mboost-dp1
WIN7 crasher programmer ved 1858mb ram forbrug
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa366778(V...
En process (I det her tilfælde, dit spil) kan højest bruge 2GB RAM, hvis du har en 32 bits version af Windows 7. Hvis spillet crasher når den har brugt omkring den størrelse, så er det sansynligvis fordi der ikke er mere RAM at tage af, til den process.
En process (I det her tilfælde, dit spil) kan højest bruge 2GB RAM, hvis du har en 32 bits version af Windows 7. Hvis spillet crasher når den har brugt omkring den størrelse, så er det sansynligvis fordi der ikke er mere RAM at tage af, til den process.
Så er næste spørgsmål så: Er det en 32 bits process eller en 64 bits process ? En 32 bits process kan heller ikke bruge mere end 2GB RAM på en 64 bits version af Windows 7, med mindre det er skrevet specifikt til formålet (Dvs IMAGE_FILE_LARGE_ADDRESS_AWARE flaget blev sat, da de kompilerede programmet).
Som #2 skriver, så er det lettere at hjælpe jo flere informationer du giver, feks navnet på spillet.
Som #2 skriver, så er det lettere at hjælpe jo flere informationer du giver, feks navnet på spillet.
http://www.koshyjohn.com/software/memclean.html
- dette program kan hjælpe dig. :) Har før hjulpet mig i lign. problemstillinger, dette foregik bare i Vista, men burde ikke være anderledes i Win7.
- dette program kan hjælpe dig. :) Har før hjulpet mig i lign. problemstillinger, dette foregik bare i Vista, men burde ikke være anderledes i Win7.
Det lyder lidt mærkeligt.
Ifølge denne Microsoft side skulle der ikke være nogen problemer med at køre det på hverken Windows 7 32 el. 64 bit.
Det lyder lidt mærkeligt.
Ifølge denne Microsoft side skulle der ikke være nogen problemer med at køre det på hverken Windows 7 32 el. 64 bit.
#12 Nu er den fejl som Genzo oplever en fejl som giver følgende besked:
Hvis det havde været fejl i RAM, så ville problemet vel ikke være en out of memory fejl. Derudover har han kørt programmet på samme maskine, med et andet operativsystem, uden problemer - Hvilken gør det usansynligt at RAMmene pludselig er blevet defekte mens han skiftede til Win7.
Genzo (4) skrev:"smartheap Library"
out of memory
Hvis det havde været fejl i RAM, så ville problemet vel ikke være en out of memory fejl. Derudover har han kørt programmet på samme maskine, med et andet operativsystem, uden problemer - Hvilken gør det usansynligt at RAMmene pludselig er blevet defekte mens han skiftede til Win7.
Genzo (14) skrev:vil nok prøve en af dagene og få fat i en cd så jeg lige kan brænde en bootable cd med memtest86, og så lade den køre i nogle timer, man ved jo aldrig
Hvilket var det samme som #12 skrev:
themuss (12) skrev:Dårlig ram... og symptomet viser sig først når du bruger "nok"...
Kør en memtest og find ud af hvilken blok det drejer sig om. Jeg vil næsten tro det er den sidste....
Med risiko for at gentage mig selv, så læs lige #13 hvilket påpeger at havde det været fejl i RAM, så havde det ikke været en out of memory fejl.
Der skulle evt. være noget med ATI-kort og dit spil...
Jeg er selv NVIDIA-fanboy så jeg kender ikke meget til ATI, men så på noget forum at du evt. skal prøve at kigge efter dual-core optimerede drivere til dit ATI-kort.
Andre foreslår fuldstændig fjernelse af ATI-driver, geninstallation af samme og så nyeste directx...
Håber det får dig lidt på vej.
Jeg er selv NVIDIA-fanboy så jeg kender ikke meget til ATI, men så på noget forum at du evt. skal prøve at kigge efter dual-core optimerede drivere til dit ATI-kort.
Andre foreslår fuldstændig fjernelse af ATI-driver, geninstallation af samme og så nyeste directx...
Håber det får dig lidt på vej.
kan jo også være mit ATI kort, for sidst jeg spillede Daoc, kørte jeg med 8800, og der kørte det bare perfekt, men engang inden jul og inden jeg startede med at spille daoc igen, begyndte jeg at få BSOD på en driver, og da jeg afinstallerede driverne, virkede kortet overhovedet ikke mere, så jeg tænkte kunne lige så godt opgradere
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.