mboost-dp1

Program til at finde "ens" mp3'ere

Gå til bund
Gravatar #1 - mpe
29. aug. 2006 09:43
Hej,

Nogen der kender et program der kan søge iblandt mp3'ere og sammenligne dem.. Det er fordi jeg har en masse musik som der overhovedet ikke er styr på, og der er nogen af sangene der ligger der 2-3 gange.. Så vil jeg høre om der var nogen der kendte til et gratis program der kan søge på størrelse, filnavn, id3-tags osv, også finde de filer der er ens og slette dem? Har fundet et par stykker men de kostede penge, så det var ikke så aktuelt..

/MPE
Gravatar #2 - MiniatureZeus
29. aug. 2006 09:47
brug iTunes... under "Indstillinger" trykker du på "Vis dublétter af sange" og så kommer de sange som du har flere af op...
Gravatar #3 - Disky
31. aug. 2006 08:36
Hvilket kun virker hvis de er tagget ens :) Du kan godt havde 2 sange i forskellige bitrate tagget forskelligt, men som alligevel er samme sang.
Gravatar #4 - MiniatureZeus
31. aug. 2006 08:42
kan du jo så have ret i! :) men da et forsøg værd...
Gravatar #5 - mrmorris
31. aug. 2006 10:26
#1 Jeg skrev for et par år siden en applikation netop til dette formål, DupWiz, som jeg bare aldrig fik tid/mulighed for at gå kommercielt med. Prøv den evt. engang:

App kan hentes:
www.cocot.dk/tmp/DupWiz.exe

Dit serial er:
06454-60481-40870-62875

PS: Der er ingen installation, applikationen er skrevet i ren Win32 C så der bør ikke være dependencies overhovedet.
Gravatar #6 - svappe
31. aug. 2006 10:27
Og lad os da endeligt høre en evaluering af det.
Gravatar #7 - Disky
31. aug. 2006 10:46
Spændende Spændende.

Hvad bruger den af data for til grundlag for sammenligningen ?
Gravatar #8 - mrmorris
31. aug. 2006 11:04
Der er 3 algoritmer: samme filstørrelse (næsten aldrig relevant), samme filstørrelse + samme sample værdi (snupper 1Kb i midten af filen til sammenligning) og den sidste er samme filstørrelse + samme sample værdi + samme MD5 hash.

Lavet i C fordi der får man bedst mulighed for at designe en low-overhead datastruktur til formålet, et af problemerne er nemlig bl.a. hvordan gemmer du en fuld sti til hver fil, uden at løbe ind i ressourceproblemer (256 tegn * 2 byte unicode * 100.000 filer er du allerede op på 50MB).

Istedet bruges en prioriteret træstruktur, det har vist sig at være den hurtigste og mest effektive måde (hukommelsesmæssigt) at søge dupletter på.
Gravatar #9 - Cloud02
31. aug. 2006 11:43
Der er vist også et plug-in til Winamp. eller også er det bare dens default media library.
Men det virker vist på samme måde som iTunes
Gravatar #10 - bugger
31. aug. 2006 12:01
Efter en hurtig søgning på SourceForge (duplicates AND mp3) fandt jeg 3 interessante emner og ihvertfald de to første kører på Windows:

Cross-Platform Mp3 utilities - Will merge/sort/find duplicates/adjust ID3 tags/etc
http://sourceforge.net/projects/perl-mp3utils/
Seek & Destroy Music Duplicates is a tool for locating and removing duplicated music files. It uses an incremental scanning strategy and uses relatively few system resources. Mp3, ogg, wma, aac formats. Pattern matching: crc32, mp3, ogg tags.
http://dupemusicmatch.sourceforge.net/
Python script to quickly find duplicate mp3 and ogg files based on letter matching. Helpful to weed out duplicates that may not be the same encoding or format or even same filename.
http://sourceforge.net/projects/mp3-duplicates
Gravatar #11 - themuss
31. aug. 2006 15:00
musicbrainz.org
Gravatar #12 - Gruesome
31. aug. 2006 18:14

Er igang med at køre hele min samling igennem Picard... Det tager fandme sin tid :). Tror jeg har brugt 6 - 7 timer i alt de sidste 2 uger på at tagge musik.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login