mboost-dp1

Apple QQ tråden

Gå til bund
Gravatar #201 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
20. okt. 2014 13:21
Magten (200) skrev:
Jeg skal ikke kunne sige om de har fixet det siden jeg brugte iPhone, men det virkede altså ikke dengang.

Siden 2011 (31 maj for at være præcis) har man kunnet gøre det. Som Mark skrev, så sæt hak i "manual" og så styrer du det selv.
Gravatar #202 - Magten
20. okt. 2014 13:59
PHP-Ekspert Thoroughbreed (201) skrev:
Siden 2011 (31 maj for at være præcis) har man kunnet gøre det. Som Mark skrev, så sæt hak i "manual" og så styrer du det selv.
Så har jeg nok bare ikke nået at opdage det.. Skiftede væk i slut 2011 så vidt jeg husker.

Det var virkelig absurd besværligt og en af de primære grunde til at jeg droppede iPhone.
Gravatar #203 - Manofsciencemanoffaith
20. okt. 2014 15:00
markjensen (167) skrev:
[quote=Claus Jørgensen (165)]I øvrigt synes jeg det er dårlig stil at skrive if (data) som dovenskab for if (data != null/nil)

Hvorfor? Det har da ikke noget med dovenskab at gøre, men nærmere med effektivitet at gøre.
Gravatar #204 - Ronson ⅍
20. okt. 2014 15:13
Hvordan lykkedes det dig at fejl-quote så voldsomt? :)
Gravatar #205 - markjensen
20. okt. 2014 15:14
Jeg går ud fra at du taler om udviklerens effektivitet, da koden er hverken mere eller mindre effektiv.

Jeg vil tro at en udviklers effektivitet ikke bliver dårligere af at skulle skrive et par tegn mere. Man kan derimod gøre sin kode nemmere at forstå ved at skrive hvad man mener i stedet for at lave små underlige shortcuts. I dette tilfælde ved jeg godt at det er en ret udbredt måde at skrive på, men jeg mener stadig at det er mere læsbart at skrive det helt ud (og læsbar kode er en af kriterierne for god kode).

Edit: syntaktisk sukker er fint, men jeg mener at det skal benyttes hvis det kan øge læsbarheden og eventuelt reducere mængden af fejl på en eller anden måde, ikke fordi man er doven og ikke gider skrive så meget.
Gravatar #206 - Rainmeter
20. okt. 2014 15:16
Kæft hvor apple fans nærtagende :)
Gravatar #207 - Manofsciencemanoffaith
20. okt. 2014 15:22
Ronson ⅍ (204) skrev:
Hvordan lykkedes det dig at fejl-quote så voldsomt? :)

Ved at fjerne et for meget eller et for lidt quote//quote tegn, tror jeg.
Gravatar #208 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
20. okt. 2014 16:08
Magten (202) skrev:
Så har jeg nok bare ikke nået at opdage det.. Skiftede væk i slut 2011 så vidt jeg husker.

Det var virkelig absurd besværligt og en af de primære grunde til at jeg droppede iPhone.

Det begyndte jo først at blive sjovt med iPhone 4 og iOS ... 4?
Gravatar #209 - Claus Jørgensen
20. okt. 2014 16:14
... der hader Apple's mangel på DPI scaling

http://i.imgur.com/uqSb3JU.png

Det ligner lort. Og det er den bedste opløsning MacBook'en kan præsentere på en extern monitor.
Gravatar #210 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
20. okt. 2014 16:18

For du har selvfølgelig en 4k skærm?
Gravatar #211 - amplificator
20. okt. 2014 16:27
Claus Jørgensen (209) skrev:

Du har vist allerede glemt hvordan det er at bruge Windows.. :/

Rainmeter (206) skrev:
Kæft hvor apple fans nærtagende :)

Det har de været siden dag 1.. alt hvad du siger mod Apple bliver downvoted af Apple-banden ledt af Mark Jensen og alle de andre hippier.

Denne post bliver naturligvis også skudt i sænk fordi Apple er lort og de ved det!!@@@
Gravatar #212 - Hånter
20. okt. 2014 16:30
amplificator (211) skrev:

Du har vist allerede glemt hvordan det er at bruge Windows.. :/

Hånter (133) skrev:
Claus Jørgensen (132) skrev:
markjensen (131) skrev:
Hvorfor skal man bruge plads på fanelinjen hvis man ikke har mere end en alligevel? Det er da noget mærkeligt at brokke sig over.
Du har tydeligvist aldrig brugt Google Chrome.

Og Safari er jo endnu mere helt umuligt i Yosemite. De har fjernet topbaren så man ikke kan trække den rundt.

I call BS. Min topbar er fremme? Mon ikke du efterhånden bare brokker dig for at brokke dig?

Gravatar #213 - Claus Jørgensen
20. okt. 2014 16:38
PHP-Ekspert Thoroughbreed (210) skrev:

For du har selvfølgelig en 4k skærm?
Det kræves vist næsten for at opnå noget som helst der er læsbart på en extern skærm.

Kvaliteten er simpelthen så utrolig ringe. Text virker blurry på flere punker.
Gravatar #214 - Claus Jørgensen
20. okt. 2014 16:55
... efter lidt hackerier med SwitchResX og nogle falske HiDPI profiler:

http://i.imgur.com/v7mb9X4.jpg

det virker stadigvæk blurry :( Det virker ikke ligefrem tiltrækkende at arbejde på.
Gravatar #215 - m910q
20. okt. 2014 16:58
Det billede er tydeligt påvirket af JPG kompression. Svært at se hvor tydeligt det er.
Gravatar #216 - apapap
20. okt. 2014 17:08

http://i.imgur.com/uqSb3JU.png

Det ligner lort. Og det er den bedste opløsning MacBook'en kan præsentere på en extern monitor.

Hvorfor er Created by og copyright to forskellige navne? Hvoraf det ene er skrevet med ø?
Gravatar #217 - markjensen
20. okt. 2014 17:15
Det ene er navnet på udvikleren og det andet tror jeg er navnet på app'en eller sådan noget. Hos mig står der i hvert fald først mit navn, og så derefter app navnet (men det kan jeg måske også have skrevet ind som "firma" eller sådan noget)
Gravatar #218 - Claus Jørgensen
20. okt. 2014 17:35
apapap (216) skrev:
Hvorfor er Created by og copyright to forskellige navne? Hvoraf det ene er skrevet med ø?
Xcode. No fucking idea.
Gravatar #219 - gramps
20. okt. 2014 17:35
Manofsciencemanoffaith (203) skrev:
markjensen (167) skrev:
I øvrigt synes jeg det er dårlig stil at skrive if (data) som dovenskab for if (data != null/nil)

Hvorfor? Det har da ikke noget med dovenskab at gøre, men nærmere med effektivitet at gøre.

Den samme effektivitet som omdøbte Windows 9?
Gravatar #220 - Claus Jørgensen
20. okt. 2014 17:38
m910q (215) skrev:
Det billede er tydeligt påvirket af JPG kompression. Svært at se hvor tydeligt det er.
Nej, det er det ikke :-(

Jeg skal se om jeg ikke kan fixe et PNG shot i morgen. Hvis OSX altså overhovedet kan tage screenshots som PNG.

Men det føles om at kigge på et dårligt JPEG billede, når jeg kigger på den eksterne skærm.
Gravatar #221 - markjensen
20. okt. 2014 17:45
Claus Jørgensen (220) skrev:
Jeg skal se om jeg ikke kan fixe et PNG shot i morgen. Hvis OSX altså overhovedet kan tage screenshots som PNG.

Wat? Den tager altid som PNG. Nu behøver du ikke gøre dig mere retarderet.
Gravatar #222 - Claus Jørgensen
20. okt. 2014 17:50

Tydeligvis ikke.

http://i.imgur.com/uqSb3JU.png var PNG, http://i.imgur.com/v7mb9X4.jpg var åbenbart JPG.
Gravatar #223 - markjensen
20. okt. 2014 17:52
Jeg har lige prøvet at tage screenshot på forskellige måder. Alle er PNG.
Gravatar #224 - markjensen
20. okt. 2014 17:53
I øvrigt: zoom ind (i et program der ikke udglatter pixels) og sammenlign tekst: her

Umiddelbart synes jeg at tekst opfører sig meget ens på de to platforme.
Gravatar #225 - markjensen
20. okt. 2014 17:55
Det er ikke dark mode du bruger til at få den mørke bar i toppen, vel? For det ligner jo.. Windows :/
Gravatar #226 - markjensen
20. okt. 2014 18:01
amplificator (211) skrev:
Det har de været siden dag 1.. alt hvad du siger mod Apple bliver downvoted af Apple-banden ledt af Mark Jensen og alle de andre hippier.

Hvornår tæller du fra? Din fødsel? For et par år siden brugte jeg ikke Apple (udover en iPod)
Gravatar #227 - Claus Jørgensen
21. okt. 2014 09:04
markjensen (225) skrev:
Det er ikke dark mode du bruger til at få den mørke bar i toppen, vel? For det ligner jo.. Windows :/
Jo, det er dark mode.
Gravatar #228 - markjensen
21. okt. 2014 09:06
Ah, det var baggrunden der gjorde det blå. Blev lige bekymret.
Gravatar #229 - mvoigt27
21. okt. 2014 09:44
Claus Jørgensen (227) skrev:
Jo, det er dark mode.

Claus, jeg er lidt nysgerrig.... er selv hardcore Windows mand... Med et par undtagelser (vista) og diverse.... er det virkeligt så hårdt at skifte platform...?? Har da givet mig i kast med et par linux distroer samt OS2 warp og så videre i tidligere dage...... mærkeligt at skifte men aldrig med så hård kritik... og åbenbart har OSX jo en del fans...? Er man bare blevet gammel og rutine ruler, eller er logikken tabt i OSX? Bare din ærlige mening da jeg mener du er rimelig habil i styresystemer, eller kan du godt lide at kritiserer????
Gravatar #230 - milandt
21. okt. 2014 10:15
mvoigt27 (229) skrev:
Bare din ærlige mening da jeg mener du er rimelig habil i styresystemer, eller kan du godt lide at kritiserer????

Jeg forstår hvordan man kan blive i tvivl
Gravatar #231 - Vandmand
21. okt. 2014 10:42
mvoigt27 (229) skrev:
Claus, jeg er lidt nysgerrig.... er selv hardcore Windows mand... Med et par undtagelser (vista) og diverse.... er det virkeligt så hårdt at skifte platform...?? Har da givet mig i kast med et par linux distroer samt OS2 warp og så videre i tidligere dage...... mærkeligt at skifte men aldrig med så hård kritik... og åbenbart har OSX jo en del fans...? Er man bare blevet gammel og rutine ruler, eller er logikken tabt i OSX? Bare din ærlige mening da jeg mener du er rimelig habil i styresystemer, eller kan du godt lide at kritiserer????

Jeg har selv brug en smule Windows, og en del Linux. Jeg har en Macbook Pro fra arbejde, og det er overhovedet ikke til arbejde med.

Jeg køber gerne ideen om at OS X kræver rigtig meget tilvænning hvis man kommer fra et rigtigt OS, eller f.eks. Microsoft Windows.
Gravatar #232 - amaby
21. okt. 2014 12:26
Man må jo forvente det er et godt styrestystem når man læser dette:
http://news.yahoo.com/google-wants-employees-using-macs-not-windows-own-174037090.html skrev:
Google’s computer system of choice is the OS X-running Mac
Gravatar #233 - apapap
21. okt. 2014 13:04
Ja og åbenbart så kører selv microsoft os X
Gravatar #234 - Slettet Bruger [916779654]
21. okt. 2014 13:10
Iogmed de udvikler applikationer til OSX giver det god mening at have Mac's.
Gravatar #235 - apapap
21. okt. 2014 13:18
Nej. Jeg er ret sikker på det er fordi de har indset at macs er bedre
Gravatar #236 - amaby
21. okt. 2014 13:19
Men ifølge artikelen er det ikke bare når de udvikler til OS X, det er "system of choice".

Man må selvfølgelig stadig foretrække Windows, Ubuntu etc, efter min mening. Syntes bare snakken om, om OS X har noget at gøre i erhvervet, ofte bliver kørt ud af et spor, blot fordi folk der sværger til andre platforme syntes Apple er bæ. Hvis et firma som Google anvender OS X forestiller jeg må det må være helt fint i erhverv andre end de grafiske, kunstneriske, etc.

Ah, indså det nok var Microsoft du hentydede til.
Gravatar #237 - Claus Jørgensen
21. okt. 2014 14:45
http://i.imgur.com/w8aGhOm.png

Her med Apple Cinema Display. Stadigvæk ret skuffende.
Gravatar #238 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
21. okt. 2014 18:17

Hvorfor sådan en gammel skærm?
Gravatar #239 - gramps
21. okt. 2014 19:18
Jeg synes ikke at et screenshot viser specielt tydeligt hvordan du ser skærmen.
Gravatar #240 - Claus Jørgensen
21. okt. 2014 20:21
PHP-Ekspert Thoroughbreed (238) skrev:

Stjal min chefs. Det er dog det samme på min Samsung.

gramps (239) skrev:
Du synes altså at kvaliten er "god nok" på screenshot'et?

Jeg er virkelig uimponeret over hvor dårligt OSX skalere. Der er ingen god kvalitet at finde.
Gravatar #241 - Clauzii
21. okt. 2014 21:57
Claus Jørgensen (240) skrev:
PHP-Ekspert Thoroughbreed (238) skrev:

Stjal min chefs. Det er dog det samme på min Samsung.

gramps (239) skrev:

Jeg er virkelig uimponeret over hvor dårligt OSX skalere. Der er ingen god kvalitet at finde.

Windows er da ikke en tand bedre?
Gravatar #242 - Claus Jørgensen
21. okt. 2014 22:51
Clauzii (241) skrev:
Jo. ClearType på Windows gør at kvaliteten er langt langt bedre.
Gravatar #243 - Clauzii
21. okt. 2014 23:00
Claus Jørgensen (242) skrev:
Clauzii (241) skrev:

Apple har jo altid været fortaler for WYSIWYG, så det (minimale!) ghosting du ser på nogle bogstaver, opstår fordi Mac OS 'prøver' at tegne præcis som det vil se ud på en printer - altså at hele geometrien omkring skrift bibevares.

I Windows synes jeg ikke dette er tilfældet, da tekst på skærmen har en (omend) lille forskel på skærmtekst kontra udskrifter, hvor tekst på skærmen ikke har den heeelt korrekte afstand mellem bogstaver osv.

Derfor tror jeg også at Apple gerne ser højere opløsninger, jvf. iMac Retina, f.eks.

/jvf. evt. Marks eksempel i #224 - prøv at se afstanden på s og a i det indlejrede Windows-vindue ;)
Gravatar #244 - gramps
22. okt. 2014 07:43
Claus Jørgensen (240) skrev:

Tjah... Jeg er vant til en bærbar 15" med 1366x768, så jeg synes sådan set det er ganske fremragende.
Gravatar #245 - amaby
22. okt. 2014 07:43
Claus Jørgensen (242) skrev:
Clauzii (241) skrev:

Det er jo smag og behag. Personligt foretrækker jeg OS X rendering af fonte. Jeg syntes den ser pixelleret og mærkelig ud på Windows i forhold til OS X.

Men begge har vel deres fordele og ulemper:
http://data.earthli.com/news/attachments/entry/161...

Og som #243 skriver så ligner det som printes fra en Mac det som kommer ud, hvor jeg syntes at have oplevet ikke kan regne med det som ses på skærmen er 100% det som kommer ud.

Men hvad er det ved Windows rendering som du syntes er god?
Gravatar #246 - Claus Jørgensen
22. okt. 2014 12:15

Text er klar, og læsbar, og ikke pixelleret som den er på OSX (på externe monitors). Jeg synes at det grænser til blurry.
Gravatar #247 - Claus Jørgensen
25. okt. 2014 16:16
... der ikke fatter ideen i den underlige konstruktion der er Apple's strømkabler.

Kablet falder jo ud hele tiden!

Og hvorfor helvede skal det være så kompliceret at vise/skjule "gemte" filer (ie. filer der starter med .). Det er jo pisseirreterende når man vil redigere sin .gitignore
Gravatar #248 - dub
25. okt. 2014 16:47
Claus Jørgensen (247) skrev:

Lad være med at frisparke kablet.

Det er jo pisseirreterende når man vil redigere sin .gitignore

Velkommen til UNiX, åbne Terminal og "nano .gitignore"
Gravatar #249 - gramps
25. okt. 2014 17:27
Det er da bedre at kablet falder ud af sig selv end at man skal lave en RMA på et powerjack som er gået løs af motherboardet.
Gravatar #250 - Clauzii
25. okt. 2014 17:28
... der ikke fatter ideen i den underlige konstruktion der er Apple's strømkabler.

Der 4 mulige løsninger på strøm:

1: Fast stik, loddet direkte på mainbordet. Rigtig dum løsning da der er mulighed for at knække stik og/eller Mainbordet (AV!) - Har haft en del Laptops til rep hvor mange kunne klares med en lodning eller to, men også en 5-8 stk. hvor boardet ikke var til at redde.

2: Fast stik loddet på seperat, fastskruet print der så er forbundet med et par ledninger til Mainbordet. VILLE være en ret god løsning til fast-stiks-brugere, da man så kun knækker det lille ekstra print - MEN den løsning har jeg ikke set i laptops de sidste mange år (har dog selvsagt heller ikke set alle modeller på markedet :P).

3: MagSafe - indtil nu, en ret sublim løsning, synes jeg.

4: Trådløs ladning - ikke effektivt nok endnu.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login