mboost-dp1
Meget mystisk problem
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hej,
sidder over hos en veninden som har et meget mystisk problem med hendes computer.
Hver gang hun rør et bestemt punkt på højre side af kabinettet, genstarter pc'en. Den crasher ikke eller noget men genstarter som om man selv har trykkede genstart nede i startmenuen.
Området er omkring 10x10 cm og er på siden af kabinettet, altså den side hvor motherboardet er monteret, og det er kun når vi rør lige det område med en hånd eller fod.
Jeg har taget alt ud og tjekket jordforbindelser og alt andet og kan ikke finde ud af hvorfor den gøre det.
Dog er selve motherboardet skruet direkte fast på siden med en skrue lige der hvor det følsomme område er, men svjv og kan se så rør skuen ikke selve pladen, og der er et stykke plastik imellem pladen og motherboardet.
Computeren er en helt ny en som jeg har samlet (det er nok problemet :P)
Og består af
[li]DFI LANPARTY 925X-T2 motherboard.
[li]Core 2 Duo E6300 1.86 GHz Processor
[li]Corsair XMS2 2 x 1 GB RAM(brugt)
[li]Seagate NL35 Series ST3400833NS 400 GB HDD
[li]PixelView GeForce 7800GT GPU (brugt)
[li]ukendt 650W PSU (brugt)
Kabinettet er et ældre miditower.
og så kører hun XP SP2.
Jeg mistænker selvfølgelig kabnittet, og hun har ikke noget genstart knap på kabinettet, så troede at det var en ledning eller noget som rørte kabinettet, men virker bare underligt at det kun skulle være et så lille område. Men der hænger ingen løse ledningen fra motherboardet og motherboardet rør slet ikke.
Et billed siger mere end 1000 ord! Det røde er mb og grønne kunst :P
sidder over hos en veninden som har et meget mystisk problem med hendes computer.
Hver gang hun rør et bestemt punkt på højre side af kabinettet, genstarter pc'en. Den crasher ikke eller noget men genstarter som om man selv har trykkede genstart nede i startmenuen.
Området er omkring 10x10 cm og er på siden af kabinettet, altså den side hvor motherboardet er monteret, og det er kun når vi rør lige det område med en hånd eller fod.
Jeg har taget alt ud og tjekket jordforbindelser og alt andet og kan ikke finde ud af hvorfor den gøre det.
Dog er selve motherboardet skruet direkte fast på siden med en skrue lige der hvor det følsomme område er, men svjv og kan se så rør skuen ikke selve pladen, og der er et stykke plastik imellem pladen og motherboardet.
Computeren er en helt ny en som jeg har samlet (det er nok problemet :P)
Og består af
[li]DFI LANPARTY 925X-T2 motherboard.
[li]Core 2 Duo E6300 1.86 GHz Processor
[li]Corsair XMS2 2 x 1 GB RAM(brugt)
[li]Seagate NL35 Series ST3400833NS 400 GB HDD
[li]PixelView GeForce 7800GT GPU (brugt)
[li]ukendt 650W PSU (brugt)
Kabinettet er et ældre miditower.
og så kører hun XP SP2.
Jeg mistænker selvfølgelig kabnittet, og hun har ikke noget genstart knap på kabinettet, så troede at det var en ledning eller noget som rørte kabinettet, men virker bare underligt at det kun skulle være et så lille område. Men der hænger ingen løse ledningen fra motherboardet og motherboardet rør slet ikke.
Et billed siger mere end 1000 ord! Det røde er mb og grønne kunst :P
Øhm, jeg går ud fra at kabinettet er lavet af metal / alu?
For i så fald kan jeg forestille mig, at det 10x10 område kommer til at ramme undersiden af bundkortet - hvilket godt kan forsage en en kortslutning :)
For i så fald kan jeg forestille mig, at det 10x10 område kommer til at ramme undersiden af bundkortet - hvilket godt kan forsage en en kortslutning :)
#2 jo det er lavet af ulakeret alu.
Men skal hun købe et helt nyt kabinet? For for mig at se, rammer motherboardet ikke.
Men skal hun købe et helt nyt kabinet? For for mig at se, rammer motherboardet ikke.
Du kunne prøve at lægge noget A4 papir eller flamingo eller pap etc. mellem motherboard og kabinet, og se om problemet stadig er der..
Det kan være det skubber til nogle ledninger, som er dårligt forbundet eller lignende.. Den genstarter som om man har trykket genstart i Windows siger du? Dvs. alting lukker ned og herefter lukker windows? I så fald tjek strømstyring og se hvilken knap, der er sat til denne opførsel.
Det kunne jo være en ledning sørger for at aktivere en evt. dvale eller reboot knap. I så fald kunne man jo bare deaktivere denne funktion på den pågældende knap.
Det kunne jo være en ledning sørger for at aktivere en evt. dvale eller reboot knap. I så fald kunne man jo bare deaktivere denne funktion på den pågældende knap.
Problem solved!
Efter at jeg havde set på motherboardet i noget ordentligt lys, så jeg at ledningen til reset knappen var sat om på bagsiden af motherboardet og tapet fast. Den sad bare meget langt fra det område hvor man skulle røre. Men efter at jeg har klippet ledningen af, så er problemet væk. meget mystisk.
Efter at jeg havde set på motherboardet i noget ordentligt lys, så jeg at ledningen til reset knappen var sat om på bagsiden af motherboardet og tapet fast. Den sad bare meget langt fra det område hvor man skulle røre. Men efter at jeg har klippet ledningen af, så er problemet væk. meget mystisk.
Øhh bøøh..... MinitureZeus hvorfor er det lige, du i første omgang, har tapet reset ledningen fast på bagsiden motherboarded ?? =)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.