mboost-dp1

Apple QQ tråden

Gå til bund
Gravatar #301 - markjensen
29. okt. 2014 12:34
OxxY (300) skrev:
Men det du siger er at den eneste måde at få en 50 albums ud af itunes er at slette sangene enkeltvis? Dear lord.

Det kommer an på om det er 50 hele albums eller om det er enkelte sange. Du kan jo bare markere de albums det drejer sig om i stedet.

OxxY (300) skrev:

rediger -> slet var helt sikkert ikke noget der var i menuen (jeg holdt den sikkert forkert).

Det må du have gjort. Det er i min menu. Og i øvrigt virker den universelt accepterede delete-knap.
Gravatar #302 - markjensen
29. okt. 2014 12:39
Ellers hvis du er velsignet med en mus med højreklik, kan du højreklikke på ting og trykke Slet. Designed by Apple, California.
Gravatar #303 - dub
29. okt. 2014 13:06
markjensen (302) skrev:
højreklikke

CTRL klik, tak!
Gravatar #304 - Slettet Bruger [344410569]
29. okt. 2014 13:08
Cmd+Ctrl+Shift+4 -> Space -> Click

wat
Gravatar #305 - OxxY
29. okt. 2014 13:12
markjensen (301) skrev:
Og i øvrigt virker den universelt accepterede delete-knap.

Ja hvor ville det være rart hvis apple havde en delete knap på deres tastaturer :p skide backspace *mutters*

Men ok, lad og sige jeg holdt den forkert (prøvede også at højreklikke uden succes, men det kan lige så godt være mig der er uvenner med damens touchpad), og man kan slette via delete.

Så kræver det stadig at man manuelt finder og dobbelt tjekker de albums der ikke længere er der. Der er ingen måde at rescrape/purge/cleane sit library på.

Jeg må i den her henseende altså være enig med Claus, det må være en flok aber der har fået for meget champagne der valgte den design-rute.
Gravatar #306 - dub
29. okt. 2014 13:16
OxxY (305) skrev:
Ja hvor ville det være rart hvis apple havde en delete knap på deres tastaturer :p skide backspace *mutters*

Backspace virker også.

OxxY (305) skrev:
Så kræver det stadig at man manuelt finder og dobbelt tjekker de albums der ikke længere er der.

Smart Playlist og Option+Backspace
Gravatar #307 - OxxY
29. okt. 2014 13:18
dub (306) skrev:
Smart Playlist og Option+Backspace

I hvilken hverken er det logik at smart playlist (der sikkert heder noget imbicilt på dansk) er der hvor man skal rydte op i sit bibliotek???!?
Gravatar #308 - markjensen
29. okt. 2014 13:26
Hvilke oversættelser er det du ikke kan lide? På dine indlæg virker det ikke som om du mestrer det danske sprog selv...

Jeg synes ikke det med at lave en smart spilleliste til at finde dem er en god løsning. Det er et hack. Om der er en bedre løsning ved jeg ikke. Jeg brugte tidligere funktionen med at den kopierer filerne og nu bruger jeg iTunes Match, så jeg har aldrig haft problemet.
Gravatar #309 - apapap
29. okt. 2014 13:45
OxxY (305) skrev:

fn + backspace?

IT-ekspert Yvossen (304) skrev:

wat

kombinationen er fjollet, men featuren (at tage et screenshot af et vindue og derefter smide den i udklipsholder) to mange år før der komme programmer til windows der ku. Nu det vist indbygget i snapshotværktøj?
Gravatar #310 - Slettet Bruger [344410569]
29. okt. 2014 13:48
wat - hvornår kom Alt + Print Screen på Windows?
Gravatar #311 - markjensen
29. okt. 2014 13:48
Det dumme er at Windows laver grimme sorte hjørner hvilket gør dem ubrugelige til andet end internt brug.

Edit: i Windows 7. Det der Windows 8 bruger jeg ikke.
Gravatar #312 - Slettet Bruger [916779654]
29. okt. 2014 13:50
Alt Prt Scn har været der ligeså lang tid jeg kan huske.

Men snippingtool, fulgte med Vista.
Gravatar #313 - Vandmand
29. okt. 2014 13:53

... jeg har indtil jeg læste dit indlæg, sat et andet tastatur til hver gang jeg skulle taste delete.
Gravatar #314 - Slettet Bruger [344410569]
29. okt. 2014 13:54
"Cmd + Ctrl + Shift + 4 -> Space -> Click" gør i OSX hvad "Alt+PrtScn" gør i Windows. Det er en funktion jeg bruger utroligt mange gange på en dag og kombinationen i OSX er komplet hjernedød.
Gravatar #315 - markjensen
29. okt. 2014 13:56
Så må du jo ændre den. Jeg ved dog ikke om du kan fjerne funktioner fra den så den blive ligesom den i Windows (valget mellem om den skal gemme filen eller om den skal kopiere til udklipsholderen).

Edit: det kan man vist godt
Gravatar #316 - apapap
29. okt. 2014 14:02
IT-ekspert Yvossen (314) skrev:
"Cmd + Ctrl + Shift + 4 -> Space -> Click" gør i OSX hvad "Alt+PrtScn" gør i Windows. Det er en funktion jeg bruger utroligt mange gange på en dag og kombinationen i OSX er komplet hjernedød.

Det er uendelig nemt at lave nye tastaturgenveje i mac, så bare gør det? (under keyboard i settings)

Det er overflødigt med en printscrn knap på mac, så der må være lidt flere taster ;)

IT-ekspert Yvossen (310) skrev:

vista tror jeg?

Men først da snipping tool kom, kunne man tage screenshots ud af en vilkårlig firkant. afaik.
Gravatar #317 - Slettet Bruger [916779654]
29. okt. 2014 14:06
ALT PRTSCN fandtes i 2000, sikkert tidligere endnu.

http://www.microsoft.com/enable/products/KeyboardS...
Gravatar #318 - OxxY
29. okt. 2014 14:06
markjensen (308) skrev:
Hvilke oversættelser er det du ikke kan lide? På dine indlæg virker det ikke som om du mestrer det danske sprog selv...

Jeg synes ikke det med at lave en smart spilleliste til at finde dem er en god løsning. Det er et hack. Om der er en bedre løsning ved jeg ikke. Jeg brugte tidligere funktionen med at den kopierer filerne og nu bruger jeg iTunes Match, så jeg har aldrig haft problemet.

f.eks. at organiser bibliotek, åbenbart betyder "den funktion der (pirat?)kopierer musik fra andre enheder over til et lokalt bibliotek" hvis jeg ellers forstod din forklaring korrekt. Organiser betyder noget helt andet i min termonologi.
Og ja mit skriftlige dansk her på newz kunne sikkert godt bruge lidt arbejde *shrugs*

apapap (316) skrev:
Men først da snipping tool kom, kunne man tage screenshots ud af en vilkårlig firkant. afaik.

There's an app for that! Jeg havde tilbage i Xp pre SP dagene et fint lille program til windows der kunne tage printscreens af vilkårlige firkanter, og endda uploade det f.eks. via ftp eller simpelt http upload. Tror det hed Shotglass.
Gravatar #319 - markjensen
29. okt. 2014 14:22
Den organiserer ved at lægge det i "korrekte" mapper i den iTunes-mappe du har valgt. Altså noget med Kunstner/Album/Sang eller sådan noget.

Edit: men du skal i øvrigt trække musikken over i iTunes-biblioteket. Fx hvis du har købt det i en anden butik. Det er ikke sådan at den kopierer alt hvad den kan finde af musik på tilsluttede enheder.

Du kan godt bruge det til piratkopiering ja, men det kan Ctrl+C, Ctrl+V også, så jeg ved ikke lige hvad pointen er.
Gravatar #320 - OxxY
29. okt. 2014 14:44
markjensen (319) skrev:
Den organiserer ved at lægge det i "korrekte" mapper i den iTunes-mappe du har valgt. Altså noget med Kunstner/Album/Sang eller sådan noget.

Edit: men du skal i øvrigt trække musikken over i iTunes-biblioteket. Fx hvis du har købt det i en anden butik. Det er ikke sådan at den kopierer alt hvad den kan finde af musik på tilsluttede enheder.

Du kan godt bruge det til piratkopiering ja, men det kan Ctrl+C, Ctrl+V også, så jeg ved ikke lige hvad pointen er.

Nu er det mig der ikke fatter en bjælde, hvorfor skal itunes lægge min musik nogle som helst steder? Det ligger (lå) der jo allerede.
Gravatar #321 - markjensen
29. okt. 2014 14:45
At du kan se det inde i iTunes betyder ikke at det ligger i iTunes' musikmappe
Gravatar #322 - OxxY
29. okt. 2014 14:48
markjensen (321) skrev:

Så itunes virker kun hvis ting ligger lige præcis hvor itunes har bestemt det skal ligge?
Wow bare wow.
Gravatar #323 - Claus Jørgensen
29. okt. 2014 14:52

Se min guide fra tidligere, hvor jeg bitchede om det samme problem :D
Gravatar #324 - markjensen
29. okt. 2014 14:55
Øh. Nej. Når du sletter en fil, kan iTunes ikke finde den. Det er vel ikke så svært at forstå.
Gravatar #325 - OxxY
29. okt. 2014 15:03
markjensen (324) skrev:
Øh. Nej. Når du sletter en fil, kan iTunes ikke finde den. Det er vel ikke så svært at forstå.

Men hvis det var det der skete var der jo ikke noget problem! Den fatter jo netop IKKE at filerne er slettet. Den forsøger at afspille noget der ikke eksisterer, og så sker der ingenting.

det er den ENESTE medie afspiller jeg nogensinde har prøvet der ikke er kommet med enten en fejl om manglende fil, eller en dialog om entry'en skal slettes fra biblioteket.
Gravatar #326 - markjensen
29. okt. 2014 15:25
Det er jeg altså også ret sikker på at den plejer. Måske har I trykket "vis ikke igen" eller sådan noget.
Gravatar #327 - OxxY
29. okt. 2014 15:58
markjensen (326) skrev:
Det er jeg altså også ret sikker på at den plejer. Måske har I trykket "vis ikke igen" eller sådan noget.

men så burde man vel kunne finde det i noget settings.

Men jeg har givet op for længst, jeg QQ'er bare.
Damen må sku selv rode med det, er hende der har valgt at skulle have den skrammel maskine.

oh, lige et extra QQ: JEG HADER AT OSX smider .SKRALD filer ALLE steder, min stakkels NAS flyder med lorte hidden filer.
Gravatar #328 - dub
29. okt. 2014 16:08
OxxY (327) skrev:
oh, lige et extra QQ: JEG HADER AT OSX smider .SKRALD filer ALLE steder, min stakkels NAS flyder med lorte hidden filer.

http://support.apple.com/kb/HT1629?viewlocale=en_U...
Gravatar #329 - OxxY
29. okt. 2014 16:14
dub (328) skrev:
OxxY (327) skrev:

http://support.apple.com/kb/HT1629?viewlocale=en_U...

Mange tak, men hvorfor skal jeg slå det FRA. Hvem har dog besluttet af default skal være "lad os skrive en masse apple only lort på en masse netværks drev, det er jo sikkert kun apple brugere der kommer i de mapper senere".
Gravatar #330 - Slettet Bruger [344410569]
29. okt. 2014 16:22
OxxY (329) skrev:
Mange tak, men hvorfor skal jeg slå det FRA. Hvem har dog besluttet af default skal være "lad os skrive en masse apple only lort på en masse netværks drev, det er jo sikkert kun apple brugere der kommer i de mapper senere".

Er det ikke det samme med Windows og Thumbs.db?
Gravatar #331 - OxxY
29. okt. 2014 16:53
IT-ekspert Yvossen (330) skrev:
OxxY (329) skrev:

Mener bestemt ikke den gør det på netværks drev. Den pleger ihvertfald at stå og generere thumbnails hvis jeg browser noget på netværket, hvilket den ikke gør lokalt, der loader den fra thumbs.
Gravatar #332 - OxxY
29. okt. 2014 17:32
OxxY (331) skrev:
IT-ekspert Yvossen (330) skrev:
OxxY (329) skrev:

Mener bestemt ikke den gør det på netværks drev. Den pleger ihvertfald at stå og generere thumbnails hvis jeg browser noget på netværket, hvilket den ikke gør lokalt, der loader den fra thumbs.

Kan se at det er blevet ændret i win7, men jeg har ikke haft NAS da jeg havde xp, så nok derfor jeg ikke har opdaget det.
Gravatar #333 - gramps
29. okt. 2014 19:38
IT-ekspert Yvossen (310) skrev:

Hey fedt, Ubuntu bruger Windows' tastaturgenvej. Tak for tippet.

OxxY (329) skrev:
Hvem har dog besluttet af default skal være "lad os skrive en masse apple only lort på en masse netværks drev, det er jo sikkert kun apple brugere der kommer i de mapper senere".

De samme som synes det er en god idé at lave to mapper indeni en zip fil: En mappe med filerne, og en mappe ved navn __MAC_OSX med de samme filer i?
Gravatar #334 - dub
29. okt. 2014 20:09
gramps (333) skrev:
De samme som synes det er en god idé at lave to mapper indeni en zip fil: En mappe med filerne, og en mappe ved navn __MAC_OSX med de samme filer i?

Det var ikke de samme filer. __MACOSX folderen indholder extended file attributes som zip formatet ikke understøtter.
Gravatar #335 - XorpiZ
29. okt. 2014 20:18
Noget andet der irriterer mig ved OSX er dette:
http://blogs.msdn.com/b/asklar/archive/2012/05/03/...

Det er måske ikke en bug som sådan, men det er pænt irriterende.
Gravatar #336 - Clauzii
29. okt. 2014 21:44
IT-ekspert Yvossen (304) skrev:

wat

Shift+CMD+3 = PNG-fil på skrivebordet :)

Og i XP har PrtScr virket fint - ALT+PrtScr = ??
Gravatar #337 - Clauzii
29. okt. 2014 21:48
OxxY (322) skrev:
markjensen (321) skrev:

Så itunes virker kun hvis ting ligger lige præcis hvor itunes har bestemt det skal ligge?
Wow bare wow.

Næh, det bestemmer man da selv?! ELLERS kan jo lade iTunes gøre det efter kopiering af filerne via den indbyggede funktion ;)

OxxY (329) skrev:
"lad os skrive en masse apple only lort på en masse netværks drev, det er jo sikkert kun apple brugere der kommer i de mapper senere".

Du skal lige læse det her også, for lort er det ikke ;)

Det KAN være vigtig filinfo fra en bruger til en anden ;)

Men jeg giver dig ret, det er ikke nødvendigt at smide på windows-drev - medmindre man kopierer tilbage til en Mac - så er det jo rart det er med stadigvæk.
Gravatar #338 - Slettet Bruger [344410569]
29. okt. 2014 21:53
Clauzii (336) skrev:
Shift+CMD+3 = PNG-fil på skrivebordet :)

Og i XP har PrtScr virket fint - ALT+PrtScr = ??

Jeg vil ikke have en fil på skrivebordet. Jeg vil have billedet placeret i clipboard til paste diverse steder.

Alt+PrtScr giver dit et screenshot af det markerede vindue i clipboard. Cmd+Ctrl+Shift+4 -> Space -> Klik på vindue giver det samme i OSX.

En fil på skrivebordet er bare et unødvendigt mellemled hvis billedet skal pastes på f.eks. imgur, i en chat som Skype/Facebook eller tekstbehandling.
Gravatar #339 - Clauzii
29. okt. 2014 22:02
Nåh, ok. Jeg har altid min PS åben i XP, så har bare brugt PrtScr, skift til PS og CTRL+V, afmærk og alt+i+p. Det er nok et spørgsmål om hvad man har vænnet sig til :)

Men yderst brugbart, kan jeg godt se :P
Gravatar #340 - Slettet Bruger [344410569]
29. okt. 2014 22:06
Det er skam lige så brugbart i OSX, forskellen er bare at jeg først skal lave en tastekombination som kræver 2 hænder, derefter skal jeg trykke på space for til sidst at have fat i musen.

På Windows kan jeg med den ene hånd ramme Alt(Gr)+PrtScr og med den anden hånd ramme Alt+Tab og Ctrl+V.
Gravatar #341 - markjensen
29. okt. 2014 22:55
Jeg synes lige så ofte at jeg har brug for at gemme filen. Så er det rart at kunne begge dele uden at man skal åbne underlige tegneprogrammer.
Gravatar #342 - OxxY
29. okt. 2014 23:14
Clauzii (337) skrev:
OxxY (329) skrev:
skrive en masse apple only lort på en masse netværks drev, det er jo sikkert kun apple brugere der kommer i de mapper senere".
Du skal lige læse det her også, for lort er det ikke ;)

Det KAN være vigtig filinfo fra en bruger til en anden ;)

Men jeg giver dig ret, det er ikke nødvendigt at smide på windows-drev - medmindre man kopierer tilbage til en Mac - så er det jo rart det er med stadigvæk.

Når man har media shares der deles af windows, mac, linux htpc, og netværks musik-afspillere så er det pææænt nedern at der dukker tilfældige filer op her og der :)

Og jeg har givet helt op på iTunes, hvis damen vil bruge det må hun sku selv finde ud af hvordan det virker. Jeg tror aldrig jeg har været SÅ forvirret over brugen af et så simpelt program. Det må være alderen der trykker.
Gravatar #343 - apapap
29. okt. 2014 23:24
IT-ekspert Yvossen (340) skrev:
Det er skam lige så brugbart i OSX, forskellen er bare at jeg først skal lave en tastekombination som kræver 2 hænder, derefter skal jeg trykke på space for til sidst at have fat i musen.

2 hænder?
Gravatar #344 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
29. okt. 2014 23:27
apapap (343) skrev:
2 hænder?

Yvossen har kun tre fingre på hver hånd ...
Gravatar #345 - dub
29. okt. 2014 23:40
OxxY (342) skrev:
Når man har media shares der deles af windows, mac, linux htpc, og netværks musik-afspillere så er det pææænt nedern at der dukker tilfældige filer op her og der :)

Er det ikke kun Windows (Alt der ikke er *NiX) der ikke kan finde ud af at skjule .filer?
Gravatar #346 - Claus Jørgensen
30. okt. 2014 00:31

Ideen om at bruge . til at skjuler filer er fjollet. F.eks. så er .gitignore jo ikke en fil man vil have skjult, men .git folderen er.

Det er smartere at bruge metadata til formålet, og OSX har jo allerede .DS_Store til det formål.
Gravatar #347 - Claus Jørgensen
30. okt. 2014 00:38
Gravatar #348 - Clauzii
30. okt. 2014 01:02
apapap (343) skrev:
IT-ekspert Yvossen (340) skrev:

2 hænder?

Ja, den tænkte jeg også længe over.
Gravatar #349 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
30. okt. 2014 02:57
Claus Jørgensen (347) skrev:
http://i.imgur.com/pB9qZnI.png

lol...

Du har højst sansynligt slettet en mounted fil (f.eks. en installations .dmg) - og glemt at unmounte inden du prøver at tømme papirkurven .... Rookie mistake!
Gravatar #350 - Slettet Bruger [344410569]
30. okt. 2014 06:45
apapap (343) skrev:
2 hænder?

PHP-Ekspert Thoroughbreed (344) skrev:
Yvossen har kun tre fingre på hver hånd ...

Clauzii (348) skrev:
Ja, den tænkte jeg også længe over.

Det kan godt være jeg har korte fingre, men jeg kan altså ikke nå disse 4 punkter med én hånd.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/3243656/45503....

Min pegefinger kan til nøds strække sig op på midten af E-tasten med fingerspidsen.

*JAMEN KØB ET MAPPLE TASTATUTR*

lol...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login