mboost-dp1
Apple QQ tråden
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
10.10 har rettet lagging i mine animationer. Tilgengæld er jeg nu ved at få lange løg af at maksimér knappen er blevet til en fullscreen knap.
Er ikke vild med iOS keyboard heller.
Til gengæld trykker jeg altid på B eller N istedet for space på WP keyboard.
Prøv lige at få hentet Minuum keyboard Claus.
http://minuum.com/
Til gengæld trykker jeg altid på B eller N istedet for space på WP keyboard.
Prøv lige at få hentet Minuum keyboard Claus.
http://minuum.com/
dub (154) skrev:Hvis du holder Option nede så fungere knappen som den gamle zoom knap.
Logisk og intuitivt som altid med Apple. Tak. Det havde jeg jo også set uden...
Nu skal jeg så til at holde 2 knapper nede mens jeg trykker på knappen fordi at få de programmer til at maksimere vertikalt og horisontalt som ellers kun maksimere vertikalt.
Jeg bemærker også at OSX 10.10 lige efter genstart uden at have åbnet programmer, så den 1 GB RAM mere end min super bloated Windows 8.1u med en røvfuld programmer åben.
IT-ekspert Yvossen (156) skrev:Jeg bemærker også at OSX 10.10 lige efter genstart uden at have åbnet programmer, så den 1 GB RAM mere end min super bloated Windows 8.1u med en røvfuld programmer åben.
Den havde ikke bare åbnet de programmer du havde åbent sidst? At den bruger ram betyder ikke at den har dårlig håndtering. Ubrugt ram er spild af ram.
markjensen (157) skrev:Den havde ikke bare åbnet de programmer du havde åbent sidst? At den bruger ram betyder ikke at den har dårlig håndtering. Ubrugt ram er spild af ram.
Nej, det har jeg slået fra. Der står en process og kører der hedder "loginwindow", den tager 207 MB RAM. Kernel_task tager 1,07 GB RAM.
IT-ekspert Yvossen (158) skrev:Nej, det har jeg slået fra. Der står en process og kører der hedder "loginwindow", den tager 207 MB RAM. Kernel_task tager 1,07 GB RAM.
kernel_task gør en masse forskellige ting. Loginwindow genstarter bl.a. Dock hvis den crasher (er du sikker på det er 200? min bruger omkring 20).
apapap (160) skrev:Nu afslører du vel heller ikke at det slet ikke er en hund der sender de beskeder?
Beklager, de er faktisk ægte
Claus Jørgensen (159) skrev:Berømte sidste ord...
Er du også typen der hele tiden force quitter apps i iOS?
Ja. Fordi jeg kan godt lide at kunne alt+tab til en anden app uden at skulle igennem en million apps der alligevel ikke burde være kørende.markjensen (162) skrev:Er du også typen der hele tiden force quitter apps i iOS?
Xcode's standard format af kode:
http://i.imgur.com/I1jqZ9f.png
Nej, jeg synes ikke det er pænt/læsbart. Men jeg er sikker på at markjensen mener det er det pænest kode i universet!
Nej, jeg synes ikke det er pænt/læsbart. Men jeg er sikker på at markjensen mener det er det pænest kode i universet!
Claus Jørgensen (164) skrev:Ja. Fordi jeg kan godt lide at kunne alt+tab til en anden app uden at skulle igennem en million apps der alligevel ikke burde være kørende.markjensen (162) skrev:Er du også typen der hele tiden force quitter apps i iOS?
Jeg skrev iOS?! I øvrigt er Exposé eller hvad det hedder i dag bedre end alt tab.
Claus Jørgensen (165) skrev:Xcode's standard format af kode:
Jeg synes ikke at obj C er specielt pænt, nej.
I øvrigt synes jeg det er dårlig stil at skrive if (data) som dovenskab for if (data != null/nil)
Til gengæld synes jeg at swift umiddelbart virker ret lækkert. Det eneste jeg mangler er multithreading på sprogniveau, men det kan jo være det kommer.
Mit bælte force-quittede idag. Det var også ved at være gammelt og slidt, men det føles aldrig godt når et bælte brister.
#RAMForbrug
Min maskine har kørt i cirka en time og alt mit RAM er brugt(men ingen swap), det der tager mest RAM er file cache. Hvorfor skulle OSet ikke bruge alt det RAM det kan? File cache kan droppes hvis der er et program der har brug for mere RAM uden preformens tab.
Det man skal kigge på er hvor meget swap man bruge (jeg kan kører i flere dage uden at bruge mere end et par hundrede MB) og Memory Pressure i Activity Monitor.
Min maskine har kørt i cirka en time og alt mit RAM er brugt(men ingen swap), det der tager mest RAM er file cache. Hvorfor skulle OSet ikke bruge alt det RAM det kan? File cache kan droppes hvis der er et program der har brug for mere RAM uden preformens tab.
Det man skal kigge på er hvor meget swap man bruge (jeg kan kører i flere dage uden at bruge mere end et par hundrede MB) og Memory Pressure i Activity Monitor.
dub (172) skrev:Hvorfor skulle OSet ikke bruge alt det RAM det kan?
Pas på med at sige det. Claus dræber dig så det bliver dine sidste ord jf et tidligere indlæg.
Claus Jørgensen (147) skrev:Prøv f.eks. at skrive et kombinationsord (på Engelsk).
Dem findes der immervæk heller ikke mange af.
Det som pisser mig mest af ved SwiftkKey Beta på Android er, at det giver helt op hvis man kommer til at ramme et tal; Jeg har mange gange skr3v34 l334 (og så alligevel ikke) fordi mine fingre hellere rammer 3 og 4 end e,r og t. Garhh...
I daglig tale / chat?, jo der gør.gramps (177) skrev:Dem findes der immervæk heller ikke mange af.
F.eks. "pushups" er jo "push-ups", og Swype kan jo ikke ligefrem håndtere at der er en bindestreg.
http://www.oxforddictionaries.com/words/hyphen for flere eksempler.
Men det er slet ikke et problem på WP, hvor du bare taster "pushups", og så retter den det selv til "push-ups"
Ja, men det indbyggede tastatur har ikke Swype... Hvilket jeg stadigvæk synes er latterligt.markjensen (179) skrev:Det indbyggede tastatur i iOS retter det altså også til push-ups
http://www.idownloadblog.com/2014/05/11/how-to-syn...
... OH HELLO THERE, CAN I DELETE ALL YOUR STUFF?!?
Hvilken hjernedød abe hos Apple troede at det var en god ide at kræve man SLETTER ALTING FRA SIN IPHONE når man tilslutter den iTunes på en ny computer?
Det er latterligt nok at man skal bruge iTunes for at overføre filer/musik, men det er jo endnu mere latterligt at man skal igennem diverse hacking steps for at det overhovedet kan lade sig gøre fra mere end én maskine.
Det er nok det mest idiotiske jeg endnu har set på iPhones.
... OH HELLO THERE, CAN I DELETE ALL YOUR STUFF?!?
Hvilken hjernedød abe hos Apple troede at det var en god ide at kræve man SLETTER ALTING FRA SIN IPHONE når man tilslutter den iTunes på en ny computer?
Det er latterligt nok at man skal bruge iTunes for at overføre filer/musik, men det er jo endnu mere latterligt at man skal igennem diverse hacking steps for at det overhovedet kan lade sig gøre fra mere end én maskine.
Det er nok det mest idiotiske jeg endnu har set på iPhones.
Hvis musikken er købt over iTunes eller du bruger iTunes in the Cloud behøer du ikke tilsutte din iPhone til iTunes nogensinde til musik.
Claus Jørgensen (180) skrev:Ja, men det indbyggede tastatur har ikke Swype... Hvilket jeg stadigvæk synes er latterligt.
Det er et valg Apple har taget, du kan købe det hvis du vil have det.
Jeg har jo netop købt Swype, men det er *elendigt* i forhold til den indbyggede "swype" på Windows Phone.
Så nej, det er ikke en undskyldning.
Jeg har jo netop købt Swype, men det er *elendigt* i forhold til den indbyggede "swype" på Windows Phone.
Jeg har m4a musik filer på min computer med mine albums. Mange albums der ikke engang er tilgængeligt på iTunes/Spotify.amaby (182) skrev:Hvis musikken er købt over iTunes eller du bruger iTunes in the Cloud behøer du ikke tilsutte din iPhone til iTunes nogensinde til musik.
Så nej, det er ikke en undskyldning.
IT-ekspert Yvossen (163) skrev:#162
Ja, jeg er sikker på 200 MB.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/3243656/Screen...
Som Mark også siger, ca 20 MB (også her) - hva' fa'en logger du på? - Det virker helt hen i vejret..
@ iTunes Match
Du kan matche 25.000 musiknumre.
Dem der er på iTunes store (og en del der ikke er*) får du "foræret", de sange der ikke bliver genkendt bliver uploadet.**
Du har nu adgang til dem på alle dine enheder***, til streaming eller download.
*Der var vist noget med Stones, eller AC/DC, de findes ikke i iTunes Store, men du får dem dog alligevel, da de er på iTunes Match
**De bliver ikke "faktureret" på din iCloud plads, storage i iTunes Match er gratis og unlimited (25.000 numre dog)
*** iOS enhed, Apple TV og via iTunes på en Mac/PC
Du kan matche 25.000 musiknumre.
Dem der er på iTunes store (og en del der ikke er*) får du "foræret", de sange der ikke bliver genkendt bliver uploadet.**
Du har nu adgang til dem på alle dine enheder***, til streaming eller download.
*Der var vist noget med Stones, eller AC/DC, de findes ikke i iTunes Store, men du får dem dog alligevel, da de er på iTunes Match
**De bliver ikke "faktureret" på din iCloud plads, storage i iTunes Match er gratis og unlimited (25.000 numre dog)
*** iOS enhed, Apple TV og via iTunes på en Mac/PC
Claus Jørgensen (189) skrev:#188
... eller man kan hacke iTunes så det virker fra flere maskiner, fordi Apple er for dumme til at tillade det selv.
Jamen? Det virker jo? Kan virkeligt ikke se dit problem ...
Claus Jørgensen (189) skrev:#188
... eller man kan hacke iTunes så det virker fra flere maskiner, fordi Apple er for dumme til at tillade det selv.
en eller anden side skrev:
If you will be connecting to multiple computers frequently, configure your iPod to manually manage music. This will allow you to selectively drag songs, albums, or playlists from the second computer to your iPod without compromising the existing music.
Jeg har ikke selv prøvet det virker da jeg personligt kun har musik på én computer (og ellers bruger jeg iTunes Match til resten), men dette lyder da ikke som et hack.
Rainmeter (191) skrev:Dejlig apple logik.
PLADSEN, altså GB, er unlimited. Så du kan godt have 25.000 sange der hver er en time lang.
Jeg kan ikke finde et sted hvor de har brugt ordet unlimited (google-søgning og ved selv lige at kigge det igennem)
Rainmeter (194) skrev:#193
Stadig ikke unlimited. De smider om sig med smarte ord og det har de altså altid gjort, uanset om det fandtes før eller om det gradbøjer virkeligheden.
Det samme gøre mit teleskab, så apple er i det mindste ikke ene om det.
Og det er noget Apple har opfundet?
Fri tale er begrænset
Fri sms og mms er begrænset.
fri internet er begrænset
et månedes benzin forbrug er begrænset
osv osv.
Jeg tror der er en nogenlunde forståelse for at "Fri / unlimited" betyder "inden for almindelig brug"
Der er nu stor forskel på "fri" og "uendeligt"
Især fordi der tydeligt er specificeret en begrænsing.
"8 timers fri tale"
Især fordi der tydeligt er specificeret en begrænsing.
"8 timers fri tale"
Jeg vil give dig ret, men for at tage eksemplet med 'fri sms og mms' fra #196, hedder det ved flere selskaber 'ubegrænset sms og mms'. F.eks. hos Telmore: https://www.telmore.dk/mobil/ekstraservices/ubegra...
Jeg vil give dig ret, men for at tage eksemplet med 'fri sms og mms' fra #196, hedder det ved flere selskaber 'ubegrænset sms og mms'. F.eks. hos Telmore: https://www.telmore.dk/mobil/ekstraservices/ubegra...
Vandmand (198) skrev:hedder det ved flere selskaber 'ubegrænset sms og mms'. F.eks. hos Telmore:
og lige netop denne ubegrænset service, har begrænsninger ;)
SlettetBruger (197) skrev:Der er nu stor forskel på "fri" og "uendeligt"
Oversættes "unlimited" ikke til ubegrænset? og som Vandmand også er inde på, er ubegrænset SMS og MMS services, sjovt nok altid begrænset i et hvis omfang.
Jeg skal ikke kunne sige om de har fixet det siden jeg brugte iPhone, men det virkede altså ikke dengang.PHP-Ekspert Thoroughbreed (190) skrev:Claus Jørgensen (189) skrev:#188
Jamen? Det virker jo? Kan virkeligt ikke se dit problem ...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.