mboost-dp1
SAMBA eller NFS
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Nu har jeg kastet mig over Ubuntu og har installeret en steam server, VNC og KDE.
Jeg har dog også behov for at kunne tilgå diverse ting i min steam fra en windowsmaskine (ligge maps ind, rette cfg filer osv.)
Hvad er nemmest at kaste sig over?
NFS, SAMBA, OpenAFS, hvad jeg lige kan finde ud af skulle NFS være native og derfor meget lettere at sætte op, men hvordan med sikkerheden?
Jeg har dog også behov for at kunne tilgå diverse ting i min steam fra en windowsmaskine (ligge maps ind, rette cfg filer osv.)
Hvad er nemmest at kaste sig over?
NFS, SAMBA, OpenAFS, hvad jeg lige kan finde ud af skulle NFS være native og derfor meget lettere at sætte op, men hvordan med sikkerheden?
NFS er langt det letteste at sætte op, og jeg ville helt klart anbefale det, hvis bare der havde været en ordenlig NFS client til Windows. Det er der bare ikke (og hvis der er, så er det tydeligvis ikke en "try before you buy"...), derfor bliver jeg nok nødt til at anbefale SAMBA. Jeg fortrækker selv NFS, men bruger SAMBA, pga. de elendige Windows clienter.
Med "elendig" mener jeg elendig hastighed. De er så frygteligt langsomme, så der kan være problemer med f.eks. at se en film. Og jeg giver Windows clienterne skylden, da problemet ikke eksisterer med clienter på andre platforme, jeg har prøvet.
OpenAFS kender jeg ikke.
Med "elendig" mener jeg elendig hastighed. De er så frygteligt langsomme, så der kan være problemer med f.eks. at se en film. Og jeg giver Windows clienterne skylden, da problemet ikke eksisterer med clienter på andre platforme, jeg har prøvet.
OpenAFS kender jeg ikke.
OpenAFS er en aaben udgave af AFS som Apple ynder at bruge til netvaerkshurlumhej :)
Samba.
Der er ingen vej udenom.. NFS er super nice, men windows har ikke native support for det og det sucks aerlig talt at skulle hente en client til det.. SAa kan du ligesaa godt koere ftp tbh..
SAMBA er super nemt at saette op og de har mange guides paa deres hjemmeside :)
OpenAFS er en aaben udgave af AFS som Apple ynder at bruge til netvaerkshurlumhej :)
Samba.
Der er ingen vej udenom.. NFS er super nice, men windows har ikke native support for det og det sucks aerlig talt at skulle hente en client til det.. SAa kan du ligesaa godt koere ftp tbh..
SAMBA er super nemt at saette op og de har mange guides paa deres hjemmeside :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.