mboost-dp1
Apple QQ tråden
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Claus Jørgensen (347) skrev:http://i.imgur.com/pB9qZnI.png
lol...
Det ser lidt mrækeligt ud. Men hellere det (som åbenbart sker meget sjældent - jeg har aldrig set det før) end på Windows hvor man dagligt oplever at man skal finde og lukke det program der har en fil åben førend du kan slette eller overskrive den.
Dagens OSX-tip: Hvis du vil flytte en fil behøver du slet ikke lukke den. Du kan bare trykke på filnavnet i titlenbaren og så vælge en anden mappe (eller et andet filnavn hvis det er det man vil). Så slipper man for som på Windows at lukke filen, flytte den, og så genåbne (sig endelig hvis der er kommet en smartere måde, for det er da godt nok primitivt).
IT-ekspert Yvossen (350) skrev:*JAMEN KØB ET MAPPLE TASTATUTR*
Jeg kan også nå på mit andet tastatur som ikke er Apple og som minder lidt om det du linkede til. Så få i stedet nogle nye hænder.
markjensen (353) skrev:Jeg kan også nå på mit andet tastatur som ikke er Apple og som minder lidt om det du linkede til. Så få i stedet nogle nye hænder.
Donere du?
IT-ekspert Yvossen (350) skrev:apapap (343) skrev:2 hænder?PHP-Ekspert Thoroughbreed (344) skrev:Yvossen har kun tre fingre på hver hånd ...Clauzii (348) skrev:Ja, den tænkte jeg også længe over.
Det kan godt være jeg har korte fingre, men jeg kan altså ikke nå disse 4 punkter med én hånd.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/3243656/45503....
Min pegefinger kan til nøds strække sig op på midten af E-tasten med fingerspidsen.
*JAMEN KØB ET MAPPLE TASTATUTR*
lol...
På min T61p kan jeg nå F8 hvis jeg skal bruge den tastekombination
PHP-Ekspert Thoroughbreed (355) skrev:På min T61p kan jeg nå F8 hvis jeg skal bruge den tastekombination
Med tastaturet på min X230, der kan jeg også lige nå Cmd+Ctrl+Shift+4 .. men F8?! På mit Das Keyboard har jeg 21 cm fra Ctrl til F8!!! Hvis jeg strækker min hånd komplet, så kan jeg liiiiige nå Ctrl og F8 med spidserne af lillefinger og tommelfinger! Jeg kan dog stadig ikke finde en måde hvorpå jeg kan nå alle 4 taster på mit desktop keyboard.
Bonus info: Mit Das Keyboard vejer cirka det samme som en 13" MacBook
What, dagligt? Sidst jeg oplevede det var da jeg kørte XP tror jeg.markjensen (352) skrev:Det ser lidt mrækeligt ud. Men hellere det (som åbenbart sker meget sjældent - jeg har aldrig set det før) end på Windows hvor man dagligt oplever at man skal finde og lukke det program der har en fil åben førend du kan slette eller overskrive den.
Og hvordan er det et problem at man ikke kan overskrive en fil man har åben?
Wooo! Sådan kan jeg også nå, men det er sgu stadig akavet. På min Lenovo kan jeg nå AltGr+PrintScreen med én finger. :-)
https://dl.dropboxusercontent.com/u/3243656/201481...
Wooo! Sådan kan jeg også nå, men det er sgu stadig akavet. På min Lenovo kan jeg nå AltGr+PrintScreen med én finger. :-)
Jeg ved ikke engang hvad QQ står for, og jeg kan ikke finde en definition på Google der giver mening. Men så beklager jeg da at jeg ikke vidste at tråden var til ensidig diskussion.
Så det er en smiley? Men hvorfor er det så ulovligt at diskutere herinde? Tråden til dumme spørgsmål indeholder jo også svar.
Contrary to popular belief, QQ is not a set of crying eyes. It actually originated with the advent of Warcraft II. On battlenet, you could press ALT+Q+Q to immediately exit the match and program. Thus the term "QQ" was to tell people to just quit because they are unskilled. The term later developed and lost it's origin and is usually mistaken as crying eyes.
Claus Jørgensen (360) skrev:#350
http://i.imgur.com/NuzZD57.jpg
Fandme ikke en keyboard shortcut man gør med én hånd, nej.
Du skal være glad for at du ikke spiller klaver så.
Jeg kan dog ikke engang se hvilken hånd du benytter. Er det pegefingeren du har på tallene? Der kan man altså fint nå. Hvis du virkelig laver screenshots så ofte, kunne du jo overveje at ændre genvejen.
markjensen (367) skrev:Du skal være glad for at du ikke spiller klaver så.
Jeg kan dog ikke engang se hvilken hånd du benytter. Er det pegefingeren du har på tallene? Der kan man altså fint nå. Hvis du virkelig laver screenshots så ofte, kunne du jo overveje at ændre genvejen.
Jeg fik min hånd til at nå med tommel på Cmd, pege på Ctrl, lange på Shift og lille på 4.
Dog har jeg været inde i OSX og ændre den til Alt+PrintScreen så har jeg da tabt 2 taster og pludseligt er det er det heller ikke akavet.
IT-ekspert Yvossen (362) skrev:#360
EN finger alligevel?
PHP-Ekspert Thoroughbreed (370) skrev:EN finger alligevel?
Ja? kan du ikke trykke 2 taster med én finger? :-)
Det eneste onlinespil jeg har spillet er vist Diablo 2 (og selvfølgelig en smule andet, men jeg kan ikke lide Warcraft og har aldrig spillet Starcraft osv)
markjensen (377) skrev:Øh, ja og så har jeg en pc. Og diverse konsoller.
Så kom da i gang med at spille over nettet... Det er det bedste..
Ligenu er du jo som et barn, der synes hans legetøjs bil er fed, mens vi andre køre sammen ude på motorvejen.. (for få bil analogier fortiden)
mvoigt27 (379) skrev:Ahhh det evige spørgsmål........ er en MAC ikke en pc??? eller er det en magisk skinnende kasse der bare er for vild?
Du forstod forhåbentligt hvad jeg mente.
Hængerøven (378) skrev:Så kom da i gang med at spille over nettet... Det er det bedste..
Ligenu er du jo som et barn, der synes hans legetøjs bil er fed, mens vi andre køre sammen ude på motorvejen.. (for få bil analogier fortiden)
Jeg spiller mest for historien (medmindre jeg spiller platformsspil). Men okay, jeg kan godt lide RTS-spil, jeg har bare ikke tiden til det.
Man får ondt i fingrene, af at lave copy og paste på MAC :D Der skal man sku lige lære at bruge ringe+lange finger.
SlettetBruger (387) skrev:Man får ondt i fingrene, af at lave copy og paste på MAC :D Der skal man sku lige lære at bruge ringe+lange finger.
Mit problem med Cmd+Z/X/C/V er at man kan holde de samme fingre på Cmd for at lave alle 4 kombinationer naturligt.
F.eks. langemand på Cmd (Mac-style) så er C/V let, men X/Z er total akavet.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.