mboost-dp1

Jeg er ham...

Gå til bund
Gravatar #9951 - Caek of Doom
23. mar. 2010 18:21
... der spørger Rasmus om han ikke skal til Ballerup d. 9. april? ...Og bor i Jylland, og har bil? :D
Gravatar #9952 - Rasmus064
23. mar. 2010 18:48
...der bor i København
...der ikke har bil (eller kørekort).
Gravatar #9953 - Qw_freak
23. mar. 2010 23:11
...der går i seng nu! og som at der stiller ketchupz flasken på pladsen!
Gravatar #9954 - Elskov
24. mar. 2010 08:46
... der foreslår Mille at få vores 'annonce' i radioen eller avisen xD
Gravatar #9955 - Caek of Doom
24. mar. 2010 11:52
... der siger til Eva at en tråd herinde er nok... håber jeg.. :P
Gravatar #9956 - Mamad (moveax1ret)
24. mar. 2010 11:55
...der er så træt af hysteriet omkring "kamp/dræber/muskel" hunde- lad dem dog være- ja de kan bruges som et våben- men det kan store overarme også
Gravatar #9957 - Slettet Bruger [1831327921]
24. mar. 2010 12:05
Men hunde er noget nemmere at kontrollere.

Det er jo ikke fordi at der ikke er andre hunde at vælge hvis man ikke må ha muskelhund i DK.

Gravatar #9958 - Qw_freak
24. mar. 2010 12:13

så er der også det perspectiv at man ikke kan snakke fornuft med en hund

Mange muskelhunde er nedavlet til at være så agressive som muligt, og når først en hund angriber, angriber de andre i flokken også, no regards!

...Der grinede af historin om familliefaderen der til monopolet på P3 skrev ind at han havde slået naboens muskelhund ihjem fordi den løb ind i hans have.. men at det var et uheld fda han bare ville kaste den brønde økse efter den, så ramte den bare dyret lige i knoppen med æggen først!

HAHAHA
Gravatar #9959 - Mamad (moveax1ret)
24. mar. 2010 12:24
#9957 Er det ikke den samme type der misbruger deres store overarme som der misbruger deres muskelhunde?
Folk der ikke kan styre deres hunde skulle ikke have hund- uanset hvilken race det er.

Ja, jeg er sikker på at børnene der elskede deres hund også synes det er pissesjovt at en sindsyg nabo flækkede skallen på deres hund( der aldrigt havde gjort andet end at lege i naboens sandkasse og gøet lidt) fik flækket sit kranie og blev kastet ud fra en bro.(jeg hørte det også)
Gravatar #9960 - Slettet Bruger [1831327921]
24. mar. 2010 12:28
moveax1ret (9959) skrev:
Folk der ikke kan styre deres hunde skulle ikke have hund- uanset hvilken race det er.

Men det kan man ikke styre :)

moveax1ret (9959) skrev:
Er det ikke den samme type der misbruger deres store overarme som der misbruger deres muskelhunde?

ved ikke om muskelhundende bliver "mishandlet" men hvis man nu bare fjerner dem, så skal man ikke spilde resourcer på at vurdere om ejeren vil være istand til at opdrage sådan en hund :)
Gravatar #9961 - NioBe
24. mar. 2010 12:29
...der ikke synes at det er hunden den er gal med, men ejeren. Og som regl er det ofte en "Brian" der har en muskelhund der løber løbsk, netop fordi klaphatten ikke har sat sig ind i hvad det er for en hund han har købt.

Mange hunde kræver, en "Alfa" ejer, som kan stå fast, og opdrage sin hund ordenligt.
Gravatar #9962 - Slettet Bruger [1831327921]
24. mar. 2010 12:32
NioBe (9961) skrev:
...der ikke synes at det er hunden den er gal med, men ejeren. Og som regl er det ofte en "Brian" der har en muskelhund der løber løbsk, netop fordi klaphatten ikke har sat sig ind i hvad det er for en hund han har købt.

Mange hunde kræver, en "Alfa" ejer, som kan stå fast, og opdrage sin hund ordenligt.

Det er fuldstændig irellevant. man er nød til at kigge på det man kan gøre noget ved... og det er at vurdere om den hund må være i DK eller ej. Hvordan vil DU designe et 100% sikkert system der stempler folk som alfa-hanner så de må ha en hund?
Gravatar #9963 - Mamad (moveax1ret)
24. mar. 2010 12:32

Ved du hvad der var de farlige hunde før i tiden? Schaefer, rottweiler og dobbermans, der var det samme hysteri før i tiden angående dem folk var pisse bange for. Nu er de blevet bredt accepteret som familie hunde, og problemet er forsvundet.
Der er i øvrigt kun to hunderacer der er blevet fremavlet til kamp pittbull og tosa- resten der er blevet ulovlige er hyrdehunde og vagthunde.

Problemet er altid ejeren- aldrigt hunden.
Gravatar #9964 - NioBe
24. mar. 2010 12:37
SlettetBruger (9962) skrev:

Det er fuldstændig irellevant. man er nød til at kigge på det man kan gøre noget ved... og det er at vurdere om den hund må være i DK eller ej. Hvordan vil DU designe et 100% sikkert system der stempler folk som alfa-hanner så de må ha en hund?

Der ville aldrig nogen sinde været et 100% sikkert system. Men i stedet for at lave en lov om at de her hunde ikke må være i danmark og "samtlige" hunde skal aflives.

Så synes jeg hellere at der burde laves en slags "Kørekort-til-hund" ordning, hvor folk som skal have/har en muskel hund (eller lign), skal lære hvordan man takler en hund, og hvordan man lære og styre dem. Evt. sætte folk ind i hvad de bliver udsat af "prøver" fra deres hunde, så de er forberedt. Og hvis folk ikke har dette kørekort, så bliver hunden taget fra dem.
Gravatar #9965 - LinguaIgnota
24. mar. 2010 12:39
Øhm, jo, hunden er et ligeså stort problem som ejeren - påtager han/hun sig et ansvar i forhold til en gravhund, som han/hun ikke kan leve op til, så er de potentielle konsekvenser langt, langt mindre alvorlige, end hvis han/hun havde investeret i et savlende dræberdyr. Hundene er et problem.

Men nu er det jo ikke kun uansvarlige provinsbrianer med rockerdrømme og Nørrebro-Ali, der oplever, at deres mølædte møgdyr går helt amok og en dag angriber alt hvad de kan komme i nærheden af. Der skal uhyggeligt lidt til at trigge nogle individer, og så er slaget tabt, uanset hvor hensigtsmæssig en opvækst man har givet dem. Jeg er ikke klar til at acceptere den risiko, bare fordi nogle mennesker har lyst til at holde en speciel race.
Gravatar #9966 - LinguaIgnota
24. mar. 2010 12:41
NioBe (9964) skrev:
Men i stedet for at lave en lov om at de her hunde ikke må være i danmark og "samtlige" hunde skal aflives.

Eh? Så vidt jeg ved har der aldrig været tale om, at de hunde der allerede findes i landet skulle aflives. Jeg har hørt noget om mundkurve og indførings- og avlsforbud, men ikke et ord om aflivning.
Gravatar #9967 - Mamad (moveax1ret)
24. mar. 2010 12:42
#9965 Så du går ind for at schaefer, rottweiler og dobermans også skal gøres ulovlige? (de er ligeså farlige som dem der er blevet ulovlige)

Der er en grund til at politiet bruger schaefere
Gravatar #9968 - Slettet Bruger [1831327921]
24. mar. 2010 12:43
moveax1ret (9963) skrev:
Problemet er altid ejeren- aldrigt hunden.

Ok, siden i ikke vil høre på mig, så tager vi den lange tur.

Vi kan vel blive enige i at problem-ejerne er typer der køber hunde fx for at være seje, det er brian og conny typer.

Har der været en stigning i disse mennesker? jah, mig bekendt. joggintøj-kulturen er over os.

Ser det ud til at mængden af dem falder i den kommende tid? nej med moderne tv bliver børn jo opdraget til at spille smart ( nu er vi så ude i at det er forældrene der er problemet, og vi ved jo godt forældre er nogen tumper )

NioBe (9964) skrev:
Så synes jeg hellere at der burde laves en slags "Kørekort-til-hund" ordning,

Fordi Kørekort til bil er nemlig en succes hvad angår det at holde farlige billister af vejen...

Gravatar #9969 - Slettet Bruger [1831327921]
24. mar. 2010 12:44
moveax1ret (9967) skrev:

Så de kan bide struben over på bevæbnede babyer
Gravatar #9970 - Mamad (moveax1ret)
24. mar. 2010 12:46

Næhh- jeg oplever ikke en stigning i den type- de har altid været her- de vil altid være her.

Jeg har ikke engang nogensinde oplevet at blive truet af en hund- udover en psykopatisk fransk bulldog ( http://static.phosee.dk/pictures/00000101/215-fran... )

Har du?
Gravatar #9971 - NioBe
24. mar. 2010 12:51
SlettetBruger (9968) skrev:
Fordi Kørekort til bil er nemlig en succes hvad angår det at holde farlige billister af vejen...

Nu tror ikke at det er alle Brianer der bare vil have at killer-goggy!, men mon ikke at der er en del som er glade for deres hunde, og vil gøre meget for et beholde dem? Sådan nogle typer til hundetræning ser vi nok aldrig nej.

Men at have et bevis for at han ved hvad han har sat sig ud i, ved at skaffe sig sådan hund. Så er denne person nok mere klar på hvad der kan ske, og ved hvad han skal gøre for at undgå at det sker. Og igen, hvis personen ikke har dette bevis på ham, bliber hunden frataget.

For jeg tror at tit og ofte er problemet er at de ikke ved hvad de har skaffet. "Pfff, nå ja det bare en lille hvalp, sådan én gør sQ aldrig noget!" Men hov... Den bliver jo stor!

Og self. skal kortet være ligeså vigtigt, som et kørekort til bil.
Gravatar #9972 - LinguaIgnota
24. mar. 2010 12:51
moveax1ret (9967) skrev:

Ja, de er stabile, lette at træne, fokuserede og lydige. Og så er der selvfølgelig en række fysiske træk, der også gør dem velegnede som tjenestedyr, men det er ikke skidespændende i denne sammenhæng.

Har du bemærket, at politet netop ikke bruger kamphunde?
Gravatar #9973 - Mamad (moveax1ret)
24. mar. 2010 12:54

der er TO racer der er kamphunde! pitbull og tosa- resten er "muskelhunde" altså hunde der har muskler.

Alle andre der er blevet ulovlige er hyrdehunde eller vagthunde
Gravatar #9974 - Mamad (moveax1ret)
24. mar. 2010 12:54

I øvrigt bruger amerikanske politibetjente pitbulls :)
Gravatar #9975 - Slettet Bruger [1831327921]
24. mar. 2010 12:56
Still -> hvis der ikke er stigning, eller hvis der ikke er fald... er de her stadig.

moveax1ret (9970) skrev:
Har du?

var på familiebesøg ved nogen gamle naboer, som hvad 2-3årig...
Falder min bror ned fra en skammel i stuen 1 meter fra en ellers sød terrier-lignende hund der straks så hans hovede som mad. ^^ hunden blev aflivet før brormand var syet sammen.

xD grinern episode. men ellers omgås jeg ikke mange hunde. så det ville være unfair at jeg skulle være med i statestik.

NioBe (9971) skrev:
Nu tror ikke at det er alle Brianer der bare vil have at killer-goggy!,

Nej jeg generalisere selvfølgelig også. :) men se hernede har vi diverse by bander. slagsbrødre der går i joggintøj og Nike-shox sko til gala. Det er DEM der er problemet. deres aggressive natur smitter selvfølgelig af på deres hunde. vi kender jo godt det at hunde ligner sin ejermand.

Stod det til mig skulle ejeren aflives. Men den tanke er folk generelt ikke så imødekommende overfor. så lad os holde os til dem som er udsatte: nemlig hundende. for dem har mennesker ikke noget problem med at smide ud...

NioBe (9971) skrev:
Og igen, hvis personen ikke har dette bevis på ham, bliber hunden frataget.

al den resourcespil på noget der kunne fixes ved at sige "nej" til den slags hund :) en form for kombination af ban og kørekort måske.
Gravatar #9976 - Slettet Bruger [1831327921]
24. mar. 2010 12:58
Danmarks største hundeforening stempler DISSE:

Amerikansk Bulldog
Amstaff (Amerikansk Staffordshire Terrier)
Engelsk Staffordshire Bull Terrier
Cane Corso Italiano
Engelsk Bulldog

... som kamphunde
Gravatar #9977 - Qw_freak
Hvor mange er det lige der har BRUG for en kamphun/muskelhund?
Gravatar #9978 - LinguaIgnota
moveax1ret (9974) skrev:

I øvrigt bruger amerikanske politibetjente pitbulls :)

Citation needed.
Gravatar #9979 - Mamad (moveax1ret)
24. mar. 2010 13:00

http://en.wikipedia.org/wiki/American_Pit_Bull_Ter...

"the American Pit Bull Terrier is a working dog, and is suitable for a wide range of working disciplines due to their intelligence, high energy, and endurance. In the United States they have been used as search and rescue dogs that save lives,[14] police dogs performing narcotics and explosives detection,[15][16] Border Patrol dogs, hearing dogs to provide services to the deaf, as well as general service dogs."

http://www.forpitssake.org/sar.html

"We prefer the American Pit Bull Terrier for Search and Rescue (SAR) work because the American Pit Bull Terrier, when properly bred and raised, possesses heart, drive and a work ethic unlike <u>ANY</u> other breed.&nbsp; Although each dog will have its own individual personality traits, there are some characteristics common to all dogs of this breed. The properly bred American Pit Bull Terrier is a medium sized, athletic and physically tough dog possessing a very compliant nature, endless energy, extreme drive and a boundlessly friendly nature with all people"
Gravatar #9980 - Slettet Bruger [1831327921]
24. mar. 2010 13:02
moveax1ret (9979) skrev:
when properly bred and raised,

så ikke nødvændigvis helt samme race som dem herovre?
Gravatar #9981 - LinguaIgnota
24. mar. 2010 13:02
"Search and rescue" og "narcotics and explosives detection" er vist ikke det, de fleste forbinder med en tjenestehund.
Gravatar #9982 - Qw_freak
24. mar. 2010 13:04
... der om 5 min skal fremvise et drama som på en eller anden måde skulle kunne hjælpe os til at forstå vores pojekt "vindmøllestyring"....

Toal waste off time!
Gravatar #9983 - Mamad (moveax1ret)
24. mar. 2010 13:06

Jeg leder efter en artikel jeg tidligere har læst om en politi betjent der kun bruger pitbulls- jeg finder den senere idag(regner jeg med) hvis de andre artikler ikke er gode nok. nu skal jeg sove lidt
Gravatar #9984 - zin
... der lige er kommet hjem fra skole. Og er doven. :>
Gravatar #9985 - Mamad (moveax1ret)

Jo- det er stadigtvæk den samme race- hvorfor skulle det ikke være det?
Gravatar #9986 - NioBe
SlettetBruger (9975) skrev:
al den resourcespil på noget der kunne fixes ved at sige "nej" til den slags hund :) en form for kombination af ban og kørekort måske.

Så er der jo bare større chance for at de for importeret en hund ulovligt. Men okay, det er self regeringens valg. Synes bare at det er ærgeligt da nogle racer, kan være en ganske sød og dejlig familiehund, så længe de for den rigtige opdragelse.

Cane Corso Italiano, min kærestes søster havde sådan en race. Han var bare den store hund der kun kunne spille farlig (kom en fremmede for tæt på løb han væk), men var nok bare verdens sødeste bamse. Damn han var bare skøn.
Gravatar #9987 - Slettet Bruger [1831327921]
24. mar. 2010 13:15
moveax1ret (9985) skrev:

Jo- det er stadigtvæk den samme race- hvorfor skulle det ikke være det?

Fordi de skriver at hundende ok hvis de er "avlet" ordentlig.

NioBe (9986) skrev:
Så er der jo bare større chance for at de for importeret en hund ulovligt.

Men hvor mange gider bøvle med det? :)

NioBe (9986) skrev:
Synes bare at det er ærgeligt da nogle racer, kan være en ganske sød og dejlig familiehund

Men det er der også mange mange andre der kan... derfor: intet tab.
Gravatar #9988 - Jakob Jakobsen
24. mar. 2010 13:19
...der igen tydeligt ser at folk er bange for det de ikke ved noget om.
...der påpeger at størstedelen af de hunde på den liste, ikke har været skyld i registrerede overfald på mennesker eller hunde.
Gravatar #9989 - NioBe
24. mar. 2010 13:28
SlettetBruger (9987) skrev:
Men det er der også mange mange andre der kan... derfor: intet tab.

Jo der er tab for dem, der er glade for de racer... (Jeg er ligeglad med Brianerne). Der er nogle der holder sig til den samme race gang på gang, fordi de synes at den er dejlig.

Jeg ville fandeme også blive super ærgelig, og ked af det hvis jeg ikke kunne få den samme race som jeg har nu. (Har en totalt killer-goggy! Finsk lapphund, YIR!)

Men, igen. Man kan jo sagtens blive glad for en ny hunderace.
Gravatar #9990 - Elskov
24. mar. 2010 13:32
Jakob Jakobsen (9988) skrev:
...der igen tydeligt ser at folk er bange for det de ikke ved noget om.

agreed..

... der fortæller Caek, at hun må lave den vildeste newz-tråd om turen, hvis hun lyster xD

... der skal mentalundersøges på onsdag oO I feel... weird...
Gravatar #9991 - xXgmzorXx
24. mar. 2010 13:37
... der syntes at 9991 indlæg er meget.... og 200 sider!... <.>
Gravatar #9992 - Qw_freak
24. mar. 2010 13:46
...der tænker at dette nok er den største tråd på Newz nogensinde!
Gravatar #9993 - Elskov
24. mar. 2010 13:53
qw_freak (9992) skrev:
...der tænker at dette nok er den største tråd på Newz nogensinde!

yay!
Gravatar #9994 - Qw_freak
24. mar. 2010 13:59
...Der tyvstarter
Gravatar #9995 - Qw_freak
...Der spurter af sted
Gravatar #9996 - Qw_freak
....Løber og løber
Gravatar #9997 - Qw_freak
.... puha det er hårdt
Gravatar #9998 - Qw_freak
....Jeg er der næsten
Gravatar #9999 - Qw_freak
24. mar. 2010 14:00
...der løøøøøber
Gravatar #10000 - Qw_freak
24. mar. 2010 14:00
...Der Poster post nummer 10000!

Buk for mig underlinge! Mwahahaahahahaahaaa
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login