mboost-dp1
Apple QQ tråden
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hængerøven (450) skrev:62 er da ingen alder.
Hvis hun vil lære det, kan hun sagtens !
Hun er lige så god til at holde på tech viden som en si er til at holde på vand.
IT-ekspert Yvossen (452) skrev:
Hun er lige så god til at holde på tech viden som en si er til at holde på vand.
Så hun mangler interessen, tjek ;)
Hængerøven (453) skrev:Så hun mangler interessen, tjek ;)
Hun bruger det meget (telefon, computer), hun har bare meget svært ved at lære de nye IT ting. Det er som om hun ikke rigtigt ser sammenhænge mellem ting. F.eks. samme ikon i 2 forskellige sammenhænge, så fanger hun ikke at de gør det samme.
IT-ekspert Yvossen (454) skrev:F.eks. samme ikon i 2 forskellige sammenhænge, så fanger hun ikke at de gør det samme.
Så kan det vist ikke kun være med IT, at det går op af bakke? :)
Men igen, jeg vil vove at påstå, at er interessen eller "modet" tilstede, så kan alle raske mennesker lære basale IT færdigheder.
Især IOS, er så super simpelt at lære, at det var en ipad vi valgte til min 84 årige bedstefar, da han skulle lære at bruge "IT"
Hængerøven (455) skrev:Især IOS, er så super simpelt at lære, at det var en ipad vi valgte til min 84 årige bedstefar, da han skulle lære at bruge "IT"
Jeg tror også det er lettere hvis det er det første og eneste man lærer og skal bruge. Hun har svært ved at forstå hvor ting ikke er det samme som på hendes Windows PC eller på hendes Android telefon.
Ting jeg er utilfreds med i IOS:
* printer opsætning ryger sig en tur ved opgradering, og ny opsætning af "ikke bonjour" printere er et helvede
* entourage stinker... LDAP skal bare virke
* hvorfor er der ikke indbygget VNC klient når der nu er indbygget VNC server?
* hvorfor kan jeg ikke se en ROOT folder når jeg skal navigere fil systemet? mangler en klar indikation på hvor harddisken er og hvor den er mounted?
* ustabil wifi
* mac books burde ALTID have et RJ45 ethernet stik... tænk hvis almindelige pc laptops ikke havde et RJ45 ethernet stik?
* printer opsætning ryger sig en tur ved opgradering, og ny opsætning af "ikke bonjour" printere er et helvede
* hvorfor kan jeg ikke se en ROOT folder når jeg skal navigere fil systemet? mangler en klar indikation på hvor harddisken er og hvor den er mounted?
* ustabil wifi
* mac books burde ALTID have et RJ45 ethernet stik... tænk hvis almindelige pc laptops ikke havde et RJ45 ethernet stik?
CBM (459) skrev:Ting jeg er utilfreds med i IOS:
* ustabil wifi
Kan godt forstå at du er utilfreds med iOS hvis du forventer at det du nævner er muligt >_<
- edit -
* Printer opsætning, snakker vi iOS eller OSX?
* Pas
* Det er der sguda også ... Skærmdeling? CMD+K når du er på skrivebordet, og ellers find den via Spotlight eller Launchpad
* Det er da meget simpelt at finde root? Kan ikke helt se dit problem, vil du have at finder starter i roden hver gang?
* Jeg har aldrig oplevet ustabilt WiFi (2 MBP, 1 MBA, 2 Mac Mini)
* Det blev vist sparet væk pga størelsen? Men de få kroner det koster for en adaptor? Det er en bærbar ffs! Den er ikke lavet til at have et stik i røven 24/7 - hvis du vil have det, så få dig en dock ;)
http://media02.hongkiat.com/new-macbook-accessorie...
PHP-Ekspert Thoroughbreed (460) skrev:* Det blev vist sparet væk pga størelsen? Men de få kroner det koster for en adaptor?
Da jeg fik min macbook air, var jeg rimelig irriteret ovr der ikke fulgte en ethernet adapter med, men så tænkte jeg, nårh(!) de kan vel ikke koste mange basseører, lad os bestille en. Men næææææh 4-500kr vil apple da have for sådan en ...
OxxY (465) skrev:Da jeg fik min macbook air, var jeg rimelig irriteret ovr der ikke fulgte en ethernet adapter med, men så tænkte jeg, nårh(!) de kan vel ikke koste mange basseører, lad os bestille en. Men næææææh 4-500kr vil apple da have for sådan en ...
200kr? http://www.pricerunner.dk/pl/117-2797264/Netvaerks...
Jeg har nærmest ikke set et så billigt apple produkt før.
og noget der ligner en 50'er her: http://www.ebay.com/bhp/apple-usb-ethernet-adapter har mange uorginale adaptere og de er fine. Kender ikke til denne.
apapap (466) skrev:OxxY (465) skrev:Da jeg fik min macbook air, var jeg rimelig irriteret ovr der ikke fulgte en ethernet adapter med, men så tænkte jeg, nårh(!) de kan vel ikke koste mange basseører, lad os bestille en. Men næææææh 4-500kr vil apple da have for sådan en ...
200kr? http://www.pricerunner.dk/pl/117-2797264/Netvaerks...
Jeg har nærmest ikke set et så billigt apple produkt før.
og noget der ligner en 50'er her: http://www.ebay.com/bhp/apple-usb-ethernet-adapter har mange uorginale adaptere og de er fine. Kender ikke til denne.
Ah det er "helt" nede i 229 på deres egen nu.
OxxY (465) skrev:Da jeg fik min macbook air, var jeg rimelig irriteret ovr der ikke fulgte en ethernet adapter med, men så tænkte jeg, nårh(!) de kan vel ikke koste mange basseører, lad os bestille en. Men næææææh 4-500kr vil apple da have for sådan en ...
Der er ingen der siger at det skal være en thunderbolt til ethernet - en USB adapter klarer helt det samme ;)
- edit -
en USB 2.0 kan selvfølgelig ikke understøtte GBE som Thunderbolt kan, men nåja
PHP-Ekspert Thoroughbreed (470) skrev:OxxY (465) skrev:Da jeg fik min macbook air, var jeg rimelig irriteret ovr der ikke fulgte en ethernet adapter med, men så tænkte jeg, nårh(!) de kan vel ikke koste mange basseører, lad os bestille en. Men næææææh 4-500kr vil apple da have for sådan en ...
Der er ingen der siger at det skal være en thunderbolt til ethernet - en USB adapter klarer helt det samme ;)
- edit -
en USB 2.0 kan selvfølgelig ikke understøtte GBE som Thunderbolt kan, men nåja
de kostede (og koster) stadig det samme hos apple.
"Hey, den her mac som du har givet 100% mere fr, udelukkende grundet designet.. Skal den ikke parres med en Kina USB->Ethernet? der ligner noget en børnearbejder har skidt ud efter at have ædt plast?"
"Hey, hvorfor er tilbehør til den her dyre luksuscomputer ikke super billigt ligesom det grimme kinalort jeg plejer at købe?"
SlettetBruger (473) skrev:"Hey, den her mac som du har givet 100% mere fr, udelukkende grundet designet.. Skal den ikke parres med en Kina USB->Ethernet? der ligner noget en børnearbejder har skidt ud efter at have ædt plast?"
Flere af dem jeg linker på ebay er direkte kopier. så de ser ens ud, så jeg kan ikke se problemet.
Der er dog massere der brokker sig over den originale ikke virker ordenligt, så måske er lige netop usb/thunderbolt -> ethernet ikke så nem at lave.
apapap (475) skrev:Flere af dem jeg linker på ebay er direkte kopier. så de ser ens ud, så jeg kan ikke se problemet.
Der er dog massere der brokker sig over den originale ikke virker ordenligt, så måske er lige netop usb/thunderbolt -> ethernet ikke så nem at lave.
Jeg har en USB 2.0 > 100 mbit ethernet adapter liggende - den har virket UPÅKLAGELIGT!
... mener endda jeg købte den af Ronson i tidernes morgen o_O
PHP-Ekspert Thoroughbreed (476) skrev:... mener endda jeg købte den af Ronson i tidernes morgen o_O
Du tænkte simpelthen: "Kina skrammel er ikke skidt nok, vi tager den fra Ronson"?
Alt under USB 3.0 og Thunderbolt er da spild, så kan man jo næsten lige så godt køre WiFi.
IT-ekspert Yvossen (477) skrev:Du tænkte simpelthen: "Kina skrammel er ikke skidt nok, vi tager den fra Ronson"?
Alt under USB 3.0 og Thunderbolt er da spild, så kan man jo næsten lige så godt køre WiFi.
Som jeg skrev før, så var USB 2.0 jo ikke særlig brugbart kontra Thunderbolt ;)
Men ja - min gamle bærbar mistede sit netkort, så måtte tage noget af Ronsons aflagte ... as usual
- edit -
Men ethernet i en bærbar? Få en dock!
Nåja for helvede! Det var sådan en jeg købte af dig ... Men hvor fanden kommer den anden så fra o_O
Nåja for helvede! Det var sådan en jeg købte af dig ... Men hvor fanden kommer den anden så fra o_O
Thunderbolt -> Ethernet virker glimrende i OS X. Windows er lidt mere picky, den skal sidde i fra boot og er ikke bare plug&play som på OS X.
PHP-Ekspert Thoroughbreed (478) skrev:Men ethernet i en bærbar? Få en dock!
Jeg kan snart ikke tælle hvor mange gange at ethernet i maskinen har reddet mig helt eller delvist fra en længere køretur. Hvis jeg kører en tur og tager computeren med bare som just-in-case, så tager jeg kun computeren og ikke alt muligt andet unødvendigt med (så som min taske).
I disse situationer har jeg oplevet uventet at sidde under et bord med et kort ethernet kabel for at downloade f.eks. en 4 GB ISO fil hvor jeg ellers kun ville have adgang til en død Wireless-G forbindelse eller har sat et sted og skulle koble til en specifik ethernet for at have adgang til det rette VLAN.
Jeg vil ikke undvære ethernet, så hellere have en PC der er 1 cm tykkere.
Nu er du jo også, som jeg, en nørd ... De fleste får ikke brug for det ... Heck, jeg tror ikke jeg kender andre end min bror og så jer på Newz der bruger ethernet privat!
Nu er du jo også, som jeg, en nørd ... De fleste får ikke brug for det ... Heck, jeg tror ikke jeg kender andre end min bror og så jer på Newz der bruger ethernet privat!
PHP-Ekspert Thoroughbreed (485) skrev:#484
Min far gør fra gang til gang når han er på et ud af hans 3 kontorer. Her er AP så langt fra kontoret at forbindelsen falder ud konstant. Der er dog et ethernet kabel fra en gammel stationær der stod på kontoret.
Ellers, så har du ret. Jeg kender heller ikke lige non-nørder der bruger ethernet på en bærbar.
wut
Kablet forbindelse slår da alt. Jeg har pt. et kabel liggende på gulvet gennem stuen, gangen og soveværelset for at få en kablet forbindelse til mit mediecenter i soveværelset. Wifi er generelt alt for ustabilt til alt andet end internetradio og mobiltelefoner.
Kablet forbindelse slår da alt. Jeg har pt. et kabel liggende på gulvet gennem stuen, gangen og soveværelset for at få en kablet forbindelse til mit mediecenter i soveværelset. Wifi er generelt alt for ustabilt til alt andet end internetradio og mobiltelefoner.
En dock er stationær, så ryger ideen i en bærbar jo lidt :)PHP-Ekspert Thoroughbreed (478) skrev:Men ethernet i en bærbar? Få en dock!
Jeg bruger wifi hvor jeg kan, men nogle kunder har bare ikke wifi, og mange af dem der har er kun et gæste netværk hvor man ikke kan komme på de rigtige ting.
Forpulede lorte support for mus på Mac. Deres mouse acceleration pis er fandme irreterende, og hvis man slår det fra er musen ligeså langsom som enhver Apple fanbois hjerne.
Deres trackpad er til at få lange løg af. Det tager 5 minutters brug og så har man ondt i hånden af den fuldstændige akavede brug. Hvem fanden troede det var en god ide?
Deres trackpad er til at få lange løg af. Det tager 5 minutters brug og så har man ondt i hånden af den fuldstændige akavede brug. Hvem fanden troede det var en god ide?
Så sæt dog hastigheden op? Jeg er sikker på at den der super hurtige hjerne du har kan finde ud af det.
Du fatter virkelig ikke hvad mouse acceleration er?markjensen (490) skrev:Så sæt dog hastigheden op? Jeg er sikker på at den der super hurtige hjerne du har kan finde ud af det.
IT-ekspert Yvossen (486) skrev:Min far gør fra gang til gang når han er på et ud af hans 3 kontorer. Her er AP så langt fra kontoret at forbindelsen falder ud konstant. Der er dog et ethernet kabel fra en gammel stationær der stod på kontoret.
Ellers, så har du ret. Jeg kender heller ikke lige non-nørder der bruger ethernet på en bærbar.
Nu nævner du selv at det er hans kontor, så er det ikke særligt privat :)
Men ja, de fleste desktops har vel stadig ethernet? Det ville være dumt andet i hvert fald, når man alligevel har kabelrod ...
Ja. Ja det har du ret i Rune, men læg mærke til at jeg nævner "ikke nørder", "ikke på newz" og "privat" ... Vi ved alle godt at du ikke laver noget privat der hjemme, med den lille hælervirksomhed du har ;)
Claus Jørgensen (492) skrev:Du fatter virkelig ikke hvad mouse acceleration er?
Slap nu af Claus
75% af alt det du nævner herinde, er virkeligt latterligt ... Det er ting som man ville kunne få løst hvis man gad sidde fem minutter (eller bruge 30 sekunder på Google)
Jeg er fan af trackpad - men jeg er nærmest også født med et touchpad i hånden - lige siden jeg fik min første bærbar har jeg kun brugt mus på arbejde og på min stationær ... At DU så ikke magter at bruge det, er jo ikke Apples skyld?
Det mindste du kunne gøre, var da at tale ordentligt til folk (Mark)
Ja. Vi har fattet at du har fået en Mac
Ja. Vi har fattet at du ikke gider bruge den
Hvis du er SÅ utilfreds, så sig det til din chef? Bliv flyttet til en anden afdeling, få et andet job ... Så svært kan det da forhelvede ikke være!
Skal jeg også lave en Windows QQ-tråd? Det er fordele og ulemper ved ALLE styresystemer. Personligt så hader jeg Finder, og ville 100 gange hellere bruge Explorer. Men omvendt så elsker jeg Mission Control og multiple desktops - sådan kunne jeg jo blive ved.
Og lur mig ikke om du kan sætte accelerationen op i OSX hvis du gad prøve, eller eventuelt søge på det (eller spørge her på Newz)
- edit -
30 sekunder efter jeg trykkede "Indsend" havde jeg fundet dette:
http://osxdaily.com/2010/08/25/mouse-acceleration/
Hvor svært kan det være Claus? Helt ærligt ....
Claus Jørgensen (492) skrev:Du fatter virkelig ikke hvad mouse acceleration er?
Du sagde du havde slået det fra og at den stadig var langsom. Prøv at læse dit eget indlæg en anden gang.
PHP-Ekspert Thoroughbreed (493) skrev:Nu nævner du selv at det er hans kontor, så er det ikke særligt privat :)
Men ja, de fleste desktops har vel stadig ethernet? Det ville være dumt andet i hvert fald, når man alligevel har kabelrod ...
Det er hans Lenovo ThinkPad X240, så ingen stationær. Det er samme PC han bruger privat. Det ville også være for besværligt med en stationær idet han opholder sig på mere end et kontor gennem ugen.
Men igen, korrekt, det er ikke i privaten at han bruger ethernet kabler, der har jo været et geni til at opsætte det trådløse netværk så det bare virker, så det er stabilt og har fantastisk dækning. *klapper sig selv på skulderen*
Hvor svært kan det være at læse? Jeg har ALLEREDE testet det, og det gør det umuligt at ændre hastigheden på musen uden at slå acceleration til igen.PHP-Ekspert Thoroughbreed (495) skrev:
http://osxdaily.com/2010/08/25/mouse-acceleration/
IT-ekspert Yvossen (497) skrev:der har jo været et geni til at opsætte det trådløse netværk så det bare virker, så det er stabilt og har fantastisk dækning. *klapper sig selv på skulderen*
Et hvert hus med mindre end 1 AP pr. 30 kvadratmeter, er ikke værd at bo i ;)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.