mboost-dp1
Apple QQ tråden
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Ah, på den måde. Jeg har kun den seneste uges mails synlige, alt derefter er "foldet sammen" (collapsed), så det har jeg sjældent brug for. Skal jeg længere tilbage bruger jeg søgefunktionen.markjensen (99) skrev:Ved at hive i scrollbaren. Scrollhjulet på musen er ikke altid hurtig nok til min smag. Jeg er nødt til at slippe fordi listen kun gentegnes der.
Det irriterer også mig.markjensen (69) skrev:Eller fx kunne jeg godt tænke mig at når jeg scroller i Outlook, så flytter listen sig rent faktisk imens jeg bevæger musen og ikke først når jeg slipper.
Det sjove er, at hvis du har haft alle mails i listen synlige, så virker scroll som du forventer. I hvert fald i 2010 versionen.
Men Outlook klienten er generelt forfærdelig. Heldigvis findes der alternativer.
Claus Jørgensen (103) skrev:http://www.theverge.com/2014/10/16/6978157/mac-os-x-yosemite-release-mac-app-store-october-16th
called it markjensen :P
Jeg synes bare jeg læste et sted at det gav mest mening at det ikke kom nu. Men jeg husker nok forkert. Så har jeg noget at glæde mig til når jeg kommer hjem!
mvoigt27 (106) skrev:Hvor er det bare fedt at windcape har fået en mac..... det er lidt ligesom at tvinge terracide til at bruge en ren AMD/ATI maskine med en fladskærm istedet for CRT.....
Hvad I ikke ved, er at Claus faktisk er ham der er inde i Terracide ... De elsker begge Windows, og elsker at hade UNIX baserede systemer ... Og nåja, vi har ikke set Terra siden Claus com tilbage ... Coincidence? I think NOT!
PHP-Ekspert Thoroughbreed (110) skrev:Hvad I ikke ved, er at Claus faktisk er ham der er inde i Terracide ... De elsker begge Windows, og elsker at hade UNIX baserede systemer ... Og nåja, vi har ikke set Terra siden Claus com tilbage ... Coincidence? I think NOT!
Meget kan man sige om Claus.... men han er altså ikke Psykisk senil dement.....
... der ikke er hipster nok til at beholde det alm. baggrundsbillede http://i.imgur.com/Ol1C6Lk.jpg
Og senil? nej, selvom OSX opfordre en til at blive det!
Claus Jørgensen (112) skrev:... der ikke er hipster nok til at beholde det alm. baggrundsbillede http://i.imgur.com/Ol1C6Lk.jpg
Puha nej, OSX er bare heller aldrig blevet min ven......
Ronson ⅍ (114) skrev:Og netop derfor er "spørgsmål? ja/nej" mest brugbart og effektivt.
Ja, men hvis du ikke kender spørgsmålet på forhånd, er det meget nemmere at tage stilling til det (fordi du ikke behøver afkode særlig meget af spørgsmålet) hvis knapperne beskriver hvad de gør.
... der ender med at blive steril af at bruge en MacBook. Fanden om tingen bliver brændende var, bare fordi man bruger Google Chrome i en times tid.
Men det giver jo mening, Steve Jobs var ikke meget for børn!
Claus Jørgensen (116) skrev:... der ender med at blive steril af at bruge en MacBook. Fanden om tingen bliver brændende var, bare fordi man bruger Google Chrome i en times tid.
Din elskede svenskere to the rescue http://www.ikea.com/us/en/catalog/products/6015017...
Claus Jørgensen (116) skrev:... der ender med at blive steril af at bruge en MacBook. Fanden om tingen bliver brændende var, bare fordi man bruger Google Chrome i en times tid.
Så brug Safari eller Firefox
iMac med 5K skærm! Det var dog forfærdeligt! Så understøtter den måske ikke 1024x768 px fordi det synes jeg bare er så meget bedre! Jeg kan nemlig bedst lide ikke at have plads til mit indhold og gui'en skal gerne fylde mere end 70% af arealet!
PHP-Ekspert Thoroughbreed (118) skrev:Claus Jørgensen (116) skrev:... der ender med at blive steril af at bruge en MacBook. Fanden om tingen bliver brændende var, bare fordi man bruger Google Chrome i en times tid.
Så brug Safari eller Firefox
Hehe, den bliver for varm også foreslår du han tager på safari (varmt) eller bruger FIREfox.....
mvoigt27 (121) skrev:Hehe, den bliver for varm også foreslår du han tager på safari (varmt) eller bruger FIREfox.....
Ja? Min bliver ikke varm af Safari eller Fir ... Og der fattede jeg det så
Vil ligesom #118 anbefale du bruger en anden browser så. Chrome på min Mac er en af de største strømslugere. Jeg vil foreslå Safari når du bruger OSX, det er en super browser. Medmindre det er fordi du skal synkronisere mellem en anden anden Chrome-browser.
Safari har det mest retarderede UI man kan forestille sig. "Oh, du har åbnet en tab? LAD MIG LIGE FLYTTET ALTING PÅ SKÆRMEN 40 PIXELS OP OG NED"
Det er ligeså hjernedødt design som Xcode.
I Xcode kan man ikke bruge tab til både single-line og multi-line intentions. Hvis man forsøger at bruge tab til begge dele, så erstatter den enes multi-line selection med 'tab' karakteren.
HVOR HJERNEDØDT ER DET IKKE LIGE?!?
Konklusion: Alle i Apple HQ er idioter der går mere op i at ting ser "pænt ud" en at være funktionelt.
Safari har det mest retarderede UI man kan forestille sig. "Oh, du har åbnet en tab? LAD MIG LIGE FLYTTET ALTING PÅ SKÆRMEN 40 PIXELS OP OG NED"
Det er ligeså hjernedødt design som Xcode.
I Xcode kan man ikke bruge tab til både single-line og multi-line intentions. Hvis man forsøger at bruge tab til begge dele, så erstatter den enes multi-line selection med 'tab' karakteren.
HVOR HJERNEDØDT ER DET IKKE LIGE?!?
Konklusion: Alle i Apple HQ er idioter der går mere op i at ting ser "pænt ud" en at være funktionelt.
Hvorfor skal man bruge plads på fanelinjen hvis man ikke har mere end en alligevel? Det er da noget mærkeligt at brokke sig over.
Du har tydeligvist aldrig brugt Google Chrome.markjensen (131) skrev:Hvorfor skal man bruge plads på fanelinjen hvis man ikke har mere end en alligevel? Det er da noget mærkeligt at brokke sig over.
Og Safari er jo endnu mere helt umuligt i Yosemite. De har fjernet topbaren så man ikke kan trække den rundt.
Claus Jørgensen (132) skrev:Du har tydeligvist aldrig brugt Google Chrome.markjensen (131) skrev:Hvorfor skal man bruge plads på fanelinjen hvis man ikke har mere end en alligevel? Det er da noget mærkeligt at brokke sig over.
Og Safari er jo endnu mere helt umuligt i Yosemite. De har fjernet topbaren så man ikke kan trække den rundt.
I call BS. Min topbar er fremme? Mon ikke du efterhånden bare brokker dig for at brokke dig?
Eller kan det være fordi du kører "full screen"-mode, hvor du kun har ét program fremme ad gangen, men det fylder så hele skærmen?
Edit; billede http://i.imgur.com/bnuQVVR.png?1
Claus Jørgensen (132) skrev:Du har tydeligvist aldrig brugt Google Chrome.
Uha ja det er svært at trække rundt i de 50% der er fri.
Og jo, jeg har brugt Chrome, men jeg kan ikke huske hvordan den er. Jeg bruger normalt Firefox i stedet.
Jeg synes du tuder lige rigeligt. Det med tabs kan jeg godt forstå (der er dog en anden genvej, hvorfor ved jeg ikke), men ellers synes jeg du er begyndt at opfinde problemer. At ting er anderledes gør det ikke dårligt.
Claus Jørgensen (132) skrev:Du har tydeligvist aldrig brugt Google Chrome.
Jeg har og jeg foretrækker stadig Safaris UI, men du må selvfølgelig gerne foretrække Chrome.
Der er stadig meget du kan trække vinduet i. Alt bortset fra det røde kan du trække i.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/339762/1.png
Du kan i alle OSX apps trække i det grå i topbare.
Prøv at have to tabs, og så lukke den ene, JUMPING BUMPBING JUMPING ASSHAT er hvad man får ud af det.Hånter (133) skrev:
I call BS.
Google Chrome flytter ikke på indholdet bare fordi jeg åbner en ny tab...
Claus Jørgensen (137) skrev:Prøv at have to tabs, og så lukke den ene, JUMPING BUMPBING JUMPING ASSHAT er hvad man får ud af det.
Hvis du en gang trykker på 3 taster (eller finder det i menuen) så vil det aldrig ske mere. Det virker som om du bare brokker dig for at brokke.
Claus Jørgensen (137) skrev:Prøv at have to tabs, og så lukke den ene, JUMPING BUMPBING JUMPING ASSHAT er hvad man får ud af det.Hånter (133) skrev:
I call BS.
Google Chrome flytter ikke på indholdet bare fordi jeg åbner en ny tab...
Indholdet som vises når man lukker en fane er det samme, det rykkes blot op og tager den plads fanerne fyldte, så der efterfølgende vises lidt mere af indholdet i bunden af siden. At sige det hopper rundt vil jeg kalde en overdrivelse.
Og som #138 siger <Shift>+<CMD>+T.
gramps (140) skrev:Det er vel fair nok at brokke sig over standardopførslen
Det virker lidt tumpet når det er så let at ændre-
gramps (140) skrev:Jeg synes også at det er idiotisk at man skal fysisk klikke på den ellers fremragende mousepad.
Her er jeg lidt tabt
gramps (140) skrev:Ja, det kan ændres et eller andet sted, men det er svært at gøre når computeren er helt ny.
Eller det er vindkappen der råber "Det er ikke hvad jeg er vant til, DØD VED KØLLE!!1!"
Jeg håber bare at Claus ikke ved hvad dette gør når han trykker Replace
https://www.dropbox.com/s/ffpu85o8hb6hbv3/ost.jpg
EDIT DropBox SUX, DØD VED KØLLE!
dub (141) skrev:gramps (140) skrev:Jeg synes også at det er idiotisk at man skal fysisk klikke på den ellers fremragende mousepad.
Her er jeg lidt tabtgramps (140) skrev:Ja, det kan ændres et eller andet sted, men det er svært at gøre når computeren er helt ny.
Eller det er vindkappen der råber "Det er ikke hvad jeg er vant til, DØD VED KØLLE!!1!"
Hvis man starter en helt ny Macbook op, så skal man på et tidspunkt bruge mousepad'en. Den er fantastisk i forhold til dem, som man kender fra Windows-bærbare. Men det, at man skal få den til at sige 'klik' for at man klikker, som var det en almindelig mus, og at man ikke bare kan tappe på den, som på Windows-bærbare, virker tåbeligt. Når man har prøvet det én gang så ved man det. Når man aldrig har prøvet det før, og der ikke er nogle indikationer, så tager man i butikken for at klage over at den ikke virker (hvilket min bror faktisk gjorde). Butikken er så så flink at sætte mousepad'en op, så man fremover kan tappe - men at det ikke er slået til som standard er tåbeligt.
De fleste andre ting som Claus nævner er mest de frustrationer som mange års brug af ét OS kan give når man skifter OS. Dem, tror jeg, de fleste af os kommer igennem når vi sidder ved en anden maskine med et andet OS.
Altså, en dedikeret QQ tråd, og så forsøger i at rationalisere det hele?! Hvad er der galt med jer hippier!
Måske har Microsoft patent på at det er slået til som standard :Papapap (144) skrev:Du får det til at lyde som om det er en kæmpe konspirationsteori imod at tappe på touchpads
Det er ihvertfald standardforklaringen på de fleste "mangler" i OSX som vi finder på arbejde. At vi har taget patent på det.
(som f.eks. ClearType)
apapap (144) skrev:Du får det til at lyde som om det er en kæmpe konspirationsteori imod at tappe på touchpads
Hvis der var, så ville det jo ikke være muligt at slå til.
Det er bare et eksempel på hvordan Macs ikke er intuitive for nye brugere (hvilket vel er målet).
... der stadigvæk er dybt skuffet over hvor elendigt iPhone's keyboard(s) er.
Swype og Swiftkey er fuldstændig latterlige, og det indbygget keyboard er lort.
Her savner jeg virkelig min Windows Phone 8.1 og dens ordenligt fungerende keyboard.
Det er intet under at internettet er fyldt med jokes om hvor nemt folk taster forkert på deres iPhone. Alt andet er jo næsten umuligt. Prøv f.eks. at skrive et kombinationsord (på Engelsk). Det kan Swype og Swiftkey slet slet ikke håndtere.
Swype og Swiftkey er fuldstændig latterlige, og det indbygget keyboard er lort.
Her savner jeg virkelig min Windows Phone 8.1 og dens ordenligt fungerende keyboard.
Det er intet under at internettet er fyldt med jokes om hvor nemt folk taster forkert på deres iPhone. Alt andet er jo næsten umuligt. Prøv f.eks. at skrive et kombinationsord (på Engelsk). Det kan Swype og Swiftkey slet slet ikke håndtere.
Så fordi Swype er lort giver det mening at der er mange autocorrect jokes på nettet. Does not compute.
Nej, fordi keyboards er så ufatteligt elendige på iPhones.markjensen (148) skrev:Så fordi Swype lort giver det mening at der er mange autocorrect jokes på nettet. Does not compute.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.