mboost-dp1
Apple QQ tråden
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Prøv selv https://www.apple.com/dk/imac/Vandmand (398) skrev:Det lyder faktisk lidt billigt for Apple. Er du sikker paa at det er den dyreste?
http://i.imgur.com/wVlpX2k.png (DKK)
Claus Jørgensen (402) skrev:Prøv selv https://www.apple.com/dk/imac/
http://i.imgur.com/wVlpX2k.png (DKK)
Husk lige at træk MINDST 3.500 kr fra til skærmen ... Kunne dog ikke finde nogle skærme på edbpriser med bedre opløsning end 3.840 x 2.160, det var en 28" dell til 3.300
- edit -
Man kan få et 32" 4K TV til 26.000
PHP-Ekspert Thoroughbreed (404) skrev:Husk lige at træk MINDST 3.500 kr fra til skærmen ... Kunne dog ikke finde nogle skærme på edbpriser med bedre opløsning end 3.840 x 2.160, det var en 28" dell til 3.300
Nærmere 20.000 kr. Dell er vist stadig de eneste der har tænkt sig at lave en skræm med samme opløsning og der er prisen $2.500 aka det samme som standard iMacR.
Men som altid, Apple frigiver ny hardware og der er ingen der kan følge med prismæssigt. Men over tid falder konkuranternes pris mens Apple holder den samme pris. Derfor køb Apple ting når der kommer nye modeller og lade være med at købe en Mac Pro der ikke har været opdateret i 3 år.
Vi snakker om iMac :PClauzii (406) skrev:Det er muligt en Mac Pro er dyr - Men den er f..... også iorden - så meget saft med så lidt larm ;)
Mac Pro er jo noget helt andet. Vi har en på arbejdet som fungere som CI system til automated-testing. Pæneste server jeg nogensinde har set.
Claus Jørgensen (407) skrev:Vi snakker om iMac :P
Mac Pro er jo noget helt andet. Vi har en på arbejdet som fungere som CI system til automated-testing. Pæneste server jeg nogensinde har set.
Jeg synes det ligner en lille skraldespand. Jeg har mødt et par Apple folk som synes det samme.
IT-ekspert Yvossen (408) skrev:Jeg synes det ligner en lille skraldespand. Jeg har mødt et par Apple folk som synes det samme.
Jeg tænker nu mere termokande - men om den er køn, ja det kan diskuteres ...
#410 #411
Hvorfor? Altså, meget kan man da sige, men AMD havde nok ikke overlevet, hvis det var så dårligt som nogle folk siger :)
De Macs jeg har haft fingrene i har - med undtagelse af en* - ikke haft nogle problemer overhovedet. Husk på, at I ikke har problemer med 117 forskellige drivers
* en iMac der havde et defekt grafikkort, Apple tog dog reperationen selvom den var fra januar 2012
Hvorfor? Altså, meget kan man da sige, men AMD havde nok ikke overlevet, hvis det var så dårligt som nogle folk siger :)
De Macs jeg har haft fingrene i har - med undtagelse af en* - ikke haft nogle problemer overhovedet. Husk på, at I ikke har problemer med 117 forskellige drivers
* en iMac der havde et defekt grafikkort, Apple tog dog reperationen selvom den var fra januar 2012
Troede kun man havde en lav IQ hvis man brugte fladskærme?
Gad vide om jeg kan sælge mit gamle GeForce 4 og en 17" CRT skærm til ham? Det må jo uden tvivl være bedre end et ATi Radeon 5770 og en 27" fladskærm :P
Troede kun man havde en lav IQ hvis man brugte fladskærme?
Gad vide om jeg kan sælge mit gamle GeForce 4 og en 17" CRT skærm til ham? Det må jo uden tvivl være bedre end et ATi Radeon 5770 og en 27" fladskærm :P
Angående AMD: Jeg kan ikke helt se hvad problemet med dem er. Mac Pro er jo ikke til at spille på, så jeg tvivler på at jeres GPGPU-algoritmer er påvirket af microstuttering og alt det andet Terra fabler om.
PHP-Ekspert Thoroughbreed (412) skrev:#410 #411
Undskyld, min sarkasme var ikke god nok. Jeg har ret mange grunde til ikke at bruge 24.000 på en computer
apapap (419) skrev:Undskyld, min sarkasme var ikke god nok. Jeg har ret mange grunde til ikke at bruge 24.000 på en computer
Nå, ja det kunne da godt være at du havde finanserne til det :)
dub (421) skrev:Hvor kommer 24.000 fra?
her fra: http://store.apple.com/dk/buy-mac/mac-pro
men kan godt se jeg kan få den til 21.500 med studierabat http://store.apple.com/dk-edu/buy-mac/mac-pro
https://dl.dropboxusercontent.com/u/3243656/apple....
Godt Apple bare virker, så er vi fri for ting som dette.
Godt Apple bare virker, så er vi fri for ting som dette.
Der var en tilbage knap på iPad'en, Safari lavede bare et overlay med den boks og der var ingen respons. Løsningen blev en genstart. Det kunne mine forældre ikke lige finde ud af da de ikke kunne finde sluk knappen grundet coveret og samtidig ikke viste at man skulle holde den inde i nogle sekunder.
Der var en tilbage knap på iPad'en, Safari lavede bare et overlay med den boks og der var ingen respons. Løsningen blev en genstart. Det kunne mine forældre ikke lige finde ud af da de ikke kunne finde sluk knappen grundet coveret og samtidig ikke viste at man skulle holde den inde i nogle sekunder.
gramps (431) skrev:#426
Samme problem oplever jeg også i min søns daginstitution. Her hjælper det så ofte at gå til hjemmeskærmen og tilbage ind i appen (udenom seneste apps-skærmen).
Jeg tror nu mere det er et eksempel på slamkodning af en app, snarere end et problem på iPad.
Det er Safari og en hjemmeside.
IT-ekspert Yvossen (432) skrev:gramps (431) skrev:#426
Samme problem oplever jeg også i min søns daginstitution. Her hjælper det så ofte at gå til hjemmeskærmen og tilbage ind i appen (udenom seneste apps-skærmen).
Jeg tror nu mere det er et eksempel på slamkodning af en app, snarere end et problem på iPad.
Det er Safari og en hjemmeside.
Laver den samme fejl i fx. Chrome? Hvis ja - slamkode. Hvis nej - brug Chrome i stedet? Der er ingen der tvinger dig til at bruge Chrome.
IIT: folk der misforstår "it just works". Det handler ikke om bugs (som i dette tilfælde). Alt software har bugs, også Apples. Det handler i stedet om at en feature er intuitiv og kan bruges uden man skal ind i indstillingshelvedet. Et godt eksempel er iMessage som kan bruges uden man behøver tænke over om man sender en iMessage-besked eller en SMS. Det virker bare.
Enable a Mac OS X computer to be woken up:
In the 'System Preferences', select 'Energy Saver' , and check the 'Wake for network access'
....
Enable a Windows 7 computer to be woken up:
- Open Network and Sharing Center (click the Start button, type Network and Sharing in the Start Search box, and press Enter).
- Click the Change adapter settings link in the upper left of the navigation pane.
- Right click the network connection you want to enable/disable power management support on and click Properties.
- Click Configure.
- On the Power Management tab, check or clear the Allow the computer to turn off this device to save power check box.
When checked, power management is enabled on the network adapter.
- Enable all 3 options as shown below.
In the 'System Preferences', select 'Energy Saver' , and check the 'Wake for network access'
....
Enable a Windows 7 computer to be woken up:
- Open Network and Sharing Center (click the Start button, type Network and Sharing in the Start Search box, and press Enter).
- Click the Change adapter settings link in the upper left of the navigation pane.
- Right click the network connection you want to enable/disable power management support on and click Properties.
- Click Configure.
- On the Power Management tab, check or clear the Allow the computer to turn off this device to save power check box.
When checked, power management is enabled on the network adapter.
- Enable all 3 options as shown below.
Det er så samtidig også et elendigt eksempel.markjensen (434) skrev:Et godt eksempel er iMessage som kan bruges uden man behøver tænke over om man sender en iMessage-besked eller en SMS. Det virker bare.
Jeg har utallige venner der stadig får fejl når de skriver til mig, fordi deres iPhone prøver at sende en iMessage - selvom det snart er 3 år siden jeg har haft iPhone.
Magten (438) skrev:#435
Best. Argument. Ever.
Eller noget...
Njae, det er ikke som sådan et argument - men kom til at trykke på "help" i går i min RDP-app på telefonen under "WOL" og tænkte lolwut
Jeg kan godt finde ud af det uden hjælp, undrede mig bare over guiden - du må sgu give mig ret i, at det er nemmere på en Mac ;)
De har lavet den her så jeg her til morgen: https://selfsolve.apple.com/deregister-imessageIT-ekspert Yvossen (437) skrev:#436
http://beep.tv2.dk/nyheder/imessage-problemer-folk...
Det er du ikke den eneste der oplever.
Men det burde virkelig ikke være nødvendigt.
Bestemt - men omvendt er der også ting der er nemmere på Windows.. At pinne enkelte ting ud på den måde giver virkelig ingen mening.PHP-Ekspert Thoroughbreed (439) skrev:Magten (438) skrev:#435
Best. Argument. Ever.
Eller noget...
Njae, det er ikke som sådan et argument - men kom til at trykke på "help" i går i min RDP-app på telefonen under "WOL" og tænkte lolwut
Jeg kan godt finde ud af det uden hjælp, undrede mig bare over guiden - du må sgu give mig ret i, at det er nemmere på en Mac ;)
Magten (436) skrev:Det er så samtidig også et elendigt eksempel.
Jeg har utallige venner der stadig får fejl når de skriver til mig, fordi deres iPhone prøver at sende en iMessage - selvom det snart er 3 år siden jeg har haft iPhone.
Nu talte jeg om brugen af featuren, ikke om at slå det fra. Men ja, det burde have været nemmere, og det er det så blevet nu.
Magten (440) skrev:De har lavet den her så jeg her til morgen: https://selfsolve.apple.com/deregister-imessage
Men det burde virkelig ikke være nødvendigt.
Og det burde ikke komme SÅ lang tid efter.
Magten (441) skrev:Bestemt - men omvendt er der også ting der er nemmere på Windows.. At pinne enkelte ting ud på den måde giver virkelig ingen mening.
Nej, men du ved jo udmærket godt, at ting taget ud af kontext er essensen i det hersens internet ;)
Hånter (433) skrev:Laver den samme fejl i fx. Chrome? Hvis ja - slamkode. Hvis nej - brug Chrome i stedet? Der er ingen der tvinger dig til at bruge Chrome.
Yep, det ringer jeg bare lige til min mor og siger hun skal gøre. Det er en tablet hun har, ikke mig.
IT-ekspert Yvossen (446) skrev:Hånter (433) skrev:Laver den samme fejl i fx. Chrome? Hvis ja - slamkode. Hvis nej - brug Chrome i stedet? Der er ingen der tvinger dig til at bruge Chrome.
Yep, det ringer jeg bare lige til min mor og siger hun skal gøre. Det er en tablet hun har, ikke mig.
Gå ind i "App Store" - Søg efter "Chrome" - klik på "Installér" - koster gratis. Jeg kan ikke se problemet?
Hånter (447) skrev:Gå ind i "App Store" - Søg efter "Chrome" - klik på "Installér" - koster gratis. Jeg kan ikke se problemet?
At det er hun ikke teknisk dygtig nok til. Kvinde på 62 og uden erfaring med iOS.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.