mboost-dp1

Spg. til Mac OS X Snow Leopard

Gå til bund
Gravatar #1 - lolage
29. aug. 2009 10:40
Spg. #1
Er Snow Leopard et helt nyt OS i sig selv som kræver - lidt ligesom på Windows - at formatere sit HD for at installere det, eller er det bare en opgradering så jeg kan beholde alt på mit HD?

Min ven fortalte mig hvis man havde købt sin Mac EFTER 25. Juni kunne man få Snow Leopard for 10$. Kan nogen bekræfte?
Gravatar #2 - themuss
29. aug. 2009 10:48
Windows kræver da ikke ny-installering. Man kan opgradere lige så tosset, man vil.
Gravatar #3 - kasperd
29. aug. 2009 10:48
lolage (1) skrev:
Er Snow Leopard et helt nyt OS i sig selv som kræver - lidt ligesom på Windows - at formatere sit HD for at installere det, eller er det bare en opgradering så jeg kan beholde alt på mit HD?
Hvorfor skulle man formatere sin harddisk for at installere et nyt OS? Jeg har tit installeret helt nyt OS uden at formattere min harddisk.
Gravatar #4 - lolage
29. aug. 2009 10:49
Hvis du går fra XP til Vista ska man da formatere? Medmindre du kører på en anderledes Partition men altså hvis man kører på det samme.
Gravatar #5 - Josso
29. aug. 2009 12:03
Man kan gå fra Vista»7 og fra ældre»XP.

Men det er et helt nyt OS, og kan både installeres som en opgradering eller som "erease and install".

Ang. dit 2. spørgsmål:
Ja, det er rigtigt. (70kr i DK)
Tjek evt. Up-to-date programmet på Apple's hjemmeside. ;)
Gravatar #6 - lolage
29. aug. 2009 12:11
TUSIND TAK! :D
Gravatar #7 - gnаrfsan
30. aug. 2009 09:13
Men tag backup for en sikkerheds skyld...
Gravatar #8 - kasperd
30. aug. 2009 09:30
gnarfsan (7) skrev:
Men tag backup
Det er altid en god idé, uanset om man har tænkt sig at opgradere sit OS eller ej.
Gravatar #9 - gnаrfsan
30. aug. 2009 11:09
#8: Yep, jeg vil bare minde ham om at det kunne gå galt. Det er er jo et stort indgreb :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login