mboost-dp1

Apple QQ tråden

Gå til bund
Gravatar #101 - Magten
16. okt. 2014 18:13
markjensen (99) skrev:
Ved at hive i scrollbaren. Scrollhjulet på musen er ikke altid hurtig nok til min smag. Jeg er nødt til at slippe fordi listen kun gentegnes der.
Ah, på den måde. Jeg har kun den seneste uges mails synlige, alt derefter er "foldet sammen" (collapsed), så det har jeg sjældent brug for. Skal jeg længere tilbage bruger jeg søgefunktionen.
Gravatar #102 - m910q
16. okt. 2014 18:17
markjensen (69) skrev:
Eller fx kunne jeg godt tænke mig at når jeg scroller i Outlook, så flytter listen sig rent faktisk imens jeg bevæger musen og ikke først når jeg slipper.
Det irriterer også mig.
Det sjove er, at hvis du har haft alle mails i listen synlige, så virker scroll som du forventer. I hvert fald i 2010 versionen.

Men Outlook klienten er generelt forfærdelig. Heldigvis findes der alternativer.
Gravatar #103 - Claus Jørgensen
16. okt. 2014 18:21
Gravatar #104 - markjensen
16. okt. 2014 18:24
Claus Jørgensen (103) skrev:
http://www.theverge.com/2014/10/16/6978157/mac-os-x-yosemite-release-mac-app-store-october-16th

called it markjensen :P

Jeg synes bare jeg læste et sted at det gav mest mening at det ikke kom nu. Men jeg husker nok forkert. Så har jeg noget at glæde mig til når jeg kommer hjem!
Gravatar #105 - gramps
16. okt. 2014 18:33
Er der bagdørssnak mellem MS og Apple?
Gravatar #106 - mvoigt27
16. okt. 2014 19:08
Hvor er det bare fedt at windcape har fået en mac..... det er lidt ligesom at tvinge terracide til at bruge en ren AMD/ATI maskine med en fladskærm istedet for CRT.....
Gravatar #107 - arne_v
16. okt. 2014 19:13

Ligesom at tvinge terra til at bruge en AMD baseret PC med onboard grafik og Linux som OS ....

:-)
Gravatar #108 - mvoigt27
16. okt. 2014 19:16
arne_v (107) skrev:

Ligesom at tvinge terra til at bruge en AMD baseret PC med onboard grafik og Linux som OS ....

:-)

Og ikke stationær men bærbar.... Så er Terra klar til indlæggelse....
Gravatar #109 - OxxY
16. okt. 2014 19:18
gramps (105) skrev:
Er der bagdørssnak mellem MS og Apple?

He turned to the dark side!
Gravatar #110 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
16. okt. 2014 19:22
mvoigt27 (106) skrev:
Hvor er det bare fedt at windcape har fået en mac..... det er lidt ligesom at tvinge terracide til at bruge en ren AMD/ATI maskine med en fladskærm istedet for CRT.....

Hvad I ikke ved, er at Claus faktisk er ham der er inde i Terracide ... De elsker begge Windows, og elsker at hade UNIX baserede systemer ... Og nåja, vi har ikke set Terra siden Claus com tilbage ... Coincidence? I think NOT!
Gravatar #111 - mvoigt27
16. okt. 2014 19:31
PHP-Ekspert Thoroughbreed (110) skrev:
Hvad I ikke ved, er at Claus faktisk er ham der er inde i Terracide ... De elsker begge Windows, og elsker at hade UNIX baserede systemer ... Og nåja, vi har ikke set Terra siden Claus com tilbage ... Coincidence? I think NOT!

Meget kan man sige om Claus.... men han er altså ikke Psykisk senil dement.....
Gravatar #112 - Claus Jørgensen
16. okt. 2014 19:43
... der ikke er hipster nok til at beholde det alm. baggrundsbillede http://i.imgur.com/Ol1C6Lk.jpg

Og senil? nej, selvom OSX opfordre en til at blive det!
Gravatar #113 - mvoigt27
16. okt. 2014 19:46
Claus Jørgensen (112) skrev:
... der ikke er hipster nok til at beholde det alm. baggrundsbillede http://i.imgur.com/Ol1C6Lk.jpg

Og senil? nej, selvom OSX opfordre en til at blive det!

Puha nej, OSX er bare heller aldrig blevet min ven......
Gravatar #114 - Ronson ⅍
16. okt. 2014 20:25
markjensen (94) skrev:
For dialogbokse findes jo altid kun i én variant. Det er på ingen måde muligt at forestille sig et hav af spørgsmål de kunne stille.
Og netop derfor er "spørgsmål? ja/nej" mest brugbart og effektivt.
Gravatar #115 - markjensen
16. okt. 2014 20:30
Ronson ⅍ (114) skrev:
Og netop derfor er "spørgsmål? ja/nej" mest brugbart og effektivt.

Ja, men hvis du ikke kender spørgsmålet på forhånd, er det meget nemmere at tage stilling til det (fordi du ikke behøver afkode særlig meget af spørgsmålet) hvis knapperne beskriver hvad de gør.
Gravatar #116 - Claus Jørgensen
16. okt. 2014 20:45
... der ender med at blive steril af at bruge en MacBook. Fanden om tingen bliver brændende var, bare fordi man bruger Google Chrome i en times tid.

Men det giver jo mening, Steve Jobs var ikke meget for børn!
Gravatar #117 - OxxY
16. okt. 2014 21:12
Claus Jørgensen (116) skrev:
... der ender med at blive steril af at bruge en MacBook. Fanden om tingen bliver brændende var, bare fordi man bruger Google Chrome i en times tid.

Din elskede svenskere to the rescue http://www.ikea.com/us/en/catalog/products/6015017...
Gravatar #118 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
17. okt. 2014 05:35

Så brug Safari eller Firefox
Gravatar #119 - markjensen
17. okt. 2014 06:12
iMac med 5K skærm! Det var dog forfærdeligt! Så understøtter den måske ikke 1024x768 px fordi det synes jeg bare er så meget bedre! Jeg kan nemlig bedst lide ikke at have plads til mit indhold og gui'en skal gerne fylde mere end 70% af arealet!
Gravatar #120 - Slettet Bruger [916779654]
17. okt. 2014 08:51
Godt for AMD :-)
Gravatar #121 - mvoigt27
17. okt. 2014 10:27
PHP-Ekspert Thoroughbreed (118) skrev:

Så brug Safari eller Firefox

Hehe, den bliver for varm også foreslår du han tager på safari (varmt) eller bruger FIREfox.....
Gravatar #122 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
17. okt. 2014 11:18
mvoigt27 (121) skrev:
Hehe, den bliver for varm også foreslår du han tager på safari (varmt) eller bruger FIREfox.....

Ja? Min bliver ikke varm af Safari eller Fir ... Og der fattede jeg det så
Gravatar #123 - amaby
17. okt. 2014 11:23

Vil ligesom #118 anbefale du bruger en anden browser så. Chrome på min Mac er en af de største strømslugere. Jeg vil foreslå Safari når du bruger OSX, det er en super browser. Medmindre det er fordi du skal synkronisere mellem en anden anden Chrome-browser.
Gravatar #124 - Claus Jørgensen
17. okt. 2014 12:17

Safari har det mest retarderede UI man kan forestille sig. "Oh, du har åbnet en tab? LAD MIG LIGE FLYTTET ALTING PÅ SKÆRMEN 40 PIXELS OP OG NED"

Det er ligeså hjernedødt design som Xcode.

I Xcode kan man ikke bruge tab til både single-line og multi-line intentions. Hvis man forsøger at bruge tab til begge dele, så erstatter den enes multi-line selection med 'tab' karakteren.

HVOR HJERNEDØDT ER DET IKKE LIGE?!?

Konklusion: Alle i Apple HQ er idioter der går mere op i at ting ser "pænt ud" en at være funktionelt.
Gravatar #125 - Qw_freak
17. okt. 2014 12:57
Claus Jørgensen (124) skrev:
idioter der går mere op i at ting ser "pænt ud" en at være funktionelt.

Welcome to the world of hipsters.
Gravatar #126 - dub
17. okt. 2014 13:02
Claus Jørgensen (124) skrev:
LAD MIG LIGE FLYTTET ALTING PÅ SKÆRMEN 40 PIXELS OP OG NED"

<Shift>+<CMD>+T og det problem er løst.
Gravatar #127 - markjensen
17. okt. 2014 13:08
Er det til indentation ikke nemmere bare at bruge re-indent?
Gravatar #128 - amaby
17. okt. 2014 13:09
Mener du Safari er dårligt fordi linjen som faner sidder i forsvinder når der ikke er nogle faner?
Gravatar #129 - Slettet Bruger [916779654]
17. okt. 2014 15:01
amaby (128) skrev:
Mener du Safari er dårligt fordi linjen som faner sidder i forsvinder når der ikke er nogle faner?
Der er vel altid én fane...
Gravatar #130 - Claus Jørgensen
17. okt. 2014 15:41
amaby (128) skrev:
Ja.

SlettetBruger (129) skrev:
Der er vel altid én fane...
Nej, ikke i Safari.
Gravatar #131 - markjensen
17. okt. 2014 15:47
Hvorfor skal man bruge plads på fanelinjen hvis man ikke har mere end en alligevel? Det er da noget mærkeligt at brokke sig over.
Gravatar #132 - Claus Jørgensen
17. okt. 2014 15:52
markjensen (131) skrev:
Hvorfor skal man bruge plads på fanelinjen hvis man ikke har mere end en alligevel? Det er da noget mærkeligt at brokke sig over.
Du har tydeligvist aldrig brugt Google Chrome.

Og Safari er jo endnu mere helt umuligt i Yosemite. De har fjernet topbaren så man ikke kan trække den rundt.
Gravatar #133 - Hånter
17. okt. 2014 16:09
Claus Jørgensen (132) skrev:
markjensen (131) skrev:

Og Safari er jo endnu mere helt umuligt i Yosemite. De har fjernet topbaren så man ikke kan trække den rundt.

I call BS. Min topbar er fremme? Mon ikke du efterhånden bare brokker dig for at brokke dig?

Eller kan det være fordi du kører "full screen"-mode, hvor du kun har ét program fremme ad gangen, men det fylder så hele skærmen?

Edit; billede http://i.imgur.com/bnuQVVR.png?1
Gravatar #134 - markjensen
17. okt. 2014 16:18

Uha ja det er svært at trække rundt i de 50% der er fri.

Og jo, jeg har brugt Chrome, men jeg kan ikke huske hvordan den er. Jeg bruger normalt Firefox i stedet.

Jeg synes du tuder lige rigeligt. Det med tabs kan jeg godt forstå (der er dog en anden genvej, hvorfor ved jeg ikke), men ellers synes jeg du er begyndt at opfinde problemer. At ting er anderledes gør det ikke dårligt.
Gravatar #135 - markjensen
17. okt. 2014 16:31
Hov. Med tabs jeg godt kan forstå mener jeg dem i Xcode (bemærk lille C)
Gravatar #136 - amaby
17. okt. 2014 17:03

Jeg har og jeg foretrækker stadig Safaris UI, men du må selvfølgelig gerne foretrække Chrome.

Der er stadig meget du kan trække vinduet i. Alt bortset fra det røde kan du trække i.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/339762/1.png

Du kan i alle OSX apps trække i det grå i topbare.
Gravatar #137 - Claus Jørgensen
17. okt. 2014 17:45
Hånter (133) skrev:

I call BS.
Prøv at have to tabs, og så lukke den ene, JUMPING BUMPBING JUMPING ASSHAT er hvad man får ud af det.

Google Chrome flytter ikke på indholdet bare fordi jeg åbner en ny tab...
Gravatar #138 - dub
17. okt. 2014 17:56
Claus Jørgensen (137) skrev:
Prøv at have to tabs, og så lukke den ene, JUMPING BUMPBING JUMPING ASSHAT er hvad man får ud af det.

Hvis du en gang trykker på 3 taster (eller finder det i menuen) så vil det aldrig ske mere. Det virker som om du bare brokker dig for at brokke.
Gravatar #139 - amaby
17. okt. 2014 17:59
Claus Jørgensen (137) skrev:
Hånter (133) skrev:

I call BS.

Google Chrome flytter ikke på indholdet bare fordi jeg åbner en ny tab...

Indholdet som vises når man lukker en fane er det samme, det rykkes blot op og tager den plads fanerne fyldte, så der efterfølgende vises lidt mere af indholdet i bunden af siden. At sige det hopper rundt vil jeg kalde en overdrivelse.

Og som #138 siger <Shift>+<CMD>+T.
Gravatar #140 - gramps
17. okt. 2014 22:12
Det er vel fair nok at brokke sig over standardopførslen. Jeg synes også at det er idiotisk at man skal fysisk klikke på den ellers fremragende mousepad. Ja, det kan ændres et eller andet sted, men det er svært at gøre når computeren er helt ny.
Gravatar #141 - dub
17. okt. 2014 22:47
gramps (140) skrev:
Det er vel fair nok at brokke sig over standardopførslen

Det virker lidt tumpet når det er så let at ændre-

gramps (140) skrev:
Jeg synes også at det er idiotisk at man skal fysisk klikke på den ellers fremragende mousepad.

Her er jeg lidt tabt

gramps (140) skrev:
Ja, det kan ændres et eller andet sted, men det er svært at gøre når computeren er helt ny.

Eller det er vindkappen der råber "Det er ikke hvad jeg er vant til, DØD VED KØLLE!!1!"

Jeg håber bare at Claus ikke ved hvad dette gør når han trykker Replace
https://www.dropbox.com/s/ffpu85o8hb6hbv3/ost.jpg

EDIT DropBox SUX, DØD VED KØLLE!
Gravatar #142 - gramps
18. okt. 2014 08:35
dub (141) skrev:

gramps (140) skrev:
Jeg synes også at det er idiotisk at man skal fysisk klikke på den ellers fremragende mousepad.

Her er jeg lidt tabt

gramps (140) skrev:
Ja, det kan ændres et eller andet sted, men det er svært at gøre når computeren er helt ny.

Eller det er vindkappen der råber "Det er ikke hvad jeg er vant til, DØD VED KØLLE!!1!"

Hvis man starter en helt ny Macbook op, så skal man på et tidspunkt bruge mousepad'en. Den er fantastisk i forhold til dem, som man kender fra Windows-bærbare. Men det, at man skal få den til at sige 'klik' for at man klikker, som var det en almindelig mus, og at man ikke bare kan tappe på den, som på Windows-bærbare, virker tåbeligt. Når man har prøvet det én gang så ved man det. Når man aldrig har prøvet det før, og der ikke er nogle indikationer, så tager man i butikken for at klage over at den ikke virker (hvilket min bror faktisk gjorde). Butikken er så så flink at sætte mousepad'en op, så man fremover kan tappe - men at det ikke er slået til som standard er tåbeligt.

De fleste andre ting som Claus nævner er mest de frustrationer som mange års brug af ét OS kan give når man skifter OS. Dem, tror jeg, de fleste af os kommer igennem når vi sidder ved en anden maskine med et andet OS.
Gravatar #143 - Claus Jørgensen
18. okt. 2014 11:20
Altså, en dedikeret QQ tråd, og så forsøger i at rationalisere det hele?! Hvad er der galt med jer hippier!
Gravatar #144 - apapap
18. okt. 2014 11:23
gramps (142) skrev:
Butikken er så så flink at sætte mousepad'en op, så man fremover kan tappe - men at det ikke er slået til som standard er tåbeligt.

Du får det til at lyde som om det er en kæmpe konspirationsteori imod at tappe på touchpads
Gravatar #145 - Claus Jørgensen
18. okt. 2014 11:28
apapap (144) skrev:
Du får det til at lyde som om det er en kæmpe konspirationsteori imod at tappe på touchpads
Måske har Microsoft patent på at det er slået til som standard :P

Det er ihvertfald standardforklaringen på de fleste "mangler" i OSX som vi finder på arbejde. At vi har taget patent på det.

(som f.eks. ClearType)
Gravatar #146 - gramps
18. okt. 2014 12:04
apapap (144) skrev:

Hvis der var, så ville det jo ikke være muligt at slå til.

Det er bare et eksempel på hvordan Macs ikke er intuitive for nye brugere (hvilket vel er målet).
Gravatar #147 - Claus Jørgensen
18. okt. 2014 13:27
... der stadigvæk er dybt skuffet over hvor elendigt iPhone's keyboard(s) er.

Swype og Swiftkey er fuldstændig latterlige, og det indbygget keyboard er lort.

Her savner jeg virkelig min Windows Phone 8.1 og dens ordenligt fungerende keyboard.

Det er intet under at internettet er fyldt med jokes om hvor nemt folk taster forkert på deres iPhone. Alt andet er jo næsten umuligt. Prøv f.eks. at skrive et kombinationsord (på Engelsk). Det kan Swype og Swiftkey slet slet ikke håndtere.
Gravatar #148 - markjensen
18. okt. 2014 13:41
Så fordi Swype er lort giver det mening at der er mange autocorrect jokes på nettet. Does not compute.
Gravatar #149 - Claus Jørgensen
18. okt. 2014 13:42
markjensen (148) skrev:
Så fordi Swype lort giver det mening at der er mange autocorrect jokes på nettet. Does not compute.
Nej, fordi keyboards er så ufatteligt elendige på iPhones.
Gravatar #150 - markjensen
18. okt. 2014 13:45
Og så er de fleste nok fake :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login