mboost-dp1
Skrive til MySQL-database fra andet system
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
hey, er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvordan jeg kan skrive in i en sql-database fra et andet os??
problemstilling:
Jeg har et stykke HW med en petalinux på som ikke er stor nok til at kunne håndtere en PHP server. Derfor er jeg nødt til at have en ekstern PHP server som en PHP-side loader fra, men det er petalinuxen som tager imod de info som jeg skal have skrevet ind i MySQL-databasen som PHP-siden skal fremvise!
Anyone????
problemstilling:
Jeg har et stykke HW med en petalinux på som ikke er stor nok til at kunne håndtere en PHP server. Derfor er jeg nødt til at have en ekstern PHP server som en PHP-side loader fra, men det er petalinuxen som tager imod de info som jeg skal have skrevet ind i MySQL-databasen som PHP-siden skal fremvise!
Anyone????
Det er et Spartan3E kort som modtager data og beregner på dem fra en lille vindmølle, der er bare kun 64kbyte plads på den, så der er simpelthen ikke plads til at have andet end c-programmet og webserveren på, så der skal laves så de data der skal aflæses via en web-side kan tilgåes!
dataene skal hele tiden opdateres!
Tror du at der kan blive plads til noget SQL på en petalinux der er så lille?
dataene skal hele tiden opdateres!
Tror du at der kan blive plads til noget SQL på en petalinux der er så lille?
arne_v (7) skrev:MySQL har et C API som er til at finde ud af.
Start evt. her:
http://www.eksperten.dk/guide/206
arne_v (8) skrev:Start evt. her:
http://www.eksperten.dk/guide/206
i den guide bruger du en includer du en mysql.h fil, hvor finder jeg den, jeg har prøvet at smide samtlige .h filer fra min mysql mappe ind i include mappen, men det virker ikke!
edit: jeg har self prøvet at compile dit program inden kun med den ene mysql.h fil i include mappen! den kan godt finde filen, men i mysql.h er der andre includes, derfor smed jeg alle includesne i mappen!
Tænk sig at der stadig findes enheder med så lidt RAM. Det må være en udfordring at overhovedet implementere en TCP stak på sådan en ting.qw_freak (4) skrev:Det er et Spartan3E kortder er bare kun 64kbyte plads på den
Er der allerede en fungerende TCP stak på den? Eller kommunikerer den på en anden måde?
det er der i petalinux'en tror også lige jeg fik lavet en tanketorsk der, der er 64mb, men den kan højst behandle et os på 12mb af gangen!
Vores problem er, at der ikke er plads til en MySQL og PHP-server på den, samtidig med at alt det andet device-drivers og lign hardware orinterede skal ligge på den også!
Vores problem er, at der ikke er plads til en MySQL og PHP-server på den, samtidig med at alt det andet device-drivers og lign hardware orinterede skal ligge på den også!
Med 64MB har du jo oceaner af plads. Du bør selvfølgelig ikke køre database serveren på den enhed, men du burde nemt kunne køre en SQL klient på den. Det er adskillige år siden jeg sidst har skrevet SQL klient kode, så råd om hvordan man gør det vil jeg overlade til andre.qw_freak (14) skrev:det er der i petalinux'en tror også lige jeg fik lavet en tanketorsk der, der er 64mb, men den kan højst behandle et os på 12mb af gangen!
jeg får en del af disse fejl når jeg compiler forespørgsels eksemplet fra
problemet er at jeg sagtens kan finde funktionerne i headerfilerne via includesne, så de burde være der!
men får en del af disse fejl.arne_v (8) skrev:http://www.eksperten.dk/..
/cygdrive/c/Users/steven/Documents/NetBeansProjects/Windturbine/main.c:35: undefined reference to `_mysql_init'
problemet er at jeg sagtens kan finde funktionerne i headerfilerne via includesne, så de burde være der!
den er der ikke i cygwin!
edit: det virker ikke de kommandoer i cmd, selvom filen er der! hvis jeg går helt frem til mappen den ligger i siger cmd at den ikke kan kopiere filen oveni den eksisterende fil, hvilket jo er naturligt nok, men bare en mappe tilbage, så gider den ikke finde den!
edit: det virker ikke de kommandoer i cmd, selvom filen er der! hvis jeg går helt frem til mappen den ligger i siger cmd at den ikke kan kopiere filen oveni den eksisterende fil, hvilket jo er naturligt nok, men bare en mappe tilbage, så gider den ikke finde den!
Arne_v
Kan jeg evt få dig til at forklare hvad der sker her?
den er fra http://www.eksperten.dk/guide/206 opdaterings
eksemplet
Jeg forstår godt MySQL commandoerne, men hvad er alt det andet adskildt med commaer, og hvad gør: mysql_query(handle, sqlcmd);
Kan jeg evt få dig til at forklare hvad der sker her?
sprintf(sqlcmd, "INSERT INTO t1 VALUES (%d,'%s')", i, "Dette er en test");
mysql_query(handle, sqlcmd);
den er fra http://www.eksperten.dk/guide/206 opdaterings
eksemplet
Jeg forstår godt MySQL commandoerne, men hvad er alt det andet adskildt med commaer, og hvad gør: mysql_query(handle, sqlcmd);
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.