mboost-dp1
Jeg er ham...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
... der bør skifte harddiske i hans ESXi server.
... der ikke kan bestemme sig. Samsung SpinPoint F4 320 GB 7200 RPM, WD VelociRaptor 250 GB 10000 RPM, Seagate Constellation CS/ES 500-1000 GB 7200 RPM, eller hvad?
... der tænker mere på holdbarhed og IOPS end størrelse.
... der bliver nærig.
... der lige nu har 4x Samsung SpinPoint F1 320 GB fra 2008.
... der ikke har råd til SAS og RAID controller.
... der heller ikke har råd til SSD'er.
... der ikke kan bestemme sig. Samsung SpinPoint F4 320 GB 7200 RPM, WD VelociRaptor 250 GB 10000 RPM, Seagate Constellation CS/ES 500-1000 GB 7200 RPM, eller hvad?
... der tænker mere på holdbarhed og IOPS end størrelse.
... der bliver nærig.
... der lige nu har 4x Samsung SpinPoint F1 320 GB fra 2008.
... der ikke har råd til SAS og RAID controller.
... der heller ikke har råd til SSD'er.
Nej, men de kræver sgu at man gør det selv, når man kan.
Ingen service på dette skodsygehus :)
Der var ellers et par sygeplejersker der var velkomne til at gøre det.
Ingen service på dette skodsygehus :)
Der var ellers et par sygeplejersker der var velkomne til at gøre det.
...der har haft en hyggelig dag/aften med jobbet.. Personalemøde bl.a. med et par demoer om System Center suiten efterfulgt af burgere og minigolf..
...der overvejer at smide Hyper-V 2012 på Mac'en og flikke en shared storage løsning sammen så jeg kan få et lille cluster at lege med..
...der overvejer at smide Hyper-V 2012 på Mac'en og flikke en shared storage løsning sammen så jeg kan få et lille cluster at lege med..
...der har en kollega der lige har fået beskeden om at hans far ligger for døden. Noget sygdom der er gået ud over lungerne.
...der fik flashback fra dengang hun stod ved sin morfars side da han lå døene og blev druknet af det væske der blev dannet i lungerne. Ikke noget kønt syn.
...der fik flashback fra dengang hun stod ved sin morfars side da han lå døene og blev druknet af det væske der blev dannet i lungerne. Ikke noget kønt syn.
... der er utroligt positivt overrasket over hans ThinkPad X230. Kølesystemet virker til at være mere end godt dimensioneret til computeren. Kabinettet er utroligt solidt og godt bygget. Selvom skallen er forholdsvis blød plastik, så er det stift uden problemet med at kabinettet bøjer når man løfter den i et hjørne. Det er dejligt med drivere til alle systemer fra Windows XP til Windows 8, plus lidt til MS-DOS. Ulvidedelsesmulighederne er også dejlige, muligheden for at skaffe nye dele og batterier er også behagelige. Med mindre der sker kraftige problemer senere og der sker store ændringer, så tror jeg at jeg er solgt til ThinkPads. Den største "skuffelse" til nu er touchpaden (SlettetBruger havde advaret mig), men den bruger jeg alligevel ikke. Klitten er perfekt som mus! Samtidig, selvom computeren er lille (kun 12.5") så er tastaturet stort og godt at skrive meget på. Tasterne er faste og man får følelsen af at man faktisk rammer noget. At jeg så kunne købe den billigt hos ok1.de (tak, Hånter), det var jo kun en bonus. Alt i alt er det bare en skide god computer!
Magten (52815) skrev:...der synes det er rart at være tilbage på Outlook/Exchange efter 4 år med Notes/Domino.. Det er en helt anden og fantastisk verden..
Jeg selv lavet samme skift for nylig (Nyt arbejde).
Nu vil jeg ikke sige noget godt om Notes/Domino.
Men jeg er blevet irreteret over skiftet til Outlook, som bruger.
Det er sløvt, uoverskuelig/bloated UI, delay på modtagelse af mails (få sekunder, men stadig mærkbart).
Kan ikke rigtigt svare på det administrative, da der er stort forskel fra firmaerne.
XorpiZ (52817) skrev:.. der har opdaget et større problem på Thinkpad X230-modellerne.
Enter-knappen virker tilsyneladende ikke :(
Feature!
Jeg har den stik modsatte opfattelse.. UI er langt nemmere at finde rundt i og generelt er det meget hurtigere end Notes.m910q (52818) skrev:Jeg selv lavet samme skift for nylig (Nyt arbejde).
Nu vil jeg ikke sige noget godt om Notes/Domino.
Men jeg er blevet irreteret over skiftet til Outlook, som bruger.
Det er sløvt, uoverskuelig/bloated UI, delay på modtagelse af mails (få sekunder, men stadig mærkbart).
Kan ikke rigtigt svare på det administrative, da der er stort forskel fra firmaerne.
Delay på modtagelse har jeg også oplevet, men stadig mange gange hurtigere end den Notes jeg kom fra.
Men jeg tror nu også vores Notes var en af de værre, proppet med alle mulige globale corp policies og shit ^^
Nu har jeg også brugt Notes til alt andet en mail, så mail har bare været en ekstra ting i klienten. I sig selv er Notes relativt sløv, men når det kører, køre det fint.
Det hjælper dog også lidt, hvis man lige går ind og ændre i hvor mange ram Java tildeler Notes.
Nu har jeg også brugt Notes til alt andet en mail, så mail har bare været en ekstra ting i klienten. I sig selv er Notes relativt sløv, men når det kører, køre det fint.
Det hjælper dog også lidt, hvis man lige går ind og ændre i hvor mange ram Java tildeler Notes.
... der er blevet lidt små forelsket i denne computer.
... der tænkte at den kunne være en fin lille ESXi server når jeg flytter hjemmefra.
... der tænker lidt at med 16 GB RAM og Intel Core i5-3570 så skulle den være fin.
... der ikke behøver at tage den store gamle server med.
... der kan lade gamle den stå hos hans forældre.
... der tænkte at den kunne være en fin lille ESXi server når jeg flytter hjemmefra.
... der tænker lidt at med 16 GB RAM og Intel Core i5-3570 så skulle den være fin.
... der ikke behøver at tage den store gamle server med.
... der kan lade gamle den stå hos hans forældre.
Pt. har jeg følgende kørende som virtuelle maskiner:
Nogle bliver på den nuværende maskine og nogle følger med til Esbjerg.
Windows licenserne er hentet fra min DreamSpark konto, alle undtagen min Windows Home Server 2011, den er købt.
Pt. har jeg følgende kørende som virtuelle maskiner:
pfsense firewall
Windows Server 2008 R2 m/ Microsoft SQL Server 2008
Ubuntu Server 12.10 m/ Counter Strike: Global Offensive server
Ubuntu Server 12.04 m/ Minecraft Server
Windows XP m/ 2x Ghost Recon Advanced Warfighter 2 servere
Ubuntu Server 12.10 m/ Chat bots til Anarchy Online
Windows Home Server 2011 m/ SVN, FTP, iSCSI forbindelse til min DroboElite
Windows 7 Professionel m/ Remote Desktop til programmer på farten.
Windows 7 Professionel m/ Remote Desktop til brug med en gammel Acer bærbare der er blevet til stationær og kører Puppy Linux.
Ubuntu Server 11.10 m/ ISPConfig 3, LAMP og mail server.
Ubuntu Server 12.10 m/ ownCloud og LAP server.
Nogle bliver på den nuværende maskine og nogle følger med til Esbjerg.
Windows licenserne er hentet fra min DreamSpark konto, alle undtagen min Windows Home Server 2011, den er købt.
Har kun fået at vide at operationen gik "godt"
Men en af kirurgerne skulle komme og snakke med mig i morgen.
Har dog været oppe at gå, men har fundet ud af at mavebøjninger nok ikke er det smarteste de næste par dage :)
Men en af kirurgerne skulle komme og snakke med mig i morgen.
Har dog været oppe at gå, men har fundet ud af at mavebøjninger nok ikke er det smarteste de næste par dage :)
... der lige har fået at vide fra kæresten at hun ikke vil giftes hvis jeg mener at det skal afholdes i Longyearbyen på Svalbard.
Yvossen (52833) skrev:#52832
Pt. har jeg følgende kørende som virtuelle maskiner:pfsense firewall
Windows Server 2008 R2 m/ Microsoft SQL Server 2008
Ubuntu Server 12.10 m/ Counter Strike: Global Offensive server
Ubuntu Server 12.04 m/ Minecraft Server
Windows XP m/ 2x Ghost Recon Advanced Warfighter 2 servere
Ubuntu Server 12.10 m/ Chat bots til Anarchy Online
Windows Home Server 2011 m/ SVN, FTP, iSCSI forbindelse til min DroboElite
Windows 7 Professionel m/ Remote Desktop til programmer på farten.
Windows 7 Professionel m/ Remote Desktop til brug med en gammel Acer bærbare der er blevet til stationær og kører Puppy Linux.
Ubuntu Server 11.10 m/ ISPConfig 3, LAMP og mail server.
Ubuntu Server 12.10 m/ ownCloud og LAP server.
Du ved godt man kan have mere end et program kørende pr. OS ikke? ;)
Det jeg prøver at sige er, hvorfor laver du en virtuel server til hvert server program istedet for f.eks. at køre alle dine Linux servere på den samme?
fjols (52840) skrev:Du ved godt man kan have mere end et program kørende pr. OS ikke? ;)
Det jeg prøver at sige er, hvorfor laver du en virtuel server til hvert server program istedet for f.eks. at køre alle dine Linux servere på den samme?
Jeg tror han gør det for at kunne skifte OS'et hvis han vil uden at skulle konfigurere så meget andet end det opgave OS'et har.
Jeg kan følge hans tankegang hvis det er det han gør.
Barkane (52841) skrev:fjols (52840) skrev:Du ved godt man kan have mere end et program kørende pr. OS ikke? ;)
Jeg tror han gør det for at kunne skifte OS'et hvis han vil uden at skulle konfigurere så meget andet end det opgave OS'et har.
Og så er det bedre at dele det op, hvis der skal laves vedligeholdelse. Så kan man nøjes med at nedlægge én server istedet for 15.
Barkane (52841) skrev:Jeg tror han gør det for at kunne skifte OS'et hvis han vil uden at skulle konfigurere så meget andet end det opgave OS'et har.
Det virker som utrolig meget overhead istedet for at rette sine konfigurationsfiler til.
XorpiZ (52842) skrev:Og så er det bedre at dele det op, hvis der skal laves vedligeholdelse. Så kan man nøjes med at nedlægge én server istedet for 15.
Jeg ser det omvendt. Hvis man skal opgradere sin kerne, så skal man kun gøre det en gang. En restart tager ikke mange minutter.
fjols (52843) skrev:Barkane (52841) skrev:Jeg tror han gør det for at kunne skifte OS'et hvis han vil uden at skulle konfigurere så meget andet end det opgave OS'et har.
Det virker som utrolig meget overhead istedet for at rette sine konfigurationsfiler til.
Jeg ser det omvendt. Hvis man skal opgradere sin kerne, så skal man kun gøre det en gang. En restart tager ikke mange minutter.
Hvis man gerne vil lære de enkelte forskellige servertyper at kende, og man gerne vil lære noget om det virtuelle miljø, er det da et fremragende setup eller hvad?
XorpiZ (52844) skrev:genstarte sin mail-server, fordi ens SQL-server skal genstartes?
I det tilfælde har du ret hvis det er en vigtig service.
Nu tænker jeg mere på, at han har mange ens OS'er kørende (Ubuntuerne er vel 99% ens f.eks.).
De skal højest sandsynligt have opgraderet kerner ca. samtidig.
Det samme gør sig vel gældende for de fleste Windows installationer.
Danish Dude (52845) skrev:Hvis man gerne vil lære de enkelte forskellige servertyper at kende, og man gerne vil lære noget om det virtuelle miljø, er det da et fremragende setup eller hvad?
Helt enig. Spurgte ind til det af nysgerrighed.
I sådan et tilfælde havde jeg nok ikke valgt SÅ mange (og så ens), men det er selvfølgelig en smagssag :)
Nogle af grundene for mit valg af flere servere er blevet nævnt. Andre har noget med brugerne af serverne at gøre. Ikke alle mine servere køres for min skyld og ikke alle servere administreres af mig.
Serverne findes heller ikke på samme lokale netværk, de er delt ud på forskellige subnets og VLANs.
Hvis jeg lige skal skrive hvorfor:
Jeg eksperimentere meget, så jeg har ofte noget der går lidt ned, så er det rart at det ikke påvirker alt for meget. Jeg vil give fjols ret at det giver lidt administrationskaos, men det er ikke mig der vedligeholder de fleste af Ubuntu serverne. Mht. til performance overhead, så er det ikke et kæmpe problem, jeg bruger ikke min Intel Core i7-920 fuldt ud. Det tager lidt ekstra RAM, men det er nu billigt i de her dage.
Serverne findes heller ikke på samme lokale netværk, de er delt ud på forskellige subnets og VLANs.
Hvis jeg lige skal skrive hvorfor:
pfsense firewallDen skal selvfølgelig køre separat.
Windows Server 2008 R2 m/ Microsoft SQL Server 2008Oppetid og langsommere opdaterings cyklus
Ubuntu Server 12.10 m/ Counter Strike: Global Offensive serverAdministreres af P1. P1 og jeg har root adgang.
Ubuntu Server 12.04 m/ Minecraft ServerAdministreres af P2. P2 og jeg har root adgang.
Windows XP m/ 2x Ghost Recon Advanced Warfighter 2 servereAdministreres af P3. Jeg ser aldrig på serveren.
Ubuntu Server 12.10 m/ Chat bots til Anarchy OnlineAdministreres af mig og P4. P4 og jeg har root adgang.
Windows Home Server 2011 m/ SVN, FTP, iSCSI forbindelse til min DroboEliteAdministreres af mig, oppetid er ikke SÅ vigtig. Nedetid påvirker næsten kun mig. Kun SVN kan være vigtig for andre.
Windows 7 Professionel m/ Remote Desktop til programmer på farten.Åbenlyst, tror jeg.
Windows 7 Professionel m/ Remote Desktop til brug med en gammel Acer bærbare der er blevet til stationær og kører Puppy Linux.Samme som den anden Windows 7.
Ubuntu Server 11.10 m/ ISPConfig 3, LAMP og mail server.Administreres af mig og kun jeg har root adgang.
Ubuntu Server 12.10 m/ ownCloud og LAP server.Administreres af mig, kun jeg har root adgang. Den er separat fordi jeg har oplevet nogle configurationsproblemer og uoverensstemmelser med ISPConfig.
Jeg eksperimentere meget, så jeg har ofte noget der går lidt ned, så er det rart at det ikke påvirker alt for meget. Jeg vil give fjols ret at det giver lidt administrationskaos, men det er ikke mig der vedligeholder de fleste af Ubuntu serverne. Mht. til performance overhead, så er det ikke et kæmpe problem, jeg bruger ikke min Intel Core i7-920 fuldt ud. Det tager lidt ekstra RAM, men det er nu billigt i de her dage.
Yvossen (52848) skrev:Jeg eksperimentere meget, så jeg har ofte noget der går lidt ned, så er det rart at det ikke påvirker alt for meget. Jeg vil give fjols ret at det giver lidt administrationskaos, men det er ikke mig der vedligeholder de fleste af serverne. Mht. til performance overhead, så er det ikke et kæmpe problem, jeg bruger ikke min Intel Core i7-920 fuldt ud. Det tager lidt ekstra RAM, men det er nu billigt i de her dage.
Interessant :) Går ud fra du har en hurtig linie?
Er det nødvendigt de andre administratorer har root på serverne? De fleste programmer kræver vel ikke nødvendigvis root for at kunne køre eller for at kunne configureres?
Kender flere der har sådanne setup, men har aldrig kunne sætte mig ind i hvorfor. Det giver lidt mere mening for mig nu.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.