mboost-dp1

VNC uden skærmvisning

Gå til bund
Gravatar #1 - kinaholm
14. jul. 2009 18:47
Kære med-nørder

Jeg har sat min macbook til mit fjernsyn for at bruge den som mediecenter. Jeg ved ikke helt hvor min apple remote er, men gætter på den ligger hos de gamle. Jeg tænkte så, istedet for at rejse mig hver gang, så kunne jeg styre macbooken over vnc fra en gammel xp bærbar jeg har liggende..

Største problem er dog, at ved vnc skal den sende skærmbillederne tilbage til min klientbærbare - ikke særlig smart hvis jeg vil se film.. Så jeg overvejede om der var andre muligheder - evt. bare have et sort vnc vindue, altså uden display, og så bare kunne sende inputs fra klienten til serveren..

Er der nogle af Jer der har erfaring med dette?
Gravatar #2 - fidomuh
14. jul. 2009 20:16

Det burde ikke have nogen stoerre betydning for dit billede paa tv'et, at den samtidig sender billedet over VNC.

Men hvad er det for et OS?
OS X ?

Saa kan du jo bare ssh'e ind og styre tingene derfra.
Gravatar #3 - kinaholm
14. jul. 2009 20:19
"serveren" er os x.. Problemet med at køre billedet over vnc er at det har det med at lagge..

Har aldrig brugt ssh før - er det til at gå til ?
(Jeg er ikke idiotbruger og har da hørt om det - men har aldrig brugt det)
Gravatar #4 - 3214N
14. jul. 2009 20:39
Hvad med at købe en anden remote?
Gravatar #5 - kinaholm
14. jul. 2009 21:09
#4 - det ville være en nedern løsning.. den virker ikke som mus og der er ikke tastatur på.. Plus jeg ved jeg har to derhjemme.. gider bare ikke hente dem :)
Gravatar #6 - themuss
14. jul. 2009 21:11
win2vnc eller x2vnc burde gøre det.
Gravatar #7 - fidomuh
14. jul. 2009 21:14

Lagger det paa tv'et naar du koerer VNC ogsaa? o.O

Det goer det ikke her :)
( OS X med ekstern skaerm )

Well, hvis du bor i naerheden har jeg en remote du kan faa gratis.
Gravatar #8 - kinaholm
14. jul. 2009 21:17
#7 - ja det gør.. meget faktisk :S Jeg gider ikke ha' en remote.. kunne sagtens hente den - vil meget hellere have det her til at virke, for at være ærlig :)

#6 - tjekker det lige ud :)
Gravatar #9 - themuss
14. jul. 2009 21:23
#8 Det er den rigtige måde at gøre det på....

Du sætter vnc-server op på din apple maskine, så installerer du win2vnc på din winxp laptop...

Derefter har du adgang til din apple maskine uden at skulle vise video på xp-maskinen.

Desværre understøtter den ikke kryptering, meen det er måske heller ikke vildt nødvendigt hvis du bare sidder på dit lokale netværk.

Skriv, hvis det ikke virker for dig.
Gravatar #10 - kinaholm
14. jul. 2009 21:29
#9 - det virker helt perfekt! Tusind tusind tak for hjælpen Themuss :D
Gravatar #11 - themuss
14. jul. 2009 21:49
No worries :)

Jeg vil lige tilføje at win2vnc nogle gange låser musen fast, så du ikke kan få fat i den.... Den forsvinder simpelthen fra både vnc-host og win2vnc-klient.

I Så fald skal du ctrl alt delete for at få fat i task-manager. Så kører du med pilenetasterne ned gennem processerne, indtil du når win2vnc, og så trykker du delete for at dræbe den...

Herefter returnerer din musepil på din winxp og du kan starte win2vnc op igen...

Det er en god lille husker, der kan spare dig for meget hovedpine.
Gravatar #12 - kinaholm
14. jul. 2009 22:26
den forsvandt faktisk første gang jeg alt tabbede - så trykkede jeg rundt som en gal og så kom den igen :) Men det virker super fedt :D
Gravatar #13 - D_V
27. jul. 2009 14:12
Lidt sent, men ellers er der også Synergy

fungere på samme måde som win2vnc.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login