mboost-dp1

Apple QQ tråden

Gå til bund
Gravatar #251 - Hængerøven
25. okt. 2014 17:38
Vi havde, for længe siden, eksterne lader til vores bærbares batterier. Det synes jeg faktisk var smart nok, fordi vi skulle alligevel altid have strømstik til den bærbar hele tiden.

Det var løst meget let med batteri rotation :)
Gravatar #252 - Claus Jørgensen
25. okt. 2014 21:04

Lenovo's løsning til X1 Carbon serien er nu ret god. Det ligner et USB stik, men kræver ikke nogen speciel retning for at blive inserted.

Her ses det sammenlignet med MacSafe 1:

https://c1.staticflickr.com/9/8064/8173941437_cc02...
Gravatar #253 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
25. okt. 2014 21:14

Det ændrer dog ikke på, at stikket kan blive udsat for voldsom belastning ved ryk i kablet.
Gravatar #254 - gramps
25. okt. 2014 21:18
Jeg har haft en Lenovo-bærbar med det stik. Idéen er ganske god, men jeg tvivler på at det kan ryge ud uden at knække noget hvis der kommer et vinkelret træk i ledningen.
Gravatar #255 - Claus Jørgensen
26. okt. 2014 04:51
Jeg overvejer om jeg skal QQ lidt om iTunes, men selv Apple fanbois synes iTunes er lort, sååå det
Gravatar #256 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
26. okt. 2014 06:58

Enlighten us. Hvad er der nu galt?
Gravatar #257 - Claus Jørgensen
26. okt. 2014 07:24

iTunes havde kopieret noget af mit musik fra min iPhone ind i sine egne foldere, som var duplikater af min egen musik folder. Jeg slettede så iTune's versionen.

Men så listede den alle numrene som "missing", men man kunne kun slette dem en efter en. Jeg fandt heldigvis en guide der gjorde det lidt nemmere, men stadigvæk sindsygt.
Gravatar #258 - markjensen
26. okt. 2014 08:14
Sidst jeg installerede iTunes (det var dog på Windows, så måske er der en forskel), var det med at kopiere musik slået fra som standard. Hvis du ikke vil bruge det, hvorfor har du så slået det til?

Du kan finde dubletter med "Vis dubletter" i menuen Oversigt (i hvert fald i OSX). Jeg ved ikke om det måske havde været nemmere. Det er ikke "meningen" at du skal slette ting fra iTunes-mappen. Pointen med at kopiere dem over er jo at du ikke skal rode med filer selv.
Gravatar #259 - apapap
26. okt. 2014 09:53
markjensen (258) skrev:
Sidst jeg installerede iTunes (det var dog på Windows, så måske er der en forskel), var det med at kopiere musik slået fra som standard. Hvis du ikke vil bruge det, hvorfor har du så slået det til?

Det er vist på som standard.

Og er vel klart at de forsvinder når du sletter de filer den har reference til? wut
Gravatar #260 - Saxov
26. okt. 2014 10:23
apapap (259) skrev:
Og er vel klart at de forsvinder når du sletter de filer den har reference til? wut
tror nærmere det var manglen på en 'slet alle broken links' funktion der var problemet.
Gravatar #261 - Claus Jørgensen
26. okt. 2014 14:12
Jeg hader dtadigvæk ketboardet på iphone
Gravatar #262 - markjensen
26. okt. 2014 14:21
Når jeg skriver stadigvæk på den måde du gør, retter den det korrekt. Keyboardet kan den også skrive. Har du overvejet at tage et dansk-kursus?
Gravatar #263 - Claus Jørgensen
26. okt. 2014 14:58

Jeg har, selvfølgeligt, slået autocorrect fra. Men det er simpelthen umuligt at skrive noget som helst brugbart på det elendige tastatur.

Kun folk der aldrig har prøvet en Windows Phone vil mene det er nogenlunde acceptabelt.
Gravatar #264 - Hængerøven
26. okt. 2014 15:10
Nogen gange får man det indtryk, at CJ sidder og googler ting at brokke sig over ved Apple :P
Gravatar #265 - XorpiZ
26. okt. 2014 15:45
Claus Jørgensen (263) skrev:
Kun folk der aldrig har prøvet en Windows Phone vil mene det er nogenlunde acceptabelt.

Jeg er faktisk enig. Keyboardet på en WP er både iOS og Android (stock) langt overlegent.
Gravatar #266 - Claus Jørgensen
26. okt. 2014 18:04
iPhone's Photo app er lidt underlig. Hvis man tager et billede i landscape, og så kigger på billedet med det samme (uden at dreje telefonen), så mangler der cirka. 10% i top og bund.

Efter at have taget det samme billede fire gange gik det op for mig, at det er fordi at appen's interface simpelthen ikke viser det hele i landscape mode.

Godt nok forvirrende... og lidt uprofessionelt af Apple.
Gravatar #267 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
26. okt. 2014 18:30

Virker fint her?..
Gravatar #268 - Hubert
26. okt. 2014 18:38
Claus Jørgensen (263) skrev:

Sidst jeg brugte en wp var tastaturet hverken bedre eller dårligere end hvad jeg har set på android og ios.
Gravatar #269 - Clauzii
26. okt. 2014 18:41
Claus Jørgensen (266) skrev:
iPhone's Photo app er lidt underlig. Hvis man tager et billede i landscape, og så kigger på billedet med det samme (uden at dreje telefonen), så mangler der cirka. 10% i top og bund.

Efter at have taget det samme billede fire gange gik det op for mig, at det er fordi at appen's interface simpelthen ikke viser det hele i landscape mode.

Godt nok forvirrende... og lidt uprofessionelt af Apple.

Prøv lige at smide et screenshot (Power+Home-button) sammen med det billede kameraet laver - det lyder underligt, har heller ikke oplevet at (Apples kameraapp) der mangler noget?
Gravatar #270 - Claus Jørgensen
26. okt. 2014 19:05
Hubert (268) skrev:
Sidst jeg brugte en wp var tastaturet hverken bedre eller dårligere end hvad jeg har set på android og ios.
Sidst du brugte en WP var vel i 2010? :P

Sammenlign Engelsk stock-keyboard på en Lumia 930 med en iPhone 6, forskellen er *enorm*
Gravatar #271 - Claus Jørgensen
26. okt. 2014 19:08
#267 , #269

Landscape:
http://i.imgur.com/ubj1art.png

Portrait:
http://i.imgur.com/XSBTz7v.png

Man kan så åbenbart klikke på skærmen for at skjule titlebar/tabbar, men det var ikke ligefrem mit primære fokus da jeg ikke forstod hvorfor en del af billedet manglede.
Gravatar #272 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
26. okt. 2014 19:16

Du må holde den forkert, eller et eller andet ...

Hvis jeg klikker på skærmen, så skjuler den titlebar o_O

Det jeg gør:

Holder telefonen i landscape mode
Åbner kamera
Tager billede
Ser billedet umiddelbart derefter
Holder stadig telefonen i landscape mode
Trykker på skærmen
Titlebar er væk
Gravatar #273 - Claus Jørgensen
26. okt. 2014 19:37
PHP-Ekspert Thoroughbreed (272) skrev:
Trykker på skærmen
Titlebar er væk
But this! Unnecessary! Bad! QQ
Gravatar #274 - Clauzii
26. okt. 2014 19:51
Claus Jørgensen (273) skrev:
Trykker på skærmen
Titlebar er væk

Man skal jo kun gøre det én gang, hvis man ellers vil swipe videre, og ellers tapper man bare igen og UIet er klar til at tage næste billede. Det er der da ikke mange ben i :)

--

Kom nu med nogle ordentlige kritikpunkter - indtil videre er det jo bare RTFM :P (Ah, ok, XCode har sine mangler, rigtigt ;)
Gravatar #275 - apapap
27. okt. 2014 10:41
Gravatar #276 - Vandmand
27. okt. 2014 10:46
Min Macbook Pro skruer op og ned for lyden af sig selv. Googler jeg det, er løsningsforslaget at slå IR fra, men den har slet ikke IR.

Hvorfor Apple? Hvorfor skal I pille ved mine lydindstillinger?
Gravatar #277 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
27. okt. 2014 11:36

Har den ikke IR? Så må det være den eneste ...
Gravatar #278 - Vandmand
27. okt. 2014 20:09
PHP-Ekspert Thoroughbreed (277) skrev:

Har den ikke IR? Så må det være den eneste ...

http://support.apple.com/kb/Ph14076

Den har ikke den mulighed, hvis det ikke er fordi den ikke har IR, hvorfor saa?
Gravatar #279 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
27. okt. 2014 20:29

Hvor gammel er den?
Gravatar #280 - Vandmand
28. okt. 2014 06:36
#279 Den er fra 2013.
Gravatar #281 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
28. okt. 2014 07:17

Så er jeg rimelig sikker på, at den har IR - det har min L2011 model?

Jeg aner ikke hvor den fysisk sidder, men hvis jeg bruger min remote til Apple TV tænder og slukker den for musik >_<
Gravatar #282 - amaby
28. okt. 2014 07:20
Claus Jørgensen (273) skrev:
Trykker på skærmen
Titlebar er væk

Må jeg spørge hvorfor det er bedre på Windows Phone. Nu har jeg haft begge dele og foto-albummet er nu et af de som jeg syntes var hip som hap med de to, så vidt jeg mindes.
Gravatar #283 - kinaholm
28. okt. 2014 07:22
#281 MacBook Air og Retina har ikke IR port. iMacs har vist heller ikke mere.
Gravatar #284 - Vandmand
28. okt. 2014 07:24
PHP-Ekspert Thoroughbreed (281) skrev:

Så er jeg rimelig sikker på, at den har IR - det har min L2011 model?

Jeg aner ikke hvor den fysisk sidder, men hvis jeg bruger min remote til Apple TV tænder og slukker den for musik >_<

Problemet er sådan set heller ikke at IR er der/mangler, problemet er at jeg ikke kan slå det fra, når det er det der forsager at lyden skruer op og ned af sig selv, i følge diverse Apple hjælpe fora.

#283 det er en Retina
Gravatar #285 - Claus Jørgensen
28. okt. 2014 22:14
Man kan ikke skrive App Store reviews fra iPhone 6 / iOS8, lol. Deres App Store app flytter felterne ud af skærmen, så man ikke kan udfyldte mere end et felt.

Og ville netop klage over at Worms 1/2/3 ikke virker på iPhone 6 pga. skærmopløsingen nu er højere, og deres "in game" touchpoints derfor er regnet forkert, og man skal trykke "ved siden af" det man faktisk vil ramme.

Laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaame!
Gravatar #286 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
28. okt. 2014 23:02

Er der Worms til iOS? Hvorfor er der ingen der har sagt det!

Og apropos QQ

Mit Windows bliver VED med at rette iOS til Ios når jeg skriver det - FFS det er jo forkert! Lorteordbog, få det dog fikset! Fucking amatører!11!!!!1!11one!!!eleven!1

- edit -

Så er de alle over 100 mb, pis også ... Troede lige jeg skulle få natten til at gå med Worms >_< tak for lort
Gravatar #287 - Claus Jørgensen
28. okt. 2014 23:04
PHP-Ekspert Thoroughbreed (286) skrev:
Mit Windows bliver VED med at rette iOS til Ios når jeg skriver det
Min iPhone retter "ios" til "ups" og "iOS" til "hOW". Jeg ved ikke hvad der er værst...
Gravatar #288 - Claus Jørgensen
28. okt. 2014 23:06

Jeg sendte Team17 en email. Håber de kan nå at fixe det før min næste tur til USA, så jeg kan spille Worms i flyet på min iPad :D

(Hmm, måske er det kun et problem på iPhone, og ikke iPad. Må hellere teste i morgen!)
Gravatar #289 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
29. okt. 2014 02:19
Claus Jørgensen (287) skrev:
Min iPhone retter "ios" til "ups" og "iOS" til "hOW". Jeg ved ikke hvad der er værst...

What is this? I don't even >_<
Gravatar #290 - markjensen
29. okt. 2014 05:58
Er det kun mig der har en telefon der kan skrive iOS? Her skrevet med lowercase
Gravatar #291 - Slettet Bruger [916779654]
29. okt. 2014 06:43
Min retter også Ios til iOS.

bemærk at Claus' er med engelsk stavekontrol - det er sikkert relevant
Gravatar #292 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
29. okt. 2014 06:52
SlettetBruger (291) skrev:
Min retter også Ios til iOS.

bemærk at Claus' er med engelsk stavekontrol - det er sikkert relevant

iOS er vel iOS på engelsk også o_O
Gravatar #293 - Slettet Bruger [916779654]
29. okt. 2014 07:24
Derfor kan ordbogen godt være anderledes :D

For ikke at tale om at han sikkert har fucked indstillingerne.
Gravatar #294 - apapap
29. okt. 2014 08:03
Jeg har aldrig oplevet en iOS device der ikke kunne stave til apple produkter, med korrekt casing osv; man bliver altid rettet til iPhone, iOS, iPad MacBook osv.
Gravatar #295 - Magten
29. okt. 2014 08:11
Det var da dengang jeg havde iPhone, hvordan kan du har undgået det så længe? :o
Gravatar #296 - OxxY
29. okt. 2014 11:38
Ok jeg joiner lige.
Min kæreste havde en stak musik liggende i en mappe vi havde haft med som noget ferie musik en gang. Hun var ved at rydte op og slettede det så.

Men nu vil det ikke ud af fucking iTunes.... hvis man trykker play på tingene, sker der ingenting, man får ingen fejl, der sker bare nothing. Og der er intet i (de iøvrigt kamp ringe danske) menuer der bare hinter i retning af at iTunes kan finde ud af at rydte op. Bibliotek menuen giver kun mulighed for at kopiere alle ens ting over i endnu en mappe (så man har endnu flere kopier, wtf?).
Gravatar #297 - markjensen
29. okt. 2014 11:45
Jeg forstår overhovedet ikke hvad du mener.

Hvis du trykker play på en sang i iTunes der ikke længere findes, skulle der gerne komme et udråbstegn ved det (jeg ved ikke om der kommer en fejl da jeg selv lader iTunes styre musikken, så jeg har aldrig det problem, men da jeg sidst prøvede for mange år siden, gav den mig mulighed for at pege på et nyt sted filen lå).
Hvis du ikke vil have sangen længere, kan du jo bare trykke delete på den.

Jeg kan ikke finde noget punkt i menuen der handler om at kopiere filer til en anden mappe.
Gravatar #298 - OxxY
29. okt. 2014 12:20
markjensen (297) skrev:
Jeg forstår overhovedet ikke hvad du mener.

Hvis du trykker play på en sang i iTunes der ikke længere findes, skulle der gerne komme et udråbstegn ved det (jeg ved ikke om der kommer en fejl da jeg selv lader iTunes styre musikken, så jeg har aldrig det problem, men da jeg sidst prøvede for mange år siden, gav den mig mulighed for at pege på et nyt sted filen lå).
Hvis du ikke vil have sangen længere, kan du jo bare trykke delete på den.

Jeg kan ikke finde noget punkt i menuen der handler om at kopiere filer til en anden mappe.

Om der kom et udråbstegn et sted ved jeg helt ærlig ikke. Sangtitlen osv. kom op "playing now" området (eller hvad det nu hedder). Og så skete der ikke mere. Hvordan man sletter sangen aner jeg ikke, der var ikke noget i menuerne der hed fjern eller slet.

Og hvis man gik ind i "bibliotek -> organiser", hvilket var det eneste jeg kunne finde der lugtede af at få rydtet op, havde jeg en mulighed "kopier alt music over i en iTunes folder, og behold samtidig musikken på den nuværende position".

Gravatar #299 - markjensen
29. okt. 2014 12:24
OxxY (298) skrev:
Hvordan man sletter sangen aner jeg ikke, der var ikke noget i menuerne der hed fjern eller slet.

Rediger -> Slet

OxxY (298) skrev:

Og hvis man gik ind i "bibliotek -> organiser", hvilket var det eneste jeg kunne finde der lugtede af at få rydtet op, havde jeg en mulighed "kopier alt music over i en iTunes folder, og behold samtidig musikken på den nuværende position".

Det er til hvis du vil have iTunes til at holde styr på dit musik. Hvis du får en mp3-fil fra en ven som du gerne vil have i dit bibliotek og du i øvrigt vil have iTunes til at holde styr på dit musik, så kopierer den det over, men den sletter naturligvis ikke den oprindelige fil.
Gravatar #300 - OxxY
29. okt. 2014 12:29
markjensen (299) skrev:
OxxY (298) skrev:
Hvordan man sletter sangen aner jeg ikke, der var ikke noget i menuerne der hed fjern eller slet.

Rediger -> Slet

OxxY (298) skrev:

Det er til hvis du vil have iTunes til at holde styr på dit musik. Hvis du får en mp3-fil fra en ven som du gerne vil have i dit bibliotek og du i øvrigt vil have iTunes til at holde styr på dit musik, så kopierer den det over, men den sletter naturligvis ikke den oprindelige fil.

rediger -> slet var helt sikkert ikke noget der var i menuen (jeg holdt den sikkert forkert).

Men puha de danske forklaringer på hvad det er den gør er simpelthen SÅ pivringe :(

Men det du siger er at den eneste måde at få en 50 albums ud af itunes er at slette sangene enkeltvis? Dear lord.

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login