mboost-dp1
Problemer med at brænde Wii spil
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Jeg fik en wiikey i igår. Den virker kanon godt - ingen forskel på mine brændte spil og originaler.
Jeg har dog problemer med nogle af spillene. Disse er delt op i en masse .001 .002 etc filer, som jeg har samlet med HJsplit. Dette resulterede i en fil der fyldte 4,38 gb. Men filen har ikke noget "navn". Jeg har prøvet at kalde den .iso men brænder programmet siger at det ikke er en gyldig iso fil og vil ikke brænde den.
Jeg har også prøvet at bruge unscrambler på filen, men programmet kan ikke tage filen...
What to do?
Jeg har dog problemer med nogle af spillene. Disse er delt op i en masse .001 .002 etc filer, som jeg har samlet med HJsplit. Dette resulterede i en fil der fyldte 4,38 gb. Men filen har ikke noget "navn". Jeg har prøvet at kalde den .iso men brænder programmet siger at det ikke er en gyldig iso fil og vil ikke brænde den.
Jeg har også prøvet at bruge unscrambler på filen, men programmet kan ikke tage filen...
What to do?
de der filer er det ikke bare winrar lavet med nogle idiotiske navne? har nemlig været ude for noget nær det samme, løsningen var bare at tvinge winrar til at åbne bare en af de filer fx. .001
#edit
too slow :(
#edit
too slow :(
Nu kommer jeg sku helt i tvivl om det er winzip eller winrar jeg har på min pc... Det er garanteret zip, som ikke kan kende 001 filerne? Jeg må prøve at tjekke når jeg kommer hjem...
Tak for svarene indtil videre:D
Tak for svarene indtil videre:D
#2 Det er da _helt_ lovligt at kopiere ens egne spil...
ved bare ikke helt hvordan jeg skal bortforklare hvordan jeg har fået delt dem i nogle filer jeg ikke kan samle igen... [Indsæt selv smiley der fløjter og ruller med øjnene]
ved bare ikke helt hvordan jeg skal bortforklare hvordan jeg har fået delt dem i nogle filer jeg ikke kan samle igen... [Indsæt selv smiley der fløjter og ruller med øjnene]
Hey, tak for hjælpen. Det var bare pga jeg skulle bruge winrar i stedet for hjsplit. Troede ellers hjsplit var bedre men så blev jeg så klog. Det virker upåklageligt nu, bare jeg ikke brænder ved mere end 4x speed
jeg kan hjælpe lidt
jeg har også en ps2 med chip i hvor jeg bænder spil
det første du skal gøre når du skal brænde et spil er at købe DVD-R cder de er det bedste )
så når du har downloadet et spil/torrent skal du ikke brænde det ned med iso brænd det med nero/image fil og lig hastiheden langt ned så spillet brændes langsomt !!!
hvis du har prøvet alt det her så skriv måske kan jeg give dig andre tip
jeg har også en ps2 med chip i hvor jeg bænder spil
det første du skal gøre når du skal brænde et spil er at købe DVD-R cder de er det bedste )
så når du har downloadet et spil/torrent skal du ikke brænde det ned med iso brænd det med nero/image fil og lig hastiheden langt ned så spillet brændes langsomt !!!
hvis du har prøvet alt det her så skriv måske kan jeg give dig andre tip
Tak for rådene. De er ret relevante, da spillene ikke virker hvis jeg brænder hurtigere end 4x speed...
Det virker nu fint med at brænde det som en iso fil med imgburn - ved ikke om det er det du mener...
Tak for rådene. De er ret relevante, da spillene ikke virker hvis jeg brænder hurtigere end 4x speed...
Det virker nu fint med at brænde det som en iso fil med imgburn - ved ikke om det er det du mener...
Jeg glæder mig da næsten til den dag apg kommer med en dommerkendelse for at give mig en bøde for tre wii spil... Tror de bliver slemt skuffede over at se min nye pc med 0 mp3 og 0 film...
Jeg glæder mig da næsten til den dag apg kommer med en dommerkendelse for at give mig en bøde for tre wii spil... Tror de bliver slemt skuffede over at se min nye pc med 0 mp3 og 0 film...
bøde haha men får ikke en bøde for at have chip i sin ps2 og brænde spil :D
jov måske for 10 år siden men ikke mere politiet gider ikke mere fordi der er for mange der har chip i pplaystation så de gider ikke give flere bøder
jov måske for 10 år siden men ikke mere politiet gider ikke mere fordi der er for mange der har chip i pplaystation så de gider ikke give flere bøder
Man kan vel i princippet godt få en bøde for det? (altså spillene, ikke selve chippen).
Men som sagt glæder jeg mig da til den dag de ikke har større fisk at fange, da jeg ikke har andet af interesse for dem... Det bliver i hvert fald en dårlig timeløn at inkassere hos mig...
Man kan vel i princippet godt få en bøde for det? (altså spillene, ikke selve chippen).
Men som sagt glæder jeg mig da til den dag de ikke har større fisk at fange, da jeg ikke har andet af interesse for dem... Det bliver i hvert fald en dårlig timeløn at inkassere hos mig...
HVorfor skulle du faa en boede?
Du faar en civilretssag paa halsen og en opkraevning paa et par 1000 kroner pr spil.
+ diverse millioner til advokat salaer..
Det er nice logik.
"Arj der er for mange forbrydere, vi gider ikke"..
Er et ogsaa derfor at folk paa Roskilde festival faar 2000 kroner i boede pr Joint? :)
bøde haha men får ikke en bøde for at have chip i sin ps2 og brænde spil :D
HVorfor skulle du faa en boede?
Du faar en civilretssag paa halsen og en opkraevning paa et par 1000 kroner pr spil.
+ diverse millioner til advokat salaer..
Det er nice logik.
"Arj der er for mange forbrydere, vi gider ikke"..
Er et ogsaa derfor at folk paa Roskilde festival faar 2000 kroner i boede pr Joint? :)
Jeg ved ikke om jeg skal rate den sjov?
Jeg tror da at de har andet at lave end at sagsøge mig for et par spil...
Desuden er et civilt søgsmål vist urealistisk da jeg højest sandsynligt ville blive præsenteret for et forlig på et moderat beløb...
Det med "de andre gør det også"-logiken er jeg enig i. Men som sagt prioriterer de nok hvor de kan få mest ud af deres midler - og tro mig, det er ikke hos mig.
Desuden er et civilt søgsmål vist urealistisk da jeg højest sandsynligt ville blive præsenteret for et forlig på et moderat beløb...
Det med "de andre gør det også"-logiken er jeg enig i. Men som sagt prioriterer de nok hvor de kan få mest ud af deres midler - og tro mig, det er ikke hos mig.
Du skal rate den informativ da han tydeligvis havde misforstaaet noget ved det danske retssystem, som jeg saa fint forklarer ham.
Moderat beloeb == 50.000 kroner..
Det er vel et par tusinde pr spil og saa et advokat salaer paa 30-40.000 :)
Jeg er ret sikker paa at APG forsoeger at ramme saa privat og "fattigt" som muligt.
Dvs dem de har nemmest ved at skraemme til at betale..
Derudover er jeg ogsaa ret sikker paa at de har et automatisk rapporteringssystem som tjekker diverse torrents og fildelingsservices..
Men med alt det sagt, saa er det altid en chance man tager naar man dl'er noget.. Jeg har ikke nogle skrupler og holder mig ikke tilbage for et spil i ny og nae, jeg siger bare at man ikke skal vide sig for sikker :)
Du skal rate den informativ da han tydeligvis havde misforstaaet noget ved det danske retssystem, som jeg saa fint forklarer ham.
Moderat beloeb == 50.000 kroner..
Det er vel et par tusinde pr spil og saa et advokat salaer paa 30-40.000 :)
Jeg er ret sikker paa at APG forsoeger at ramme saa privat og "fattigt" som muligt.
Dvs dem de har nemmest ved at skraemme til at betale..
Derudover er jeg ogsaa ret sikker paa at de har et automatisk rapporteringssystem som tjekker diverse torrents og fildelingsservices..
Men med alt det sagt, saa er det altid en chance man tager naar man dl'er noget.. Jeg har ikke nogle skrupler og holder mig ikke tilbage for et spil i ny og nae, jeg siger bare at man ikke skal vide sig for sikker :)
seriøst hvorfor blander i jer i mandens problemer manden spørg pænt hvordan men brænder spil og ja jeg har lige fundet ud af at men godt må brænde spil bare men ikke sælger dem vider
og chip det burde være lovligt når men kan købe dem i nogle chip forhandler :X
og chip det burde være lovligt når men kan købe dem i nogle chip forhandler :X
Du er velkommen til at laese paa forbrugerraadets hjemmeside.
Du maa _IKKE_ bryde DRM for at lave en kopi.. Uanset om det er til din mor, din hund eller din iPod..
Saa er den bare ikke laengere.. :)
Fordi du ikke maa opfordre til ulovligheder og vi ikke er interesserede i at newz.dk bliver udstillet som et sted hvor folk opfordres til ulovligheder?
ydermere er der en vis interesse i at informere ham om at han bryder loven _INDEN_ APG kommer og roevpuler ham..
Bare saa han selv kan tage valget.. Jeg ved godt at valg ikke er noget du er glad for, men det er vi andre dog..
Du er velkommen til at laese paa forbrugerraadets hjemmeside.
Du maa _IKKE_ bryde DRM for at lave en kopi.. Uanset om det er til din mor, din hund eller din iPod..
Saa er den bare ikke laengere.. :)
Fordi du ikke maa opfordre til ulovligheder og vi ikke er interesserede i at newz.dk bliver udstillet som et sted hvor folk opfordres til ulovligheder?
ydermere er der en vis interesse i at informere ham om at han bryder loven _INDEN_ APG kommer og roevpuler ham..
Bare saa han selv kan tage valget.. Jeg ved godt at valg ikke er noget du er glad for, men det er vi andre dog..
Fordi jeg synes folk skal have en mulighed for at vaelge at lade vaere med at goere noget der er ulovligt?
Og naar han saa fejlagtigt tror det ER lovligt, saa ville man da vaere et svin hvis man ikke fortalte ham det var ulovligt?
Nej, jeg er ikke politi..
Min onkel er brandmand, taeller det?
Fordi jeg synes folk skal have en mulighed for at vaelge at lade vaere med at goere noget der er ulovligt?
Og naar han saa fejlagtigt tror det ER lovligt, saa ville man da vaere et svin hvis man ikke fortalte ham det var ulovligt?
Nej, jeg er ikke politi..
Min onkel er brandmand, taeller det?
fidomuh undskyld jeg siger det men du blander dig for meget !!!!!!
som sagt det er ikke ulovligt at købe chip
Blander mig? I at folk begaar ulovligheder de ikke ved er ulovligheder?
Jamen jeg skal da gerne lade dig begaa ulovligheder istedet for at hjaelpe dig..
Hvilket jeg heller ikke har sagt det er ?
fidomuh undskyld jeg siger det men du blander dig for meget !!!!!!
Blander mig? I at folk begaar ulovligheder de ikke ved er ulovligheder?
Jamen jeg skal da gerne lade dig begaa ulovligheder istedet for at hjaelpe dig..
Hvilket jeg heller ikke har sagt det er ?
hjælper du ham med at melde ham !!!!
ulovlighed lol det er en af de mindste ulovligheder der findes !!!
jeg tror ham der har skrevet tråden er enig med mig at du skal blande dig uden om
jeg tror ham der har skrevet tråden er enig med mig at du skal blande dig uden om
Jeg tror du skal laere at laese foer du kommenterer folk paa newz.dk.
[spoiler]Jeg fortaeller ham at det er ulovligt. Han troede det var lovligt.. Hvad fanden snakker du om?[/spoiler]
Det er stadig ulovligt?
Jeg tror han er ret glad for at jeg forklarede ham at det var ulovligt at bryde DRM..
Hvis han ville have jeg skulle blande mig uden om hans ulovlige foretagende, skulle han nok ikke have postet det paa et offentligt website.
hjælper du ham med at melde ham !!!!
Jeg tror du skal laere at laese foer du kommenterer folk paa newz.dk.
[spoiler]Jeg fortaeller ham at det er ulovligt. Han troede det var lovligt.. Hvad fanden snakker du om?[/spoiler]
Det er stadig ulovligt?
Jeg tror han er ret glad for at jeg forklarede ham at det var ulovligt at bryde DRM..
Hvis han ville have jeg skulle blande mig uden om hans ulovlige foretagende, skulle han nok ikke have postet det paa et offentligt website.
seriøst fuck du langt ude fidomuh
men skulle tro at du er 3 år gammel alle her ved godt det ulovligt at brænde men alligevel skriver manden på forum om hjælp han regner jo ikke med at en underlig person som dig vil komme og prøve at melde ham lol
langt ude er du
1!!!!!!!!!!
men skulle tro at du er 3 år gammel alle her ved godt det ulovligt at brænde men alligevel skriver manden på forum om hjælp han regner jo ikke med at en underlig person som dig vil komme og prøve at melde ham lol
langt ude er du
1!!!!!!!!!!
#35 hvordan kan du måle en ulovlighed? Enten er det ulovligt eller også er det ikke. Bryder du loven, jamen så bryder du loven. End of story.
At nogle love så er idiotiske, er noget helt andet. Men ikke desto mindre er man nød til at indrette sig efter det da retsystemet vil skide på hvad du mener.
At nogle love så er idiotiske, er noget helt andet. Men ikke desto mindre er man nød til at indrette sig efter det da retsystemet vil skide på hvad du mener.
Og du er dummere end lort, men vi kommer ikke langt ved at raabe af hinanden vel?
Naa? Utroligt at en 3 aarig saa kan laese bedre end dig.
Nej.
Ja, om hjaelp til at pakke dem ud. Som JEG GAV HAM I DET FOERSTE INDLAEG...
Hvor skriver jeg noget om at ville melde ham?
Er det fantasierne igen Anel, eller er det gud der har sagt det til dig?
Hellere vaere langt ude end dybt retarderet..
seriøst fuck du langt ude fidomuh
Og du er dummere end lort, men vi kommer ikke langt ved at raabe af hinanden vel?
men skulle tro at du er 3 år gammel
Naa? Utroligt at en 3 aarig saa kan laese bedre end dig.
alle her ved godt det ulovligt at brænde
Nej.
men alligevel skriver manden på forum om hjælp
Ja, om hjaelp til at pakke dem ud. Som JEG GAV HAM I DET FOERSTE INDLAEG...
han regner jo ikke med at en underlig person som dig vil komme og prøve at melde ham lol
Hvor skriver jeg noget om at ville melde ham?
Er det fantasierne igen Anel, eller er det gud der har sagt det til dig?
langt ude er du
1!!!!!!!!!!
Hellere vaere langt ude end dybt retarderet..
#38 skrev:
Jeg er dog helt enig i, at hvis noget er ulovligt, så er det ulovligt. Den er svær at modargumentere ;)
#35 hvordan kan du måle en ulovlighed? Enten er det ulovligt eller også er det ikke. Bryder du loven, jamen så bryder du loven. End of story.Ahh hva? Mord og rapseri er vel ikke heeelt det samme. Jeg vil nu godt være enig med en anden, hvis navn jeg ikke skal nævne her, i at man kan differenciere lovovertrædelser og straffe.
Jeg er dog helt enig i, at hvis noget er ulovligt, så er det ulovligt. Den er svær at modargumentere ;)
Det er jo heller ikke det han skriver... Han skriver at kopiering af spil er en af de mindre seriøse overtrædelser af loven. Det kan jeg kun være enig i.
Resten må han selv rode med.
Hov det var jo faktisk slet ikke det indlæg jeg kommenterede, men et andet.. #38
Selv :P de kom lige for sent ;)
Resten må han selv rode med.
Hov det var jo faktisk slet ikke det indlæg jeg kommenterede, men et andet.. #38
Selv :P de kom lige for sent ;)
okay... Tror diskusionen løber af sporet. Selvfølgelig er det ulovligt at "stjæle" spil. Jeg havde opfattelsen af at det var ok at sætte en skive i sin pc og brænde en kopi til sig selv. Der er vel ingen omgåelse af DRM ved at gøre dette?
Jeg takker for inputtet om at dette ikke er lovligt - det er taget op til efterretning.
Kan vi lade den ligge og så kan enhver moral diskussion foregå på en dertil oprettet tråd.
Jeg takker for inputtet om at dette ikke er lovligt - det er taget op til efterretning.
Kan vi lade den ligge og så kan enhver moral diskussion foregå på en dertil oprettet tråd.
Jow, lad os det :P
Men det er ikke lovligt at bryde DRM, hvilket der er paa 99% af alle skiver man koeber..
Det er udelukkende lovligt at bryde DRM hvis det er i forbindelse med afspilning af mediet og hvis der i den sammenhaeng laves en kopi, er det heller ikke lovligt.
Det er firmaernes omgaaelse af kopiloven der er i effekt her..
"Du maa gerne kopiere!" <-- siger loven.. Men arj, vi skal jo lige bukke forover og tage lobby-isme kanonen langt op bagi, "du maa ikke bryde DRM", hvilket goer at det helt effektivt er ulovligt at tage backup af ting man har koebt.
Jow, lad os det :P
Men det er ikke lovligt at bryde DRM, hvilket der er paa 99% af alle skiver man koeber..
Det er udelukkende lovligt at bryde DRM hvis det er i forbindelse med afspilning af mediet og hvis der i den sammenhaeng laves en kopi, er det heller ikke lovligt.
Det er firmaernes omgaaelse af kopiloven der er i effekt her..
"Du maa gerne kopiere!" <-- siger loven.. Men arj, vi skal jo lige bukke forover og tage lobby-isme kanonen langt op bagi, "du maa ikke bryde DRM", hvilket goer at det helt effektivt er ulovligt at tage backup af ting man har koebt.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.