mboost-dp1

Akut nødstilfælde

Gå til bund
Gravatar #1 - Kensay
31. maj 2007 19:14
Jeg skal til eksamen imorgen, og dertil skal jeg bruge min bærbar.
Jeg har netop siddet og forberedt nogle dukomenter på den. På et tidspunkt lukker jeg den ned så den går i davle og slukker for opladeren og tager den med mig. Da jeg åbner den igen får jeg BLUE SCREEN OF DEATH. Derefter rebooter den automatisk, og hver gang jeg kommer til login siden kommer der blue screen of death og den rebooter.
Det mærkelige er at jeg godt kan logge ind i fejlsikret tilstand og installere/afínstallere programmer og komme ind på mine dokumenter.

Hvad kan jeg gøre for at redde den? Kan ikke nå at formatere til imorgen.

Mvh. Kensay
Gravatar #2 - trylleklovn
31. maj 2007 19:18
Uhm.. Der plejer at være en fejlbeskrivelse i BSOD af hvad problemet er.

Du kan ændre indstillingen for det sådan at den ikke rebooter, men bare viser fejlen. Mener det gøres ved at højreklikke på denne computer og vælge egenskaber og så et sted derinde.

Det ville hjælpe lidt hvis du kunne fortælle os hvilken fejl den giver.

Jeg ville nok forsøge at fjerne ramblokkene først og se om det udbedrede problemet.
Gravatar #3 - Kensay
31. maj 2007 19:21
Den viser ikke nogen fejl. Bare blue screen of death. Der hvor den siger at der er en eller anden hardware/software fejl og at man skal genstarte.
Gravatar #4 - Azuria
31. maj 2007 19:23
#3 Og der viser den også en fejl...
Det ligger lidt i bsod at den viser en fejl. ;)
Gravatar #5 - Benjamin Krogh
31. maj 2007 22:31
På et tidspunkt lukker jeg den ned så den går i davle og...

Davle er desværre en af de ting der forårsager den slags. ;)
Gravatar #6 - themuss
1. jun. 2007 01:31
Er det ikke noget med at delete hibernation filen?
Gravatar #7 - Azuria
1. jun. 2007 06:08
#5 I så fald må alle windows funktioner betragtes som "en af de ting"
For jeg bruger da dvale hver dag uden at opleve at få blåskærm. :)
Så den påstand holder nok ikke helt.
Gravatar #8 - MiniatureZeus
1. jun. 2007 06:14
Hvis du kan bruge fejlsikret tilstand, er det vel en OK nødløsning?

Altså jeg har brugt fejlsikret tilstand på min skole de sidste 3 måneder og har ikke haft de store problemer, undtagen at det var lidt besværligt at printe..
Gravatar #9 - Pernicious
1. jun. 2007 08:41
Hvis du har adgang til computeren via fejlsikrettilstand, så er det jo bare at gå i gang med standard fejlsøgning.

Check først dine event-logs.
Start MSconfig (skriv msconfig i start/kør) og slå alt fra i fanebladet "Start", se så om det virker.
Også i MSconfig, i første faneblad, vælg "valgfri start" fjern de enkelte punkter, se om det virker.
Osv.
Gravatar #10 - holmen
1. jun. 2007 08:44
Offtopic:
Kom til at tænke over overskriften, "Akut nødstilfælde". Er der nogle nødstilfælde som ikke er akutte?
Gravatar #11 - Cyrack
1. jun. 2007 10:17
holmen:
når persoen er død? dunno...
Gravatar #12 - frostic
1. jun. 2007 13:26
Kan du ikke ligge dine dokumenter over på en USB eller en anden computer? Låne en computer, smid filerne derover og du er kørende?
Gravatar #13 - kilo77
1. jun. 2007 13:38
Prøv evt. en F8 under Boot og vælg LAST KNOWN GOOD CONFIGURATION.
Det kan dog desværre også lyde som en system fil har taget skade i en eller anden form. I så fald er en Automated System Recovery (ASR) vha. boot via XP* CD'en (tryk F2 når den beder om det) en mulig løsning.

*Går ud fra du kører XP.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login