mboost-dp1
Jeg er ham...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
RAID1 giver lagerplads svarende til det mindste drev.
RAID5 giver lagerplads svarende til summen af drevene -1 drev
Så snart du har mere end 2 drev, er raid5 det bedste, hvis man både vil have sikkerhed og hastighed.
RAID5 giver lagerplads svarende til summen af drevene -1 drev
Så snart du har mere end 2 drev, er raid5 det bedste, hvis man både vil have sikkerhed og hastighed.
... der flueknepper:
Well, som du skriver det i #3301, får du det til at lyde som om jeg kunne have følgende setup:
160 GiB + 80 GiB + 200 GiB + 120 GiB i et RAID5 og få 480 GiB i mit samlede RAID.
Men det vil jeg ikke. Jeg vil kunne få størrelsen af det mindste drev (80 GiB) ganget med antallet af drev minus en (4 - 1 = 3): 240 GiB. :-)
Well, som du skriver det i #3301, får du det til at lyde som om jeg kunne have følgende setup:
160 GiB + 80 GiB + 200 GiB + 120 GiB i et RAID5 og få 480 GiB i mit samlede RAID.
Men det vil jeg ikke. Jeg vil kunne få størrelsen af det mindste drev (80 GiB) ganget med antallet af drev minus en (4 - 1 = 3): 240 GiB. :-)
#3318 Du bruger Windows XP 32-bit, ikke?
Den kan kun se 4 Gb (Gib?) i alt, hvorfor der er en del, der forsvinder til forskellige komponenter, hvorfor systemet normalt kun kan se 3-3,5 Gb. Eksempelvis har jeg 4 Gb i bundkortet, men Windows kan kun se og udnytte de 3,5 Gb af dem.
Den kan kun se 4 Gb (Gib?) i alt, hvorfor der er en del, der forsvinder til forskellige komponenter, hvorfor systemet normalt kun kan se 3-3,5 Gb. Eksempelvis har jeg 4 Gb i bundkortet, men Windows kan kun se og udnytte de 3,5 Gb af dem.
NioBe (3320) skrev:...der godt vil vide hvad Tumleren har købt til sin maskine?
Nu vil jeg ikke høre nogle kommentarer om flaskehals etc. fordi den er sgu købt, og i skal ikke få mig til at få det dårligt med det! :D
CPU - AMD Phenom II X3 720
GFX - Sapphire Radeon HD 4870 (1 GB)
Mobo - Asus AMD 790GX
RAM - Corsair 6GB DDR3
Harddisk - WD Caviar 500GB Sata II 7200
Kabinet - Antec Three Hundred
PSU - LC Power Super Silent 550W
Skærm - Samsung 22" Wide Syncmaster T220
Bundkortet har jeg lige ventet med, da prisen var steget et par hundrede kroner, og så kom det altså lige over grænsen for hvad jeg kunne klare
..der glæder sig!
XorpiZ (3326) skrev:#3322 Tumleren
Glæd dig til din skærm. Den er fandme lækker :)
Har selv en magen til (Sort Rose hedder den vist?). Den pynter sgu gevaldigt i ethvert lokale.
Yea, jeg så den tilfældigvis da jeg var ovre i Kbh.. Den er sgu ikke helt grim at se på, og ifølge flatpanels.dk skulle den vist også være ganske god til gaming
..der venter spændt på endnu en ordrebekræftelse
... der forklarer Niobe, at den muligvis vil, men at det i mine øjne forhåbentligt er meget sikkert og billigere at bestille den i UK. Siden vi ikke ved, om den kommer i DK (til en højere pris), så tog jeg inden chancer og satte en ordre til 500 spir på amazon.co.uk.
I stedet venter jeg bare på, at min gamle C2Q Q6600-maskine med WinXP 32-bit får en ordentlig overhaling, når W7 bliver smidt på den.
... der forklarer Niobe, at den muligvis vil, men at det i mine øjne forhåbentligt er meget sikkert og billigere at bestille den i UK. Siden vi ikke ved, om den kommer i DK (til en højere pris), så tog jeg inden chancer og satte en ordre til 500 spir på amazon.co.uk.
I stedet venter jeg bare på, at min gamle C2Q Q6600-maskine med WinXP 32-bit får en ordentlig overhaling, når W7 bliver smidt på den.
...der siger til #3330 at man kan hente dansk sprogpakke til Win 7 Ultimate.
http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/produc...
Enten det, eller så er de ikke særlig proffesionelle derinde...
http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/produc...
Enten det, eller så er de ikke særlig proffesionelle derinde...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.