også. Og mon ikke også Windows er, det behøver jo ikke "være det hele", vel?
Gravatar #97 - Magten
27. jul. 2010 14:25
Nilks (95) skrev:
Jep - men det var ikke det der blev diskuteret.
*suK*

Prøv at komme videre i livet.
Gravatar #98 - zin
27. jul. 2010 14:35
#96: Og som jeg selv påpeger: Android er åben. Jeg snakker ikke om telefonen. Android er - alt afhængig af leverendør - open source. Hvis leverendøren er en pik hat og lukker hele pivtøjet, så er det ikke specielt åbent, nej.
Men hvis leverendøren ikke er en pikhat er det åbent. Hvis du brander Android som enten åben/lukket bare fordi det er en Android (som overskriften antyder...) er du lige så stor en idiot som hvis du tror iPhone OS er åben.
Der er dog den forskel at iPhone OS kun bliver benyttet på én leverendørs telefoner, som altid lukker kildekoden. Ergo er sandsynligheden for at en Android-baseret telefon er åben uendelig meget højere end en iPhone OS-baseret telefon.
Gravatar #99 - Chewy
27. jul. 2010 15:01
@66
Nix, ikke når der er 1 sekunds ventetid.
Men det er jo typisk Android brugere, de har intet problem med et kluntet user-interface, eller at trykke , trykke og trykke på endnu flere knapper mange gange.

Ja [url= langsom!!![/url] og læg mærke til at det er en Tattoo, som har en meget minimal hardware profil sammenlignet med Hero...
Så jeg spørger endnu engang. Sikker på at din telefon ikke er DOA??

Hvorfor skulle jeg dog det?
Det er netop en af grundene til at jeg køber HTC telefoner....

@86
#85 - Ja frihed... og mavesår, hvis du får spat af at vente 0.5 sekund på en android telefon, så tør jeg slet ikke tænke på dit helbred når du har en WM6.5 enhed i hænderne

Indrømmet, den har stadig enkelte steder hvor man skal vente et halvt til helt sekund. Men det er efterhånden lang tid siden at WM6.5 har været desideret sløvt...

PS: Undskylder over den dårlige kvalitet, men den faldt gevaldigt da jeg uploadede til youtube. Og gider ærligt talt ikke at rode med det, da pointen stadig er til at se...
Gravatar #100 - rasmussen
29. jul. 2010 06:52
Windcape (96) skrev:
Kort sagt: Android som brand til mobil-telefoner, bør ikke markedsføres som open source. Ellers så er iOS også Open Source!

Kender du Openmoko?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login