mboost-dp1

virus - messenger

Gå til bund
Gravatar #1 - punctilio
18. jul. 2008 10:45
hej allesammen
i plejer jo at hjælpe med div. problemer..

Nu har jeg set at flere af mine venner på messenger sender de sammen links.
Jeg ved godt at det er en virus og at jeg ikke skal klikke på den, men jeg vil gerne fjerne det får mine venner.

Hvordan gør jeg det?

mvh Punctilio / Rene
Gravatar #2 - Cyrack
18. jul. 2008 11:01
Slår dem i hovedet og fortæller dem hvad antivirus er for en størrelse? Blokker dem?

Personligt beder jeg dem om IKKE at bruge alle mulige MSN-"tjenester", hvor man taster sin MSN konto og password ind på et eller andet underligt website som meetyourmessenger (wtf! er det skrammel anyways?).
Og så sender jeg altid deres beskeder tilbage :-) om ikke andet så bliver de lige så irriteret som mig, og skifter derfor relativt hurtigt password...
Gravatar #3 - karga
18. jul. 2008 11:18
Tror desværre ikke det er virus, nok nærmere at de har fået luret deres adgangskode på en eller anden måde.. kæresten sender engang imellem sådan nogle links om natten, når hun sover og er offline, og jeg har ledt hendes pc igennem for virus, men ikke fundet noget

Hvordan de har fået adgang til hendes msn konto ved jeg ikke, hun har godt nok en dårlig adgangskode, men det er ikke en slå-op-kode og jeg kender hende godt nok til at vide hun ikke ville skrive sin adgangskode nogen steder
Gravatar #4 - themuss
18. jul. 2008 11:20
#3 Få dem til at skifte password. De har sikkert meldt sig til en eller anden lam messenger-tjeneste som beder dem indtaste password.

Det virker ihvertfald for mig at true folk til at skifte password.
Gravatar #5 - punctilio
18. jul. 2008 11:59
oke jeg troede det var en virus..
jamen så køber jeg en hammer og begynder at slå folk i hoved, heh..
tak for hjælpen..

men i har også fået de der links
\\'deresnavn.aw3somimage.com

noget i den stil...
Gravatar #6 - praktikant muffe AKA pewbe
18. jul. 2008 15:15
jeg klikkede en gang på et af de links og man bliver sendt til en hjemmeside hvor de beder om mail og kode... (skrev IKKE noget)

så det er vel en form for spam...?
Gravatar #7 - gentox
18. jul. 2008 16:00
så det er vel en form for spam...?

Det er vel egentlig Phishing?
Gravatar #8 - praktikant muffe AKA pewbe
18. jul. 2008 18:50
excatly :/

desværre...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login