mboost-dp1

Wii spil priser er helt henne i vejret

Gå til bund
Gravatar #1 - Avoc
23. dec. 2006 07:53
...ok, er der så lige nogen der kan forklarer mig hvad der sker med EB-Games?
Jeg var inde for at kigge på Zelda:TP... og jeg blev mildest talt skuffet da jeg så et prisskilt på 550kr!

Ifølge Nintendo selv skal Wii spil ikke koste mere end 50$, hvilket er (efter at have brugte Danske bank valuta omregner) 290kr, men lad os runde det op til 300.
Selvfølgelig er der momsen, men det hjælper ikke særligt meget:

25% af 300kr = 75 + 300 = 375kr. EB-games tjener på spillene hvis de havde denne pris, eftersom de køber dem langt billigere en de 300kr per disk. Men de tjener åbenbart ikke nok, og bliver LIGE nødt til at pumpe prisen 150kr mere op?

Er der nogen der gider at forklarer mig hvad der sker, eller er det bare grådighed? Hvis det er det sidste, så køber jeg mine Wii-Spil fra Amazon fra nu af.
Gravatar #2 - gentox
23. dec. 2006 13:56
Kan være at de håber på, at der er nogle forældre der, her op til jul, er desperate nok til at købe til den pris?

Kender dog ikke den officielle pris, for Wii spil i Danmark.
Gravatar #3 - themuss
23. dec. 2006 15:26
fandme noget svineri, skriv da en harmdirrende mail til nintendo og smid nogle indlæg på Wii-sites...
Gravatar #4 - Avoc
23. dec. 2006 15:29
Ja, det har jeg næsten lyst til...
Gravatar #5 - Saxov
23. dec. 2006 17:37
#1,
Generelt når du regner US$ priser om til danske butikspriser, skal du bruge en dollar kurs på 10 kr/$.
Det skyldes at der er moms og ofte dyrer transport o.l. omkostninger til DK.
Så det giver "kun" en overpris på 50,- eller 1kr/$.. hvilket er i overkanten, men indenfor hvad butikker kan "tillade" sig, hvis de giver service.
Gravatar #6 - buch
23. dec. 2006 17:53
Nu skal du lige regne ordentligt!

Butikkerne betaler kun differencen på køb- og salsmoms, altså ikke 25 procent. Butikken køber højest sandsynligt også stort ind, og derfor er portoen minimal pr. spil.

Og nej man skal ikke regne en $ til 10,- Dkr. Du skal regne den til den rigtige kurs, samt lægge nogen få procenter til i moms, og nogen ører, måske lige lidt over 1,- Dkr til porto.

Mange butikker der køber stort ind, får også oftest sendingen fragtfrit.
Gravatar #7 - Saxov
24. dec. 2006 12:40
#6,
Nu ved jeg bare at når jeg køber spil, fantasy romaner, og RPG-bøger passer den danske pris med US$ * 10, og det er også det jeg får af vide når jeg spørger til priser på produkter.
Gravatar #8 - buch
24. dec. 2006 12:53
Det er jo fordi du køber som privat person, og ikke som erhvervsdrivende. Erhvervsdrivende køber jo også enten ved en grossist eller direkte fra en fabrik.

Sammenlign aldrig det du skal give for ting, med det forretning skal give- det kan man ikke.
Gravatar #9 - buch
24. dec. 2006 16:27
Her er forresten en dansk video hvor den er i brug http://www.gearonline.dk/index.php/news/video/id=1...
Gravatar #10 - Saxov
24. dec. 2006 23:38
#8, nu er den pris som #1 brokker sig over, jo heller ikke den pris som butikkerne giver, men den pris som han selv, som privatperson, skal give.
Så derfor mente jeg at det var en relevant nok måde at regne på.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login